Bu video, bir konuşmacının kaygı ve olumlu düşünme konularında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, kuantum ve secret kitapları gibi popüler kültürdeki olumlu düşünme ve kaygı yönetimi kavramlarını ele alıyor. Konuşmacı, kaygının beynimizde kodlu bir özellik olduğunu ve zaman zaman hayatımızı kurtarabileceğini, ancak olmaması gereken yerlerde hissedildiğinde dezavantajlı hale gelebileceğini açıklıyor. Ayrıca, sürekli olumlu düşünmenin hayatın gerçekleriyle karşılaşıldığında sorumluluk hissi yaratabileceğini ve bu durumun depresyon tetikleyicisi olabileceğini belirtiyor. Video, kendi bütünlüğümüzü korumamız gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, Polat adlı bir konuşmacının webinar tanıtımıdır. Konuşmacı, karantina döneminde evden çalışma zorluklarını ele almaktadır.. Webinar, karantina döneminde yaşanan zorlukları ve bunların temelinde yatan temel sorunları ele alacaktır. Konuşmacı, insanın kendisiyle ilişkisi, kaygıyı yönetme, diğer insanlarla ilişkileri ve iyi ekip olma konularını işleyeceğini belirtmektedir. Video, izleyicilere bu zorlu dönemde daha iyi yönetilebilmeleri için pratik bilgiler sunmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğrenciler ve velilere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ülke olarak yaşadığı salgın hastalıkla mücadelede ruhsal boyutun önemini vurgulamaktadır.. Video, kaygı ve korku kavramlarını tanımlayarak başlıyor ve bu duyguların insan psikolojisine etkilerini açıklıyor. Konuşmacı, aşırı kaygı ve korkunun zararlı olduğunu, güvenilir bilgi kaynaklarının önemini ve kriz anlarında rutinimizi korumamız gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, geçmiş deneyimlerimizden ders çıkarmamız ve bu sürecin geçeceğini unutmamamız gerektiğini belirtiyor. Video, alınan uyarılara dikkat etmemiz ve evde vakit geçirmemiz tavsiyesiyle sonlanıyor.
Kararsızlık, seçenekler arasında seçim yapamama durumudur. Yetersizlik hissi ve hata yapma korkusu karar vermeyi zorlaştırır. Özgüven eksikliği ve mükemmeliyetçilik kararsızlığa yol açabilir. Kontrolcü ailelerde yetişen çocuklarda yaygın görülür. Depresif duygular karar vermeyi zorlaştırır
Anksiyete, belli düşüncelere saplantılı olma ve sürekli endişe halidir. Toplumda sık görülen psikolojik rahatsızlıktır. Konsantrasyon ve uyku düzenini olumsuz etkiler
Bu video, bir öğretmenin LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik motivasyonel bir konuşmadır. Öğretmen, uzun soluklu ve yorucu bir LGS sürecinin ardından sınavın yaklaştığını belirterek öğrencilere destek olmaktadır.. Video, sınav anında kaygı yönetimi ve başarılı performans için önemli bir noktayı vurgulamaktadır. Öğretmen, sınav anında rutinin dışındaki gelişmelerin kaygı düzeyini artırdığını ve bu durumda sınavın analizini yapmamak, maksimum net yapmak için odaklanmak gerektiğini anlatmaktadır. Cağaloğlu Anadolu Lisesi'nin taban puanları üzerinden örnekler vererek, sınavdaki soruların zorluğuna göre taban puanlarının değişebileceğini ve bu durumun sınav anında anlaşılamayacağını açıklamaktadır. Video, öğrencilere duygularına hakim olmaları ve en iyi performanslarını göstermeleri konusunda motivasyon sunmaktadır.
Psikoeğitim, danışanlara yaşadıkları durumun nedenlerini açıklar. Duygu, düşünce ve davranışların etkileşimi hakkında bilgilendirme yapılır
Takıntılar kendiliğinden ortaya çıkmaz, öğrenilir veya genetiktir. OKB kaygı ve stres durumlarıyla birlikte ortaya çıkar. Mükemmeliyetçilik ve belirsizlik takıntılı davranışları tetikler
İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden mezun olmuştur. Klinik Psikoloji ve Psikolojik Danışmanlık alanlarında yüksek lisans yapmıştır. Sağlık Bakanlığı hastanesinden ayrılıp Ankara'da kendi merkezini kurmuştur
Bu video, bir uzmanın hipnoterapi konusunda bilgilendirme yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Video, hipnoterapinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve hipnozun uyku durumu olmadığını, gözleriniz açıkken de telkinleri kabul edebileceğinizi anlatıyor. Ardından hipnozun kişisel gelişim, korku, kaygı, depresyon, anksiyete, panik atak, öfke kontrolü, kilo problemleri, sigara, alkol, uyuşturucu, tükenmişlik sendromu ve sınav kaygısı gibi çeşitli konularda nasıl yardımcı olabileceğini açıklıyor.
Bu video, bir eğitimci ve Merve adlı bir konuşmacının öğrencilerin öğrenme şekillerini anlama ve kaygı yönetimi konusunda yaptığı bir sohbeti içermektedir.. Videoda, öğrencilerin öğrenme şekillerinin sadece görsel, işitsel veya dokunsal olarak değil, üçlü parametre (görsel-işitsel-dokunsal) olarak değerlendirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Howard Gardner'ın çoklu zeka testi ve Learning Environment Test (LET) gibi araçların öğrencilerin öğrenme stillerini tespit etmedeki önemi anlatılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin biyolojik döngülerine uygun çalışma programlarının hazırlanması ve kaygı yönetimi için testlerin nasıl kullanılabileceği konuları ele alınmaktadır.
Bu video, Çetin Çetintaş tarafından sunulan bir yoga ve meditasyon eğitim içeriğidir. Eğitmen, kaygılı bir zihne sahip olanlar için hazırlanmış bu derste, sinir sistemini regüle eden ve ruha iyi gelen yoga pozları göstermektedir.. Video, yüzüstü uzanarak başlayıp, kedi-inek, aşağı bakan köpek, çocuk duruşu, padottanasana, anahatasana ve mutlu bebek doğuşu gibi çeşitli yoga pozlarını içermektedir. Her poz sırasında derin nefes alma ve verme teknikleri vurgulanmakta, bedenin ve nefesin birlikte nasıl çalıştığı gösterilmektedir.. Ders, kişinin kendini yeniden tanımasını, sinir sistemini sakin tutarak öğrenmeyi sağlamayı ve günlük hayatta bu teknikleri nasıl uygulayabileceğini göstermektedir. Beden farkındalığı, yaşamla senkronizasyon ve şu anda olma hissi üzerine odaklanan içerik, izleyicilere meditasyon teknikleri de sunmaktadır.
Kaygı fiziksel belirtiler ve korku ile kendini gösterir. Kaygı duymak kişinin hatası değil, sadece zarar vermesidir. Endişeleri gizlemek yerine kabul etmek önemlidir
Bu video, Migros TV'de yayınlanan bir konuşmacının kaygı konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen sorulara yanıt vererek kaygı konusunda bilgiler paylaşmaktadır.. Video, kaygı karşısında aile konusunu ele almaktadır. Konuşmacı, anne-babaların çocuklarının kaygısıyla başa çıkabilmek için önce kendi kaygılarıyla başa çıkmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Kaygının anne-babadan çocuğa geçtiği, kaygıların bağışıklık sistemini zayıflattığı, panik atağa ve depresyona yol açabileceği belirtilmektedir. Ayrıca, kaygı karşısında gevşeme egzersizi gösterilmekte ve insanın zorlu durumlarda kendini mutlu edebilecek bir şey bulabilme gücüne sahip olduğu örneklerle anlatılmaktadır.
