Bu video, havacılık sektörünün tarihsel gelişimini ve günümüzdeki güvenlik sistemlerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, 17 Eylül 1908'de gerçekleşen ilk uçak kazasından başlayarak, havacılık sektörünün 100 yıldır yaşadığı gelişmeleri ve uçak kaza oranlarının nasıl azaldığını anlatıyor. Ardından, modern uçakların güvenliğini artıran önemli teknolojik gelişmeleri detaylı şekilde inceliyor: yangına dayanıklı koltuk minderleri, manialardan koruma sistemleri, pilot yorgunluğunu izleme sistemleri ve rüzgar santrali gibi teknolojik iyileştirmeleri açıklıyor.
Safety is a systems property requiring systematic enforcement at all levels. SMS provides framework for risk-based decision-making in daily business. Safety management addresses technical, human, organizational factors and system safety
Bu video, iki farklı bölümden oluşan bir içeriktir. İlk bölümde bir konuşmacı perspektif genişletme konusunda sunum yaparken, ikinci bölümde bir komedyen uçak güvenliği konusunda mizahi bir sketçidir.. Video, perspektifin ne olduğunu ve nasıl şekillendiğini açıklayarak başlıyor, ardından konuşmacının kendi deneyimlerini paylaşarak perspektifin genişletilmesinin hayatın farklı yönlerini nasıl değiştirebileceğini anlatıyor. İkinci bölümde ise komedyen, uçağın içinde yolculara güvenlik talimatlarını komik bir dille vererek videoyu sonlandırıyor.. Konuşmacı, üniversite deneyimi, kültür şoku ve hostes olma yolculuğu gibi kişisel anılarını paylaşarak perspektifin genişletilmesinin hayatın zorluklarını aşmamıza nasıl yardımcı olabileceğini gösteriyor. Komedyen ise mizah dolu perspektifinin onu komedyen yapmasını sağladığını belirtiyor.
Stall, uçağın kaldırma kuvvetinin azalmasıdır. Kritik hücum açısı 15 derece civarında oluşur. Kanatların üst kısmındaki düşük basınç kaldırma kuvveti sağlar
Bu video, Aviationaliz kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Airbus A320-321 model uçağın fire protection ve hidrolik sistemlerini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde yangın tespit sistemi, duman tespit sistemi ve söndürme sistemleri hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde ise uçağın üç yedek hidrolik sistemi (Green, Blue ve Yellow) ve bu sistemlerin hangi kontrol yüzeylerini beslediği açıklanmaktadır. Her iki sistemin de yedekli yapısı, çalışma prensipleri ve acil durumlarda pilotların nasıl müdahale etmesi gerektiği detaylı olarak anlatılmaktadır.
Integral tanks are sealed internal structures used in large aircraft. Rigid removable tanks are made of metal, plastic or fibreglass. Bladder tanks are reinforced rubberized bags installed in aircraft structure. Conformal tanks are fitted closely to aircraft profile for extended range. External tanks are expendable and often jettisonable
Bu video, uçak yolcularına yönelik güvenlik tanıtımını içeren bir eğitim videosudur.. Video, uçak içindeki güvenlik ekipmanlarının kullanımını adım adım anlatmaktadır. Çıkış ışıkları, kemerlerin nasıl bağlanacağı, oksijen maskelerinin kullanımı, can yeleklerinin nasıl takılacağı ve şişirileceği gibi acil durumlarda yapılması gerekenler detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, kabin basıncında değişiklik durumunda oksijen maskelerinin otomatik olarak açılacağı ve yolcuların önce kendi maskelerini takması gerektiği gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir uçak kaçırma olayını konu alan komedi sketçidir. Karakterler arasında Kamil, Tezcan, Zao, Selim, Sebo ve çeşitli yolcular bulunmaktadır.. Video, bir uçak kaçırma planının başarısızlığını anlatmaktadır. İlk olarak bir grup insan uçağı kaçırma girişiminde bulunur, ancak aslında bir soygun planı vardır. Selim adlı bir karakter, diğerlerini soyup çantayı alır ve onları terk eder. Sonunda sivil polis ortaya çıkar ve durumu kontrol altına alır. Video, uçak güvenliği ve soygun planları hakkında komik bir bakış açısı sunmaktadır.
Bu video, bir pilot ve arkadaşı Berkin'in sert rüzgar koşullarında kanat kontrolü konusunda deneyimlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, başlangıç seviyesindeki pilotlar için önemli bilgiler vermektedir.. Videoda, 20 km/s civarında esen sert rüzgar koşullarında kanat kontrolü için doğru teknikler gösterilmektedir. Konuşmacı, sadece D kolonlarından çekmek veya sadece B kolonlarından çekmek gibi yanlış yöntemlerin kanat kontrolünü sağlayamayacağını, bunun yerine D kolonlarından hafif çekme ve A kolonlarıyla kanadın içine hava doldurma kombinasyonunun daha etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca, başlangıç seviyesindeki pilotların bu durumda kanadı bırakıp gitmeleri gerektiğini vurgulamaktadır.
Deicing removes snow, ice or frost from surfaces using various methods. In 2013, 14 million tons of salt were used for road deicing in North America. Traditional salt-based deicers freeze at −18°C and cause corrosion. Modern alternatives include calcium and magnesium chloride, organic compounds. Solar road systems use heat to maintain surface above freezing point
Bu video, konuşmacının havacılık konusunda bilgi paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendisini Airbusçı olarak tanımlamakta ve AirSafe.com sitesinden aldığı verileri kullanarak Boeing ve Airbus uçaklarının güvenliğini karşılaştırmaktadır.. Video, Boeing ve Airbus uçaklarının tarihsel kazalarını ve uçuş sayılarını inceleyerek hangisinin daha güvenli olduğunu sorgulamaktadır. Konuşmacı, 1965'ten günümüze kadar olan kazaları, uçuş sayılarını ve ölüm oranlarını karşılaştırarak Airbus'ın daha güvenli olduğunu belirtmektedir. Ayrıca Boeing 737 MAX ve Airbus A320 gibi popüler modellerin teknik özellikleri ve güvenlik sistemleri hakkında bilgiler verilmektedir. Video, havacılığın güvenli olduğunu ve yeni teknolojilerin insan faktörlerini sıfıra indirmeye çalıştığını vurgulayarak sonlanmaktadır.
Annex 6 Part I supersedes previous editions on November 8, 2018. Standards apply to international commercial air transport of aircraft. Compliance with laws, regulations and procedures is mandatory
Bu video, iki farklı bölümden oluşan bir film veya dizi bölümüdür. İlk bölümde Mark, Helen, Bree, Tyler ve diğer aile üyeleri yer alan bir bilim ailesi, ikinci bölümde ise Mathers Hava Üssü ile bir uçak arasında iletişim simülasyonu gösterilmektedir.. Video, dünya çapında giderek güçlenen fırtınalar nedeniyle tehlikede olan insanlığın hikayesini anlatmaktadır. İlk bölümde bilim ailesi, fırtınaların verilerini toplayarak onları kontrol altına almayı amaçlar ve tehlikeli durumlardan kurtulmaya çalışır. İkinci bölümde ise kanatlarının donmasına neden olan bir fırtınada zor durumda olan bir uçak, Mathers Hava Üssü ile iletişim kurarak 6 numaralı piste inmeye yönlendirilir.. Videoda fırtınaların tehlikeleri, bilimsel çabalar ve hava trafik kontrolü konuları işlenmektedir.
Bu video, uçaklarda kullanılan pitot tüplerinin çalışma prensibini ve önemi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. 6 Şubat 1996'da Türk Charter Havayolu'nun Boeing 757 uçağının Atlas Okyanusu'na düşmesiyle başlayan olay, bir arının pitot tüpüne yuva yapmasıyla gerçekleşmiştir.. Video, pitot tüplerinin uçağın hızını ölçen temel uçuş enstrümanlarından biri olduğunu açıklayarak başlıyor. Pitot tüplerinin çalışma prensibi, ölçüm yöntemleri ve modern uçaklarda nasıl kullanıldığı detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, pitot tüplerinin buzlanması gibi sorunlar ve bunların neden olduğu kazalar (Air France 2009, Austral Hava Yolları 1997) hakkında bilgiler veriliyor. Video, pandemi sürecinde yere indirilen uçakların arılar tarafından istila edilmesi gibi güncel bir olayla da ilgili bilgiler içeriyor.
