Makaleler 700-8500 kelime arasında olmalıdır. Başlıklarda Türkçe ve İngilizce ifadeler kullanılmalıdır. Öz ve anahtar kelimeler en az 120-200 kelime olmalıdır. Metin Calibri 11 punto, dipnotlar Calibri 9 punto olmalıdır
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu, ilahiyat araştırmacısı Habibe Ayvacı ve ünlü rüya yorumcusu Mehmet Emin Kırgl'ın yer aldığı bir sohbeti içeriyor.. Programın ilk bölümünde Mehmet Emin Kırgl, nazar konusunu detaylı şekilde ele alıyor. Nazarın Kur'an-ı Kerim'de ve hadislerde yer aldığı, nazardan korunma yöntemleri (ayetel kürsi, felak, nas, fatiha sureleri, besmele okuma, "maşallah" ve "barekallah" deme) ve nazar boncuklarının sakıncalı olduğu anlatılıyor. Programın ikinci bölümünde ise rüya yorumlaması konusuna geçileceği belirtiliyor.
DHBT, Diyanet'in din hizmetleri için düzenlediği sınavdır. 2014'ten beri ÖSYM tarafından düzenlenmektedir. Sınav süresi 60 dakika, her yanlış 1 doğruyu götürür. Baraj puanı en az 60'tır
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden 2000 yılında mezun oldu. 2013 yılında Harvard Üniversitesi'nde ikinci yüksek lisans programını tamamladı. 2020 yılında Uludağ Üniversitesi'nde doktorasını Abdullah Kartal ve Cemal Kafadar danışmanlığında bitirdi. 2015 yılından bu yana Üsküdar Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü'nde öğretim elemanı olarak görev yapmaktadır
Bu video, bir ilahiyatçı ve ilim adamı tarafından sunulan dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, RTÜK ve benzeri kurumların kararlarına saygılı olduğunu belirterek teknik hassasiyetlerden bahsetmektedir.. Videoda alemler konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, bildiğimiz insanlar, bitkiler, ruhlar, cinler, hayvanlar alemi gibi alemlerin dışında gök alemleri, ulaşılabilen alemler, manevi alemler ve ulaşılamayan alemler olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca cinler (üç harfliler) hakkında bilgi vererek, bu konudaki hassasiyetlerden dolayı "üç harfliler" teriminin kullanıldığını açıklamaktadır. Video, kısa bir ara verilerek devam etmektedir.
1033'te Savoyard'da doğdu, 1109'da Canterbury'de öldü. Soylu aileden gelip Fransa'da 3 yıl gezginlik yaptı. 1060'ta Normandiya'daki Bec Manastırı'na girdi. 1079'da Bec Manastırı başrahibi seçildi. Canterbury Başpiskoposu oldu, sonra sürgüne gitti
Bu video, kendisini "Kur'an'ın bir mümini" olarak tanımlayan ve 30'dan fazla kitap yazmış bir konuşmacının dini bir sohbetini içermektedir. Konuşmacı, hukuk insanı olarak kurum olmanın ne anlama geldiğini, şirket yönetimi, avukatlık, fakülte dekanlığı ve siyasi parti kurma gibi deneyimlerini paylaşmaktadır.. Videoda konuşmacı, "Kur'an'ın Yaratılan Devrimler" adlı kitabını tanıtarak Kur'an'ın getirdiği devrimleri detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, Kur'an'ın getirdiği 19 tane devrimi sıralamakta, bu devrimler arasında din sınıfının yıkılması, din kisvesinin yırtılması, resmi mabedin yıkılması, ibadet kavramının genişletilmesi, insan haklarının inanç üstü bir temele oturtulması, zulmün tek düşman ilan edilmesi ve ilmin tek üstünlük ölçüsü yapılması gibi konular yer almaktadır.. Konuşmacı ayrıca ilahiyat fakültelerindeki profesörlük sistemi hakkındaki eleştirilerini de paylaşmakta, YÖK başkanının çıkardığı genelgeyle ilahiyat fakültelerinde profesörlük ünvanının nasıl verildiğini eleştirerek, doktora yapmış olmayan kişilerin profesörlük ünvanına sahip olduğunu belirtmektedir. Konuşmacı, kendisinin İstanbul Üniversitesi'nde ilahiyat fakültesi kurucu dekanı olarak görev yapmış olduğunu ve bu süreçte yaşadığı zulümleri de anlatmaktadır.
Bu video, bir sunucu tarafından hazırlanan, 2024 üniversite tercihlerinin başladığı dönemde açıköğretim tercih sürecini anlatan eğitim içeriğidir.. Video, açıköğretim tercih yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları adım adım göstermektedir. İçerikte alan kodu (6216) olan imam hatip lisesi mezunlarının ek puanlarını nasıl kullanabilecekleri, ÖSYM kılavuzundan bilgi edinme yöntemleri, TYT ve AYT puanıyla tercih yapma süreçleri, YÖK Atlas üzerinden tercih yapma adımları ve puan/sıralama filtreleme teknikleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video özellikle imam hatip lisesi mezunlarının ilahiyat ve islami ilimler alanlarında ek puan kullanabilme imkanlarını vurgulamakta ve tercih listelerinin nasıl oluşturulacağını göstermektedir.
Rektör Turabi, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Büyükakın'ı makamında ziyaret etti. YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı saha ziyareti tamamlandı. TÜGVA ile işbirliği protokolü imzalandı
1937'de Ermenek'te doğdu, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden 1961'de mezun oldu. 1975'te doktor, 1980'de doçent, 1987'de Hacettepe Üniversitesi'nde profesör oldu. 1996-2004 arası Gazi Üniversitesi Felsefe Bölümü Başkanlığı yaptı
Bu video, konuşmacının ilahiyatçıların ahiret inancı konusundaki tutumları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır. Konuşmacı, 90 yaşında ölen Gülriz Sururi Hanım'ın dirilmeye inanmadığını ve cenaze törenlerine katılmak istemediğini anlatmaktadır.. Video, ilahiyatçıların ahiret inancını inkar etmesi ve bunun Kur'an'a aykırı olduğu konusunda eleştirel bir bakış açısı sunmaktadır. Konuşmacı, ilahiyatçıların Kur'an'ı inkar etmesi ve cenaze törenlerine katılmak istememesi arasındaki çelişkiyi vurgulamakta, Kur'an'daki dirilme konusundaki ayetleri hatırlatarak ilahiyatçıların tutumlarını eleştirmektedir. Ayrıca, ilahiyatçıların Kur'an'ı inkar etmesi durumunda bu kişilerin ilahiyatta görev yapmasının uygun olmadığı görüşünü dile getirmektedir.
Bu video, bir film fragmanı olup, şeytan çıkarma ritüelleri etrafında gelişen bir hikâyeyi anlatıyor. Peder Mark, Brandon ve diğer karakterlerin yer aldığı olaylar, bir ilahiyat dersi projesi ve gerçek bir şeytan çıkarma deneyimi etrafında şekilleniyor.. Video, 24 Kasım 1994 tarihinde gerçekleşen bir şeytan çıkarma seansı ile başlıyor ve daha sonra bir ilahiyat dersinde final projesi olarak şeytan çıkarma araştırması yapma fikri ortaya çıkıyor. Brandon ve arkadaşları, gerçek bir şeytan çıkarma deneyimi için bir medyum ve tıp öğrencisi bulmaya çalışırken, olaylar giderek daha da gergin hale geliyor. Video, Brandon'ın ele geçirildiği ve arkadaşlarının onu kurtarmaya çalıştığı dramatik bir sahneye varıyor.
Bu video, İlber Hoca ve diğer akademisyenlerin yer aldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Hamit Algar, Roy Muttehidi ve Abdullah Bed gibi İslam dünyasındaki akademik ve dini uzmanlar da bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu Said Nursi'nin kimliği, görüşleri ve etkisi ile İslam dünyasındaki akademik ve dini uzmanların özellikleri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde Said Nursi'nin Kürtçü olmadığı, Türkçülük yaptığı için bazı Kürtler tarafından eleştirildiği ve modern teknolojiye dayanmanın İslam için gerekli olduğunu belirttiği görüşleri ele alınırken, ikinci bölümde İran'daki Ayetullah Humeyni'nin etkisi, Hamit Algar'ın Berkeley'deki çalışmaları ve İslam dünyasındaki çeşitli akademisyenlerin özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Sohbette ayrıca Türkiye'deki ilahiyatçıların tarih bilgisi, Arapça ve Batı dillerini bilme durumları ve bunların eksiklikleri de ele alınmaktadır. Nur Cemaati'nin yapısı ve Türkiye dışında İslam dünyasında etkili olan diğer İslam düşünürleri (Muhammed İkbal, Hamidullah, Fazlurrahman) hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.
Öteki Gündem TV'de yayınlanan bu program, Pelin Cilt'in sunuculuğunda Prof. Mehmet Okuyan (19 Mayıs Üniversitesi İlahiyyat Fakültesi) ve Prof. Mustafa Erdem (MHP Ankara Milletvekili, eski Ankara Üniversitesi İlahiyyat Fakültesi öğretim üyesi) ile yapılan bir din sohbetidir.. Programda Hz. Adem'in yaratılışı, yaratıldığı yer ve nasıl yaratıldığı gibi konular Kur'an-ı Kerim'deki ayetler üzerinden ele alınmaktadır. Ayrıca şeytan, Havva'nın Adem'den yaratılışı ve insanın topraktan yaratılışı gibi konular da tartışılmaktadır. Sohbet sırasında izleyicilerden gelen sorular yanıtlanmakta ve Kur'an'da belirtilmeyen konulara dair rivayetlerin güvenilirliği de değerlendirilmektedir.. Programda Mustafa Erdem'in "Hz. Adem" kitabı referans olarak kullanılmakta ve Hz. Adem'in gökte mi, cennette mi yaratıldığı gibi müteşabihat (yorumlanabilir) konular da incelenmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Arapça dilbilgisi dersidir. Eğitmen, özellikle Arapça'ya yeni başlayanlar ve İlahiyat Fakültesi öğrencilerine yönelik bilgiler vermektedir.. Video, Arapça dilbilgisinin temel kavramlarını adım adım anlatmaktadır. İlk olarak merfu munfasıl zamirler ve dört mahalle (merfu, mensup, mecrur ve meczm) kavramı açıklanmakta, ardından zamirlerin erkek ve dişi formları, müzekker (eril) ve müennes (dişil) kavramları ele alınmaktadır. Son bölümde ise müzekker kelimelerin müennes hale getirilmesi için kullanılan "tayin marbuta" (taiarbuta) kavramı örneklerle anlatılmaktadır.. Eğitmen, öğrencilere bu temel kavramları ezberlemek yerine anlamalarını ve içselleştirmelerini tavsiye etmekte, bir sonraki derste çeviri konusunun işleneceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir din adamının gusül konusunda bilgi verdiği ve izleyicilerden gelen soruları yanıtladığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Marmara İlâhiyat Fakültesi'nden Önder Son Gün ve İlâhiyat Fakültesi'nden Murat Hoca gibi ilahiyatçılarla birlikte yer almaktadır.. Video, gusülün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve Kur'an-ı Kerim'deki ilgili ayetleri anlatıyor. Ardından gusülün hangi hallerde farz olduğu (cünüplük, hayız, lohusalık), hangi durumlarda gerekmediği (vites) ve gusülün nasıl yapılacağı detaylı şekilde açıklanıyor. Konuşmacı, gusül yaparken niyetin önemini vurguluyor ve piercing gibi modern aksesuarların gusül üzerindeki etkisini mezhep görüşlerine göre değerlendiriyor. Video, gusül yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar ve teyemmüm konusuna da değiniyor.
Bu video, Kur'an Mektebi tarafından sunulan Türkçe mealli Kur'an-ı Kerim okumasıdır. Videoda Kur'an-ı Kerim'den bir sure okunmaktadır.. Video boyunca aynı sure tekrarlanmaktadır. Okuma, "Kul in kanet lek muddeira indallahi halisatem min duninnasi fetemennevulmevte in kuntum sadikim ve leyyetemen mevh ebedem bi ma kaddemet eydihim ve allahu alem bir valimin ve merhum esansi ala hayye ve minellezine esrakuye vedduhah amme el- fene ve ma huve bi mühhihi minel azabi ey ammar bin ya hume kana ve fe innehu nezzelehu ala kalbike bi iznillahi musaddık hali lima beyne yedeyhi ve hude ve büşra müminin men kane ad ve lillahi ve melaiketihi ve rasulihi ve bir ile ve mike feinnallahe adli kefirin ve lekad enzelna ileyke ayatin beyyinat ve masha fan kule ahden neba minhum ve hum la yuminun ve lemma caehüm rasulun min indillahi salih neferi minellezine utul kitabe kitabullahi ve o ebu hurihim ennehüm la ya'lemun" ayetlerinin tekrarlı okunmasını içermektedir.
Bu video, "Cumartesi Sohbetleri" adlı bir programın canlı yayınıdır. Konuşmacı, ilahiyatçı olarak tanımlanan ve kendisini "üstadım" olarak hitap edilen bir kişidir.. Videoda, bir izleyicinin ilahiyatçılardan aldığı eleştiriler üzerine yapılan bir soru-cevap şeklinde ilerlemektedir. Konuşmacı, kendisini ayetlerin bazılarını inkar ettiğini ve deli olduğunu söyleyen ilahiyatçılarla ilgili sorulara cevap vermektedir. Konuşmacı, imanın gayri kabil-i tecezzidir (bölünmez bir bütündür) prensibini vurgulayarak, bir ayeti inkar etmenin Kur'an'ın tamamını inkar etmek gibi olduğunu belirtir. Ayrıca, kendisinin deli olduğu iddialarını reddederek, hapishane ve tımarhane deneyimlerini anlatır ve cesur olmanın delilik olduğunu savunur.