Akademik Başarı ve İlişkili Faktörler
Trabzon'daki 387 lise öğrencisinin akademik başarısı incelenmiştir. Akademik öz-yeterlik, motivasyon ve sınav kaygısı ölçekleri kullanılmıştır
- academia.edu
Trabzon'daki 387 lise öğrencisinin akademik başarısı incelenmiştir. Akademik öz-yeterlik, motivasyon ve sınav kaygısı ölçekleri kullanılmıştır
Bu video, 9. sınıf Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü ders kitabının sayfa 62'deki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, sınav kaygısı belirtisi olanların önündeki kutucuğu işaretleme sorusu ve cevabı sunulmaktadır. Cevap, "sınav kaygısı belirtisi olanların önündeki kutucuğu örnekteki gibi işaretleyiniz" şeklinde verilmiştir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Nezip Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nin rehber öğretmenlerine yönelik sunulan, sınav kaygısı ve başa çıkma yolları konulu bir eğitim içeriğidir.. Sunum, sınav kaygısının ne olduğunu tanımlayarak başlayıp, belirtilerini, nedenlerini ve başa çıkma yollarını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerik, sınav öncesi hazırlık, sınav anında dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaygı düzeyini düşürme yöntemleri üzerine odaklanmaktadır.. Özellikle 26 Haziran'a kadar yapılacak Milli Savunma Üniversitesi tercihleri ve 16-17 gün sonra yapılacak Yükseköğretim Kurumları sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik stratejiler sunulmaktadır. Konuşmacı, sınav öncesi telaş içinde gitmemek, bedensel gevşeme teknikleri, doğru nefes alma, olumlu düşünceler geliştirmek ve sınav stratejilerini belirlemek gibi pratik bilgiler vermektedir. Ayrıca, sınav başarısının hayat başarısıyla tam anlamıyla bağdaşmadığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir sunucu ve sınav kaygısı yaşayan genç bir kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Genç, sınav öncesi kaygılarını dile getirirken, sunucu ona yardımcı olmaya çalışır.. Videoda sınav kaygısı konusu ele alınmaktadır. Sunucu, kaygının aslında beynimizin yarattığı, olmayan bir şey olduğunu açıklar ve kaygıyı olumlu yönde kullanmanın önemini vurgular. Kaygıyı "silip" yerine pozitif düşünceler yaratmanın, geçmiş tecrübelerden faydalanmanın ve kendine güvenin artırılmasının sınav başarısını artıracağı mesajı verilir. Video, kaygının nasıl negatif bir duyguyu pozitif bir duyguya dönüştürebileceğimizi gösteren bir eğitim içeriğidir.
Sınav kaygısı, sınav düşüncesi ve vücutta hissedilen gerginliklerdir. Zihinsel belirtiler: kalp çarpıntısı, terleme, mide şikayetleri. Duygusal belirtiler: gerginlik, endişe, kendine güven azalması. Fiziksel belirtiler: nefes darlığı, titreme, mide bulantısı
Isparta RAM, öğrencilerin sınav kaygısını kontrol etmelerine yönelik psikoeğitim grubu geliştirdi. Grup beş oturumdan oluşuyor ve 8-12. sınıf öğrencilerine yönelik. Her oturum 60-80 dakika sürüyor ve 12-14 kişilik gruplar halinde uygulanıyor
Sınav kaygısı, öğrenilen bilgilerin etkili kullanımını engelleyen yoğun kaygıdır. Huzursuzluk, endişe, fiziksel belirtiler ve konsantrasyon bozukluğu görülür. Mükemmeliyetçi kişilik yapısı ve gerçekçi olmayan düşünceler kaygıyı tetikler
Bu video, YGS sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, özellikle anne-babalar için sınav kaygısı konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.. Video, sınav kaygısının temelinde yanlış ebeveyn tutumlarının yer aldığı vurgusuyla başlayıp, sınavla ilgili konuşmayı reddeden çocuklara zorlamamak, konuşmayı isteyenleri dinlemek, çocukları kıyaslamamak, nasihat etmemek ve başarıyı değil gayreti takdir etmek gibi önerileri sunmaktadır. Konuşmacı, "iyi meslek yoktur, fark yaratan birey vardır" sözüyle videoyu sonlandırmaktadır.
