Pilotaj Sağlık Şartları ve Raporları
Pilotluk eğitimi yüksek öğretim fakültelerinden alınabilir. Havayolu firmalarının öğrenci pilot programları mevcuttur. Özel uçuş eğitim merkezleri eğitim imkanı sunmaktadır
- avianaviation.com
Pilotluk eğitimi yüksek öğretim fakültelerinden alınabilir. Havayolu firmalarının öğrenci pilot programları mevcuttur. Özel uçuş eğitim merkezleri eğitim imkanı sunmaktadır
Bröve, Fransızca kökenli olup diploma ve berat anlamlarına gelir. Binicilik brövesi, Kara Kuvvetleri Atlı Spor Eğitim Merkezi'nde verilir. Komando bröveleri, Dağ Komando Okulu'nda düzenlenen kurslardan mezun olanlara verilir. Paraşütçü brövesi, beş kez otomatik paraşüt atlayışı yapanlara verilir
Pilotluk, yüksek maaş ve kritik görev gerektiren popüler bir meslektir. Uçuş okulu ücretleri Türkiye'de 50.000-80.000 Euro arasındadır. Yurt dışında eğitim ücretleri 30.000-40.000 Euro civarındadır
Bu video, yolcu uçağı pilotlarının mesleklerine dair bilinmeyen ve yaygın yanlış anlaşılmaları anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, pilotların otoritesi, iniş teknikleri, eğitim süreci, uçuş deneyimleri ve günlük yaşamları hakkında çeşitli bilgiler sunmaktadır. Pilotların kaptan koltuğuna oturması için yıllar alması, tek bir uçak tipi üzerine odaklanması, uçuş sırasında karşılaştıkları zorluklar, eğitim maliyetleri, sağlık kontrolleri ve yardımcı pilotların rolü gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, pilotların kokpitte geçirdikleri zaman, türbülans anlarında yaşadıkları tehlikeler ve yorgunluk sorunları hakkında da bilgiler verilmektedir.
Mehmet Kalafat, Airbus A320'de ikinci pilot olarak görev yapıyor. 2016'da Aydın'daki THY Uçuş Akademisi'nde pilotaj eğitimi aldı. Eğitim sürecinde yatılı konaklama ve çeşitli sınavlar yapıldı
Pre-flight inspection includes checking control surfaces, fuel, and emergency supplies. Weight and balance sheet must be completed before takeoff. Propeller inspection is crucial before engine start
En az lise mezunu olmak gerekir. Ticari pilot lisansı için en az 18 yaş şartı vardır. SHGM sağlık standartlarına uygunluk gereklidir. İngilizce dil yeterliliği şarttır
"Dizi Tıp" programında sunucu Armağan'ın İTÜ Uçak Mühendisliği bölümünden İlyas Karadereli ile yaptığı bir röportajdır. İlyas, İTÜ'de uçak mühendisliği okuyan bir öğrencidir ve Milas ilkokuldan arkadaşlardır.. Röportajda uçak mühendisliği bölümünün akademik yapısı, ders programı, sınav sistemi, mezuniyet sonrası kariyer imkanları ve İTÜ ile ODTÜ arasındaki farklar ele alınmaktadır. Ayrıca pilot mesleği hakkında bilgiler, iş bulma süreci, çalışma koşulları ve maaş beklentileri de paylaşılmaktadır.. Videoda uçak mühendisliğinin diğer mühendisliklerden daha spesifik bir bölüm olduğu, İTÜ'nün %30 İngilizce eğitim verdiği ve İngilizce bilmenin havacılık sektöründe iş bulmada ve maaş beklentilerinde önemli bir rol oynadığı vurgulanmaktadır. Ayrıca pilotların yüksek maaş kazandığı ancak düzenli bir hayat ve yüksek stres seviyesi gibi zorlukları olduğu belirtilmektedir.
Bu video, sunucu Alp Onur Dirancı ile bir pilot arasında geçen röportaj formatında bir içeriktir. Röportajda Alfonur Durancı adlı bir pilot ve Dil Çayan adlı bir kaptan yer almaktadır.. Videoda pilot mesleği hakkında kapsamlı bilgiler sunulmaktadır. Pilot olmak için gerekli eğitim yolları, ATPL lisansı alma süreci, kariyer merdiveninin aşamaları, maaş yapısı ve günlük çalışma koşulları ele alınmaktadır. Ayrıca pilotların fiziksel ve ruhsal dayanıklılığı, sağlık kontrolleri, simülatör eğitimleri ve emeklilik koşulları gibi teknik konular da tartışılmaktadır.. Röportajda Airbus ve Boeing uçakları arasındaki farklar, uçuş korkusu ve bunun nasıl yenilebileceği gibi konular da işlenmektedir. Pilotların aile hayatı, yorgunluk sorunları ve COVID-19 döneminde alınan önlemler hakkında da bilgiler verilmektedir. Video, İstanbul-Dalaman uçuşu için kaptan anonsu ile sonlanmaktadır.
