Bu video, Yozgat'ın Sorgun ilçesinde kaymakamlık tarafından hayata geçirilen gölge öğretmen projesini tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda engelli öğrenciler, gölge öğretmenler ve ailelerin görüşleri yer almaktadır.. Video, eğitilebilir engelli çocuklara yönelik gölge öğretmen uygulamasının nasıl çalıştığını anlatmaktadır. Engelli öğrenciler rehberler eşliğinde evlerinden alınıp servise bindiriliyor, okula vardıklarında gölge öğretmenler onları birebir takip ediyor ve kaynaştırma eğitimi sağlıyor. Proje, engelli olmayan çocukların da engelli olmanın doğal bir şey olduğunu göstererek onları bir araya getirmeyi amaçlıyor. Videoda Efe adlı bir engelli öğrencinin arkadaşlarıyla birlikte eğitim görme mutluluğu ve ailelerin projeye verdiği destek de gösterilmektedir.
Eğitim, temel insan hakkı olup sorgulanamaz ve ertelenemez. Özel gereksinimli öğrenciler akranlarıyla aynı ortamda eğitim alma hakkına sahiptir. TC Anayasası'na göre ilköğretim tüm vatandaşlar için zorunludur ve parasızdır
Şehit ve gazi çocuklarına %20 eğitim indirimi uygulanır. Kardeşlere öğrenim ücreti üzerinden %10 indirim verilir. ÖSYM bursu %25 indirimli eğitim hakkı sağlar
Başvurular Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı portalı üzerinden online yapılacaktır. 2024 Yılı Katkı Anlaşması henüz imzalanmamıştır. En fazla 36 aya kadar fiziki hareketlilik yapılabilir
Bu video, LYS sınavında yaşanan olayları anlatan bir haber veya belgesel formatındadır. Videoda bir genç kız ve alçılı ayağıyla sınava giremeyen Cihat Özkan gibi öğrenciler ile onların aileleri yer almaktadır.. Video, LYS sınavında 9,44 kuralına takılan öğrencilerin yaşadığı zorlukları konu almaktadır. İlk bölümde bir genç kızın bir dakikayla sınavı kaçırdığı ve babasının polislere dil döktüğü anlatılırken, ikinci bölümde alçılı ayağıyla sınava giremeyen Cihat Özkan'ın durumu ele alınmaktadır. Her iki durumda da öğrencilerin ve ailelerinin yaşadığı hüsran ve ÖSYM'nin bu konudaki tutumu vurgulanmaktadır.
DGS kayıtları 2-7 Ekim 2024 tarihleri arasında e-Devlet üzerinden yapılacak. Kayıt sonrası materyal ücreti ödemesi yeterlidir. YÖKSİS'te olmayanlar 2-9 Ekim'de diploma ve kayıt formunu göndermeli. Ders kayıtları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılacak
Şehit ve gazi çocuklarına %20 eğitim indirimi uygulanır. Tercih indirimi %25 oranında olup, hazırlık dahil devam eder. Kardeşlere öğrenim ücreti üzerinden %10 indirim verilir. ÖSYM bursu %25 indirimli eğitim hakkı sağlar
1739 sayılı Kanun laik ve bilimsel eğitimi güvence altına alır. Öğrenciler ayrımcılık yapmadan eğitim alma hakkına sahiptir. Özel ihtiyaçları olan öğrenciler için kişiselleştirilmiş eğitim planları sunulur
Bu video, koronavirüs salgını tedbirleri kapsamında düzenlenen sınavın detaylarını anlatan bilgilendirme içeriğidir.. Video, 22 Haziran 2020'de yapılacak sınavın formatını, zamanlamasını ve koşullarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Sınavın iki oturumdan oluştuğu, sözel ve sayısal alanlardan meydana geldiği, sınav salonlarına alınacak öğrencilerin kimlik belgeleri, gerekli malzemeleri ve sınav sırasında izin verilen eşyaları anlatılmaktadır. Ayrıca engelli öğrenciler için tedbirler, sosyal mesafe kuralları ve koronavirüs önlemleri de videoda yer almaktadır.
