Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan Türkçe dilbilgisi ve dil öğretimi hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe dilbilgisi öğretiminin sınıf seviyelerine göre nasıl yapılandırıldığı, dilbilgisi öğretim ilkeleri ve yaklaşımları ile başlayıp, yapılandırmacı yaklaşımın temel prensiplerine geçiş yapıyor. İçerikte dilin işlevleri, geleneksel, davranışçı ve bilişsel yaklaşımlar, dört temel öğrenme alanları (dinleme, okuma, konuşma ve yazma) ve sosyal etkileşimlerin dil öğrenimindeki önemi ele alınmaktadır.. Eğitimci ayrıca sınav sorularını analiz ederek doğru cevapları açıklıyor ve dilbilgisi öğretiminin iletişim ve zihin becerilerini geliştirmenin önemini vurguluyor. Beşinci sınıftan itibaren her sınıf için hangi dilbilgisi konularının işlendiği de detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dil öğretim yöntemleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, GTM (Grad Translation Method) metodunun dezavantajlarından kaynaklanan reform hareketlerini ve bu hareketlerin sonucunda ortaya çıkan Direct Method'u detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte Direct Method'ın teknikleri (real life object, demonstration, dictation, dictocom, dictogloss, Q&A exercises, conversation practice, reading load, map drawing, paragraph writing, inductive grammar teaching), avantajları ve dezavantajları açıklanmaktadır.. Video ayrıca çıkmış sınav sorularının çözümüyle devam etmekte ve bir sonraki videoda Audio Ingol Method'ın anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır. Dil öğretim metodolojilerini karşılaştırmak isteyenler için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Kelime öğretimi, dil öğretiminin dört temel becerisinin merkezinde yer alır. Kelime öğretimi amaçlı veya rastlantısal olarak yapılabilir. İki dilli çocuklara kelime öğretimi özel dikkat gerektirir
Bu video, Arapça dilbilgisi dersi formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Arapça dilbilgisindeki mefkulu mutlak kavramını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, mefkulu mutlak kavramının üç temel amacını açıklamaktadır: fiilin anlamını tehdit etmek ve pekiştirmek, fiilin nevini ve çeşidini belirtmek, fiilin kaç kez yapıldığını göstermek. Her bir amaca ait örnekler verilerek, mefkulu mutlakın Türkçe karşılıkları, mahsupluk alametleri ve cümle içindeki kullanımı detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca, mefkulu mutlakın isim tamlaması ve sıfat tamlaması şeklinde gelmesi, sayılarla birlikte kullanımı gibi özel durumlar da örneklerle anlatılmaktadır.
Bu videoda Begüm Türk, kendisini tanıtarak dil öğretimi konusundaki deneyimlerini paylaşıyor. Türk kökenli olan Begüm, İngilizce'yi sevdiğini ve son beş yıldır çocuk ve yetişkinlere dil dersi verdiğini belirtiyor.. Video, Begüm'ün dil öğretimi için hazırladığı özgün kaynakları ve bu kaynakların nasıl kullanılacağını anlatıyor. Kelime, dilbilgisi ve cümle kalıpları içeren PDF'ler ve ev ödevleri gibi kaynakların yanı sıra, birbirini anlamak ve konuşmak için gerekli olan iletişim becerilerinin önemi vurgulanıyor.
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf Almanca dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavı örneği hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, sınav kağıdının yapısı ve soru tipleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, A bölümünde fragman soruları, B bölümünde işlem sonucu sayıları rakamla yazma, C bölümünde fiil çekimleri, D bölümünde doğru-yanlış soruları ve E bölümünde fiyat sorma gibi soru tiplerini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, sınavda çıkabilecek eski konular (en sevilen ders, renk, meyve, içecek) ve sayıların Almanca yazımı gibi temel bilgiler de paylaşılmaktadır.
