Tek kullanımlık şifre ile Yandex’e giriş

Herhangi bir Yandex servisine veya uygulamasına, Yandex Key uygulamasından bir QR kodu veya tek kullanımlık şifre kullanarak girebilirsiniz. Tek kullanımlık bir şifre ile oturum açmak, hesabınıza giriş yapmanın güvenli bir yoludur.

Tek kullanımlık parola ile oturum açmak için önce Yandex Key uygulamasında bir hesap ekleyin. Birden fazla hesap eklediyseniz, istediğiniz hesaba geçmeyi unutmayın.

  1. Tek kullanımlık şifre ile giriş
  2. Yandex Key uygulamasında tek kullanımlık şifre nasıl alınır
  3. QR kodu ile giriş
  4. Tek kullanımlık şifre veya QR kod ile giriş yapamıyorum

Yandex Key uygulamasında tek kullanımlık şifre nasıl alınır

Not. Tek kullanımlık şifre uygulamada görüntülendiği süre içinde girilmelidir. Güncellemeden önce çok az zaman kaldıysa, yeni parolanın görünmesini bekleyin.
  1. İstediğiniz hesaba geçin.

  2. Tek kullanımlık şifreyi uygulamadan kopyalayın. Yandex Key her 30 saniyede bir tek seferlik şifre üretir.

Unutmayın:

  • Mevcut şifreyi Yandex Anahtar'dan kopyalamak için şifrenin yanındaki simgesine tıklayabilirsiniz.
  • Tek kullanımlık şifreyi herhangi bir yere kaydetmenin bir anlamı yoktur. Yandex’e onunla giriş yaptığınızda veya 30 saniye geçtikten hemen sonra geçerliliğini kaybedecektir.

QR kodu ile giriş

Kameranızı bir QR koduna doğrultarak Yandex servislerine giriş yapabilirsiniz. Aynı zamanda, Yandex Key uygulamasının yetkilendirme sunucusuyla iletişime geçebilmesi için mobil cihazınızın internete bağlı olması gerekir.

Servis veya uygulama bu oturum açma yöntemini desteklemiyorsa, tek kullanımlık şifre kullanarak hesabınıza giriş yapabilirsiniz.

QR kodu ile giriş yapmak için:

  1. Yandex ID’nizi kaydettiğiniz kullanıcı adınızı girin ve Giriş yap butonuna tıklayın.

    QR kodu açılan pencerede görüntülenecektir.

  2. Yandex Key uygulamasını açın, QR ile gir öğesine dokunun ve açılan kamerayı QR koduna doğrultun.

Yandex Key uygulaması QR kodunu tanırsa, kullanıcı adınız ve tek kullanımlık şifrenizi Yandex’e iletecek ve tarayıcınızda otomatik olarak oturum açacaksınız. QR kodu doğru şekilde taranmazsa, bir hata mesajı görürsünüz. Hesaba giriş yaparken pin kodu yanlış girilmişse, QR kodu ile giriş çalışmayacaktır.

Tek kullanımlık şifre veya QR kod ile giriş yapamıyorum

  • Hesabınızda Yandex key ile oturum açmanın etkinleştirildiğini, yani oturum açma yöntemi olarak “Tek kullanımlık şifre” veya “Şifre + tek kullanımlık şifre” belirtildiğini kontrol edin.
  • Yandex Key uygulamasından güncel bir tek kullanımlık şifre girdiğinizden emin olun. Uygulamada her 30 saniyede bir güncellenir.
  • Tek kullanımlık şifre ile giriş 3.0’ın altındaki veya 3.2.2 veya daha üst Yandex key sürümünde etkinleştirildiyse, oturum açma sırasında hesabın pin kodu istenecektir. Bu kodu oturum açma yöntemini ayarlarken oluşturdunuz. PIN kodunun otomatik kopyalanması için Cihaza kaydet kutusunu işaretleyin.

    PIN kodu yanlış girildiğinde oluşturulan tek kullanımlık şifreler de yanlış olur. Sorunu çözmek için hesabınıza tekrar giriş yapın ve pin kodunu tekrar girmeyi deneyin.

    Girişte PIN kodu istenmiyor ve tek kullanımlık şifreler uygun değilse bu durum, cihazda yanlış bir PIN kodunun kayıtlı olmasından kaynaklanabilir. Bu sorunu çözmek için sağ üst köşede 3 noktaya tıklayın ve PIN'i sil'i seçin Ardından hesabınıza tekrar giriş yapın ve PIN kodunu tekrar girmeyi deneyin.

    PIN kodunuzu hatırlamıyorsanız, Erişim Kurtarma Anketi'ni doldurun.

  • Yandex Key uygulaması, tek kullanımlık şifreler oluştururken cihazda ayarlanan geçerli saati ve saat dilimini dikkate alır.

    Şifrenizi doğru girdiğinizden eminseniz ancak giriş yapamıyorsanız:

    1. Cihazınızda doğru saat ve saat dilimi ayarının yapıldığından emin olun. Ardından yeni tek kullanımlık şifreyi girerek giriş yapmayı deneyin.

    2. Sunucu zaman kayması özelliğini kullanarak saati eşitlemeyi deneyin:

      1. Uygulamanın sağ üst köşesinde simgesine tıklayın ve Zaman kaymasını uygula seçeneğini devre dışı bırakın. Ardından yeni tek kullanımlık şifreyi girerek giriş yapmayı deneyin.
      2. Hala giriş yapamıyorsanız, uygulama ayarlarında Zaman kaymasını güncelle'ye tıklayın ve ardından Zaman kaymasını uygula'yı tekrar etkinleştirin. Ardından uygulamayı yeniden başlatın ve yeni tek kullanımlık şifreyi girmeyi deneyin.

    Sorun çözülmediyse aşağıdaki başvuru formu üzerinden Destek Ekibi’ne başvurun.