Bu video, Manisa'da Şehit Fatih Kalu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde geliştirilen görme engelli öğrenciler için özel haritalar projesini anlatan bir belgeseldir. Videoda coğrafya öğretmeni Sözer Vurgun, öğrenciler ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi'nden Prof. Dr. Sezai Taşkın ve Bilal Karaman yer almaktadır.. Video, 2017 yılında coğrafya öğretmeni Sözer Vurgun tarafından başlatılan kabartmalı haritaların, şimdi sesli olarak güncellenerek dünyada ilk kez görme engelli öğrenciler için hazırlanmış bir sistem haline gelmesini anlatmaktadır. Bu haritalar, sensörlere dokunulduğunda o bölge hakkında detaylı bilgi veren ve farklı dillerde (Türkçe, İngilizce, Japonca, Fransızca) bilgi aktarabilen bir sistemdir. Proje, TÜBİTAK ve Teknofest yarışmalarında bölge ikinciliği kazanmış ve ilerleyen safhalarda ergonomik hale getirilerek öğrencilerin çantalarında taşınabilecek şekilde tasarlanması hedeflenmektedir.
Bu video, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde yürütülen Erasmus Aile Eğitim Programı'nın yaygınlaştırma toplantısını konu alıyor.. Videoda, engelli öğrenci ailelerine yönelik yürütülen bu eğitim programının amacı, engelli öğrenci ailelerine yardımcı olmak, onların sorunlarına eğitim açısından yardımcı olmak ve rehberlik etmek anlatılıyor. 2016 yılında başlayan projede özel eğitim öğretmenlerine engelli öğrenci ailelerine rehber olmaları için eğitim teknikleri anlatıldı ve sekiz haftalık uygulamalar yapıldı. Proje sonunda Konya'da yaklaşık 600 aileye ulaşılacak.
Bu video, bir sunum formatında, konuşmacının üniversitelerde engelli öğrenciler için yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdiği bir içeriktir. Konuşmacı, engelli öğrenci temsilcisi olarak görev yapmış ve çeşitli üniversitelerde anket çalışmaları gerçekleştirmiştir.. Sunumda, konuşmacının Türkiye'deki çeşitli üniversitelere (Atatürk Üniversitesi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Avrasya Üniversitesi, Batman Üniversitesi, Bayburt Üniversitesi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Erzincan Üniversitesi, Erzurum Teknik Üniversitesi, Gümüşhane Üniversitesi, Muş Alparslan Üniversitesi, Siirt Üniversitesi, Şırnak Üniversitesi ve Tunceli Üniversitesi) engelli öğrencilere anket ulaştırmaya çalıştığı anlatılmaktadır. Ayrıca bahar şenliklerinde engelli öğrenci biriminin standı, işitme engelliler okulu ziyareti, sinema gösterimi ve engelli öğrencilere yaklaşım konusunda özel eğitim bölümü açılışı gibi etkinlikler de sunumda yer almaktadır.
Bu video, Başak adlı bir konuşmacının üniversitelerde engelli öğrenci toplulukları hakkında yaptığı bir sunum formatındadır.. Sunumda, 174 üniversiteye yapılan bilgi edinme başvuruları ve 94 üniversiteye gelen cevaplar üzerinden engelli öğrenci topluluklarının durumu incelenmektedir. Anket sonuçlarına göre, 43 üniversitede engelli öğrenci topluluğu bulunduğu, bunların 69'unda engelli öğrenci birimiyle ortak faaliyetler yürütüldüğü ve son iki yılda 36 topluluğun faaliyet planları olduğu belirtilmektedir.. Videoda ayrıca, toplulukların çoğunlukla 2000'li yıllardan sonra faaliyet göstermeye başladığı, Ankara Üniversitesi'nde 3, Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde 3, Yaşam Üniversitesi'nde 3, Trakya Üniversitesi'nde 3 ve Gazi Üniversitesi'nde 2 topluluk bulunduğu, topluluk başkanlarının çoğunlukla Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gördüğü gibi detaylar paylaşılmaktadır.
Bu video, işitme sıkıntısı çeken öğrencilerin sunduğu bir sergi etkinliğini ve bağış sürecini göstermektedir. Videoda bir konuşmacı ve baskıcı olarak bahsedilen bir kişi yer almaktadır.. Videoda, işitme sıkıntısı çeken toplam on yedi öğrencinin sunduğu sergi ve bu sergiden kazanılan paranın Çocuk İzleme Merkezi'ne bağışlanması anlatılmaktadır. Ayrıca, ildeki özel eğitime ihtiyacı olan öğrenci sayısı (8.340) ve bunların %87'sinin özel eğitimden faydalanma imkanı bulduğu bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, Amasya'nın Merzifon ilçesinde düzenlenen "Zihnimde Açık, Yolum da Açık" projesini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda bedensel ve zihinsel engelli öğrencilerin sosyal aktiviteleri gösterilmektedir.. Videoda, özel bir eğitim kurumunda eğitim gören engelli öğrencilerin resim yapma, şarkı söyleme ve oyun oynama gibi sosyal aktiviteleri yer almaktadır. Ayrıca velilerin bu aktivitelere dair görüşleri de paylaşılmaktadır. Veliler, çocuklarının bu aktivitelerden faydalandığını ve engellerin aslında engel olmadığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından ÖSYM engel bilgi formunun nasıl doldurulacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü'nden alınan ön kabul ve taahhüt beyanı sonrası ÖSYM bürolarına giderken doldurulması gereken engel bilgi formunu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, engel bilgi formunun tüm bölümlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. TC kimlik numarası, ad-soyad, tüm vücut engel oranı, görme, bedensel, işitmeden engel oranları, özel durumlar, sınav uygulaması, sınav kitapçığı okuma durumu, cevap kağıdı işaret diyebilme durumu, sınav salon tercihi ve sınava girebilecek araç-gereçler gibi bölümlerin nasıl doldurulacağı anlatılmaktadır. Ayrıca, engelli adayların sınav sürecinde ihtiyaç duyacakları okuyucu, işaretleyici, özel salon tercihi ve araç-gereçler için ÖSYM'ye dilekçe ile nasıl talep edileceği de açıklanmaktadır.