Bu video, uçak kazası durumunda hayatta kalma yöntemlerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir. Sunucu, uçak korkusu olan ve olmayan izleyicilere yönelik pratik ipuçları sunmaktadır.. Video, uçak kazasında hayatta kalma için yedi temel ipucu sıralamaktadır: dumandan kaçınma, acil çıkış kapılarını doğru kullanma, en güvenli oturma pozisyonu, eşyaların doğru yerleştirilmesi, kesici aletlerin bulunmaması, cenin pozisyonu ve en güvenli koltuk seçimi. Her ipucu detaylı olarak açıklanmakta ve bazı durumlarda araştırmalardan örnekler verilmektedir. Video sonunda bir bulmaca bulunmaktadır.
CG is the point over which an aircraft would balance. CG is calculated by dividing total moment by total weight. Aircraft must maintain CG within manufacturer's specified limits. CG affects aircraft stability and control
Bu video, uçakların güvenliği hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, uçakların tehlikeli olup olmadığını sorgulayarak başlıyor ve istatistiksel verilerle desteklenen bilgiler sunuyor.. Video, uçakların aslında en güvenli ulaşım araçları olduğunu kanıtlamaya odaklanıyor. Dünya çapında günlük 138 bin uçuş yapıldığı, yılda 48 milyon uçuş ve 5 milyar yolcu taşıdığı belirtiliyor. Uçak kazalarının araba kazalarına göre çok daha az olduğu, uçak kazalarında hayatta kalma ihtimalinin yüksek olduğu ve türbülans gibi yaygın korkuların gerçek tehlikeleri olmadığını açıklıyor. Ayrıca havacılık sisteminin piramit yapısı, pilotların eğitim süreci ve uçuş kontrolü hakkında bilgiler veriliyor.
Bu belgesel, Amerikan Hava Yolları'nın 1549 sefer sayılı uçağının New York'un Laguardia Havalimanı'ndan kalkış sonrası kuşlara çarpması ve Hudson Nehri'ne inmesi olayını kronolojik olarak anlatıyor. Kaptan Chester Salla/Sali Burger, ikinci kaptan Jeffrey Skys ve hava trafik kontrolörü Patrick Kartın gibi gerçek kişilerin ifadeleri yer alıyor.. Belgesel, uçağın kuşlara çarpması sonucu iki motorunun durmasıyla başlayan acil durumu, mürettebatın motorları yeniden çalıştırma çabalarını, Hudson Nehri'ne inişini ve sonrasında yaşanan tahliye sürecini detaylı şekilde ele alıyor. Ayrıca, DNA testleri, motor analizleri ve kuş çarpmalarına karşı mevcut çözümler (motorlara tel takma) ile yeni teknolojiler (John F. Kennedy Havalimanı'ndaki hassas radar) hakkında bilgiler sunuluyor.. Belgeselde, mürettebatın kahramanlık anları, yedek güç sisteminin önemi ve uçağın Hudson Nehri'ne inmesinin neden doğru bir tercih olduğu konuları inceleniyor. Son bölümde ise mürettebatın nehirdeki Atsın havalimanına başarıyla inmesi ve bu olayın arkasındaki ekip çalışması vurgulanıyor.
Bu video, "Bilgi Rüzgarı" kanalında yayınlanan bilgilendirici bir içeriktir. Sunucu, uçaklardaki kara kutuların ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve önemini anlatmaktadır.. Video, kara kutuların fiziksel özellikleri, yapısı ve işlevi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Kara kutuların 1958'de ABD'de yolcu uçakları için zorunlu hale geldiği, günümüzde ise iki farklı tür (uçak bilgilerini kaydeden ve kokpit ses kaydını tutan) kullanıldığı anlatılmaktadır. Ayrıca kara kutuların tarihsel gelişimi, kaza araştırmalarındaki rolü ve gelecekteki alternatif teknolojiler hakkında bilgiler verilmektedir. Video, kara kutuların görselleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, havayolu şirketlerinin bilmenizi istemediği uçak sırlarını anlatan bilgilendirici bir içeriktir. Videoda eski çalışan hosteslerden alınan bilgiler ve çeşitli kaynaklardan alınan detaylar paylaşılmaktadır.. Video, uçak seyahatlerinin yaygınlığı ve güvenliği hakkında bilgilerle başlayıp, hostes mesleğinin zorlukları, uçuş görevlilerinin günlük rutinleri ve uçağın çeşitli sırlarını numaralandırarak anlatmaktadır. İçerikte hosteslerin neden güzel görünmek zorunda olduğu, uçak yemeklerinin güvenliği, türbülans riskleri, gece ışıklarının neden söndürüldüğü, sert inişlerin nedenleri ve uçağın alt kısmındaki "HERA" kodu gibi konular ele alınmaktadır.