Kaygı, gerçek olmayan tehditlere karşı hissedilen doğal bir duygudur. Sınav kaygısı, öğrenilen bilgilerin etkili kullanımını engelleyen yoğun kaygıdır. Kaygı düzeyi başarıyı doğrudan etkilerken, düşük düzey olumsuz sonuçlar doğurur
Sınav kaygısı, başarısızlık korkusuyla ortaya çıkan yoğun stres durumudur. Normal düzeyde kaygı, harekete geçmeyi ve sorunları çözmeyi sağlar. Aşırı kaygı, sınav performansını ve bilgi kullanımını olumsuz etkiler
Bu video, bir kişinin çocuklara özel hazırladığı şifa çalışmasını tanıttığı bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, "Mucize Ailem" olarak hitap ettiği izleyicilere hitap etmektedir.. Videoda, 22:00'de yapılacak bir şifa çalışması detaylı olarak anlatılmaktadır. Çalışma, çocukların sınav kaygısından kurtulması, idrak güçlerinin yükselmesi ve başarılı olmaları için hazırlanmıştır. Katılım için izleyicilerin çocuklarının isimlerini ve kendi isimlerini postun altına yazmaları, "çalışmaya sevgiyle katılıyorum ve izin veriyorum" yazmaları gerekmektedir. Ayrıca, çocukların ve ailelerin belirli bir kağıda olumlu ifadeler yazıp, niyetlerini suya okuyup otuz dakika boyunca uzanmaları gerektiği belirtilmektedir.
"Ev Hali" adlı programda sunucu, psikolog ve aile danışmanı Tuğba Kılıç, Din İşleri Yüksek Kurulu uzmanı Dr. Ülfet Görgülü ve psikolog Gülşah Akçay Civri konuk olarak yer almaktadır. Program, interaktif bir şekilde ilerlemekte ve izleyicilerin sorularını kabul etmektedir.. Video, üniversite sınavı kaygısı konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Sınav kaygısının tanımı, belirtileri (fiziksel, duygusal ve davranışsal), nedenleri (mükemmeliyetçilik, aile baskısı, zaman yönetimi sorunları) ve sınav başarısızlığının psikolojik etkileri detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca sınav kaygısının tedavi yöntemleri, sağlıklı beslenme, uyku, egzersiz ve olumlu düşünce stratejileri gibi çözüm önerileri sunulmaktadır.. Programda ayrıca sınav başarısızlığının neden olduğu karamsarlık ve umutsuzluk durumları, çocukların sadece "öğrenci" kimliğine mahkum olmaması gerektiği, İslam'ın bakış açısından her kişinin kendi yeteneklerini keşfetmesi gerektiği ve sınavların hayatın gerçek imtihanı olarak bakış açısının değiştirilmesi gerektiği gibi konular da ele alınmaktadır.
Danthony ve arkadaşlarının geliştirdiği sınav kaygısı ölçeği Türkçeye uyarlandı. Çalışma 359 ortaokul öğrencisiyle gerçekleştirildi. Katılımcıların yaş aralığı 11-14 yıl arasında
Arka Sıradakiler, Zafer Lisesi öğrencilerinin aile sorunlarını konu alıyor. Melekler Korusun, İstanbul'da üniversite okuyan İpek'in hikayesini anlatıyor. Adını Feriha Koydum, kapıcı kızından üniversiteye uzanan aşk hikayesini işliyor. Lise Defteri, birçok ünlü oyuncunun rol aldığı kült bir yapım. Kardeşlerim, anne-babasını kaybeden dört kardeşin hikayesini anlatıyor
Sınav kaygısı, sınav düşüncesi ve vücutta hissedilen gerginliklerdir. Zihinsel belirtiler: kalp çarpıntısı, terleme, mide şikayetleri. Duygusal belirtiler: gerginlik, endişe, kendine güven azalması. Fiziksel belirtiler: nefes darlığı, titreme, mide bulantısı
Bu video, günlük hayattan ve okul ortamından alınan komik durumları anlatan kısa sketchlerden oluşmaktadır. Videoda Özkan, Özge, Süleyman amca, Abdullah, Emre ve bir öğretmen gibi karakterler yer almaktadır.. Video, sınav kaygısı, ev işleri, aile ilişkileri, sosyal medya kullanımı, sıcak hava ve korku filmleri gibi günlük yaşam konularını ele almaktadır. İlk bölümde sınav kaygısı ve ev işleri gibi konular işlenirken, ikinci bölümde okul ortamında öğrencilerin derslerden sıkıldığı, yaz tatili için sabırsızlandıkları, WiFi şifresi bulma çabaları ve sınav sırasında kopya çekme gibi durumlar komik bir dille anlatılmaktadır.. Video, günlük yaşamın zorluklarını ve komik yönlerini yansıtan kısa ve etkileyici sahnelerden oluşmakta, özellikle öğrencilerin okul hayatındaki deneyimlerini eğlenceli bir şekilde yansıtmaktadır.
