• Buradasın

    Öğrenci Katılımı

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Akvaryum Tekniği ve Özellikleri

      Akvaryum tekniği, öğrencilerin tartışma ve grup çalışması becerilerini geliştiren bir yöntemdir. Çemberin ortasına sandalye konularak öğrenciler dışarıda kalır. İç çemberdeki öğrenciler görüşlerini paylaşır, dış çemberdekiler dinler

      • hurriyet.com.tr
    • Sınıf Yönetimi Temel Kavramları

      Sınıf yönetimi, sınıf öğelerinin örgüt amaçları doğrultusunda etkili kullanımıdır. Yapılandırmacı yaklaşım, bilgi oluşumu ve öğrenci katılımını vurgular. İyi yönetilen sınıfta başarı duygusu ve öğrenci katılımı ön plandadır

      • kafkas.edu.tr
    • Radyo SDÜ'nün Tarihi ve Özellikleri

      Radyo SDÜ, 1994 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi bünyesinde kurulmuştur. 97.0 FM frekansından yayın yapan radyo, R3 lisansına sahiptir. Sloganı "Dinlediğiniz müzik, sizin kadar seçkin olsun" ve mottosu "Isparta'dan dünyaya"dır

      • canliradyodinle.fm
    • Gösteri ve Demostrasyon Eğitim Yöntemi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim yöntemleri hakkında bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, gösteri ve demostrasyon yöntemini detaylı olarak açıklamaktadır.. Video, gösteri ve demostrasyon yönteminin ne olduğunu, gösterip yaptırma yönteminden farklarını ve kullanım alanlarını anlatmaktadır. Bu yöntemde öğretmen, bir becerinin nasıl yapılacağını görsel ve işitsel materyallerle destekleyerek aktarır, ancak öğrencinin kendisi yapmaması nedeniyle kalıcılık açısından gösterip yaptırma kadar etkili değildir. Konuşmacı, kalabalık gruplar, maliyetli veya tehlikeli durumlar gibi durumlarda bu yöntemin tercih edilebileceğini ve okullardaki deneylerin çoğunlukla gösteri ve demostrasyon yöntemiyle uygulandığını belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Yaratıcı Drama Örnekleri ve Uygulamaları

      Restoranda drama: Dört farklı rolde garson-restoran diyalogları. "Anlat bize neler hissediyorsun?": Farklı karakterlerin duygularını paylaşma. "Bir yer-bir nesne-bir fiil": Yer-nesne-fiil eşleştirmesi ile hikaye oluşturma. "Alo 1" ve "Alo 2": Telefon görüşmeleri üzerinden problem çözme

      • turkceogretimi.com
    • Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi Dersi

      Bu video, Atatürk Üniversitesi'nde eğitim veren Selçuk Karaman'ın asistanı Meva Bayrak ile birlikte verdiği bir dersi göstermektedir. Dersin sonunda Selçuk Hoca, öğrencilere altı şapkalı düşünme yöntemini araştırıp animasyon hazırlamaları için ödev vermektedir.. Videoda, öğrencilerin ödev hakkındaki görüşleri paylaşılır ve Selçuk Hoca'nın verdiği ödevlerin faydaları tartışılır. Daha sonra öğrencilerin sohbetlerini duyan Sümeyye, Selçuk Hoca'ya iletir. Dersin sonunda Selçuk Hoca, öğrencilerin düşüncelerini altı şapkalı düşünme yöntemiyle değerlendirir ve her birine uygun şapka armağan eder. Altı şapkalı düşünme yöntemi, siyah (olumsuz), beyaz (tarafsız), kırmızı (kendi düşüncelerini katan), sarı (iyimser), yeşil (farklı bakış açısı) ve mavi (sakin ve ılımlı) tutumları temsil etmektedir.

      • youtube.com
    • Okul Deposu İçin Çözüm Arayışı

      Bu video, bir okul ortamında geçen bir animasyon veya çizgi film formatındadır. Ana karakterler Aslan, Zeynep ve Mehmet'tir. Aslan, icat peşinde koşan ve her sorunu çözen bir karakterdir.. Video, okul bahçesinde bulunan eski bir deponun boşaltılması ve bu alanın nasıl değerlendirileceği konusunda bir çözüm arayışını anlatmaktadır. Öğretmen, depoyu boşaltma görevini öğrencilere verir ve öğrencilerin fikirlerini dinlemek için bir sistem oluşturur. Öğrenciler, sütun grafikleri kullanarak öğrencilerin isteklerini analiz ederek, su içeren alanlar, bitkiler ve farklı kullanım alanları gibi ortak noktaları bulmaya çalışırlar. Sonunda, herkesin isteklerini yerine getiren bir çözüm bulurlar.

