Bu videoda bir eğitmen, uçak mühendisliği, uzay mühendisliği ve pilot eğitimi konularında bilgi veriyor. Konuşmacı, öğrencilere yönelik soruları yanıtlıyor.. Video, uçak ve uzay mühendislerinin işsizlik durumu, Türkiye'deki uzay-havacılık sektörünün gelişimi ve bu alanlarda iş bulma imkanları hakkında bilgiler içeriyor. Ayrıca pilot eğitimi hakkında detaylı bilgiler veriliyor; pilot adaylarının temel mühendislik dersleri, yer ve uçuş dersleri alacağı, gerçek uçak ve simülatör deneyimleri olacağı ve dört yıl içinde lisans alabilmeleri için gerekli uçuş saatlerinin tamamlanacağı anlatılıyor.
Uçaklarda hafif ve yüksek dayanımlı malzemeler tercih edilir. Malzemeler metalik ve metalik olmayan olarak ikiye ayrılır. Demir esaslı malzemeler çelik ve dökme demir olarak sınıflandırılır. Demirsiz malzemeler alüminyum ve alaşımları ağırlıklı kullanılır
Bu video, bir üniversitenin uçak mühendisliği bölümünü tanıtan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, bölümün eğitim modelini ve avantajlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, uçak mühendisliği bölümünün tanımı ve Türkiye'nin kendi hava aracını tasarlayıp üreten bir ülke konumuna gelmesiyle bölümün öneminin arttığını vurgulayarak başlıyor. Ardından bölümün nitelikli akademik kadrosu, sektör ihtiyaçlarına uygun müfredatı ve "yedi artı bir" uygulamalı eğitim modeli (son sınıf öğrencilerinin savunma sanayi kuruluşlarında çalışması) gibi eğitim avantajları detaylı şekilde açıklanıyor.
Uçak Mühendisliği SAY puan türüyle öğrenci alan bir lisans programıdır. TYT ve AYT sınavlarıyla öğrenci alımı yapılmaktadır. Bölüm için gereken net sayıları üniversiteden üniversiteye değişiklik gösterir
Software enables detailed 2D drawings and 3D object creation. Tools help visualize projects, analyze structures, and perform prototyping. Allows customization of fuselages, wings, stabs, tails, and aircraft types. Enables engine and airfoil property examination
Bu videoda Eda, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde uçak mühendisliği okuyan Kenan ile bir röportaj gerçekleştiriyor. Kenan, üçüncü sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor ve Pars roket takımı'nda görev yapmış.. Video, uçak mühendisliği bölümü hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor. Uçak mühendisliği öncesi, şu an ve gelecek olmak üzere üç ana bölümden oluşan içerikte, bölümün ders yapısı, zorlukları, staj imkanları, mezuniyet sonrası iş fırsatları ve pilotluk yapabilme olasılığı gibi konular ele alınıyor.. Videoda ayrıca YKS hazırlık süreci, lise yıllarındaki çalışma yöntemleri, bölümün fizik ve matematik gibi derslerle yoğunluğu, hocaların ders bırakma alışkanlıkları ve yabancı dil bilgisinin önemi gibi pratik bilgiler de paylaşılıyor. Kenan, mezun olduktan sonra Türk Hava Yolları'nın pilot programına başvurarak iki senelik bir eğitimle pilot olma şansı olduğunu ve YKS sonuçlarını da paylaşıyor.
Drag coefficient quantifies resistance of objects in fluid environments. Combines skin friction and form drag effects. Reference area varies by object type: frontal area for cars, wing area for airfoils
Bu videoda Hakkı Çakır, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi'nde uçak mühendisliği birinci sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, uçak mühendisliği bölümünün eğitim programı, staj imkanları ve mezuniyet sonrası kariyer fırsatları hakkında bilgi veriyor. Hakkı, bölümün köyceğiz kampüsünde bulunduğu, 40 iş günü zorunlu staj ve son sınıfta bitirme tezi yapma zorunluluğu olduğunu anlatıyor. Ayrıca üniversite tercih nedenleri, bölümdeki sosyal aktiviteler ve mezuniyet sonrası akademik kariyer planları hakkında da bilgi veriyor.
Köşeli kesitler 4000 metre altında, düşük maliyetli ve verimli kullanılır. Çember kesitler basınçlı kabinlerde tercih edilir ve aerodinamik avantaj sağlar
Bu video, jet motorlarının çalışma prensibini adım adım açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, jet motorlarının temel çalışma prensibini Newton'un üçüncü kanunu üzerinden anlatarak başlar ve ardından kompresör, yanma odası ve türbin gibi temel bileşenleri detaylı şekilde açıklar. Daha sonra modern jet motorlarının iki milli ve üç milli motor düzenekleri ile turbojet ve turbofan motorlarının çalışma prensipleri, avantajları ve dezavantajları karşılaştırılarak sunulur. Video, jet motorlarının uçak endüstrisindeki önemi ve gelecekteki rolü hakkında bilgi vererek sonlanır.
Bu video, Gaziemir'deki bir eğitim kurumunun tanıtımını içeren bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar arasında Yusuf Bey, Ali Bey ve diğer eğitimciler bulunmaktadır.. Video, Gaziemir Belediyesi ile olan işbirliği ve desteklerle başlayıp, üniversitenin yeni açılan endüstri laboratuvarı ve uçak mühendisliği programı hakkında bilgiler sunmaktadır. Laboratuvarın çeşitli bölümleri (çatlak tespit cihazları, manyetik parçacık metodu, motor ve elektrik deneyleri, helikopter motoru, elektronik sinyal sistemleri, uçak kablolama sistemleri) tanıtılmakta ve öğrencilerin bu alanlarda nasıl eğitim aldıkları anlatılmaktadır. Ayrıca, Türk Hava Kurumu Gaziemir şubesinin öğrencilere sağladığı destekler ve model uçak yapımı gibi pratik uygulamalar da videoda yer almaktadır.
1896'da İstanbul'da doğdu, Tophane Sanat Okulu'ndan mezun oldu. Balkan Savaşları'nda esir kampında görev yaptı. 1916'da pilot oldu, ilk düşman uçağı düşürme başarısını elde etti. 1917'de Ruslara esir düştü, 1918'de kurtuldu
Bu video, İstanbul Gelişim Üniversitesi'nin online tanıtım günlerinde çekilmiş bir röportaj formatındadır. Videoda Prof. Dr. Sadettin Aksoy (Mühendislik Fakültesi Dekanı), Prof. Dr. Osman Ergeven (Uçak Mühendisliği Bölüm Başkanı) ve diğer öğretim üyeleri yer almaktadır.. Video, üniversitenin genel tanıtımıyla başlayıp Mühendislik Fakültesi'nin yedi bölümünden bahsedilmektedir. Özellikle Uçak Mühendisliği Bölümü detaylı olarak ele alınmakta, bölümün temel disiplinleri, eğitim imkanları, laboratuvarları ve öğrencilerin projeler yapma fırsatları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca bölümün akredite durumu, uluslararasılaşma çalışmaları, burs imkanları, öğretim üyesi kadrosu ve mezunların iş bulma alanları hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Uçak mühendisliği bölümünün aerodinamik, yapısal analiz, uçuş mekaniği ve kontrol, termodinamik ve itki sistemleri gibi temel disiplinleri ve hangi hava araçlarıyla ilişkili olduğu da açıklanmaktadır.
Bu video, İstanbul Teknik Üniversitesi Uzay Mühendisliği ikinci sınıf öğrencisi Sercan Sucum'un moderatörlüğünde, bölüm başkan yardımcısı Dr. İsmail Bayezid ve araştırma görevlisi Yusuf Demiroğlu'nun yer aldığı bir bölüm tanıtım etkinliğidir.. Video, İTÜ'nün uçak ve uzay mühendisliği bölümünün tanıtımını içermektedir. İlk yarım saat bölümde bölümün eğitim programı, laboratuvarları, interdisipliner yapısı ve kariyer imkanları anlatılırken, ikinci yarım saat soru-cevap bölümü yer almaktadır.. Videoda ayrıca fakültenin uzay sistemleri tasarım ve test laboratuvarları, FABA (Çok Disiplinli Tasarım Optimizasyon Laboratuvarı), 20 aktif öğrenci proje takımının bulunduğu, TUSAŞ, Baykar, Türk Hava Yolları ve Boeing gibi şirketlerle yapılan işbirlikleri, Erasmus imkanları, yurtdışı staj fırsatları ve mezunların iş bulma alanları (havacılık, otomotiv, uzay, teknoloji şirketleri) hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır.
