Manual developed to improve airline pilot training and reduce accidents. Addresses human factors issues in modern aircraft design and reliability. Focuses on recurrent assessment and training in flight simulation devices
Tek motorlu uçaklar başlangıç seviyesi için hafif ve kolay kontrol edilebilir. Çift motorlu uçaklar karmaşık ve büyük yapılı, ileri seviye eğitim için ideal. Eğitim uçakları uçuş okullarında temel becerileri öğretmek için kullanılır
Bu video, "Uçmak İstiyorum" kanalında yayınlanan, Instagram'daki "Uçak Teknik Bilgi" hesabından alınan bilgileri içeren eğitici bir içeriktir.. Video, uçak uçuş aletlerinin temel bilgilerini anlatmaktadır. İlk bölümde hız saati (varometre) hakkında detaylı bilgiler verilmekte, görevleri, çalışma prensibi ve farklı hız limitleri (VSO, WMC, VY) açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise dikey hız göstergesi (barometre) tanıtılmakta, işlevi, çalışma prensibi ve kullanım alanları anlatılmaktadır. Video, uçak teknik bilgisi edinmek isteyenler için temel bir kaynak niteliğindedir.
Czech manufacturer BRISTELL launched next-generation low-wing aircraft B23. Designed to meet European CS23/U.S. FAR23 certification standards. Features longer fuselage, larger tail with aluminum rudder. Includes BRS ballistic parachute rescue system as standard
Program 2 yıllık örgün öğretim olarak Mustafapaşa Yerleşkesi'nde verilmektedir. Eğitim dili Türkçe'dir ve 2024-2025 yılı ücreti 200.000 TL'dir. Program havacılık meraklısı ve yüksek teknolojili sistemlere ilgi duyanlar için uygundur
Bu video, bir kişinin drone pilot ehliyeti alma sürecini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce kısa bir video ile bu konuyu anlattığını ancak teknoloji ile arası iyi olmayanların anlayamadığını belirtiyor.. Video, 12-15 yaş arası ve 15 yaş üstü kişiler için drone pilot ehliyeti alma sürecini detaylı şekilde gösteriyor. Kayıt oluşturma, mail ve cep doğrulama, e-devlet üzerinden giriş yapma, fotoğraf yükleme, yazılı sınavı geçme ve belge indirme adımları anlatılıyor. Ayrıca, 15 yaş üstü kişilerin ayrıca başvuru yapmaya gerek olmadığı ve e-devlet üzerinden de belge bilgilerine erişilebileceği belirtiliyor.
Bu video, yolcu uçağı pilotlarının mesleklerine dair bilinmeyen ve yaygın yanlış anlaşılmaları anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, pilotların otoritesi, iniş teknikleri, eğitim süreci, uçuş deneyimleri ve günlük yaşamları hakkında çeşitli bilgiler sunmaktadır. Pilotların kaptan koltuğuna oturması için yıllar alması, tek bir uçak tipi üzerine odaklanması, uçuş sırasında karşılaştıkları zorluklar, eğitim maliyetleri, sağlık kontrolleri ve yardımcı pilotların rolü gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, pilotların kokpitte geçirdikleri zaman, türbülans anlarında yaşadıkları tehlikeler ve yorgunluk sorunları hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu video, sunucu Alp Onur Dirancı ile bir pilot arasında geçen röportaj formatında bir içeriktir. Röportajda Alfonur Durancı adlı bir pilot ve Dil Çayan adlı bir kaptan yer almaktadır.. Videoda pilot mesleği hakkında kapsamlı bilgiler sunulmaktadır. Pilot olmak için gerekli eğitim yolları, ATPL lisansı alma süreci, kariyer merdiveninin aşamaları, maaş yapısı ve günlük çalışma koşulları ele alınmaktadır. Ayrıca pilotların fiziksel ve ruhsal dayanıklılığı, sağlık kontrolleri, simülatör eğitimleri ve emeklilik koşulları gibi teknik konular da tartışılmaktadır.. Röportajda Airbus ve Boeing uçakları arasındaki farklar, uçuş korkusu ve bunun nasıl yenilebileceği gibi konular da işlenmektedir. Pilotların aile hayatı, yorgunluk sorunları ve COVID-19 döneminde alınan önlemler hakkında da bilgiler verilmektedir. Video, İstanbul-Dalaman uçuşu için kaptan anonsu ile sonlanmaktadır.
Pilot, hava taşıtlarını kullanan ve sevk eden profesyoneldir. Pilotluk için ortalama 18 aylık yoğun eğitim gerekir. Pilot okulu ücreti 2018'de ortalama 420.000 TL'dir
Bu video, Türkiye'deki havacılık sektörü ve pilot eğitimi hakkında bilgi veren bir tanıtım içeriğidir. Konuşmacı, Atılım Üniversitesi'nde pilot eğitimi veren bir eğitimci olarak görünmektedir.. Video, Türkiye'deki havacılık sektörünün büyüme hızının dünya ortalamasından daha yüksek olduğunu ve Türk Hava Yolları'nın önümüzdeki beş yıl içinde her yıl ortalama bin pilot ihtiyacı olduğunu belirtiyor. Ardından Atılım Üniversitesi'nin pilot eğitimi programı detaylı olarak anlatılıyor: öğrencilerin PPL, PIC, instrument rating ve ticari pilot lisansı için geçirdiği eğitim aşamaları, uçuş deneyimleri ve sağlık önemi vurgulanıyor. Ayrıca üniversite kapsamında light airplain pilot licence sistemi de tanıtılıyor.
Manual provides guidance for pilots, instructors and evaluators in competency assessment. CBTA programs integrate continuous monitoring and evaluation of training courses. Manual applies to all licensing and operator training globally
Bu video, Take-Off Channel'da yayınlanan, sunucu ve pilot Güven Hoca'nın Boeing 737 simülatöründe gerçekleştirdiği bir eğitim içeriğidir. Güven Hoca, simülatör merkezinde kaptanlık yapabilen ve eğitim veren tecrübeli bir pilotdur.. Videoda, "Lots of Trust" (Her iki motorda güç kaybı) senaryosu simüle edilmektedir. Sabiha Gökçen pistinden kalkan Boeing 737, 3200-3300 fitlerde her iki motorunun birden durmasıyla karşılaşıyor. Pilotlar, bu acil durumda soğukkanlılık göstererek uçağı güvenli bir şekilde Sabiha Gökçen pistine indiriyor. Video, pilotların bu tür durumlarda nasıl hareket ettiğini ve yolcuların güvenliği için ne yaptıklarını gösteriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı İHA pilot kayıt başvurusunun nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.. Video, İHA ticari pilot sertifika eğitimi aldıktan sonra yapılması gereken kayıt başvurusunun tüm sürecini göstermektedir. İçerikte kayıt sisteminin adresine giriş yapma, bireysel olarak giriş yapma, başvuru formunu doldurma, gerekli belgeleri (vesikalık resim, eğitim sertifikası ve sürücü olur sağlık raporu) yükleme ve başvurunun onaylanma durumunu kontrol etme adımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, sürücü olur sağlık raporunun Ek-7 formunda olması ve "sürücü olur" ibaresinin olması gerektiği gibi önemli detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, Aydın Flight Academy'de yapılan bir röportajdır. Röportajda akademinin iktisat mezunu müdürü ve bir öğrenci yer almaktadır.. Röportajda akademinin 24 uçağı (12 tek motor, 6 çok motor) hakkında bilgi verilmekte ve 2022'nin başında bir Tesla ve bir akrobasi uçağı daha geleceği belirtilmektedir. Ayrıca PPR (Private Pilot License) ve ATPL (Airline Transport Pilot License) eğitimleri, sağlık şartları ve üniversite tercihleri hakkında tavsiyeler paylaşılmaktadır.. Kurum, Türkiye'deki havacılık sektöründe daha belirleyici olmak ve eğitim kalitesini EASA standartlarına taşımayı hedeflediklerini ifade etmektedir. Yüksek kriterler belirleyerek sadece uygun öğrencileri kabul etmeyi amaçlayan kurum, ticari bir amaç taşımadığını ve dışarıdan öğrenci almayı planladığını ancak mevcut öğrencileri öteleyip yerine dışarıdan öğrenci almayı düşünmediklerini vurgulamaktadır.
Bu video, "Seyirsever Yardımcıları" dersi kapsamında Distance Measuring Equipment (DME) cihazının tanıtımını ve çalışma prensiplerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, DME sisteminin teknik detaylarını ve çalışma mantığını izleyicilere aktarmaktadır.. Video, DME cihazının tanımı ve işleviyle başlayıp, sistemin çalışma prensibini, frekans aralıklarını ve teknik detaylarını anlatmaktadır. DME'nin uçağın yer istasyonu ile arasındaki mesafeyi nasıl ölçtüğünü, sinyal gönderme ve alım süreçlerini açıklamaktadır. Ayrıca, DM istasyonlarının altı ana ünitesi (test ünitesi, monitör ünitesi, transponder ünitesi, power supply ve antenler) ve çalışma frekansları detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda, DM sisteminin görsel gösterge paneli, kokpit içindeki konumu, avantajları ve kısa menzilli seyrüseferlerde en yaygın olarak kullanılan uzaklık ölçüm sistemleri olduğu bilgisi de sunulmaktadır. Konu, çeşitli slaytlar ve çalışma videoları ile somutlaştırılmıştır.
Bu video, Sanal Uçuş Akademisi'nde sunulan bir eğitim dersidir. Eğitmen, FMC (Flight Management Computer) programlamasını adım adım göstermektedir.. Video, FMC programının temel kullanımını anlatmaktadır. Eğitmen önce EFES Actions sekmesinden yakıt ve kargo durumlarını ayarlamayı, ardından FMC sekmesinden pozisyon, rota, performans ve kalkış/iniş bilgilerini girmeyi göstermektedir. Adana'dan Kayseri'ye bir uçuş örneği üzerinden, havalimanlarının ICAO kodlarının girilmesi, uçuş bacaklarının belirlenmesi ve performans değerlerinin ayarlanması gibi işlemler detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Yunus adlı bir kişinin pilot olmak isteyenlere bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, pilot olmak için dört farklı yolu (üniversite pilotaj bölümü, Hava Harp Okulu, ücretli pilot eğitimi ve THY uçuş akademisi) detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca pilot olmak için gerekli olan ileri İngilizce bilgisi, sağlık sertifikası ve lisanslar (öğrenci pilot, PPL ve CPL) hakkında bilgiler verilmektedir. Video, pilot eğitiminin maliyetleri ve pilotların maaş aralıkları (15.000 TL - 30.000 TL) hakkında da bilgiler içermektedir.