Bu video, Ekin Olcay'ın sunduğu bir röportaj programıdır. Programda Sabah Deniz Uzun, "Dilekleri Gerçekleştirme Rehberi" ve "Mucize'nin Doğumu" adlı kitaplarını tanıtmaktadır.. Video, dişil-eril enerji kavramları, kadın-erkek ilişkileri, aile dinamikleri ve kişisel gelişim üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, kadınların dişil enerjilerini keşfetme, eril-dişil enerji dengesinin önemi, baba sorununun ilişkilerdeki etkileri ve kaygı-endişe yönetimi gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, "Niyetleri Gerçekleştirme Rehberi" adlı kitabın kırmızı-yeşil defter formatında olduğu ve niyetlerin nasıl gerçekleşebileceği konusunda teknikler sunduğu anlatılmaktadır.. Programda ayrıca 62 kartlı bir paket tanıtılıyor ve bu kartların insanın 62 farklı yüzünü temsil ettiği açıklanıyor. Konuşmacılar, amigdala ve korteks arasındaki ilişkiyi, kaygı ve endişeyi regüle etme yöntemlerini, beden farkındalığı, nefes egzersizleri ve mindfulness gibi pratikleri paylaşıyorlar. Göç ve savaş gibi trajik olayların nesiller boyunca kaygı ve endişe yapısını nasıl aktardığı da ele alınan konular arasındadır.
Bu video, bir konuşmacının obsesif-kompulsif bozukluk (tekrarlayıcı ve dalıcı düşünceler) hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, kaygı ve beynin çalışma mekanizmaları ile başlayıp, belirsizlik durumunda ortaya çıkan kontrol etme davranışlarını açıklamaktadır. Konuşmacı, düşünce kontrolünün işe yaramadığını, bilişsel davranışçı terapi yöntemlerini ve rahatsız edici düşüncelerle başa çıkma stratejilerini anlatmaktadır.. Videoda cüzdan kontrolü ve el yıkama gibi örnekler üzerinden bu mekanizmalar detaylandırılmakta, ayrıca durumu tanıma, düşüncelerin kendisini yansıtmadığını anlamak, hissetmek ve gerektiğinde yardım almak gibi öneriler sunulmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının kaygıyla başa çıkma yöntemlerini anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kaygı hissetmenin nedenleri ve bunları azaltma teknikleri hakkında bilgiler vermektedir.. Video, kaygıyla başa çıkma yöntemlerini adım adım açıklamaktadır. Konuşmacı, geçmişte benzer durumları nasıl çözdüğümüzü hatırlamamız gerektiğini, "en kötü ne olur" sorusunu sormamız gerektiğini, sorunları bir kenara bırakıp başka şeylerle uğraşmamız gerektiğini ve büyük resmi görmemiz gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, kaygı hissettiren durumları güvendiğimiz birine anlatmanın da rahatlatıcı olabileceğini belirtmektedir. Video, kaygı ve endişelerin hayat kalitesini olumsuz etkilediğini ve bu konuda daha fazla video çekeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu videoda huzurevinde çalışan ve kaygı bozukluğu geçirmiş bir kişi, "Bir Kutu Kitap" adlı kitap kutusunun içeriğini inceliyor.. Video, konuşmacının Mayıs ve Haziran kutularını açıp içeriğini incelediği bir içeriktir. Kutulardan çıkan kitaplar arasında "Çivisi Çıkmış Dünya" (Natsume Sosseki), "Doğum Lekesi" (Elif Hümeyra Aydın), "Walter Benjamin'in Masalları" (Walter Benjamin), "Beyni Dönüştürerek Kaygı, Panik ve Endişeden Kurtulmanın Yolları" (iki yazarlı) ve "Tuhaf Şeylere Dair Hikayeler" (bir öykü kitabı) bulunmaktadır.. Konuşmacı özellikle Japon masalları ve hikayeleri hakkında detaylı bilgiler veriyor, Japon hikayelerinin doğanın, düşün, büyünün ve gerçek dışı olayların gündelik hayat içindeki uyumu ve Uzakdoğu'ya has naiflik ve şiirselliğin verdiği dingin fakat tuhaf histir şiirde huyuki hayıku olarak anıldığını belirtiyor.
Bu video, bir konuşmacının tezcanlılık konusunu anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Nur adında bir kişiyle birlikte sohbet etmektedir.. Video, stres, kaygı ve telaş gibi duyguların nasıl kontrol edilebileceğini ele alıyor. Konuşmacı, tezcanlılığın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve tezcanlı insanların heyecan ve kaygı dürtüsünü durduramadıklarını, bu durumun sürekli hatalar yapmalarına neden olduğunu anlatıyor. Ayrıca, tezcanlılığın panik duygusuna, kaygıya ve aşırı heyecana bağlı hatalar yaptırdığını ve bu durumun hastaneye götürülmesi gerektiğini vurguluyor.