Bu videoda iki kuzen, biri mimarlık okuyan ve hayvancılık yapan, diğeri ise kabin memuru olan Özgü, kendi meslek hikayelerini anlatıyor. Ayrıca videoda iki uçak pilotu da yer alıyor.. Video, uçak mesleğindeki deneyimleri konu alıyor. İlk bölümde kabin memurluğu yolculuğu, eğitim süreci ve mesleğin sadece içecek ve sandviç servisi olmadığını anlatan detaylar paylaşılıyor. İkinci bölümde ise uçak mesleğindeki olumsuz anılar, acil inişler, Suudi Arabistan'daki 60 derece sıcaklık deneyimleri ve Hindistan, Tayland gibi ülkelerdeki seyahatler anlatılıyor.. Videoda aynı aileden iki kişinin aynı uçakta uçmaması gibi güvenlik önlemleri de ele alınıyor ve bu serinin ilk bölümü olduğu, ikinci bölümde mesleğin olumlu yönlerine değinileceği belirtiliyor.
Bu video, bir uçak simülasyon oyununun ikinci bölümünü göstermektedir. Videoda bir uçak pilotu ve "reply" olarak adlandırılan bir kişi yer almaktadır.. Videoda uçak pilotu, yüksek bir noktadan iniş yapmaya çalışmaktadır. İniş sırasında flap ve airbreak gibi kontrollerin nasıl kullanılacağı gösterilmekte, hızın nasıl kontrol edileceği anlatılmaktadır. Pilot, kısa bir pistte iniş yapmaya çalışırken, iniş hızını 140-130 km/s civarında tutmaya çalışmaktadır. Video, başarılı bir inişle sona erer ve pilot, iniş planını izleyicilere göstererek videoyu tamamlar.
Bu videoda Eda, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde uçak mühendisliği okuyan Kenan ile bir röportaj gerçekleştiriyor. Kenan, üçüncü sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor ve Pars roket takımı'nda görev yapmış.. Video, uçak mühendisliği bölümü hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor. Uçak mühendisliği öncesi, şu an ve gelecek olmak üzere üç ana bölümden oluşan içerikte, bölümün ders yapısı, zorlukları, staj imkanları, mezuniyet sonrası iş fırsatları ve pilotluk yapabilme olasılığı gibi konular ele alınıyor.. Videoda ayrıca YKS hazırlık süreci, lise yıllarındaki çalışma yöntemleri, bölümün fizik ve matematik gibi derslerle yoğunluğu, hocaların ders bırakma alışkanlıkları ve yabancı dil bilgisinin önemi gibi pratik bilgiler de paylaşılıyor. Kenan, mezun olduktan sonra Türk Hava Yolları'nın pilot programına başvurarak iki senelik bir eğitimle pilot olma şansı olduğunu ve YKS sonuçlarını da paylaşıyor.
Bu video, bir röportaj formatında olup, Cihan adlı bir ATPL (Airline Transport Pilot Licence) öğrencisi ile yapılan bir sohbeti içermektedir. Cihan, Amerika'da EFİ lisansı almış ve Türkiye'de ATPL Frozen lisansı için eğitim almaktadır.. Videoda ATPL teori eğitiminin ilk altı dersi detaylı olarak incelenmektedir. Hava hukuku, hava aracı genel bilgisi, alet bilgisi, ağırlık ve denge, performans ve uçuş planlama gibi derslerin içerikleri, zorluk dereceleri ve sınav formatları hakkında bilgiler verilmektedir. Özellikle uçuş planlama dersinin sayısal ve sözel soruların dengelendiği, yaklaşık 650 soru ve 56 tane soru içeren, orta zorlukta bir ders olduğu belirtilmektedir.. Videoda ayrıca ATPL sürecinde fizik ve matematik bilgisinin çok fazla olmadığı, temel formülleri ezberleyip dört işlemi yapabilmenin yeterli olduğu vurgulanmaktadır. Havayolu şirketlerinde uçmak için ATPL lisansının gerekliliği de belirtilmektedir.
