Air navigation differs from surface craft navigation due to high speeds and limited fuel capacity. Successful navigation requires avoiding getting lost and enforcing aircraft laws. Pilots must constantly maintain position awareness due to limited in-flight rescue options
Bu video, iki farklı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Ferdi Yılmaz ve Burak Yılmaz adlı iki sivil havacılık öğrencisi ile yapılan bir röportaj, ikinci bölümde ise bir uçak içinde gerçekleşen bir sohbet formatında sunulmaktadır.. Videoda sivil havacılık mesleği, pilotluk, kabin memurluğu ve uçak hostesliği hakkında kapsamlı bilgiler paylaşılmaktadır. Konuklar, eğitim süreci, maaşlar, çalışma koşulları, uçak sınıfları ve uçuş deneyimleri gibi konuları ele almaktadır.. Ayrıca İstanbul Havalimanı'nın önemi, üçüncü havalimanı projesi, paraşüt kullanımı, sağlık gereksinimleri ve havacılık yönetimi bölümü hakkında da bilgiler verilmektedir. Video, sivil havacılık mesleğine ilgi duyanlar için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, yolcu uçağı pilotlarının mesleklerine dair bilinmeyen ve yaygın yanlış anlaşılmaları anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, pilotların otoritesi, iniş teknikleri, eğitim süreci, uçuş deneyimleri ve günlük yaşamları hakkında çeşitli bilgiler sunmaktadır. Pilotların kaptan koltuğuna oturması için yıllar alması, tek bir uçak tipi üzerine odaklanması, uçuş sırasında karşılaştıkları zorluklar, eğitim maliyetleri, sağlık kontrolleri ve yardımcı pilotların rolü gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, pilotların kokpitte geçirdikleri zaman, türbülans anlarında yaşadıkları tehlikeler ve yorgunluk sorunları hakkında da bilgiler verilmektedir.
Program 8 dönem sürer ve İngilizce hazırlık ile başlar. İlk 3 dönem akademik dersler verilir. 4. dönemden itibaren teorik ve pratik pilot eğitimi başlar. 5. dönem öncesi PPL-A lisansı alınır. Son 4 dönem artan zorlukta uçuş eğitimi verilir
Mehmet Kalafat, Airbus A320'de ikinci pilot olarak görev yapıyor. 2016'da Aydın'daki THY Uçuş Akademisi'nde pilotaj eğitimi aldı. Eğitim sürecinde yatılı konaklama ve çeşitli sınavlar yapıldı
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı A10C uçağında kullanılan navigasyon sistemlerinin nasıl kullanılacağını adım adım anlatmaktadır.. Video, A10C uçağında kullanılan navigasyon sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak ADI, HSI, HARS, EGG ve TIL gibi temel navigasyon enstrümanları tanıtılmakta, ardından mark point oluşturma yöntemleri, navigasyon bilgileri ve uçuş planı oluşturma işlemleri gösterilmektedir. Son bölümde ise manuel ve otomatik waypoint ekleme, düzenleme ve silme işlemleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video boyunca Batum gibi belirli noktalara yol gösterme, görev tamamlandıktan sonra geri dönüş yapma gibi pratik uygulamalar da gösterilmektedir. Ayrıca, bazı konuların daha detaylı anlaşılması için "Soyis CPI" adlı başka bir videoya da atıfta bulunulmaktadır. Video, bir sonraki bölümde time on target konusunun anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
En az lise mezunu olmak gerekir. Ticari pilot lisansı için en az 18 yaş şartı vardır. SHGM sağlık standartlarına uygunluk gereklidir. İngilizce dil yeterliliği şarttır
Bu video, bir uçak simülasyon oyununun ikinci bölümünü göstermektedir. Videoda bir uçak pilotu ve "reply" olarak adlandırılan bir kişi yer almaktadır.. Videoda uçak pilotu, yüksek bir noktadan iniş yapmaya çalışmaktadır. İniş sırasında flap ve airbreak gibi kontrollerin nasıl kullanılacağı gösterilmekte, hızın nasıl kontrol edileceği anlatılmaktadır. Pilot, kısa bir pistte iniş yapmaya çalışırken, iniş hızını 140-130 km/s civarında tutmaya çalışmaktadır. Video, başarılı bir inişle sona erer ve pilot, iniş planını izleyicilere göstererek videoyu tamamlar.
Pre-flight inspection includes checking control surfaces, fuel, and emergency supplies. Weight and balance sheet must be completed before takeoff. Propeller inspection is crucial before engine start
Bu video, "F-16 Pilotunun Bir Günü" serisinin ikinci bölümüdür. Konuşmacı, F-16 pilotlarının günlük rutinlerini ve hava kuvvetlerindeki görevleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, öncelikle hava kuvvetlerindeki kol, lider ve numara gibi kavramları açıklayarak başlıyor. Ardından uçuş sonrası bakım süreci, pilotlar ile bakım personeli arasındaki ilişki ve debrifing süreci anlatılıyor. Son bölümde ise pilotların günlük görevleri, nöbetler ve idari işler hakkında bilgiler veriliyor. Video, F-16 pilotlarının günlük yaşamını ve görevlerini detaylı bir şekilde ele alıyor.