Oyun, geleneksel öğrenme ortamından çıkararak öğrenmeyi anlamlı hale getirir. Yabancı dil öğretiminde oyunlar öğrencilerin motivasyonunu artırır ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Oyunlar dil yapılarının doğru kullanımı ve akıcılığı hedefler
Kuram, denenmiş ve kanıtlanmış varsayımlardan oluşan bütünleşik dizidir. Öğrenme kuramları öğrenmeyi açıklar ve öğretmenlere katkı sağlar. En yaygın üç kuram: davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı
Dünya genelinde dil öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım kullanılmaktadır. Dil bilgisi, dil öğrenme alanlarının içinde ele alınmaktadır. Sezdirme yöntemiyle dil kuralları ezberlemek yerine keşfedilmeye çalışılır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dil öğretimi yöntemleri hakkında bir ders anlatımıdır. Eğitimci, ÖABT sınavına hazırlık amacıyla dil öğretimi metodolojilerini açıklamaktadır.. Video, öncelikle communicative language teaching (CLA) metodolojisini ele alarak başlıyor ve dört temel dil yetkinlik türünü (dil anlama ve kullanma, dil bağlama, sosyal kurallar ve stratejik yetkinlik) açıklıyor. Ardından natural approach metodolojisine geçerek, dil edinimi teorilerini (acquisition-learning hipotezi, natural order hipotezi, input hipotezi) ve bu metodun temel prensiplerini anlatıyor. Video, dil öğretiminde motivasyonun önemi ve anlamlı konuşma aktivitelerinin gerekliliği gibi konularla devam ediyor.
Kitap, Türkçe öğretiminin amaç, ilke ve yaklaşımlarını ele almaktadır. Hedef kitlesi öğretmen adayları, Türkçe öğretmenleri ve lisansüstü öğrencilerdir. On iki bölümden oluşmaktadır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dil öğretim yaklaşımları hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, dört videoda dil öğretim yaklaşımlarını anlatacağını belirtmektedir.. Video, dil öğretim yaklaşımlarının dört ana kategorisini detaylı olarak ele almaktadır: geleneksel yaklaşımlar (dil, kelime ve kültür yaklaşımları), davranışçı yaklaşımlar, yapılandırıcı yaklaşımlar ve bilişsel yaklaşımlar. Her yaklaşımın temel prensipleri, temsilcileri ve öğretim yöntemleri açıklanırken, beceri yaklaşımı ve etkinlik yaklaşımı da incelenmektedir.. Videoda ÖSYM ve ÖABT sınavlarında çıkabilecek sorulara yönelik bilgiler sunulmakta, dil edinimi ve öğrenme kavramları açıklanmakta ve becerilerin üç aşamada (hazırlık, uygulama ve beceri aktarma) nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. Bir sonraki dersin dil öğretim yöntemleri olacağını belirterek video sona ermektedir.
Bu videoda Prof. Dr. Ahmet, Arapça öğretimi konusunda görüşlerini paylaşıyor. Konuşmacı, ilahiyat fakültesi mezunu olduğunu ve Arapça öğretimindeki eksiklikleri kabul ettiğini belirtiyor.. Video, Arapça öğretimindeki eksiklikleri ve çözüm yollarını ele alıyor. Konuşmacı, dil öğretiminde pratikten önce dil mantığını yakalamanın önemini vurguluyor ve son yıllarda geliştirilen bilimsel yöntemlerin Arapça öğretimindeki rolünü anlatıyor. Ayrıca, Suudi Arabistan başkonsolosluğu üretim hakları neticesinde kurulan laboratuvar ve ilahiyat fakültesinin müfredatını güncelleyerek Türkçe ve İngilizce eğitimi de içeren ilahiyat programını geliştirmesi gibi konulara değiniyor.
Bu video, bir konuşmacının bilinçaltı ve yazma konusunda bilgi verdiği bir sunum formatındadır. Konuşmacı, 33 yıldır yazdığını belirten ve bilinçaltıyla iletişim kurma konusunda bilgi paylaştığını ifade etmektedir.. Konuşmacı, beynin bir Ferrari veya uçak gibi büyük bir güç olduğunu ancak bu gücü kullanabilmek için bilinçaltıyla iletişim kurmanın önemini vurgulamaktadır. Bilinçaltıyla iletişim kurmanın dil öğretimi olduğunu ve bu dilde konuşulursa bilinçaltının istenen her şeyi gerçekleştirebileceğini belirtmektedir. Ayrıca, çocukların üzerinde yazmanın etkisi hakkında bilgi vererek, çocukların kendi kendilerine bilinçlenmesinin ve performansının arttığını, Rusya'daki arkadaşlarının çocuklarının küçükken yazmaları sayesinde inanılmaz kariyerler yaptıklarını anlatmaktadır.
