Öğrencinin kişisel, sağlık ve eğitim bilgileri detaylı olarak kaydedilir. Aile yapısı ve sosyal ilişkiler hakkında bilgi toplanır. Okul ve ders çalışma durumu hakkında öğretmenlerle görüşülür
Çalışma defteri şiir, nazım birimi ve türleri konularını kapsamaktadır. Öğrencilerin akademik gelişimlerini takip etmeleri hedeflenmektedir
Dosya kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı ile başlar. Yıllık rehberlik planı ve sınıf risk haritası bulunur. Öğrenci bilgi formu ve devamsızlık listesi yer alır. Öğrenci gözlem formları ve yönlendirme formları mevcuttur
Bu video, öğretmenlik mesleğinin önemini vurgulayan yedi filmi tanıtan bir içeriktir. Sunucu, eğitimcilerin bir ülkeyi devlet yapan önemli unsurlardan biri olduğunu ve gelecek için bilgi birikiminin aktarıldığını belirtiyor.. Video, her bir filmi kısa bir özetle tanıtmaktadır. "Bill ve Ted", "Hababam Sınıfı", "Ababam Rock", "The Wave", "Özgürlük Yazarları", "Whiplash" ve "Her Çocuk Özeldir" filmleri, farklı eğitim anlayışlarını, öğretmenlerin öğrencilere etkisini ve eğitim sisteminin sorunlarını ele almaktadır. Her film, öğretmenlik mesleğinin farklı yönlerini ve önemini farklı perspektiflerden göstermektedir.
Bu video, Bay Clark adlı bir öğretmenin Harlem'deki zorlu öğrencileriyle yaşadığı deneyimleri anlatan bir film veya belgesel formatındadır. Videoda Bay Clark, Bedria, Hulio, Shawn ve Şamaika gibi öğrenciler ile etkileşimlerini göstermektedir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Bay Clark'ın öğrencilerine Amerikan tarihi, matematik ve diğer konularda eğitim verdiği ve onların kişisel gelişimlerine odaklandığı süreç anlatılırken, ikinci bölümde öğrencilerin eyalet sınavına hazırlık süreci, sınav günü ve sınav sonrası sonuçlar gösterilmektedir.. Videoda ayrıca Bay Clark'ın işten atılması riski, öğrencilerin ona olan bağlılığı, sınav öncesi motivasyon çalışmaları ve sınav sonrası Broadway'e yapılan ödül gezi gibi detaylar da yer almaktadır. Sonuçta öğrencilerin diğer sınıflardan daha iyi notlar aldığı belirtilmektedir.
Bu video, Hisar Eğitim Vakfı'nın kuruluşunu ve gelişimini anlatan bir tanıtım filmidir. Videoda okulun öğrencileri ve öğretmenleri yer almaktadır.. Video, 16 Eylül 1996'da 98 öğrenciyle başlayan Hisar Eğitim Vakfı'nın 20 yıllık yolculuğunu anlatmaktadır. İlk olarak ilkokul olarak başlayan okul, zamanla ortaokul, lise, spor kompleksi ve kültür-sanat merkezi ile büyüyerek günümüzde 1350 öğrenciye hizmet vermektedir. Videoda okulun eğitim anlayışı, öğrencilerin çok yönlü, kendine güvenen, yaratıcı ve eleştirel düşünen bireyler olarak yetiştirilmesi vurgulanmaktadır.
Model, millî ve manevi değerler ile maddi gelişmeyi hedefleyen bütüncül bir yaklaşımdır. Eğitim, herkesin hayat boyu erişiminin teminat altına alındığı temel bir haktır. İnsan, zihinsel, duygusal, bedensel ve manevi yönleriyle bütüncül olarak ele alınır
Bu video, bir Türk dizisinin bölümüdür. Ana karakter Zeynep Akatlı, lise ikinci sınıf öğrencilerine ders veren bir öğretmen olup, Semra adında bir doktor ve Selim Karadağlı adında bir milyarder de hikayede önemli roller oynamaktadır.. Dizide, Zeynep'in zengin ailelerin çocuklarını eğitmek için yaşadığı zorluklar anlatılmaktadır. İlk olarak Selim Karadağlı'nın sorunlu oğlu Sabri'ye ders vermeye başlar, ardından Şehmuz ve Demircan Bey'in kızı Karaca gibi diğer öğrencilere de ders verir. Hikaye, Zeynep'in öğrencilerin değişim sürecini izlemesi ve sonunda Ahmet'in annesinin katillerini bildiğini iddia etmesiyle Zeynep'in hayatını tehlikeye atmasıyla devam eder.. Dizide ayrıca Divan edebiyatının önemli şairi Şeyh Galip'in "Hüsnü Aşk" mesnevisi hakkında bilgiler verilmekte ve Zeynep'in mesleki sorumlulukları ile kişisel hayatındaki zorluklar arasındaki denge konu edilmektedir. Selim Karadağlı'nın mafya geçmişine ve şiddet eğilimlerine tanık olunması, Zeynep'in hayatını tehlikeye atan bir durum olarak ortaya çıkar.
Bu video, bir eğitimci tarafından LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik motivasyon ve çalışma tavsiyeleri içeren bir içeriktir. Konuşmacı, öğrencilere LGS'ye kalan 174 günün önemini vurgulamaktadır.. Video, LGS'ye kalan zamanın değerini anlatarak başlıyor ve ardından "haftanın sorusu" olarak Cennet adlı bir öğrencinin ders çalışma programı, uyku sorunları ve aile desteği konularındaki sorularını ele alıyor. Konuşmacı, hedef belirleme, vazgeçmeme ve çalışma programı oluşturma gibi konularda tavsiyelerde bulunuyor. Ayrıca "haftanın okulu" olarak Selçuklu Anadolu Lisesi'nin başarıları paylaşılıyor ve "haftanın kaynağı" olarak Zoru Bankası kitapları tanıtılıyor.
Bu video, Denizli'den köye gelen ve ilk kez öğretmenlik yapan Evre Aydın'ın deneyimlerini konu alan bir belgesel formatındadır. Videoda ayrıca Emre Aydın adında başka bir öğretmen de yer almaktadır.. Video, Evre'nin köye gelişinden başlayarak, köydeki zorlukları, öğrencilerin Kürtçe konuşmalarını Türkçe'ye dönüştürme çabalarını, vali toplantısına katılmalarını ve okul sonu karne törenini kronolojik olarak anlatmaktadır. Öğretmenlerin günlük zorlukları, öğrencilerin dil öğrenme süreci ve aile sorunları gibi konular dramatik bir şekilde işlenmektedir.. Videoda ayrıca öğrencilerin deftersiz ve kalemsiz okula gelmesi, 23 Nisan Çocuk Bayramı kutlamaları ve öğretmenlerin yaz tatiline girecek öğrencilere kitap okumaları tavsiyesinde bulunması gibi detaylar da yer almaktadır.
Konuşma sınavı öğrencilerin konuşma becerilerini ölçen bir değerlendirmedir. Sınavda öğrencilere bir konu verilir ve konuşmaları istenir. Sorular kısa cevaplı, açık uçlu ve tartışmaya açık formatta hazırlanır
Bu video, Esma İma tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda 2. sınıf öğrencileri için dakika tutarak üç defa okuma testi yapılmaktadır. Her okuma sonrası izleyicilere videoyu durdurup okudukları kelime sayısını not etmeleri tavsiye edilmektedir. Video, okuma hızını ölçmek isteyen öğrenciler için hazırlanmış bir test formatındadır.
Bu video, "Uzmanından Sınav Taktikleri" serisinin bir parçası olup, bir eğitmen tarafından sınavlara hazırlanan öğrencilere yönelik tavsiyeler sunulmaktadır.. Video, sınavlarda yapılan yanlış davranışları ele almaktadır. Eğitmen, sınav öncesi havyar yememek, sınavda gereksiz fantaziye girmek, zor soruyla savaşmak, ilk sorunun zor olduğunu görünce tüm sınavın zor olduğunu genelleme yapmak, dinlenmeden devam etmek ve son dakika kodlama yapmak gibi altı temel hatayı detaylı şekilde açıklamaktadır. Her bir hata için örnekler verilerek, öğrencilerin sınav stratejilerini nasıl geliştirebilecekleri anlatılmaktadır.
BEP, özel gereksinimli bireyler için aile, öğretmen ve uzmanların işbirliğiyle hazırlanan yazılı dokümandır. 1997'de 573 sayılı KHK ile yasal zorunluluk haline gelmiştir. Kaynaştırma öğrencileri için BEP Geliştirme birimi tarafından hazırlanır
Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan BEP (Bireysel Eğitim Planı) modülünün kullanımını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, yeni BEP sisteminin eski sistemden farklarını açıklayarak başlıyor ve ardından öğretmen evrak uygulaması üzerinden BEP modülünün kullanımını adım adım gösteriyor. İçerik, öğrenci bilgilerinin girilmesi, özel eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, destek materyal ve cihazların eklenmesi, sağlık bilgilerinin girilmesi, ders ekleme, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi, eğitsel performans formu ve öğrencinin gelişim öyküsünün yazılması, destek eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, aile bilgilendirme süreci ve BEP-1 kararlarının eklenmesi gibi sekiz adımlı bir hazırlama sürecini kapsamaktadır.. Video sonunda, uygulamanın hazırladığı BEP planının RAM'ın yayınladığı formatla karşılaştırılması yapılmaktadır. Bu içerik, kaynaştırma öğrencileri için BEP dosyası hazırlama sürecini kolaylaştıran öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır.
Bu video, bir konuşmacının üniversite öğrencilerine yönelik hazırladığı rehber niteliğinde bir içeriktir. Konuşmacı kendi deneyimlerinden yola çıkarak üniversite hayatında kendini geliştirmenin yollarını anlatmaktadır.. Video, üniversite öğrencilerinin yetişkin olma yolunda kendilerini nasıl geliştirebileceklerini konu almaktadır. İçerikte çevredeki insanlarla ilişki kurma, fotoğraf gezisi yapma, öğrenci kulüplerine katılma, dünya tarihi ve ekonomi bilgisi edinme, yurt dışı deneyimleri (Erasmus, Work and Travel), gönüllü çalışmalarda bulunma, para kazanma ve yemek yapma gibi çeşitli gelişim önerileri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca izleyicilerden üniversite döneminde veya üniversite dönemi bittikten sonra kendilerini nasıl geliştirdiklerini yorumlarda paylaşmaları istenmektedir. Konuşmacı, bu önerilerin öğrencilere vizyon genişletme, sosyalleşme ve gerçek hayata hazırlık açısından faydalı olacağını vurgulamaktadır.