Bu videoda Batuhan, 2018 yılında YKS'ye giren ve şu anda uçak mühendisliği öğrencisi olan bir öğrenci, kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Batuhan, temel bilgisi hiç olmayan bir öğrenciden nasıl uçak mühendisliği öğrencisi olduğunu anlatıyor. İlk TYT denemesinde sadece 40 doğru yaptığı, kendini geliştirmek için her dersten bir hafta boyunca bir konu öğrenip soru bankalarını bitirdiği, kendini kıyaslamadığı ve pes etmediği gibi çalışma yöntemlerini paylaşıyor. TYT'de başarısız olmasına rağmen AYT'de başarılı olduğunu ve bu süreçte uykusuz kaldığını, arkadaşlarıyla ilişkilerini değiştirdiğini belirtiyor. Video, öğrencilere motivasyon vermek için beş önemli tavsiye ile sonlanıyor: amaç belirleme, plan yapma, kendini kıyaslamama, pes etmeme ve moralini bozmama.
Bu video, gençlerin geleceğin meslekleri hakkında görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında farklı meslek tercihleri ve görüşleri bulunmaktadır.. Videoda gençlerin geleceğin meslekleri hakkında düşünceleri paylaşılıyor. Bazıları ticaret ve para ile ilgili mesleklerin, bazıları savaş teknolojileri, uçak mühendisliği, mimarlık ve plastik cerrahi gibi mesleklerin öne çıkacağını düşünüyor. Ayrıca Architech Project Change'in klasik mesleklerin demodem olacağını belirttiği ve gıda sektörünün, internet tabanlı işlerin ve IT sektörünün önde olacağı görüşleri de yer alıyor.
Bu video, bir konuşmacının Excel programında uçak panellerinde kullanılan jointlerin (bağlantı noktalarının) yük dağılımlarını hesaplama yöntemini anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda, 2, 3, 4 ve 5 perçinli jointlerin bağlantıların yük dağılımlarının Excel tabanlı bir analiz aracı kullanılarak nasıl hesaplandığı gösterilmektedir. Konuşmacı, perçin çapı, Young modülü, pitch distance ve el lobları gibi parametreleri ayarlayarak elde ettiği sonuçları grafiklerle göstermekte ve bu sonuçların manuel el kitaplarıyla karşılaştırmasını yapmaktadır.. Ayrıca videoda, fintament teorisi ve beam element (frame structures) konularına değinilmekte, matris operasyonları gibi teknik detaylar Excel'de nasıl uygulandığı açıklanmaktadır. Perçinlerin, civataların ve highlockların stepness (elastiklik) değerlerinin hesaplamalardaki önemi de vurgulanmaktadır.
Bu video, Behzat Hoca (Behzat Resuli) ve Asena arasında geçen bir röportaj formatındadır. Behzat Hoca, uçak mühendisliği mezunu, Aselsan'da çalışan ve matematik öğretmeni olan biridir, Asena ise üniversite öğrencilerine yönelik "Sabah Yedi Dersi" adlı destek platformunu kurmuş genç biridir.. Videoda üniversite öğrencilerinin karşılaştığı zorluklar, meslek seçimleri ve kariyer yolculukları üzerine sohbet edilmektedir. Konuşmada Türkiye'deki üniversite sınavı sistemi, öğrencilerin motivasyonu, hatalardan ders çıkarma ve başarılı olmanın özellikleri gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca Behzat Hoca ve Asena'nın kendi kariyer deneyimleri de paylaşılmaktadır.. Video boyunca izleyicilerden gelen sorular yanıtlanmakta, özellikle pilot ve uçak mühendisliği konularında bilgiler verilmektedir. Behzat Hoca, başarılı öğrencilerde tevazu, istikrarlı çalışma ve doğru iletişim kurabilme gibi özelliklerin önemi üzerinde dururken, Asena'nın Sorbonne Üniversitesi'ni kazanıp Paris'te eğitim aldığı ve Londra'da Fintech alanında çalıştığı bilgisi de paylaşılmaktadır.