Francis Fukuyama'nın "Tarihin Sonu" tezi, çeşitli nedenlerle eleştirilmiştir: Kültürel Temelli Eleştiriler: Tez, liberalizmin ve Batı kültürünün diğer toplumlara dayatılması olarak görülmüştür. Ekonomi Temelli Eleştiriler: Sol ve sosyalist kesimler, liberalizmin eşitsizlik yarattığını ve bu durumun sınıfsal ve grupsal çatışmalara yol açarak demokratik sistemlerin kurulmasını engellediğini iddia etmiştir. Teorik Eleştiriler: Tezin, Hegel diyalektiğini yanlış yorumladığı ve felsefi temellerinin zayıf olduğu öne sürülmüştür. Rusya ve Çin'in Yükselişi: Fukuyama'nın tezinin üzerinden Rusya ve Çin'in yükselişi, IŞİD'in ortaya çıkışı ve sağ popülizmin zaferleri gibi olaylar geçmiş, ancak Fukuyama tezinde ısrar etmiştir. Mutlaklık İddiası: Bazı eleştirmenler, tezin mutlak bir değer taşıdığını ve Fukuyama'nın bakış açısının değişmeye veya geçersiz olmaya açık olmadığını savunmuştur.