Çalışma ortaokul ve lise öğrencilerinde gerçekleştirilmiştir. Toplam 443 öğrenciden betimleyici ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Test-tekrar test güvenirliği için 55 ortaokul ve 58 lise öğrencisi katılmıştır
Bu video, bir uzmanın sınav kaygısı hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, sınav kaygısı konusunda kitap yazmış bir uzman olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, sınav kaygısının fizyolojik semptomlarını (uykusuzluk, iştahsızlık, mide ağrısı, el terlemesi, çarpıntı, titreme, soluk alıp vermede güçlük) ve tedavi yöntemlerini anlatıyor. Kaygı derecesinin yüksek olduğu durumlarda ilaç tedavisi ve psikoterapi, düşük olduğu durumlarda ise bilişsel yönlendirmeler ve kendini rahatlatma teknikleri öneriliyor. Ayrıca, sınav kaygısı yaşayan gençlerin rehber hocalarından yardım alması ve uygun tedaviye yönlendirilmesi gerektiği vurgulanıyor.
Bu videoda psikolog Yakup Adıyaman, sınav kaygısı konusunda bilgilendirme yapıyor.. Video, sınav kaygısının öğrenciler arasında yaygın bir durum olduğunu ve sınav öncesi veya esnasında yoğun kaygı, panik ve dehşet gibi semptomlarla kendini gösterdiğini anlatıyor. Kaygının seviyesinin önemli olduğu vurgulanıyor; düşük kaygı yaşayan öğrencilerin performans açısından daha iyi sonuçlar elde ettiği, yüksek kaygı yaşayan öğrencilerin ise bu durumdan olumsuz etkilendiği belirtiliyor. Ayrıca kaygı ile başa çıkmanın mümkün olduğu ve psikoterapi esnasında kaygı ile ilgili düşüncelerin incelendiği ifade ediliyor.
Bu video, sınav günü için hazırlanan öğrencilere yönelik bir rehber niteliğindedir.. Video, sınav günü için hazırlanan öğrencilerin yaşadığı endişeleri ve kaygıları ele alıyor. Sınav günü için hazırlanan öğrencilerin yaşadığı endişeler, hayal kırıklığına uğramak, başarılı olamamak ve sınavı kaçırmak gibi konuları kapsıyor. Video, bu olumsuz duyguları yönetmek için üç önemli cümleyi tekrarlamayı öneriyor: ailenin hayal kırıklığına uğrasa dahi seni sevmekten asla vazgeçmeyecek, önünde başarılarla doldurabileceğin uzun bir hayat var ve her zaman alternatiflerin olacak.
Bu video, Yaprak Terapi ekibinin YouTube kanalını tanıtan bir tanıtım içeriğidir. Ekibin psikiyatrist, psikolog ve diyetisyenlerden oluştuğu belirtilmektedir.. Videoda, Yaprak Terapi'nin YouTube kanalında depresyon, obsesyonlar, yeme bozuklukları, sağlıklı beslenme ve sınav kaygısı gibi sık görülen konularla ilgili bilgiler verileceği duyurulmaktadır. Ekibin doğru kaynaktan yeterli bilgi alınmasının önemini vurguladığı ve izleyicilerin kanala abone olup yorumlar yaparak katkıda bulunabileceği belirtilmektedir.
Bu video, birkaç karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Karakterler arasında "Sal Abi", "Sabri Bey" ve diğer konuşmacılar bulunmaktadır.. Videoda bir sınav deneyimi ve sınavın psikolojik etkileri üzerine konuşulmaktadır. İlk kısımda bir kişi dosyayı kapatması ve uzaklaşması istenirken, sonraki bölümlerde bir sınav deneyimi paylaşılır ve bu sınavın psikolojik etkileri tartışılır. Son kısımda ise Sabri Bey'in öğrencilerin psikolojisini mahvedeceği ve bu durumun zulüm olduğu vurgulanır.