Bu video, Flying Akademi'de uçuş eğitim danışmanı olan Lan'ın Amerika'da hava yolu pilotu olma sürecini anlattığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Amerika'da pilot olma sürecini adım adım açıklamaktadır. İlk olarak PPL (Private Pilot License) programı ile başlayan eğitim, gece uçuş izni için Nachting eğitimi, ticari pilotaj için CPL (Commercial Pilot License) ve çok motorlu eğitim programı ile devam etmektedir. Ayrıca, Miami Executive Havaalanı'nda gerçekleştirilen eğitimlerin avantajları ve farklı eğitim modelleri (sıfırdan tripotaj eğitimi, uluslararası öğrenciler için Part41 programı, Amerika'da çalışanlar için Part1500 programı) detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, "F-16 Pilotunun Bir Günü" serisinin ikinci bölümüdür. Konuşmacı, F-16 pilotlarının günlük rutinlerini ve hava kuvvetlerindeki görevleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, öncelikle hava kuvvetlerindeki kol, lider ve numara gibi kavramları açıklayarak başlıyor. Ardından uçuş sonrası bakım süreci, pilotlar ile bakım personeli arasındaki ilişki ve debrifing süreci anlatılıyor. Son bölümde ise pilotların günlük görevleri, nöbetler ve idari işler hakkında bilgiler veriliyor. Video, F-16 pilotlarının günlük yaşamını ve görevlerini detaylı bir şekilde ele alıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı A10C uçağında kullanılan navigasyon sistemlerinin nasıl kullanılacağını adım adım anlatmaktadır.. Video, A10C uçağında kullanılan navigasyon sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak ADI, HSI, HARS, EGG ve TIL gibi temel navigasyon enstrümanları tanıtılmakta, ardından mark point oluşturma yöntemleri, navigasyon bilgileri ve uçuş planı oluşturma işlemleri gösterilmektedir. Son bölümde ise manuel ve otomatik waypoint ekleme, düzenleme ve silme işlemleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video boyunca Batum gibi belirli noktalara yol gösterme, görev tamamlandıktan sonra geri dönüş yapma gibi pratik uygulamalar da gösterilmektedir. Ayrıca, bazı konuların daha detaylı anlaşılması için "Soyis CPI" adlı başka bir videoya da atıfta bulunulmaktadır. Video, bir sonraki bölümde time on target konusunun anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, "Genç Kaptanlar" için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Sunucu, uçak pilotlarına viovar yaklaşma tekniğini adım adım göstermektedir.. Video, viovar yaklaşma tekniğinin nasıl uygulanacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Sunucu önce bu tekniğin hangi durumlarda kullanılabileceğini açıklar, ardından Trabzon View pistine yaklaşım için gerekli adımları, hız değerlerini ve dönüş açılarını gösterir. Teknik, ILS yaklaşması olmadığında veya bilinmeyen havaalanlarında kullanılabilecek bir yöntem olarak sunulmaktadır.
Bu video, Başakşehir Living Lab tarafından düzenlenen, pilotluk ve uçak teknisyenliği meslekleri hakkında bilgilendirici bir programdır. Programda Mustafa Hoca (pilot eğitimcisi), Ayşe Kaya (Türk Hava Yolları teknik), Batuhan Öztürk (elektrik-elektronik mühendisliği öğrencisi) ve diğer uzmanlar yer almaktadır.. Video, pilot olma yolları, eğitim süreçleri, lisans türleri ve maliyetleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca uçak teknisyenliği mesleği, eğitim süreçleri, iş imkanları ve gerekli özellikler de ele alınmaktadır. Program, "Uçmak İsteyenler İçin Pilot Bizden" projesi ve Uçak Teknisyenleri Derneği (UTET) hakkında bilgilerle zenginleştirilmiştir.. Videoda pilot olmak için gerekli şartlar (17-21 yaş, lise veya önlisans mezunu olma, İngilizce seviyesi), PPL ve ATPL lisanslarının eğitim süreçleri, maliyetleri ve iş imkanları detaylı olarak anlatılmaktadır. Uçak teknisyenliği mesleği için gerekli özellikler, eğitim alanları ve kariyer imkanları hakkında da kapsamlı bilgiler verilmektedir. Ayrıca, havacılık sektörünün büyüme hızı ve Türkiye'deki yatırımlar hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.