1991'de cumhuriyet ilan edilmiş, Adıge ve Balkar egemen toplumları arasında kalmıştır. Üç toplum sosyal yönden kendi kendine yeterlidir. 1990'da ülkeye yabancı yerleşimi yasaklanmıştır
Bu video, Sosyalist Dükkanından bir sunucu tarafından Türk sosyologlarından İbrahim Yasa hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, İbrahim Yasa'nın Türkiye'deki toplum yapı ve değişme alanında yaptığı önemli çalışmaları anlatmaktadır. Yasa'nın modern Türk sosyolojisinin oluşumundaki katkıları, Maxis ve işlevselci sosyolojik yaklaşımlar ile nicel tekniklerle mikro alanında çalışmaları ve köy monografilerine başlaması ele alınmaktadır. Ayrıca Yasa'nın Türkiye'de köy çalışmalarının başlamasındaki rolü ve Türk toplumunda görülen aile yapısını dört gruba ayırdığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Mosuolar, Çin'in güneybatısında Himalayalar'ın eteklerinde yaşayan bir topluluktur. Toplum tamamen kadınların egemenliğinde ve soy kadınlar aracılığıyla izlenir. Çocuklar annelerinin soyadını alır ve mirasın aktarımı kadınlar üzerinden yapılır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders formatında İbn-i Bahçeyi (İbn-i Sai) hakkında kapsamlı bilgiler içermektedir. Konuşmacı, Endülüs'ün ilk filozofu ve belki de Batı dünyasındaki ilk Müslüman filozof olan İbn-i Bahçeyi'nin hayatını, eserlerini ve felsefi düşüncelerini anlatmaktadır.. Video, İbn-i Bahçeyi'nin 1070 yılında Saragosa'da doğumundan 1139 yılında Fas'ta vefatına kadar olan hayatını kronolojik olarak ele almaktadır. Ardından İbn-i Bahçeyi'nin felsefi düşünceleri, insan anlayışı, ahlak ve siyaset felsefesi, toplum yapısı ve insan sınıflandırması detaylı şekilde incelenmektedir. Konuşmacı, İbn-i Bahçeyi'nin Farabi etkisinde olduğunu ve Aristoteles'in eserlerini şerh ettiğini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca İbn-i Bahçeyi'nin "Tedbirul Tevhid" ve "Risaletü'l-Veda" gibi önemli eserleri tanıtılmakta, insanın nefsi nebati, hayvani ve insani olarak tasnif edilmesi, toplumun üç temel seviyesi (cumhur, nazari ve süeda) ve erdemli toplumun sevgi merkezli bir yapıya dönüşmesi gerektiği gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, günümüz toplumunun şiddet ve öfke merkezli olduğunu eleştirerek, İbn-i Bahçeyi'nin felsefi düşüncelerinin günümüz toplumuna uygulanabilirliğini vurgulamaktadır.
Bu video, Sosyal Bilgiler Akademisi kanalında Sosyal Bilgiler öğretmeni Özkan Başak tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, sınavlarda yüksek not almak için Osmanlı Devleti'nin çeşitli yönlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nin toplum yapısını yönetenler ve yönetilenler olarak ikiye ayırarak başlıyor, ardından millet sistemi, iskan politikası, istimalet politikası ve devşirme sistemi gibi önemli politikaları açıklıyor. Daha sonra ekonomik yapı, toprak sistemi ve tımar sistemi ele alınıyor. Son bölümde ise Osmanlı ordusunun yapısı, divan-ı hümayun ve üyeleri (sadrazam, kazasker, defterdar, nişancı) hakkında bilgiler veriliyor.. Videoda ayrıca Şeyhülislam'ın görevi ve din alimi olarak alınan kararların dine uygunluğunu araştırması ile Reisülküttap'ın devletin dışişlerinden sorumlu olduğu ve son dönemde divana dahil olduğu gibi önemli yapılar da incelenmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı toplum yapısı hakkında bir ders anlatımıdır. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek konuyu açıklamaktadır.. Video, Osmanlı toplumunun üç temel sınıfını (seyfiye, ilmiye ve kalemiye) ve bunların özelliklerini anlatmaktadır. Özellikle seyfiye sınıfının üyeleri (sadrazam, kaptan-ı derya, yeniçeri ağası, beylerbeyi, sancakbeyi, subaşı), devşirme sistemi, medrese eğitimi ve tebaa sınıfı hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Ayrıca reaya sınıfının üç alt sınıfı (esnaf, zanaatkar ve köylü) ve bu sınıfların özellikleri açıklanmaktadır.
Osmanlı toplumu yönetenler ve yönetilenler olarak ikiye ayrılırdı. Yönetenler: seyfiye, ilmiye ve kalemiye sınıflarından oluşurdu. Reaya (yönetilenler) vergi veren ve çeşitli işlerde çalışan gruptu
Bu video, Anthony Online Mektep'te sunulan, 15-16 yıldır Japonya'yı ziyaret eden ve ülkeyi iyi tanıyan bir eğitmen tarafından verilen kapsamlı bir Japonya tarihi ve kültür dersidir.. Video, Japonya'nın coğrafi konumu, nüfusu ve ekonomik durumundan başlayarak, tarihsel gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. Ainu halkından başlayarak Yayoi dönemi, Kofun dönemi, Nara döneminden şugunluk sistemi, Tokugawa şogunluğu, II. Dünya Savaşı ve sonrasında Japonya'nın yeniden canlanması süreci anlatılmaktadır. Ayrıca Japonya'nın dini inançları (Şinto ve Budizm), toplumsal yapısı, kast sistemi ve kültürel özellikleri de detaylı şekilde incelenmektedir.. Videoda Tokyo'daki Ulusal Japonya Müzesi ziyareti de yer almakta ve eğitmen, izleyicilerden gelen soruları yanıtlamaktadır. Japonya'nın erkek egemen toplum yapısı, kadın hakları, eğitim sistemi, sanatı ve Japonya-Türkiye ilişkisi gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, bir sonraki derslerde samuraylar, geyşalar, çay törenleri gibi kültür konularını anlatacağını belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersidir. Eğitimci, İslam öncesi Türklerde toplum yapısını anlatmaktadır.. Video, İslam öncesi Türk toplum yapısının küçükten büyüğe doğru sıralanışını (oguş, uruk, boy, budun) açıklayarak başlıyor. Ardından boyların özellikleri (damga, ongun, savaş narası), toplum yapısı (kadın-erkek eşitliği, sınıf farklılığının olmaması, monogami, yarı göçebe hayat, köleciliğin olmaması, temel geçim kaynağının hayvancılık olması) detaylı şekilde anlatılıyor. Eğitimci, bu bilgilerin genel kültür sorularında da sorulabileceğini belirterek, özellikle eş anlamlı kelimeleri ezberlemenin önemini vurguluyor.
Bu video, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki Divan-ı Hümayun üyeleri ve toplum yapısı hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Divan-ı Hümayun'un üyeleri ve görevlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video öncelikle Divan-ı Hümayun'un üyeleri (Kazasker, Defterdar, Nişancı, Kaptan-ı Derya, Yeniçeri Ağası ve Resul Küttap) ve görevlerini açıklamaktadır. Ardından Osmanlı toplum yapısını yönetenler ve yönetilenler olarak ikiye ayırarak, yönetenlerin seyfiye, kalemiye ve ilmiye sınıflarına ayrıldığını anlatmaktadır. Son olarak, Osmanlı'da uygulanan millet sistemi ve Tanzimat Fermanı'nın bu sistemi kaldıracağı bilgisi verilmektedir.
Osmanlı toplumu askeri ve reaya olmak üzere iki ana sınıfa ayrılmıştı. Askeri sınıf seyfiye, ilmiye ve kalemiye olmak üzere üç tabakadan oluşuyordu. Reaya vergi veren halk olarak dört temel unsurdan meydana geliyordu
Osmanlı Devleti merkeziyetçi bir yapıya sahipti. Padişah mutlak yönetme gücüne sahipti ve kanun koyma yetkisine sahipti. Divan-ı Hümayun, devletin en yüksek karar organıydı. İstanbul'un yönetiminden Vezir-i Azam sorumluydu
Bu videoda Baykan Günay, TED Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Başkanı olarak bölümün temel amaçlarını anlatıyor.. Video, bölümün üç temel hedefini açıklıyor: kentsel tasarım alanında uzmanlaşmış profesyoneller yetiştirmek, kentin mühendisliği üzerinde uzmanlaşmış insan gücü yetiştirmek ve şehrin temelini oluşturan toplum yapısı üzerine çalışmalara önayak olabilecek uzmanları yetiştirmek. Bölüm, bu üç hedefi bir arada tutabilecek bir eğitim programı kurguladığını belirtiyor.
Bu video, Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi konu anlatım serisinin bir parçasıdır. Bir eğitmen tarafından sunulan ders formatındadır.. Video, Osmanlı Devleti'ndeki toplum yapısını detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerikte Osmanlı toplumunun yönetenler ve yönetilenler olarak ikiye ayrılması, millet sistemi, iskan ve istimalet politikaları, vakıf geleneği, külliye yapısı, hastaneler ve sosyal hayat ele alınmaktadır. Ayrıca Tanzimat sonrası Osmanlı toplumunda yaşanan değişimler, kıyafetlerdeki dönüşüm ve Darüşşafaka, Darüleytam gibi önemli kurumlar hakkında bilgiler verilmektedir.
Osmanlı toplumu Müslüman ve gayrimüslim milletlerden oluşuyordu. Toplum yönetenler ve yönetilenler olarak ikiye ayrılmıştı. Gayrimüslimler sadece cizye vergisi ödemek zorundaydı
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Osmanlı toplum yapısı ve ekonomik sistemi hakkında bilgi verilmektedir.. Video, Osmanlı toplum yapısının dini esaslar üzerine şekillenmesini, yöneten ve yönetilen sınıfları (müslüman ve gayrimüslümanlar) detaylı olarak anlatmaktadır. Daha sonra Osmanlı toplumundaki kahvehaneler, kıraathaneler ve bozahanelerin rolü, üretim ve ekonomik yapısı, tarımsal ve sanayi üretimi, lonca teşkilatı ve narh sistemi açıklanmaktadır. Son olarak Osmanlı toprak sistemi, miri ve mülk arazilerinin özellikleri ve türleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Video, 10. sınıf konularının sonlandığı ve 11. sınıf konularına başlanacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi dersinin yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle 1. dönem 1. yazılı sınavında çıkabilecek sorular ve cevapları detaylı şekilde anlatılmakta, ardından toplum yapısının gelişimi konusu ele alınmaktadır. İçerik, ilk Türklerde devleti oluşturan unsurlar, Osmanlı Devleti'nin toplum yapısı, Türkiye Cumhuriyeti'nin anayasaları ve meclis hükümeti sistemi gibi konuları kapsamaktadır.. Toplum yapısının gelişimi bölümünde aile (oguş) ile başlayıp, uruk, sülale, boy, budun (millet) ve il (devlet) oluşumu adım adım açıklanmaktadır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için gerekli bilgiler sunarak başarı dilekleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, İsmet Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Konuşmacı, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki toplum yapısı, millet sistemi ve günlük hayat hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video, Osmanlı toplumunun asker ve reaya olarak iki ana sınıfa ayrıldığını açıklayarak başlamakta, ardından millet sisteminin dini kimlik üzerine kurulu olduğunu ve 19. yüzyıla kadar devam ettiğini anlatmaktadır. Daha sonra Osmanlı'daki üç büyük dini topluluk (Müslümanlar, Ortodokslar ve Ermeniler) ve bunların dini liderleri ele alınmakta, son olarak İstanbul'daki günlük yaşam, kahve kültürü ve giyim kuşamları hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca Osmanlı toplumunda kahvehanelerin önemi, 1554'te İstanbul'da açılması ve kısa sürede yayılması, saray halkı, şehirliler ve köylüler gibi farklı sosyal grupların günlük yaşamı, kadınların durumu ve yemek kültürü gibi konular da detaylı olarak incelenmektedir.
Bu video, Rafael adlı bir karakterin Ütopya adlı bir adada yaşanan toplumsal ve dini yapıları anlattığı bir sunum formatındadır.. Video, Ütopya adasının dini özgürlüğü, ortak yaşam düzeni, rahiplerin toplum içindeki konumu, tapınak törenleri ve devlet yapısı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Rafael, Ütopya'daki eşitlik, ortak mülkiyet ve para sisteminin olmaması gibi özelliklerini anlatırken, diğer devletlerle karşılaştırmalar yaparak Ütopya'nın ideal bir toplum olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca Ütopyalıların tek tanrı inancı olan Mitra'ya tapınmaları, törenlerdeki gelenekler, rahiplerin görevleri ve seçimi, toplum içindeki çalışma etkileri ve evlilik seçimleri gibi konular da ele alınmaktadır. Ütopya'da herkesin ortak fayda için çalıştığı, yoksulluk ve cimrilik olmadığı, insanların mutlu yaşadıkları bir toplum olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı kültür uygarlığı dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla Osmanlı toplum yapısı ve idari teşkilatı hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Osmanlı toplum yapısını yönetenler (seyfiye, ilmiye ve kalemiye) ve yönetilenler (reaya veya tebaa) olarak iki ana kategoride incelemektedir. Ardından Osmanlı Devleti'nin idari teşkilatı, eyalet sistemi ve taşra yapısı detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitimci, eyaletleri hatırlamak için kodlama teknikleri de sunmaktadır.. Videoda ayrıca Osmanlı İmparatorluğu'ndaki üç farklı eyalet tipi (salyanesiz, salyaneli ve imtiyazlı eyaletler), iltizam sistemi, mültezim kavramı ve Kırım Hanlığı'nın Osmanlı İmparatorluğu ile olan ilişkisi gibi önemli konular da açıklanmaktadır. Eğitimci, Osmanlı'nın yükselme dönemindeki sınırları ve "Garp Ocakları" olarak bilinen Tunus, Cezayir ve Trablusgarp eyaletleri hakkında da bilgiler vermektedir.