Bröve, Fransızca kökenli olup diploma ve berat anlamlarına gelir. Binicilik brövesi, Kara Kuvvetleri Atlı Spor Eğitim Merkezi'nde verilir. Komando bröveleri, Dağ Komando Okulu'nda düzenlenen kurslardan mezun olanlara verilir. Paraşütçü brövesi, beş kez otomatik paraşüt atlayışı yapanlara verilir
Bu video, pilotluk mesleği hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Videoda pilotlar ve pilotluk mesleği hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.. Video, pilotluk mesleğinin ne olduğunu, nasıl pilot olunabileceğini ve mesleğin zorluklarını anlatmaktadır. Pilotluk için gerekli olan İngilizce bilgisi, psikomotor yetenekler ve kriz yönetimi gibi beceriler vurgulanmaktadır. Ayrıca pilotluk kariyerindeki aşamalar, iş görüşmesi süreci ve yolcuların sıkça sorduğu sorular (düğmelerin işlevleri, iç hat-dış hat ayrımı, kaptan acemiliği, türbülans) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu eğitim videosunda, sunucu ve 30.000 saatlik uçuş deneyimine sahip Mehmet Bodur Hoca, Türkiye'de kullanılan Boeing 737 uçağının kokpitinde uçağın nasıl çalıştırıldığını gösteriyor. Mehmet Bodur Hoca, 1976 Hava Harp Okulu mezunu olup, Cumhurbaşkanlığı Özel Filosu'nda 19 yıl görev yapmış ve Türk Hava Yolları'nda eğitim almış bir pilot.. Video, uçağın çalıştırılma sürecini adım adım gösteriyor. Önce uçağın elektrik sisteminin hazırlanması, batarya sisteminin devreye alınması, motorların çalıştırılması ve uçuş motor saatlerinin kontrolü anlatılıyor. Sunucu, bu serinin bir parçası olduğunu ve bir sonraki videoda uçağın performans ve uçuş rota bilgilerinin nasıl girileceğini anlatacağını belirtiyor. Video, uçağın sıfırdan nasıl çalıştırıldığını göstererek, uçak uçuşunun bir bütünün parçaları olduğunu vurguluyor.
Bu video, sunucu Alp Onur Dirancı ile bir pilot arasında geçen röportaj formatında bir içeriktir. Röportajda Alfonur Durancı adlı bir pilot ve Dil Çayan adlı bir kaptan yer almaktadır.. Videoda pilot mesleği hakkında kapsamlı bilgiler sunulmaktadır. Pilot olmak için gerekli eğitim yolları, ATPL lisansı alma süreci, kariyer merdiveninin aşamaları, maaş yapısı ve günlük çalışma koşulları ele alınmaktadır. Ayrıca pilotların fiziksel ve ruhsal dayanıklılığı, sağlık kontrolleri, simülatör eğitimleri ve emeklilik koşulları gibi teknik konular da tartışılmaktadır.. Röportajda Airbus ve Boeing uçakları arasındaki farklar, uçuş korkusu ve bunun nasıl yenilebileceği gibi konular da işlenmektedir. Pilotların aile hayatı, yorgunluk sorunları ve COVID-19 döneminde alınan önlemler hakkında da bilgiler verilmektedir. Video, İstanbul-Dalaman uçuşu için kaptan anonsu ile sonlanmaktadır.
Bu videoda iki kuzen, biri mimarlık okuyan ve hayvancılık yapan, diğeri ise kabin memuru olan Özgü, kendi meslek hikayelerini anlatıyor. Ayrıca videoda iki uçak pilotu da yer alıyor.. Video, uçak mesleğindeki deneyimleri konu alıyor. İlk bölümde kabin memurluğu yolculuğu, eğitim süreci ve mesleğin sadece içecek ve sandviç servisi olmadığını anlatan detaylar paylaşılıyor. İkinci bölümde ise uçak mesleğindeki olumsuz anılar, acil inişler, Suudi Arabistan'daki 60 derece sıcaklık deneyimleri ve Hindistan, Tayland gibi ülkelerdeki seyahatler anlatılıyor.. Videoda aynı aileden iki kişinin aynı uçakta uçmaması gibi güvenlik önlemleri de ele alınıyor ve bu serinin ilk bölümü olduğu, ikinci bölümde mesleğin olumlu yönlerine değinileceği belirtiliyor.
