• Buradasın

    Kamu görevlileri hangi davranışlardan kaçınmalıdır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu görevlilerinin kaçınması gereken bazı davranışlar şunlardır:
    • Hediye alma ve menfaat sağlama: Ekonomik değeri olan ya da olmayan her türlü eşya ve menfaati kabul etmemeleri gerekir 123.
    • Görevin menfaat sağlamak amacıyla kullanılması: Görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlamamaları gerekir 123.
    • Kamu mallarının kötüye kullanımı: Kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar dışında kullanmamaları gerekir 123.
    • Savurganlık: Mesai süresi, kamu malları, kaynakları, işgücü ve imkanları kullanırken israf ve savurganlıktan kaçınmaları gerekir 123.
    • Bağlayıcı açıklamalar ve gerçek dışı beyanlar: Aldatıcı ve gerçek dışı beyanat vermemeleri gerekir 12.
    • Çıkar çatışması: Görevlerini tarafsız ve objektif şekilde icra etmelerini etkileyen çıkar çatışmalarından kaçınmaları gerekir 34.
    • Yetkili makamlara bildirim: Etik davranış ilkeleriyle bağdaşmayan veya yasadışı iş ve eylemlerde bulunulmasını yetkili makamlara bildirmemeleri gerekir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu görevlileri etik sözleşmesi nedir?

    Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi, kamu görevlilerinin görev ve davranış ilkelerini belirleyen bir taahhütnamedir. Bu sözleşme ile kamu görevlileri şu konularda taahhütte bulunur: Halkın yaşamını kolaylaştırmak: İhtiyaçları hızlı ve verimli bir şekilde karşılamak. Hukukun üstünlüğüne uymak: Görevi dürüstlük, hesap verebilirlik ve kamu yararını gözeterek yerine getirmek. Ayrımcı olmamak: Dil, din, siyasi düşünce gibi sebeplerle ayrım yapmamak. Hediye almamak: Görevle ilgili çıkar sağlamamak ve kamu mallarını özel amaçlar için kullanmamak. Haklara saygılı olmak: Dilekçe, bilgi edinme ve şikayet haklarına saygı göstermek. Nezaket ve saygı: Hizmetten yararlananlara ve meslektaşlara saygılı davranmak.

    Kamu görevlisinin uyması gereken etik ilkeler nelerdir?

    Kamu görevlilerinin uyması gereken bazı etik ilkeler şunlardır: Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci. Halka hizmet bilinci. Hizmet standartlarına uyma. Amaç ve misyona bağlılık. Dürüstlük ve tarafsızlık. Saygınlık ve güven. Nezaket ve saygı. Çıkar çatışmasından kaçınma. Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması.

    Etik ve kamu yönetimi arasındaki ilişki nedir?

    Etik ve kamu yönetimi arasındaki ilişki, kamu görevlilerinin karar alma ve yönetsel süreçlerde kamu gücüne set çeken kontrol ve denge noktalarının bütünüdür. Kamu yönetiminde etik, kamu görevlilerinin kamu hizmetini yerine getirirken uymaları gereken dürüstlük, tarafsızlık, şeffaflık, saygınlık, güven, nezaket, sosyal adalet, hesap verebilirlik ve kamu yararını gözetme gibi ilke, değer, davranış ve standartları içerir. Etik, kamu yönetiminin en önemli unsurlarından biridir ve kamu yönetiminde uyulması gereken ilke ve kuralların benimsenip başarılı bir şekilde uygulanması, kamu yönetimine olan güveni artırır. Kamu yönetimi etiği, aynı zamanda kamu görevlilerinin her türlü eylemini yasa ve bireysel ahlaki değerlerle bir potada eriterek gerçekleştirmesi anlamına gelir.

    Kamu hizmetinin temel ilkeleri nelerdir?

    Kamu hizmetinin temel ilkeleri şunlardır: Eşitlik. Süreklilik. Değişkenlik. Uyarlanma. Meccanilik. Ayrıca, katılma, şeffaflık, basitlik, sorumluluk ve ulaşılabilirlik gibi yeni ilkeler de kabul edilmektedir.

    Kamu görevlileri etik kurulu hangi kanuna tabidir?

    Kamu Görevlileri Etik Kurulu, 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'a tabidir. Bu kanun, kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek ve uygulamayı gözetmek amacıyla düzenlenmiştir.

    Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri ile başvuru usul ve esasları hakkında yönetmelik nedir?

    Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, kamuda etik kültürünü yerleştirmek, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek ve bu ilkelere uygun davranış göstermeleri için onlara yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Hizmet standartlarına uyma. Amaç ve misyona bağlılık. Dürüstlük ve tarafsızlık. Başvuru usulleri. Yönetmeliğin kapsamı genel bütçeye dahil daireler, katma bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarındaki personeli kapsar.

    Kamu personel yönetiminde yaşanan sorunlar nelerdir?

    Kamu personel yönetiminde karşılaşılan bazı sorunlar şunlardır: Liyakat Sorunu: Kamuda liyakate dayalı bir yönetim tesis edilememiş, mevzuatta liyakat sistemiyle uyumlu olmayan değişiklikler yapılmıştır. Karmaşık Mevzuat: Kamu personel rejimini yönetecek merkezi bir kurum eksikliği ve mevzuatın anlaşılmaz olması. İstihdam Karmaşası: Kamuda istihdam şekillerinin çeşitliliği ve sonradan yapılan statü değişiklikleri. Veri Eksikliği: Kamu personeline yönelik nitelikli veri eksikliği, sistemin problemlerinin analiz edilmesini zorlaştırmaktadır. Örgütsel Engeller: Hiyerarşik kademelerin fazlalığı, aşırı merkeziyetçilik ve bürokratik yapılar personel güçlendirmeyi zorlaştırmaktadır. Motivasyon ve Ödüllendirme: Kamu yönetiminde motivasyon ve ödüllendirme sistemlerinin verimsiz çalışması. Kaynakların Verimsiz Kullanımı: Hangi hizmet binasında ne kadar personele ihtiyaç duyulduğunun bilinememesi, atıl kapasiteye veya hizmet aksamalarına yol açabilmektedir.