İş tatmini, çalışanın işinden duyduğu memnuniyet düzeyidir. İş tatmini özel yaşama yansıyarak yaşam tatminini oluşturur. İş tatmini parasal yön, takdir ve yükselme olanaklarından kaynaklanır
Tutum, bireylerin deneyimlerle şekillenen düzenli davranış biçimleridir. Tutumlar duygusal, bilişsel ve davranışsal bileşenlerden oluşur. Tutumlar doğrudan gözlemlenemez, davranışlarla anlaşılır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından örgütsel davranış dersinde iş tatminsizliği konusunda bir soru çözümü sunulmaktadır.. Videoda, duygular, tutumlar ve iş tatmin ünitesinde iş tatminsizliğine gösterilen tepkiler ele alınmaktadır. Eğitmen, pasif ve yıkıcı tepkilerin ne anlama geldiğini açıklayarak, ses yükseltme, bağlılık, ayrılma ve kayıtsızlık gibi seçenekleri değerlendirmektedir. Sonuç olarak, iş tatminsizliğine gösterilen hem pasif hem de yıkıcı tepkinin kayıtsızlık olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim uzmanının sınıf öğretmenlerinin neden alan değiştirip özel eğitim öğretmenliğine geçtiğini anlattığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, bir tez analizi üzerinden sınıf öğretmenlerinin alan değiştirme gerekçelerini puanlayarak sunmaktadır. En önemli nedenler arasında daha mutlu ve tatmin olma, atanma sorunu, özel eğitimde çalışma olanakları ve tayin kolaylığı bulunmaktadır. Ayrıca, sınıf öğretmenlerinin doğu illerine atanması, kalabalık sınıflar ve köy şartları nedeniyle özel eğitim branşına geçiş yaptıkları, daha az öğrenciyle daha verimli çalışabilme imkanı ve daha iyi çalışma koşulları nedeniyle bu alana yönelme eğiliminde oldukları açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı örgütsel davranış dersinin üçüncü ünitesi olan "Duygular, Tutumlar ve İş Tatmini" konusunu ele almaktadır.. Videoda, bireyin tutum nesnesi ile ilgili kurduğu inançların tutumun hangi öğesiyle açıklanabileceği sorusu sorulmaktadır. Konuşmacı, tutumun üç temel öğesini (bilişsel, duyusal ve davranışsal) hatırlatarak, bu sorunun doğru cevabının "bilişsel" olduğunu açıklamaktadır.
Örgütsel davranış, örgüt içindeki insan davranışlarını inceleyen disiplinler arası bir alandır. Çalışanların örgütteki en önemli unsur olduğu vurgulanmaktadır. Bilimsel yöntem kullanılarak örgütsel sorunlar araştırılır
İşe alımda kişilik envanterleri, testler ve mülakatlar kullanılıyor. Performans değerlendirme sistemi hedef ve yetkinlik bazlı uygulanıyor. Staj imkanları lise ve üniversite öğrencilerine sunuluyor
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından örgütsel davranış dersinin "Duygular, Tutumlar ve İş Tatmini" ünitesinden bir soru çözümü sunulmaktadır.. Videoda, duyguların özelliklerinden biri olmayan seçeneği bulma sorusu ele alınmaktadır. Eğitmen, duyguların amacı, bulaşıcılığı, evrenselliği ve kültüre bağlılığı gibi özelliklerini açıklamakta ve sorunun cevabının "durağan" olduğunu belirtmektedir.
Psikolojik dayanıklılık, zorluklarla başa çıkma ve kendini toparlama yeteneğidir. Kişilik, bireyin doğuştan getirdiği ve yaşantı sonucu kazandığı özelliklerdir. Beş faktör kişilik modeli: dışadönüklük, uyumluluk, sorumluluk, duygusal dengesizlik ve gelişime açıklık
Beş katmanlı piramit şeklinde insan ihtiyaçları modeli sunar. Alt seviyedeki ihtiyaçlar üst seviyelere geçmeden önce karşılanmalıdır. Fizyolojik ihtiyaçlar en temel ve öncelikli ihtiyaçtır. Güvenlik, sevgi, saygı ve kendini gerçekleştirme seviyeleri vardır
Bu video, kariyer konusunda bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilere meslek seçimi ve kariyer mutluluğu hakkında sorular sorarak başlamaktadır.. Video, meslek seçiminin sadece gelir elde etmek için değil, kişinin değerlerini ve mizacını yansıtması gerektiğini vurgulamaktadır. İzotomi adlı bir sistem tanıtılmakta ve bu sistemin güçlü yönleri, değerleri ve mizacı açısından kariyer desteği sağladığı belirtilmektedir. Video, kişinin değerlerine uygun bir meslek seçmenin mutluluğa ve tatminliliğe yol açabileceğini örneklerle açıklamaktadır.
Bu video, bir yemek pişirmecisinin kendi deneyimlerini paylaştığı kısa bir konuşmadır. Konuşmacı, iş yerinde en az sekiz-on saat geçirdiğini ve yemek pişirmekten keyif aldığını belirtiyor.. Video, iş yerinde başarılı olmanın yollarını ele alıyor. Konuşmacı, başarılı olmanın en önemli unsuru olarak keyif aldığınız işi yapmanın önemini vurguluyor ve kendi deneyiminden örnekler veriyor. Video, "böyleyse açlık için doğru" ifadesiyle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı örgütsel davranış dersinin "Duygular, Tutumlar ve İş Tatmini" ünitesinin son sorusunu çözmektedir.. Videoda, iş yaşamında öne çıkan, başkalarına yardımcı olma ve ahlaki nedenlerle ilişkili bir değeri ifade eden kavram sorulmaktadır. Konuşmacı, değer, çevre, statü, duygu durumları ve iş arkadaşları gibi kavramları karşılaştırarak doğru cevabın "altruizm" olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, örgütsel davranış konusunda eğitim içeriği sunan bir ders anlatımıdır. Video, tutumlar ve iş tatmini kavramlarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, tutumların ne olduğunu, bileşenlerini (duygusal, bilişsel ve davranışsal) ve iş tatmini kavramını tanıtmaktadır. İş tatmini etkileyen faktörler (işin kendisi, ücret, terfi sistemi, danışmanlık ve iş arkadaşları) ve iş tatmininin iş performansı, örgütsel bağlılık ve iş bırakma davranışlarıyla ilişkisi ele alınmaktadır. Ayrıca iş tatminsizliğinin gösterilme biçimleri (kaçış, sesini yükseltme, bağlılık ve kayıtsızlık) ve yöneticilerin iş tatmini konusundaki bakış açıları da açıklanmaktadır. Video, konuyla ilgili ayrıntılı bilginin örgütsel davranış ders kitabının üçüncü ünitesinde yer aldığını belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Excel'de dağılım grafiği çizimini adım adım göstermektedir.. Video, iş tatmini ve yaşam doyumu verilerini kullanarak dağılım grafiği oluşturma sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerikte grafik oluşturma, eksenleri biçimlendirme, grafik başlığı ve eksen başlıkları ekleme, noktaları büyütme ve eğilim çizgisi ekleme gibi adımlar gösterilmektedir. Ayrıca, grafik üzerinden ilişki analizi yaparak pozitif ve negatif ilişkileri nasıl yorumlayabileceğiniz de açıklanmaktadır.
Bu video, örgütsel davranış ve kişilik konularında soru-cevap formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Video boyunca çeşitli sorular sorulmakta ve her sorunun ardından doğru cevaplar verilmektedir.. Video, sosyoloji, sosyal psikoloji, örgütsel davranış bilimi, kişilik, duygular, örgüt kültürü ve yönetimi gibi konuları kapsamaktadır. İçerik, örgüt kültürünün özellikleri, iş tatmini, çatışma yönetimi, güç ilişkileri, motivasyon, liderlik, organizasyon ve John Holland'ın kişilik-iş uyumu kuramı gibi konuları ele almaktadır.. Bu içerik, örgütsel davranış ve yönetim konularında sınav hazırlığı yapan veya bu konularda bilgi edinmek isteyen kişiler için faydalı olabilir.
Bu video, bir konuşmacının kısmi korelasyon analizi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, kısmi korelasyonun ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve SPSS programında nasıl yapılacağını adım adım gösteriyor. Örnek olarak iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi mobbing'in etkisi kontrol edilerek inceliyor. İlk bölümde analiz menüsünden partial seçeneğinin kullanımı, test of significance ve report seçeneklerinin ayarlanması anlatılırken, ikinci bölümde 120 kişiye yapılan araştırma sonuçları tablo ve rapor formatında sunuluyor.. Videoda ayrıca mobbing kontrol edildiğinde iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki güçlü düzeyde pozitif ve anlamlı olarak bulunmuş, mobbing kontrol edilmediğinde bu ilişki 0,83 olarak, mobbing kontrol edildiğinde ise 0,77'ye düşmüştür. Değişkenlerin birbirleri üzerinde açıkladıkları varyans hesaplaması ve sonuçların yorumlanması da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından tutum kavramı ve iş tatmini konuları anlatılmaktadır.. Video, tutum kavramının tanımıyla başlayıp, tutumla ilgili kavramları (inançlar, değerler, normlar, ideolojiler ve sosyal temsiller) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından tutumun bileşenleri (duyusal, bilişsel ve davranışsal) örneklerle anlatılmaktadır. Daha sonra tutum değişiminde kuramsal yaklaşımlar (öğrenme, işlevsel, bilişsel tutarlılık kuramları, algısal yaklaşımlar ve ikna edici iletişim) ele alınmakta ve tutumların nasıl ölçülebileceği açıklanmaktadır. Son olarak, tutumlar ve iş tatmini arasındaki ilişki incelenmekte ve iş tatmini ile ilgili beş önemli iş unsuru (işin kendisi, öğrenme fırsatları, ücret, terfi sistemi ve çalışma şartları) anlatılmaktadır.