Uygulama şifreleri

Harici uygulamaların hesabınıza erişimini uygulama şifreleriyle kontrol edebilirsiniz. Örneğin e-posta programı için oluşturacağınız şifre, WebDAV protokolüne göre Yandex.Disk hesabınıza erişme izninini sağlamaz. Hiçbir uygulama şifresi hesabınıza erişme izni vermez.

Uygulama şifrelerini Hesap yönetimi sayfasında oluşturabilirsiniz. İki aşamalı kimlik doğrulama özelliği etkin durumdayken bu uygulama şifrelerinin kullanımı zorunludur ve bu şifreler devre dışı bırakılamaz.

Uyarı. İki aşamalı kimlik doğrulama özelliği etkin olmadığında, resmi uygulamalar ve Yandex programları Yandex ID'den genel hesap şifresini ister, iki aşamalı kimlik doğrulamayı kullanıyorsanız tek kullanımlık şifreyi talep eder.

Yandex şifrenizi talep eden her üçüncü parti uygulaması veya programı için ayrı bir şifre oluşturmanız gerekecektir:

  • E-posta istemcileri (Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook, The Bat! vb.);
  • Yandex.Disk için WebDAV istemcisi;
  • Yandex.Mail rehberini mobil uygulama ile eşitlemek için CardDAV istemcisi;
  • Yandex.Takvim için CalDAV istemcisi,
  • Jabber istemcileri (Pidgin, Adium vb.);
  • Başka e-posta servislerinin e-posta aktarıcıları (Mail.ru, Gmail, Outlook.com vs.).

Uygulama şifrelerini oluşturmak için:

  1. Hesap yönetimi sayfasını açın.
  2. Şifreler ve hesaba giriş bölümünde Uygulama şifrelerini etkinleştir'i seçin. İşlemi onaylayın ve Yeni şifre oluştur'a tıklayın.

    İki aşamalı kimlik doğrulamayı etkinleştirdiyseniz Uygulama şifresini oluştur'a tıklamanız yeterlidir.

  3. Uygulama türünü seçin.
  4. Şifreye bir ad verin (örneğin şifre oluşturmak istediğiniz uygulamanın adını şifre adı olarak seçebilirsiniz). Şifreniz bu adın altında listede yer alır.
  5. Oluştur butonuna tıklayın. Uygulama şifresi açılan pencerede görüntülenecektir.
Sınırlama. Oluşturulan şifreyi sadece bir kere görebilirsiniz. Şifreyi yanlış girip pencereyi kapattıysanız girdiğiniz şifreyi silip yeni bir şifre oluşturun.

Uygulama şifrelerini sıfırlama

Oluşturduğunuz tüm uygulama şifreleri aşağıdaki durumlarda sıfırlanır:

  • Şifre değiştirdiğinizde (iki aşamalı kimlik doğrulama kapalı olduğunda),
  • İki aşamalı kimlik doğrulamayı açıp kapattığınızda,
  • Kendiniz veya Destek Ekibi aracılığıyla hesabınıza erişimi yenilediğinizde,
  • Hesap yönetimi sayfasında yer alan Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına gittiğinizde.

Bundan sonra her şifreyi yeniden oluşturmanız gerekecektir.