Kitap 6 tema ve her tema içinde 3 konudan oluşmaktadır. Tedribat bölümü hazırlık soruları içerir ve 5 dakikadan fazla kullanılmamalıdır. Ders kitabı ana materyal olup alıştırmalar ve çözümleri içerir. Çalışma kitabı konuların pekiştirilmesi için bağımsız olarak yayınlanmıştır
Bu video, bir kişinin ChatGPT yapay zeka modelini test ettiği bir içeriktir. Videoda konuşmacı, ChatGPT'ye çeşitli sorular sorarak onun yeteneklerini göstermektedir.. Videoda ChatGPT'ye video fikri verme, hikaye yazma, dil öğretme, matematik denklemleri çözme, kod yazma ve yemek tarifi verme gibi farklı görevler verilmektedir. Konuşmacı, ChatGPT'nin bazı sorulara doğru cevap verirken bazılarında da hatalar yaptığını göstermektedir. Video, ChatGPT'nin yapay zeka teknolojisinin sınırlarını ve potansiyelini göstermek amacıyla hazırlanmıştır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dil öğretim yöntemleri serisinin dördüncü bölümüdür. Eğitimci, dil öğretim tarihini ve farklı metodolojileri anlatmaktadır.. Video, premethod era kapsamında gramer translation metodunu detaylı olarak ele almaktadır. İlk bölümde dil öğretim tarihi genel olarak anlatılarak premethod era, method era ve post-method era dönemleri tanıtılmakta, ardından gramer translation metodunun özellikleri, amaçları, öğretmen-öğrenci rolleri ve değerlendirme yöntemleri açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise bu metodun temel teknikleri (translation, reading comprehension questions, synonym/antonym, cognates, deductive application of grammar, memorization, use of words in sentences ve composition writing) örneklerle gösterilmektedir.. Video, gramer translation metodunun tutarlı olması gerektiği vurgusuyla sonlanmakta ve bir sonraki videoda direct metodun anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan web araçları tanıtım serisinin bir parçasıdır. Eğitimci, özellikle dil öğretmenleri için hazırlanmış Lextraning web sitesini tanıtmaktadır.. Video, Lextraning web sitesinin nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. Site, YouTube'dan kayıtlı şarkıları dinleyerek altyazıları doldurma alıştırmaları sunmaktadır. Eğitimci, siteye giriş yapma, şarkı seçme, farklı zorluk seviyelerinde (beginner, intermediate, advanced, expert) alıştırma yapma ve özellikle öğretmenler için özel olarak hazırlanmış özelliklerini (boşluk bırakma, kağıt üzerinden aktivite yapma) detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, bir sonraki derste şarkı sözü oluşturma konusunun anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı dil öğretimi ve öğrenimi konusunda bilgi vermektedir.. Video, İngilizce öğretiminde kullanılan hata analizi ve geri bildirim tekniklerini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte hata analizi (error analysis), hata ciddiyeti (error gravity) kavramları açıklanmakta ve kreatif geri bildirim teknikleri (açık geri bildirim, yeniden düzenleme, dilbilimsel geri bildirim) örneklerle incelenmektedir. Ayrıca metalinguistik yorum, açıklama isteği, illustation, pauses ve repetition gibi hata düzeltme yöntemleri de anlatılmaktadır.. Her bir geri bildirim tekniği için İngilizce örnekler ve bunların Türkçe karşılıkları sunulmakta, ne zaman ve nasıl kullanılacağı açıklanmaktadır. Video, bir sonraki derste individual factors (motivasyon, eğilim gibi) konusunun ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.