Öğrenme Güçlüğü ve Tanılama Süreçleri Bilimsel Etkinliği
Bu video, Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırma Uygulama Merkezi'nin düzenlediği bir bilimsel etkinliğinin kaydıdır. Etkinlikte Doçent Doktor Didem Öztürk (Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi ve bölüm başkanı) ve diğer uzmanlar konuşmacı olarak yer almaktadır.. Etkinlik, öğrenme güçlüğü konusunu kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. DSM-5 tanımı üzerinden öğrenme güçlüğü tanımı, alt türleri (disleksi, disgrafi, diskalküli), tanılama süreci, değerlendirme araçları ve yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, öğrenme güçlüğüyle eşlik eden dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranış bozukluğu, kaygı ve depresyon gibi diğer nörogelişimsel bozukluklar ve bunların sosyal ve akademik hayat üzerindeki etkileri de ele alınmaktadır.. Sunumda, erken tanı ve müdahale stratejileri, klinik değerlendirme süreçleri, çeşitli değerlendirme araçları (WISC-IV zeka testi, bilişsel değerlendirme sistemi, Türkçe kelime okuma testi gibi) ve intervensiyon stratejileri hakkında bilgiler sunulmaktadır. Etkinliğin sonunda, bir sonraki etkinliğin 18 Ocak'ta Prof. Dr. Maci Ayhan Melekoğlu'nun "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Okuma Güçlüklerini İntervasyon" konulu sunumuyla gerçekleşeceği duyurulmaktadır.