Bu video, Serhan ve Özgen'in Maltepe Orhangazi Parkı'nda çektiği bir vlog formatındadır. Videoda ayrıca Demir adında bir bebek ve Oktay ile Tuna adlı komedyenler de yer almaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde DJI Spark drone'un incelemesi yapılmakta, drone'un özellikleri, paket içeriği ve kullanım deneyimi paylaşılmaktadır. İkinci bölümde ise 2018'in ilk gününde parkta çekilen günlük hayattan kesitler sunulmaktadır.. Videoda drone'un iki pilli kombo paketi, kumanda, telefon bağlantısı, takip modu ve farklı uçuş modları gibi özellikleri gösterilirken, parkta çay satıcıları, bisiklet yolları ve deniz manzaraları da gösterilmektedir. Ayrıca konuşmacı, piyango kazanma şansları hakkında kısa bir sohbetten sonra çay kültürü hakkında düşüncelerini de paylaşmaktadır.
Bu video, Başakşehir Living Lab tarafından düzenlenen, pilotluk ve uçak teknisyenliği meslekleri hakkında bilgilendirici bir programdır. Programda Mustafa Hoca (pilot eğitimcisi), Ayşe Kaya (Türk Hava Yolları teknik), Batuhan Öztürk (elektrik-elektronik mühendisliği öğrencisi) ve diğer uzmanlar yer almaktadır.. Video, pilot olma yolları, eğitim süreçleri, lisans türleri ve maliyetleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca uçak teknisyenliği mesleği, eğitim süreçleri, iş imkanları ve gerekli özellikler de ele alınmaktadır. Program, "Uçmak İsteyenler İçin Pilot Bizden" projesi ve Uçak Teknisyenleri Derneği (UTET) hakkında bilgilerle zenginleştirilmiştir.. Videoda pilot olmak için gerekli şartlar (17-21 yaş, lise veya önlisans mezunu olma, İngilizce seviyesi), PPL ve ATPL lisanslarının eğitim süreçleri, maliyetleri ve iş imkanları detaylı olarak anlatılmaktadır. Uçak teknisyenliği mesleği için gerekli özellikler, eğitim alanları ve kariyer imkanları hakkında da kapsamlı bilgiler verilmektedir. Ayrıca, havacılık sektörünün büyüme hızı ve Türkiye'deki yatırımlar hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu videoda Eda, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde uçak mühendisliği okuyan Kenan ile bir röportaj gerçekleştiriyor. Kenan, üçüncü sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor ve Pars roket takımı'nda görev yapmış.. Video, uçak mühendisliği bölümü hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor. Uçak mühendisliği öncesi, şu an ve gelecek olmak üzere üç ana bölümden oluşan içerikte, bölümün ders yapısı, zorlukları, staj imkanları, mezuniyet sonrası iş fırsatları ve pilotluk yapabilme olasılığı gibi konular ele alınıyor.. Videoda ayrıca YKS hazırlık süreci, lise yıllarındaki çalışma yöntemleri, bölümün fizik ve matematik gibi derslerle yoğunluğu, hocaların ders bırakma alışkanlıkları ve yabancı dil bilgisinin önemi gibi pratik bilgiler de paylaşılıyor. Kenan, mezun olduktan sonra Türk Hava Yolları'nın pilot programına başvurarak iki senelik bir eğitimle pilot olma şansı olduğunu ve YKS sonuçlarını da paylaşıyor.
"Kariyer Kılavuzu" adlı içerikte sunucu Gizem, Dubai'de Emirates Hava Yolları'nda ikinci pilot olarak görev yapan Türk pilot Caner Acarbay ile yaptığı röportajı içeriyor. Caner, meslek lisesi mezunu olup, Eskişehir Teknik Üniversitesi'nde havacılık elektrik-elektronik mühendisliği ve işletme-dış ticaret bölümlerini çift anadal olarak bitirmiş, Türk Hava Yolları'nda pilot olarak çalışmış ve şu anda Dubai'de Emirates Hava Yolları'nda görev yapmaktadır.. Röportajda Caner'in kariyer hikayesi, üniversite giriş sınavına hazırlık süreci, eğitim hayatı ve pilotluk mesleğinin zorlukları detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca üniversite giriş sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik motivasyonel tavsiyeler, pilot olmak için gerekli kriterler ve mesleğin günlük hayatı hakkında bilgiler paylaşılıyor.. Röportajda pilotluk mesleğinin düzensiz çalışma saatleri, aile hayatı üzerindeki etkileri, sürekli kendini güncellemek zorunluluğu ve İngilizce bilgisinin önemi gibi konular ele alınıyor. Caner, sayısal bölüm okumadan da pilot olunabileceğini ancak analitik düşünme ve sayısal zekaya sahip olmanın önemini vurguluyor.