• Buradasın

    Metodoloji

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Herbart's Philosophy and Psychology

      Born in Oldenburg in 1776, showed early philosophical talent. Home-schooled by mother, later matriculated in Jena. Met Fichte in Jena, who influenced his life work on ego. Met Pestalozzi while tutoring, who influenced his pedagogical thought

      • plato.stanford.edu
    • Klasik Türk Edebiyatı Şerhi Üzerine Makale Özeti

      Şerh, klasik edebiyat araştırmacılarının meşgul olduğu bir konudur. Ali Nihat Tarlan'dan bu yana bu konuda çok sayıda makale yazılmıştır. Bildiride Tarlan'ın makalesi özetlenmiş ve sonraki çalışmalar değerlendirilmiştir. Yeni metodlar denenmesi gerektiğini düşünen araştırmacıların görüşleri tartışılmıştır

      • dergipark.org.tr
    • Hadis Meselesi ve İslam Medeniyetindeki Tartışmalar

      Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı ilahiyat dalında hadis alanında uzmanlaşmış bir akademisyen olarak hadis meselesini ele alıyor. Röportajı yapan Ayşe Hanım, konuşmacıya hadis konusundaki uzmanlığını ve bu konudaki görüşlerini soruyor.. Video, hadis meselesinin İslam medeniyetindeki varoluşsal bir sorun olduğunu ve modern zamanlarda nasıl bir tartışma gündemine geldiğini anlatıyor. Konuşmacı, hadis kaynaklarının matbaa ile yaygınlaşmasının, oryantalistlerin bu kaynakları nasıl yorumlamasının ve bunun sonucunda Hindistan, Pakistan, Bangladeş gibi bölgelerde ortaya çıkan "Ehl-i Kur'an" ve "Ehl-i Hadis" tartışmalarını açıklıyor. Ayrıca, bu sorunun çözümü için doğru bir metodoloji ve usulün önemini vurgulayarak, hadis külliyatının kıyamet sabahına kadar hikmet hazinesi değerde olduğunu belirtiyor.

      • youtube.com
    • Türkçe'de Arapça Öğretimi Yöntemleri

      Bu video, Balıkesir'de düzenlenen bir toplantıda bir konuşmacının Türkçe'de Arapça öğretimi konusunda yaptığı sunumudur. Konuşmacı, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nin Arapça bölümünün başkanı olan bir uzmanla birlikte çalışmakta ve Bursa'da bir Arapça kursu açmıştır.. Videoda, Türkiye'de Arapça öğretiminin başarılı olduğu savunulmakta ve başarılı bir Arapça öğretiminin üç temel unsuru (doğru metot, gaye ve seviye birliği, tecrübeli hoca) açıklanmaktadır. Konuşmacı, kendi geliştirdiği "El Arabiyye Etra Türklere Arapça Öğretir" adlı projesini detaylı olarak anlatmakta, öğrencilerin önce 600 Arapça kelimeyi öğrenip, ardından 45 günlük bir kurs sürecinde sadece Arapça konuşmakla yükümlü tutulduğunu belirtmektedir.. Konuşmacı, Arapça öğretiminde anlama ve konuşmaya odaklanmanın önemini vurgulamakta, Kur'an-ı Kerim'i okumasını bilmeyen mimarlık öğrencilerinin, Arapça bilgisi olan ilahiyat öğrencilerine göre daha hızlı ilerlediğini örnek göstermektedir. Ayrıca, Din Eğitimi Genel Müdürlüğü'nün de bu yöntemi benimsediği ve bu eğitim yönteminin Türkiye'de Arapça öğretiminde devrim yaratabileceğine dair umutlar ifade edilmektedir.

      • youtube.com
    • Hukuk Metodolojisi Ders Kitabı İçeriği

      Metodoloji, bilgi edinme ve akıl yürütme yöntemlerini inceler. Doğa bilimleri ve sosyal bilimler metodolojik farklılıklara sahiptir. Hukukun kökeni ve temellendirilmesi farklı açılardan ele alınır

      • avesis.istanbul.edu.tr
    • Tarihi Araştırma Metodolojisi ve Yapısı

      Tarihçi araştırma nesnesini seçerken toplumun ihtiyacını ve inceleme düzeyini dikkate almalıdır. Tarihsel sorunlar belirli dönemlerde kamuoyunun özel ilgisiyle ortaya çıkar. Tarih araştırmaları genellikle devlet stratejisi ve politikalarının aracı olmuştur

      • ttk.gov.tr
    • Koçluk Eğitimi Hakkında Bilgilendirme

      Bu videoda bir eğitmen, koçluk eğitiminin nasıl gerçekleştiğini anlatıyor.. Video, koçluk eğitiminin yapısını adım adım açıklıyor. Eğitim, koçluğun ne olduğunu ve ne olmadığını anlatarak başlıyor, ardından yaşam koçluğu modülüyle devam ediyor. Eğitmen, 14 adımlık bir metodoloji kullanarak profesyonel bilişsel koçluk eğitimi verdiğini belirtiyor. Eğitimin 75 saat sürdüğü, örgün öğretim şeklinde (konu anlatımı, uygulama, ödev ve geri bildirim) gerçekleştirildiği ve sonunda sözlü, yazılı ve uygulama sınavıyla değerlendirildiği anlatılıyor. Sınavda ortalama 80 alınması gerekiyor, aksi takdirde bir sonraki eğitime ücretsiz katılma imkanı sunuluyor.

      • youtube.com
    • İslam ve Ideoloji Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, İslam ve ideoloji kavramları hakkında bir sohbet formatında sunulmaktadır. Konuşmacılar arasında Cemil Meriç'in adı geçmektedir.. Videoda İslam'ın Doğu'ya ve dünyaya bakış açısının, İslam'ın ideolojik manzumesinden türediği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, "ideoloji" kelimesine takılmaktan ziyade, İslam'ın metod ve usulü anlamında bir anlayışın önemli olduğunu belirtmektedir. İslam'ın mutlak bir fikir, ideoloji veya tatbik fikri olduğu ve bu metot olmadan ulaşılamayacağı vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • İslam Düşüncesinde Kelam ve Metodoloji Üzerine Akademik Sohbet

      "Sözün Özü" programında İbrahim Halil Üçer, Ömer Türker ve Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Kelam Bilim Dalı öğretim üyesi Dr. Hayrettin Nebi Güdekli ile İslam düşüncesinde kelam ve metodoloji konusu ele alınmaktadır.. Video, İslam felsefesinde kelam düşüncesi, metodolojisi ve felsefe ile ilişkisini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Konuşmacılar, kelamın erken dönem gelişimi, kavramları, yöntemleri ve felsefi ilimlerle ilişkisini tarihsel bir perspektiften ele almaktadır. Tartışmada kelamın "marifetullah" (Allah'ın tanınması) maksadı, akıl-vahiy ilişkisi, mutezile, eş'ari ve maturidi kelamı arasındaki farklılıklar ve modern dünyada karşılaşılan metodolojik sorunlar detaylı olarak incelenmektedir.. Sohbet, kelamın cedel (mücadele) yöntemi, rivayet ve istidal (dirayet) yöntemleri, tanım teorisi ve çıkarım teorisi gibi metodolojik konuları da ele almaktadır. Ayrıca, İslam öncesi dönemde teoloji ile metafizik arasındaki ayrımın nasıl oluştuğu ve modern dönemde duyular ile akıl ilişkisinin nasıl değiştiği tartışılmaktadır. Program Ramazan ayına girmesi nedeniyle yaz döneminde ara verileceği duyurusuyla sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Grigori Grabovoi Öğretileri Hakkında Röportaj

      Bu video, Grigori Grabovoi öğretilerinin eğitmeni Irena Murcina ile yapılan bir söyleşi ve Türkiye'deki Grigori Grabovoi eğitim merkezinde Cengiz ve uluslararası eğitmen Tatiana Retina ile yapılan bir röportajdan oluşmaktadır.. Video, Grigori Grabovoi öğretilerinin bilimsel dayanağı, sayıların anlamı ve kullanım alanları üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde Irena Murcina, öğretinin mono bir öğreti olduğunu ve herkese hitap ettiğini anlatırken, ikinci bölümde Cengiz ve Tatiana Retina, koronavirüs döneminde bu öğretilerin nasıl kullanılabileceği ve uzaktan eğitimle nasıl öğrenilebileceği konularını ele almaktadır.. Röportajda ayrıca Grigori Grabovoi'nin iki patent üzerine dayandığı, muhtemel global felaketlerin önlenmesi ve bilgi taşıma sistemi gibi konuları ele aldığı, sayı serilerinin insan bilincine ve bedenine yönelik bilgilerin aktarılmasına imkan sağladığı ve doğal taşlar üzerine yayınladığı kitaptan esinlenerek hazırlanan bir kitap hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Afet Sosyolojisi Dersinde Afet Sosyolojisinin Tarihçesi ve Metodolojik Sayıları

      Bu video, afet psikolojisi ve sosyolojisi dersinin dördüncü ünitesini içeren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, afet sosyolojisinin tarihçesi ve metodolojik sayıları konusunu anlatmaktadır.. Video, afet sosyolojisinin tarihçesini ve metodolojik sayılarını ele almaktadır. İlk olarak afet sosyolojisinin tarihçesi anlatılarak, 1917 yılında Halifaks patlaması sonrası Prince'in doktora tez çalışmasıyla başlayan bu alanın gelişimi açıklanmaktadır. Ardından afet sosyolojisinin temel epistemolojik varsayımları, afetlerin bireyler ve topluluklar üzerindeki etkileri ve afet araştırmalarında kullanılan nicel-nitel yöntemler ele alınmaktadır. Video, sınavlara hazırlanan öğrencilere yönelik tavsiyelerle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretmenlik Alan Dersi: Yaklaşım (Approach)

      Bu video, Miraç Akademi kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, öğretmenlik alan dersi kapsamında metodoloji kısmının yaklaşım (approach) dersini anlatmaktadır.. Video, yaklaşım kavramının tanımı ve dil öğretimindeki önemi üzerine odaklanmaktadır. Sunucu, yaklaşım, metod, teknik ve prosedür kavramlarını açıklamakta ve her birine örnekler vermektedir. Yaklaşım, öğrenme ile ilgili en geniş inançları ifade ederken, metod bu varsayımların somutlaştırılmış halidir. Teknik ise çeşitli etkinlikler, amaçlar ve yöntemlerin bütünüdür. Prosedür ise bu tekniklerin sınıf ortamında nasıl sıralandığını ifade etmektedir.

      • youtube.com
    • Ekonomi Sosyolojisi Dersi

      Bu video, ekonomi sosyolojisi konusunu anlatan bir eğitim dersidir.. Video, ekonomi sosyolojisinin tanımı, tarihsel gelişimi ve metodolojik yapısını ele almaktadır. İçerikte bilimin evrim süreci, ekonomi sosyolojisinin ortaya çıkışı, temel varsayımları, analiz düzeyleri ve kullandığı yöntemler detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca Weberci geleneğinden Schumpeter, Parsons ve Mark Greenwitter'ın yapısal sosyolojiye dayalı çalışmalarına kadar ekonomi sosyolojisinin gelişimi anlatılmaktadır.. Dersin sonunda izleyicilere ekonomi sosyolojisinin temel kavramları, metodolojik sorunları ve tarihsel gelişimi hakkında sorular sorulmakta ve konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi için ekonomi sosyolojisi ders kitabının birinci ünitesine atıfta bulunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Kur'an'da İlim Kavramı ve Metot

      Bu video, Erdem Uygan ve Dr. Fatih Horum'un Kur'an'da ilim kavramı ve metot bağlamında kullanımını ele aldığı bir programdır. Program "Kur'an'ın öğrettiği kavramlar" başlığı altında sunulmaktadır.. Videoda, Yüce Allah'ın kitabında hiçbir eksik bırakmadığı ve her şeyi bizzat kendisinin açıkladığı vurgulanmaktadır. Ayrıca, bu açıklamaya ulaşmanın metodunun da gösterildiği belirtilmektedir. Program, Hilal TB'de saat 21'de yayınlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kabala ile Diğer Metotlar Arasındaki İlişki

      Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı kabala ilmi hakkında bilgi vermektedir. Konuşmacı, psikoloji alanında eğitim almış ve Rusya'dan gelen biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda, kabala ile yoga, reiki gibi diğer metotlar arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Konuşmacı, kabala çalışan bir kişinin diğer metotlarla da ilgilenebileceğini, ancak her şeyi aynı anda çalışamayacağını belirtmektedir. Her kişinin kendi yeteneklerine ve yönüne göre farklı metotlarla ilgilenebileceğini, kabala'nın hayatın amacını ifşa etmek için tek çözüm olmadığını vurgulamaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor