Bu video, bir rehber eşliğinde Hiva şehrinin tarihi yapılarını tanıtan bir gezi belgeselidir. Rehber, şehrin tarihi ve önemli yapılarını detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, Hiva şehrinin dört kapısından biri olan Atakapı'dan başlayarak şehrin tarihi yapılarını gezmektedir. Muhammed Emin Han Medresesi, kışlık cami, kışlık cami müzesi, Sultan'ın kabul salonu, Registan Meydanı, Muhammed Rahim al Medresesi, Yakup Hoca Medresesi, Taşkale Kervansarayı, Pehlivan Mahmut Türbesi ve İslam Hoca Medresesi gibi önemli tarihi yapılar tanıtılmaktadır. Ayrıca şehrin 1510 yılında Köne Ürgenç'ten göçebe olarak gelen Oturan Millet tarafından kurulduğu ve Hivan Hanlığı'nın kurulduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, Alimler ve Medreseler Birliği'nin kuruluş amacı ve faaliyetlerini tanıtan bir tanıtım filmidir. Video, Kur'an-ı Kerim'den ayetlerle başlayıp, kurumun kuruluş hikayesini anlatmaktadır.. Video, Alimler ve Medreseler Birliği'nin Diyarbakır'da bulunan ve Türkiye'nin birçok ilinde faaliyet gösteren bir kurum olduğunu açıklamaktadır. Kurumun temel amacı, İslam ilimleri ve sosyal konularda ifrat ve tefritten uzak bir İslam kültür külliyatını öğretmek, medreselerde yetişen ilim talebelerini topluma rehberlik etmek için yetiştirmektir. Videoda ayrıca kurumun 60'dan fazla medresesi, 300'den fazla öğrencisinin icazet alması, hafızlık kursları ve yurt dışında eğitim imkanı sağlama çalışmaları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Sivas'ın medreseler alanını tanıtan bir gezi belgeselidir. Anlatıcı, Sivas'ın Selçuklulardan Cumhuriyet'e kadar tüm izlerini taşıyan meydanını ve özellikle Gök Meclisi'ni detaylı olarak göstermektedir.. Video, 1271 yılında aynı tarihte inşa edilen üç farklı medresenin (Bruce Meclisi, Çifte Minareli Medrese ve Gök Meclisi) tarihini ve kültürel önemi hakkında bilgi vermektedir. Anlatıcı, Gök Meclisi'nin mimari özellikleri, masmavi çinileri ve mimari detaylarını göstererek, medreselerin eğitim kurumları olarak işlevlerini açıklamaktadır. Ayrıca, medreselerin darülhadis, darüşşifa ve darülfen gibi farklı eğitim alanlarını nasıl kapsadığını ve Evliya Çelebi'nin Gök Meclisi hakkındaki övgülerini paylaşmaktadır.
1495'te Trabzon'da doğdu, babası Şamî Ömer Efendi'dir. Şehzade Süleyman'ın sütkardeşi Afîfe Hatun'dan dünyaya geldi. İstanbul'da Zenbilli Ali Efendi'den eğitim aldı
1075'te İznik'in fethiyle Anadolu'da Selçuklu Devleti kuruldu. Devlet 1318'de Moğol baskısı ve iç karışıklıklar nedeniyle yıkıldı
Köy enstitüleri 1940-1954 yılları arasında Hasan Ali Yücel ve İsmail Hakkı Tonguç tarafından kurulmuştur. 3 Mart 1924'te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile tüm eğitim kurumları tek çatı altında birleştirilmiştir. Zorunlu eğitim 2004 yılında kademeli olarak 12 yıla çıkarılmıştır
Bu video, 10. sınıf tarih dersi formatında Osmanlı İmparatorluğu'ndaki eğitim sistemi hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar, Osmanlı'nın beylikten devlete geçiş sürecinden dünya gücü Osmanlı devrine kadar eğitim sistemindeki gelişmeleri anlatmaktadır.. Video, Osmanlı'daki eğitim sisteminin farklı yönlerini kronolojik olarak ele almaktadır. Önce sivil eğitim (sıbyan mektepleri, medreseler, askeri eğitimler) ve Enderun mektepleri, camiler, tekkeler, zaviye, loncalar ve saray-konaklarda verilen eğitimler anlatılmaktadır. Daha sonra şehzade mektebi, askeri eğitim kurumları (tophane, humbarahane, tüfekhane, kılıçhane, mehterhane), denizcilik eğitimi ve medreseler gibi eğitim kurumları detaylandırılmaktadır.. Videoda ayrıca devşirme sistemi, ahilik sistemi, icazet kavramı, şeyhülislamlık makamı, rüştiye, idadi ve medreseler gibi eğitim seviyeleri hakkında bilgiler verilmektedir. Osmanlı'da eğitim sisteminin yapısı, eğitim yöntemleri ve mezunların kariyer imkanları da detaylı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı Devleti'ndeki eğitim sistemi hakkında bir ders anlatımıdır.. Video, Osmanlı'daki klasik dönem eğitim kurumlarını detaylı şekilde ele almaktadır. İlk olarak sıbyan (ilkokul), medreseler, Enderun Mektebi, Şehzadekan, Acemi Oğlanlar Ocağı ve Lonca gibi eğitim kurumları tanıtılmaktadır. Ardından Osmanlı'daki eğitim sistemindeki değişimler anlatılmakta, özellikle II. Mahmud, Abdülmecid ve Abdülaziz dönemlerindeki eğitim reformları (rüştiyeler, idadiler, sultaniler, darülmuallimat, mekteb-i mülkiye ve darülfünun) kronolojik olarak açıklanmaktadır.
Mardin Müzesi bölgenin tarihi dokusunu yansıtan önemli bir yapıdır. Zinciriye Medresesi 1385'te yapılmış, iki katlı ve iki avlulu bir yapıdır. Kasımiye Medresesi Zinciriye'den daha büyük ve 1469'da tamamlanmıştır. Hatuniye Medresesi'nde Hz. Muhammed'e ait ayak izi bulunmaktadır
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen eğitim formatında bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılar Atatürk'ün eğitim ve kültür alanındaki inkılaplarını detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, eğitim ve kültür kavramlarının tanımıyla başlayıp, Osmanlı dönemindeki eğitim sisteminin karmaşık yapısını ve bunun güvenlik açısından yarattığı sorunları açıklamaktadır. Ardından 3 Mart 1924'te çıkarılan Tevhidi Tedrisat Kanunu, medreselerin kaldırılması, 1928'de yapılan harf devrimi, Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumu'nun kuruluşu, çağdaş üniversite reformu ve sanat alanındaki gelişmeler gibi konular ele alınmaktadır.. Video, bir soru çözümüyle sona erer ve bir sonraki videoda hukuk inkılabı ve toplumsal alanda yapılan inkılapların ele alınacağı belirtilir. Harf inkılabının okuma yazma oranını artırması, Türk Tarih Kurumu'nun milli kimlik kazandırmadaki rolü ve Türk Dil Kurumu'nun dilde sadeleştirme çalışmaları gibi önemli değişimler de anlatılmaktadır.
İlkel toplumlarda eğitim aile ve kabile ortamında informal olarak yürütülüyordu. Hunlar savaşçı ve el becerilerine önem veriyordu. Göktürkler ve Uygurlar yazılı kültür ve bilgiye önem verdiler
Kitap M.Ö. 1000'den M.S. 2021'e kadar Türk eğitim tarihini kapsamaktadır. Eğitimin zaman ve konu bütünlüğü içinde incelenmesini sağlamaktadır. Konular sorular halinde işlenerek sunulmuştur. Her baskıda yeni araştırmalarla zenginleştirilmektedir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Osmanlı Devleti'nin duraklama döneminin nedenlerini madde madde anlatmaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nin duraklama dönemine girmesinin 15 farklı nedenini detaylı şekilde açıklamaktadır. Bu nedenler arasında küçük yaşta tahta geçen padişahlar, sancak sisteminin kaldırılması ve kafes sisteminin getirilmesi, saray kadınlarının devlet yönetimine katılımı, rüşvet ve torpilin artması, Avrupa'nın teknolojik ilerlemesi, coğrafi keşifler sonucu ipek ve baharat yollarının önemini kaybetmesi, medreselerde pozitif bilimlerin çıkarılması ve tımar sisteminin bozulması gibi konular yer almaktadır.
Bu video, Özbekistan ve başkenti Taşkent'in tarihi, kültürü ve mimari unsurlarını tanıtan kapsamlı bir belgesel formatındadır.. Video, Özbekistan'ın coğrafi ve demografik özellikleriyle başlayıp, Taşkent'in tarihi ve 1966 deprem sonrası yeniden inşası hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından Özbekistan Türklerinin ev mimarisi, el sanatları (kelebek kanatlı paravanlar, rahleler, bakır işi, mücevherat kutuları, kaftanlar ve kapı sanatları) detaylı olarak incelenmektedir. Son bölümde ise Semerkant'taki Registan Meydanı, Uluğbey ve Şirdar Medreseleri gibi önemli tarihi yapılar ve Timur dönemi mimari unsurları tanıtılmaktadır.. Videoda ayrıca Özbekistan'daki camiler, medreseler ve sarayların sanat değerleri, çini süslemeleri, kapıları ve tavanları gibi detaylar üzerinde durularak, Türk sanatının incelikleri ve güzellikleri vurgulanmaktadır. Alişir Nevai gibi önemli şairlerin anıtları ve şehrin mimari özellikleri de belgeselin içeriğinde yer almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı Devleti kültür medeniyet serisinin beşinci bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere interaktif bir şekilde Osmanlı Devleti'nin toprak yönetimi ve eğitim sistemi hakkında bilgi vermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Osmanlı Devleti'ndeki toprak yönetimi sistemi (miri, mülk, vakıf, tımar, dirlik) detaylı şekilde ele alınmakta, ikinci bölümde ise eğitim sistemi (sıbyan mektepleri, medreseler, saraydaki eğitim) incelenmektedir. Eğitimci, medreselerin kuruluş nedenleri, eğitim dili, akademik kariyer basamakları ve bozulma nedenleri gibi konuları da açıklamaktadır.. Videoda ayrıca Osmanlı medreselerinin 17. yüzyıla kadar birçok ilim ve bilim insanı yetiştirmesi, Fatih Sultan Mehmet'in Sahn-ı Seman medreselerini, Kanuni Sultan Süleyman'ın ise Süleymaniye medreselerini kurması gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır. Eğitimci, bir sonraki videoda Osmanlı bilim insanlarını işleyeceğini belirterek dersi sonlandırmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı medreseleri konulu kapsamlı bir ders anlatımıdır. Eğitimci, kültür-medeniyet ünitesinin alt başlığı olarak işlenen Osmanlı medreseleri konusunu detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, Osmanlı medreselerinin önemi, tarihsel gelişimi, yapısı, okutulan dersler ve işlevleri hakkında bilgiler sunmaktadır. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: medreselerin genel özellikleri ve yapısı, medreselerde okutulan dersler ve medreselerin çeşitlenmesi, medreselerin bozulma nedenleri ve Türkiye Cumhuriyeti dönemindeki durumu.. Videoda ayrıca medreselerle ilgili önemli kavramlar (danişmend, suhte, softa, talebe, tüllap, muhit, mülazım, mülazemet sistemi), medreselerdeki terimler (icazetname, temessük, berat, tekaüt, çömez, ferraş, huzur dersleri, cerre çıkma) ve medreselerin 1924'te Maarif Bakanlığı'na bağlanması ile kapatılması hakkında bilgiler de verilmektedir.
Bu video, Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi dersinin bir bölümüdür ve eğitim ve bilim ünitesini ele almaktadır.. Video, İslam dünyasında eğitim ve bilime önem veren ilk Türk-Islam devletlerini incelemektedir. Karahanlılar, Büyük Selçuklu Devleti ve Türkiye Selçukluları dönemindeki eğitim kurumları, medreseler, şifahaneler ve rasathaneler hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, Türk-Islam tarihinin önemli bilim insanları (El-Cezeri, Harezmi, Farabi, İbn-i Sina, Biruni, El-Hazini) ve onların katkıları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ahilik sistemindeki mesleki eğitim sistemi ve Kutadgu Bilig ile Divanü Lügatit Türk gibi önemli eserler de videoda yer almaktadır.
Bu video, Akademi Eğitim kanalında bir öğretmen tarafından sunulan 7. sınıf sosyal bilgiler dersidir.. Videoda Türk tarihindeki dört önemli meslek edindirme kurumu detaylı olarak ele alınmaktadır: medreseler, ahilik teşkilatı, enderun ve lonca teşkilatı. Her kurum için kuruluş tarihi, eğitim amaçları, eğitim süreçleri ve görevleri açıklanmaktadır. Dersin sonunda beş adet pekiştirme testi ile konu pekiştirilmektedir.. Videoda ayrıca ahilik teşkilatının esnaf ile devlet arasındaki ilişkileri düzenlemek, mesleğe yeni eleman kazandırmak ve zor durumda olan esnafları kollamak gibi görevleri anlatılmakta, ülke yöneticilerini seçmek gibi bir görevi olmadığı belirtilmektedir.