Baltaş'ın 50 maddelik kaygı ölçeğinden uyarlanmıştır. 206 lisans öğrencisiyle faktör analizi yapılmıştır. 34 madde beş alt boyuta ayrılmıştır. Cronbach's Alpha iç güvenirlik katsayısı 0,87'dir
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı Ziya Bey olarak tanımlanmış ve psikolojik danışmanlık ve rehberlik uzmanıdır. Ziya Bey, lisansını psikolojik danışmanlık ve rehberlik, yüksek lisansını klinik psikoloji üzerine yapmış ve şu anda Sigmun Freud Üniversitesi'nde psikoterapi doktorası yapmaktadır.. Röportajda KPSS sınavına hazırlanan adaylar arasındaki stres ve kaygı konusu detaylı şekilde ele alınmaktadır. Video, sınav kaygısının nedenleri, psikolojik kökenleri ve bununla başa çıkma teknikleri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, sınav öncesi ve sınav anında yapılması gerekenler, EMDR terapisi, sağ-sol el dokunma tekniği ve olumlu anılar hatırlama gibi yöntemleri anlatmaktadır.. Röportajda ayrıca sınav kaygısının aile dinamiklerinden kaynaklanabileceği, ebeveynlerin çocuk yetiştirme sürecindeki rolü ve kaygı durumunun toplumsal ruh sağlığı üzerindeki etkileri de tartışılmaktadır. Ziya Bey, Türk toplumunda güvende hissetme ihtiyacı ve gösteriş yapma eğiliminin kaygı düzeylerini etkilediğini belirtmekte ve sınav öncesi hazırlık sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır.
Arka Sıradakiler, Zafer Lisesi öğrencilerinin aile sorunlarını konu alıyor. Melekler Korusun, İstanbul'da üniversite okuyan İpek'in hikayesini anlatıyor. Adını Feriha Koydum, kapıcı kızından üniversiteye uzanan aşk hikayesini işliyor. Lise Defteri, birçok ünlü oyuncunun rol aldığı kült bir yapım. Kardeşlerim, anne-babasını kaybeden dört kardeşin hikayesini anlatıyor
Bu video, çocuk ve ergen psikoloğu Rukiye Aydın tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Sınav öncesi ve sonrası dönemde çocukların yaşadığı kaygı ve bununla başa çıkma yöntemleri ele alınmaktadır.. Video, sınav kaygısının ne olduğunu, neden yaşandığını ve sınav öncesi, sınav anı ve sınav sonrası durumlara göre pratik öneriler sunmaktadır. İlk bölümde sınav kaygısıyla başa çıkma teknikleri, gevşeme egzersizleri ve sınav stratejileri anlatılırken, ikinci bölümde sınav sonrası ebeveynlere yönelik tavsiyeler verilmektedir.. Videoda ayrıca sınav sonrası pişmanlık ve kendini suçlama duygularının yaygın olduğu belirtilerek, ebeveynlerin çocuklarına koşulsuz sevgi göstermeleri ve sınav sonucu ne olursa olsun yanlarında olacaklarını hissettirmeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Sınav sonrası başarısızlık durumunda soru çözme sayısını artırmak yerine yanlışların nedenlerini araştırmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından LGS sınavına giren 8. sınıf öğrencilerine ve önümüzdeki hafta AYT ve TYT'ye girecek 12. sınıf öğrencilerine yönelik bir mesaj içermektedir.. Video, Attentioner programının sınavlarda etkili olduğunu açıklamaktadır. Attentioner ile çocuklar uyaranlarla baş etmeyi öğrenir, zamana karşı çalışma yaparak dikkatlerini sadece önlerindeki sorulara vermeyi öğrenirler. Ayrıca sınav kaygısıyla ilgili egzersizler yaparak daha rahat bir şekilde sınava hazırlanırlar. Program, dikkat, zamanlama, hiperaktivite ve dürtüsellik konularında çocukları daha iyi bir seviyeye taşır.
Bu video, bir otizm uzmanı ile yapılan bilgilendirici bir röportaj programıdır. Programda ayrıca bir öğretmen ve Mehmet adında bir meslek lisesi ve teknik anadolu lisesi müdürü de yer almaktadır.. Video, otizm hakkında kapsamlı bilgiler sunarak başlamakta, otizmin sebepleri, belirtileri ve erken tanı önemi ele alınmaktadır. Ardından korona virüs sürecinde otizmli çocukların eğitimine yaklaşım, uzaktan eğitim ve ailelerin rolü konuları işlenmektedir. Son bölümde ise COVID-19 pandemisi nedeniyle okulların kapanması, sınav kaygısı ve meslek lisesi tercihi gibi konular tartışılmaktadır.. Program boyunca izleyicilerden gelen sorular yanıtlanmakta, otizmli çocukların eğitimine erken başlanması gerektiği vurgulanmakta ve sınav kaygısının nasıl yönetilebileceği hakkında tavsiyeler sunulmaktadır. Ayrıca müzik eşliğinde çalışmanın etkileri ve kaygıların normal/anormal seviyeleri hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, bir sunucu ve Prof. Dr. Nevzat Tarhan (Nevzat Hoca) arasında geçen psikolojik bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar, sınavlara yaklaşan gençlere yönelik sınav kaygısı ve motivasyon konularını ele almaktadır.. Videoda öncelikle sınav kaygısının nedenleri, sorumluluk duygusu, istek-ihtiyaç-amaç dengesi ve süreç odaklı düşünme gibi konular incelenmekte, ardından dijital dünyada yaşanan sorunlar ve sosyal medya okuryazarlığı ele alınmaktadır. Prof. Dr. Tarhan, sınav kaygısını yönetmek için pratik öneriler sunarken, dijital dünyada kölesi olmamak için sosyal medya okuryazarlığı kazanmanın önemini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca anne-babaların sınav kaygısını nasıl yönetebilecekleri, meslek seçiminin önemi ve insanların kendi hayatlarını yönetmeleri gerektiği gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, birkaç karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Karakterler arasında "Sal Abi", "Sabri Bey" ve diğer konuşmacılar bulunmaktadır.. Videoda bir sınav deneyimi ve sınavın psikolojik etkileri üzerine konuşulmaktadır. İlk kısımda bir kişi dosyayı kapatması ve uzaklaşması istenirken, sonraki bölümlerde bir sınav deneyimi paylaşılır ve bu sınavın psikolojik etkileri tartışılır. Son kısımda ise Sabri Bey'in öğrencilerin psikolojisini mahvedeceği ve bu durumun zulüm olduğu vurgulanır.
Bu video, 9. sınıf Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü ders kitabının sayfa 61'indeki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, stres ve sınav kaygısı konularını ele almaktadır. İlk olarak stresin ne olduğu, nedenleri ve stresle başa çıkma yöntemleri hakkında bilgiler verilmekte, ardından sınav kaygısının ne olduğu, belirtileri ve farklılıkları açıklanmaktadır. Son olarak, stresle başa çıkma yolları tablosu yorumlanmakta ve bir öğrencinin stresli durumlarla nasıl başa çıktığı anlatılmaktadır.
"Ev Hali" adlı programda sunucu, psikolog ve aile danışmanı Tuğba Kılıç, Din İşleri Yüksek Kurulu uzmanı Dr. Ülfet Görgülü ve psikolog Gülşah Akçay Civri konuk olarak yer almaktadır. Program, interaktif bir şekilde ilerlemekte ve izleyicilerin sorularını kabul etmektedir.. Video, üniversite sınavı kaygısı konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Sınav kaygısının tanımı, belirtileri (fiziksel, duygusal ve davranışsal), nedenleri (mükemmeliyetçilik, aile baskısı, zaman yönetimi sorunları) ve sınav başarısızlığının psikolojik etkileri detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca sınav kaygısının tedavi yöntemleri, sağlıklı beslenme, uyku, egzersiz ve olumlu düşünce stratejileri gibi çözüm önerileri sunulmaktadır.. Programda ayrıca sınav başarısızlığının neden olduğu karamsarlık ve umutsuzluk durumları, çocukların sadece "öğrenci" kimliğine mahkum olmaması gerektiği, İslam'ın bakış açısından her kişinin kendi yeteneklerini keşfetmesi gerektiği ve sınavların hayatın gerçek imtihanı olarak bakış açısının değiştirilmesi gerektiği gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, sınav günü için hazırlanan öğrencilere yönelik bir rehber niteliğindedir.. Video, sınav günü için hazırlanan öğrencilerin yaşadığı endişeleri ve kaygıları ele alıyor. Sınav günü için hazırlanan öğrencilerin yaşadığı endişeler, hayal kırıklığına uğramak, başarılı olamamak ve sınavı kaçırmak gibi konuları kapsıyor. Video, bu olumsuz duyguları yönetmek için üç önemli cümleyi tekrarlamayı öneriyor: ailenin hayal kırıklığına uğrasa dahi seni sevmekten asla vazgeçmeyecek, önünde başarılarla doldurabileceğin uzun bir hayat var ve her zaman alternatiflerin olacak.