"Bundan Daha İyi Nasıl Olur?" programında sunucu Çağla Necat, öğrenci koçu Zeynep Kökten ile bir röportaj gerçekleştiriyor. Zeynep Kökten, öğrencilerin yaşadığı kaygı ve konsantrasyon sorunları hakkında bilgi veriyor.. Röportajda öğrencilerin yaşadığı kaygı ve konsantrasyon sorunlarının nedenleri, farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin kaygı durumları ve bu sorunların fiziksel, bilişsel, duygusal ve davranışsal semptomları ele alınıyor. Ayrıca, günümüz öğrencilerinin yaşadığı baskı ortamı, aile ve çevre etkenlerinin etkisi, plansızlık sorunu ve sosyal-akademik dengeyi kurmanın önemi tartışılmaktadır.. Videoda ayrıca çocukların sınav kaygısının nedenleri, ailelerin bu konudaki yaklaşımı ve çözüm önerileri de inceleniyor. Konuşmacılar, çocukların kaygısının aile, okul ve çocuk arasındaki dengeyi bozduğunu, iç ses-dış ses eşitliğinin önemini ve öğrencilerin kendi programlarını oluşturmalarının faydalarını anlatıyor. Ailelerin çocuklarıyla diyalog kurması, çocukların duygularını ifade etmelerine izin vermesi ve sınav öncesi hazırlık sürecinde dengeli bir yaklaşım sergilemesi gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı Ziya Bey olarak tanımlanmış ve psikolojik danışmanlık ve rehberlik uzmanıdır. Ziya Bey, lisansını psikolojik danışmanlık ve rehberlik, yüksek lisansını klinik psikoloji üzerine yapmış ve şu anda Sigmun Freud Üniversitesi'nde psikoterapi doktorası yapmaktadır.. Röportajda KPSS sınavına hazırlanan adaylar arasındaki stres ve kaygı konusu detaylı şekilde ele alınmaktadır. Video, sınav kaygısının nedenleri, psikolojik kökenleri ve bununla başa çıkma teknikleri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, sınav öncesi ve sınav anında yapılması gerekenler, EMDR terapisi, sağ-sol el dokunma tekniği ve olumlu anılar hatırlama gibi yöntemleri anlatmaktadır.. Röportajda ayrıca sınav kaygısının aile dinamiklerinden kaynaklanabileceği, ebeveynlerin çocuk yetiştirme sürecindeki rolü ve kaygı durumunun toplumsal ruh sağlığı üzerindeki etkileri de tartışılmaktadır. Ziya Bey, Türk toplumunda güvende hissetme ihtiyacı ve gösteriş yapma eğiliminin kaygı düzeylerini etkilediğini belirtmekte ve sınav öncesi hazırlık sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, YGS sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, özellikle anne-babalar için sınav kaygısı konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.. Video, sınav kaygısının temelinde yanlış ebeveyn tutumlarının yer aldığı vurgusuyla başlayıp, sınavla ilgili konuşmayı reddeden çocuklara zorlamamak, konuşmayı isteyenleri dinlemek, çocukları kıyaslamamak, nasihat etmemek ve başarıyı değil gayreti takdir etmek gibi önerileri sunmaktadır. Konuşmacı, "iyi meslek yoktur, fark yaratan birey vardır" sözüyle videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, çocuk ve ergen psikoloğu Rukiye Aydın tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Sınav öncesi ve sonrası dönemde çocukların yaşadığı kaygı ve bununla başa çıkma yöntemleri ele alınmaktadır.. Video, sınav kaygısının ne olduğunu, neden yaşandığını ve sınav öncesi, sınav anı ve sınav sonrası durumlara göre pratik öneriler sunmaktadır. İlk bölümde sınav kaygısıyla başa çıkma teknikleri, gevşeme egzersizleri ve sınav stratejileri anlatılırken, ikinci bölümde sınav sonrası ebeveynlere yönelik tavsiyeler verilmektedir.. Videoda ayrıca sınav sonrası pişmanlık ve kendini suçlama duygularının yaygın olduğu belirtilerek, ebeveynlerin çocuklarına koşulsuz sevgi göstermeleri ve sınav sonucu ne olursa olsun yanlarında olacaklarını hissettirmeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Sınav sonrası başarısızlık durumunda soru çözme sayısını artırmak yerine yanlışların nedenlerini araştırmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, bir sunucu ve sınav kaygısı yaşayan genç bir kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Genç, sınav öncesi kaygılarını dile getirirken, sunucu ona yardımcı olmaya çalışır.. Videoda sınav kaygısı konusu ele alınmaktadır. Sunucu, kaygının aslında beynimizin yarattığı, olmayan bir şey olduğunu açıklar ve kaygıyı olumlu yönde kullanmanın önemini vurgular. Kaygıyı "silip" yerine pozitif düşünceler yaratmanın, geçmiş tecrübelerden faydalanmanın ve kendine güvenin artırılmasının sınav başarısını artıracağı mesajı verilir. Video, kaygının nasıl negatif bir duyguyu pozitif bir duyguya dönüştürebileceğimizi gösteren bir eğitim içeriğidir.