Bu video, Sedat Peker'in yer aldığı bir röportaj veya tartışma programıdır. Konuşmacı, Türkiye'nin temizlenmesi konusunda görüşlerini paylaşıyor.. Video, Türkiye'nin nasıl temizlenebileceği sorusuyla başlıyor ve konuşmacı, ülkenin temizlenmesinin halkın kendi gücüyle mümkün olduğunu vurguluyor. Ardından Boğaziçi Üniversitesi'ndeki rektör ataması ve fakülte kurulumu hakkındaki hukuksuzluklar ele alınıyor. Son bölümde ise üniversite sınavında engelli bir öğrencinin yaşadığı zorluklar ve yaşadığı engeller anlatılıyor. Konuşmacı, bu tür olayların gençlerin geleceği üzerindeki olumsuz etkilerini vurguluyor.
Bu video, dört yıllık KYK yurdu deneyimi olan Alişo tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Alişo, kendi tecrübelerini paylaşarak KYK yurdu hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, KYK yurduna kimlerin çıkabileceği ve kimlerin çıkamayacağı konusunu ele almaktadır. Öncelikle KYK yurduna çıkamayan kişiler (kamu personeli, asgari ücretin bir buçuk katından fazla maaş alanlar, 35 yaşından büyükler, taksirli suç işlemeyenler) anlatılmakta, ardından yurt çıkabilen kişiler ve öncelik verilen gruplar (şehit eşi ve çocukları, engelli bireyler, milli sporcu belgesine sahip öğrenciler, gençlik merkezine üye olanlar) açıklanmaktadır. Video, KYK yurdu başvuru süreci hakkında bilgi vererek sonlanmaktadır.
Bu video, "Kariyer Kılavuzu" adlı bir içerikte sunulan, Amerika'da engelli bireylerin haklarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Amerika'daki engelli hakları konusunu beş ana başlık altında ele alıyor: iş bulma ve çalışma, ulaşım, ev kiralama ve haklar, oy kullanma ve öğrencilik. Özellikle 1990 yılında yürürlüğe giren "Engelli Amerikalılar Yasası" (ADA) detaylı olarak açıklanıyor. Ayrıca Amerika'da engelli öğrencilere yönelik burs imkanları ve Harvard Üniversitesi gibi üniversitelerin engelli öğrenciler için sunduğu özel imkanlar hakkında bilgiler veriliyor. Video, engelli bireylerin haklarının eşit olması gerektiğini vurgulayarak sonlanıyor.
Bu video, Muhammed Eski adlı 20 yaşındaki bir öğrencinin ve annesi Sevim Eski'nin Engelsiz Yaşam Merkezi'ndeki eğitim deneyimlerini anlattığı bir röportajdır. Muhammed, doğumundan sonra yaşadığı sağlık sorunları nedeniyle yapay ayakkabı ve baston kullanmak zorunda kalan bir öğrencidir.. Videoda, Muhammed'in iki aydır devam eden eğitim süreci ve bu deneyimin hayatındaki olumlu etkileri anlatılmaktadır. Merkezde el sanatları, seramik, yiyecek içecek ve matematik dersleri gibi çeşitli aktivitelere katılan Muhammed, bu sayede evde sıkıldığı durumdan kurtulmuş ve annesi de eşiyle daha fazla vakit geçirebilmektedir. Ayrıca, Muhammed'in koltuk değneği kullanmadan yürüyebildiğini keşfetmesi ve bu sayede daha bağımsız hale gelmesi de videoda vurgulanmaktadır.