      • youtube.com
    • Paragraf Soruları ve Cevapları

      Yabancı dil öğrenimi 12 yaşına kadar aktiftir. Erken yaşta dil öğrenmeye başlamak önemlidir. Uzmanlar öğrendiklerimizin %80'ini okuma yoluyla edindiğimizi söyler

      • sanalokulumuz.com
    • Kimya Dersinde Amonyak Deneyi

      Bu video, bir kimya dersinde öğretmen ve öğrenciler arasında geçen bir deney gösterimi formatındadır. Öğretmen, öğrencilerin sorularını yanıtlarken deneyi gerçekleştirirken, öğrenciler de deney sürecini izler ve sorular sormaktadır.. Videoda amonyak gazının özelliklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğretmen, amonyak gazının suya çözünürlüğünü, molekül kütlesini ve balon içinde nasıl toplanacağını açıklamaktadır. Deneyde, amonyak gazının balon içinde toplanması, suyun içine damla damla eklenmesi ve gazın nasıl hareket ettiği gözlemlenmektedir. Ayrıca amonyak gazının kokusu hakkında da konuşulmaktadır.

      • youtube.com
    • Kitaplarla Kurulan Dostluk Metni Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri

      Bu video, bir öğretmenin öğrencilere "Kitaplarla Kurulan Dostluk" metninin hazırlık çalışmaları ve etkinliklerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, Seneca'nın kitaplarla ilgili sözüyle başlayıp, kitaplarla kurulan dostluk temalı bir şiirin okunması ve analiz edilmesiyle devam ediyor. Ardından altı farklı etkinlik sunuluyor: kelimelerin anlamlarına ilişkin tahminler, cümlelerde kelime kullanımı, şiirden sorular, söz sanatları, şair hakkında araştırma ve fiil çekimleri. Son olarak kitap özet formu doldurma ve şiir tamamlama etkinlikleri yer alıyor. Video, öğrencilerin kitaplarla ilgili düşüncelerini ve bilgilerini paylaşmaları için hazırlanmış kapsamlı bir eğitim kaynağıdır.

      • youtube.com
    • Alternatif Ölçme-Değerlendirmenin Matematik Başarısına Etkisi

      Çanakkale'de 61 ve 69 beşinci sınıf öğrencisiyle yarı deneysel desen kullanıldı. Matematik Başarı, Tutum ve Özyeterlilik ölçekleri ön test-son test olarak uygulandı

      • dergipark.org.tr
    • İş, Aktivite, Etkin Katılım Öğretim İlkesi Dersi

      Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından öğretim ilkeleri hakkında bilgi verilmektedir.. Videoda iş, aktivite, etkin katılım öğretim ilkesi detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, bu ilkeyi Good isimli aktif öğrenme kuramıyla ilişkilendirerek, öğretmenin öğrenciyi aktif kılma yöntemlerini açıklamaktadır. Ayrıca, bu ilkeyi hikayelerde nasıl tespit edebileceğinizi ve öğrencinin öz düzenleme, öz denetim, özgüven gibi becerilerini nasıl geliştirdiğini anlatmaktadır. Video, bir sonraki ilke olan yaşama yakınlık hayatilik ilkesine geçişle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Bir Okulun Kalitesini Belirleyen Faktörler

      Bu video, bir okulun kalitesini belirleyen faktörleri anlatan kısa bir tanıtım filmidir.. Video, bir okulun kalitesini belirleyen unsurları sıralamaktadır: güzel bir okul binası, donanımlı ve tertemiz sınıflar, laboratuvarlar, kütüphaneler, geziler, sosyal etkinlikler, eğlenceli aktiviteler, Türkiye ve Avrupa genelinde ödüllü projeler, sportif faaliyetler ve başarılar. Video, "en önemlisi bir okulun kalitesini sen belirlersin" diyerek, okulun kalitesinin öğrencinin katılımıyla daha da arttığını vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Vücut Organları Eğitim Videosu

      Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle birlikte vücut organları hakkında eğitim verdiği bir ders formatındadır. Videoda Muhammet, Fatma ve Semih adlı öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öğretmen, başımızdaki organlardan bahsederek başlar ve burnun koku alma ve nefes alma işlevlerini açıklar. Daha sonra vücut bölümleri konusuna geçilir ve öğrencilerin katılımıyla ilerler. Video boyunca öğretmen, öğrencilerin cevaplarını dinleyerek onları yönlendirir ve bazı öğrencilerin geç kaldığı durumlar da gösterilir.

      • youtube.com
    • Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Dilimizin Zenginlikleri" Projesi Tanıtımı

      Bu video, Habucak adlı bir eğitimci tarafından sunulan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Kasım ayında başlattığı "Dilimizin Zenginlikleri" projesi hakkında bilgilendirme içeriğidir.. Video, projenin amacı, kapsamı ve uygulama şekli hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Projenin amacı öğrencilerin kelime hazinesini genişletmek, iletişimlerini artırmak ve Türk dilinin zenginliklerini öğrenmektir. İçerikte proje kılavuzunun içeriği, komisyonların oluşumu ve görevleri, eylem planları ve uygulama rehberleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, proje kapsamında okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin nasıl katılacağı ve sosyal etkinlikler modülünün nasıl kullanılacağı açıklanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor