"Uçmak İstiyorum" kanalında yayınlanan bu bilgilendirme videosu, bir konuşmacının Hava Harp Okulu'nu detaylı şekilde tanıttığı bir sunum formatındadır.. Video, Hava Harp Okulu'nun askeri ve akademik eğitim programlarını, lisans programlarını, öğrencilerin fiziksel ve psikolojik gelişimini sağlayan spor ve sosyal etkinlikleri anlatmaktadır. Ayrıca mezuniyet sonrası olanaklar, pilotluk kariyeri ve mezuniyet sonrası eğitim imkanları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca pilot olmak için gerekli adımlar da açıklanmaktadır: sağlık muayenesi sonrası İzmir Çiğli'deki Ana Jet Üs Komutanlığı'nda yer dersleri ve uçuş dersleri alınması, temel ve tekamül aşamalarında eğitim verilmesi ve sonrasında pilot probesi takılması.
Bu video, pilotluk mesleği hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Videoda pilotlar ve pilotluk mesleği hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.. Video, pilotluk mesleğinin ne olduğunu, nasıl pilot olunabileceğini ve mesleğin zorluklarını anlatmaktadır. Pilotluk için gerekli olan İngilizce bilgisi, psikomotor yetenekler ve kriz yönetimi gibi beceriler vurgulanmaktadır. Ayrıca pilotluk kariyerindeki aşamalar, iş görüşmesi süreci ve yolcuların sıkça sorduğu sorular (düğmelerin işlevleri, iç hat-dış hat ayrımı, kaptan acemiliği, türbülans) hakkında bilgiler verilmektedir.
SHGM onaylı eğitimler İHA0, İHA1 ve İHA2 kategorilerinde verilmektedir. İHA0 ehliyeti 4 kg'a, İHA1 ehliyeti 25 kg'a kadar olan cihazları kapsar. İHA2 ehliyeti 150 kg ve üzeri cihazları kullanma yetkisi sağlar
Bu videoda Bahadır adlı bir kişi, Instagram ve YouTube yorumlarından gelen soruları cevaplıyor. Bahadır, tıp fakültesinde okuyan ancak bilgisayar mühendisliği konusuna daha ilgi duyan biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, Hava Harp Okulu ve diğer harp okulları hakkında çeşitli soruların cevaplarını içermektedir. Bahadır, psikomotor mülakatının ne olduğunu, spor mülakatında aldığı puanı, renk körlüğünün engel olup olmadığını, sınavlarda kaç net almanın gerekli olduğunu, mülakat sürecini, özgüvenin önemi, burun estetiğinin sorun olup olmayacağı, uçuş eğitimleri ve intibak eğitimini bırakanların tekrar harp okullarına girebilme durumunu gibi konuları ele alıyor. Video, harp okullarına girmeyi düşünen adaylar için faydalı bilgiler sunuyor.
Bu video, bir harita mühendisi ve Baykar firmasının Akıncı insansız hava aracı pilotu olan bir kişinin deneyimlerini anlattığı bir tanıtım içeriğidir.. Video, "Bir dakikada anlatıyoruz" formatında, İHA pilotu olma sürecini açıklamaktadır. İçerikte, pilotaj eğitimi almadan üniversitelerin mühendislik disiplinlerinden mezun olanların Baykar firmasına başvurabileceği, teorik, simülasyon ve uçuş eğitimlerine dahil olunabileceği ve bu eğitimleri başarıyla tamamladıktan sonra pilot olma hakkı kazanılabileceği belirtilmektedir. Konuşmacı kendi eğitim geçmişi ve Baykar'a katılma sürecini de paylaşmaktadır.
Bu videoda bir üniversite mezunu, kısa süren hosteslik (kabin memurluğu) tecrübesini ve eğitim sürecini paylaşıyor. Konuşmacı, Avustralya ve Japonya'da yaşadığını, Japonya'da deprem nedeniyle Türkiye'ye dönemediğini ve sonrasında Türk Hava Yolları'nda kabin memuru olma sürecine girdiğini anlatıyor.. Video, hosteslik mesleğinin hem güzel hem de karanlık yönlerini ele alıyor. İlk bölümde başvuru süreci, mülakat aşamaları (boy-kilo ölçümü, IQ testi, İngilizce sınavı ve kurul mülakatı) detaylı şekilde anlatılırken, ikinci bölümde Japonya'da uçuş eğitimi süreci, sınav sonuçları ve eğitim süreci (üç aylık, güvenlik ağırlıklı ve askeri düzende) açıklanıyor.. Konuşmacı, başvuru sürecinden uçuşa başlama sürecinin yaklaşık altı ay sürdüğünü ve bu sürecin çok stresli olduğunu vurguluyor. Ayrıca, 450 kişiden sadece 6 kişinin geçtiği bir sınavın ardından psikolojik bir aşamaya geçiş yapıldığını ve eğitim sürecinin güvenlik ağırlıklı olduğunu belirtiyor.
En az lise mezunu olmak gerekir. Ticari pilot lisansı için en az 18 yaş şartı vardır. SHGM sağlık standartlarına uygunluk gereklidir. İngilizce dil yeterliliği şarttır
Flight School located at Los Santos International Airport after Friends Reunited mission. Training consists of 12 lessons with Gold, Silver, and Bronze ratings. Only Michael and Franklin need to complete the training. Training ends if character crashes, strays too far, or takes too long
Bu video, bir helikopter uçuş eğitimi dersini göstermektedir. Eğitmen, öğrencisine helikopter kumandasını nasıl kullanacağını ve uçuş tekniklerini anlatmaktadır.. Videoda helikopterin kalkışından başlayarak, ufuk çizgisini takip etme, sapma düzeltme, hedefe doğru ilerleme ve iniş teknikleri gösterilmektedir. Eğitmen, öğrencinin hatalarını düzeltmekte ve doğru kumanda pozisyonlarını açıklamaktadır. Ayrıca, hedefe yaklaşınca skodan üç'te bir pozisyonda toplu işlere başlama ve iniş teknikleri de anlatılmaktadır.
Pilotaj bölümü için toplam uçuş ücreti 69.000 EURO'dur. Tam burslu öğrenciler eğitim ve uçuş ücretinden muaftır. Uçuş ücretleri T. İş Bankası aracılığıyla EURO olarak ödenir. Teorik dersler için TL öğrenim ücreti ayrıca ödenir
1956'da Mustafa Çıldır, 50 hektarlık araziyi DHMI'ya bağışladı. Havalimanı 1958'de açıldı ve başlangıçta Yeşilköy'e uçuşlar yapıldı. Zamanla askeri üs olarak kullanıldı ve önemini kaybetti
Bu video, bir kişinin Macaristan'daki bir uçuş okulunu gezdirerek tanıttığı bir tur formatındadır. Konuşmacı, okulda eğitim alırken okulun özelliklerini ve detaylarını paylaşıyor.. Videoda Macaristan Uçus Okulu'nun farklı bölümleri gösteriliyor: hangarlar, mekanik bölüm, helikopter ve gliderlerin bulunduğu alan, kantin, briefing odası ve kontrol kulesi. Konuşmacı, okulun Türkiye'ye göre daha uygun fiyatlı olduğunu (sadece eğitimi için 35-40 bin Euro) ve eğitim süresinin Türkiye'nin yarısı kadar olduğunu belirtiyor. Ayrıca okulun eski bir havaalanı olarak kurulduğu ve pasaport kontrolü gibi bölümlerinin artık kullanılmadığı da gösteriliyor.
Pilotaj, hava araçlarını kontrol etme ve güvenli uçuş yapma mesleğidir. Hususi pilotluk için PPL lisansı ve 17 yaş şartı gereklidir. Havayolu pilotluğu için ATPL lisansı ve lise mezuniyeti şarttır
Bu video, bir pilot tarafından Türkiye'de pilot olma süreci hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen sorulara cevap vermek amacıyla kendi deneyimlerinden yola çıkarak pilot olma yolculuğunu anlatmaktadır.. Video, pilot olmanın dört farklı yolunu detaylı şekilde ele almaktadır: üniversite yoluyla, askerlik yoluyla, askerlik sonrası sivil geçiş ve Türk Hava Yolları Akademisi. Her bir yolun avantajları, maliyetleri, başvuru şartları ve gerekli teknik yeterlilikler hakkında kapsamlı bilgiler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca pilot olmanın zorlukları, mesleğin uzun vadeli bir meslek olduğu vurgulanmakta ve Türk Hava Yolları gibi farklı şirketlerin pilotlara yönelik farklı kuralları (sakal, dövme gibi) da açıklanmaktadır. Sağlık kontrolleri, yaş, boy, beden kitle indeksi, askerlik durumu, adli sicil kaydı, disiplin ve yabancı dil şartları gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, "Genç Kaptanlar" için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Sunucu, uçakların nasıl uçtuğunu ve havada nasıl manevra yaptığını anlatmaktadır.. Video, uçak manevralarını ve kullanılan aletleri detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk olarak kanatçıkların (ailerons), yatay sabitleyici (horizontal stabilizer) ve asansör kapağı (elevator) ile uçakın nasıl yükseltileceği veya alçaltılacağı, dikey sabitleyici (vertical stabilizer) ve dümen kapağı (rudder) ile pist üzerinde ve havada nasıl kontrol edileceği, fren kapakları (spoilers) ile nasıl alçalma yapılacağı gösterilmektedir.. Video, genç kaptanlar için hazırlanmış bir öğretim serisinin bir parçası olup, sunucu izleyicilerden sorular ve yorumlar beklediğini belirtmektedir.
Bu video, Take-Off kanalında yayınlanan, havayolu pilotu olma sürecini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, izleyicilerin sorularını yanıtlamak amacıyla bu videoyu hazırladığını belirtiyor.. Video, pilot olmak için gerekli şartları detaylı şekilde ele alıyor. Üniversite mezunu olmanın zorunlu olmadığı, lise mezunlarının da pilot olabildiği, ancak bazı şirketlerin (Türk Hava Yolları, Pegasus) belirli şartlar koyduğu anlatılıyor. Ücretsiz eğitim için THY Uçuş Akademisi, ücretli eğitim için ise çeşitli özel uçuş okulları bulunuyor. Ayrıca pilot olmak için sağlık şartları, İngilizce bilgisi ve eğitim maliyetleri hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, "Genç Kaptanlar" kanalının ikinci sezonunda yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Boeing 737 uçağı üzerinde kalkış tekniklerini adım adım göstermektedir.. Video, uçağın en güzel şekilde nasıl kaldırılacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerikte kalkış öncesi hazırlıklar (kalkış hızı hesaplama, flap ayarları, trim ayarları, otopilot ayarları), kalkış sırasında yapılması gerekenler (motor hızlanması, rotate hızı, burnun kaldırılması) ve kalkış sonrası işlemler (iniş takımlarının alınması, oto pilotun açılması, flapların toplanması) sırasıyla açıklanmaktadır. Ayrıca Airbus uçaklarında da benzer kalkış tekniklerinin kullanılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, DJI Mavic Mini kullanan ve drone deneyimine yeni başlayan bir kişinin DJI Fly Simülatör uygulamasını tanıttığı bir inceleme içeriğidir.. Video, uygulamanın kurulumu ve kullanımı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte uygulamanın ücretsiz ve ücretli modları, kumanda bağlantısı, farklı drone modelleri (Mavic 2 Pro, Phantom 4 Pro, Inspire 1 Pro gibi) ve haritalar (çiftlik, hangar, şehir) tanıtılmaktadır. Ayrıca uygulamanın kumanda kontrollerini geliştirmek için faydalı olduğu, gerçek hayatta olduğu gibi engellerden kaçma, return to home gibi özelliklerin simüle edildiği gösterilmektedir. Video boyunca uygulamanın gerçekçi modunun en faydalı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu videoda Bahçeşehir Üniversitesi Pilotaj Bölüm Başkanı Tüzün Tolga İnen, bölümün diğer üniversitelere göre farklılıklarını tanıtmaktadır.. Video, bölümün dört önemli özelliğini detaylı olarak anlatmaktadır: Talpa derneği ile işbirliği sayesinde öğrencilerin IQ Level sınavlarına girmeleri ve mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmaları, mühendislik temelli müfredat nedeniyle öğrencilerin mekatronik, endüstri ve elektrik-elektronik gibi mühendislik bölümlerinde çift anadal yapabilme imkanı, havacılık İngilizcesi eğitiminin kalitesi ve Skyviation ile yapılan işbirliği kapsamında inşa edilen Airbus simülatörü. Ayrıca öğrencilerin Piper uçuşlarını normalde 3,5-4 ayda tamamlanması gereken süreyi 2 ay 10 günde tamamladıkları bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, IBO Türkiye Vizyonunun Eğitim Departmanı tarafından hazırlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, IBO platformunda online olma ve uçuş planı doldurma sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, IBO'da online olurken dikkat edilmesi gereken temel konuları ele almaktadır. İlk olarak, simülatörde aktif piste değil kapıda online olmanın önemi, ardından online olma süreci (EAS connection tuşu, kullanıcı adı, şifre, uçak seçimi) detaylı olarak gösterilmektedir. Daha sonra uçuş planı doldurma bölümünde ACARS sistemi üzerinden kalkış ve iniş havaalanlarının meteorolojik bilgilerinin nasıl alınacağı, uçuş planı formunun nasıl doldurulacağı (uçak tipi, kalkış ağırlığı, hız, uçuş seviyesi, rota, yakıt, yolcu sayısı vb.) anlatılmaktadır.