Matematik öğrenimini eğlenceli ve anlaşılır hale getiren eğitim materyalidir. Farklı öğrenme stillerine hitap eden yöntemler sunar. Görsellerle desteklenen anlatımlar içerir. İlkokul seviyesindeki öğrencilere yöneliktir
Bu video, oyun kavramını ve oyun tabanlı öğrenmeyi açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, oyunun tanımı ve türleriyle başlayıp, oyun ile öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Ardından oyun tabanlı öğrenmenin ne olduğunu, özellikleri ve avantajlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Oyun tabanlı öğrenmenin motive edici, ilgi çekici, öğrencilerin aktif olmasını sağlayan ve geri bildirim veren bir öğrenme yöntemi olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir ebeveyn ve çocuğun (Ayaz) arasında geçen eğitici bir etkinliği göstermektedir. Ebeveyn, çocuğa duyguları anlamanın önemini öğretmek için çeşitli oyunlar düzenlemektedir.. Videoda duyguların ifade edilmesi üzerine odaklanılmıştır. İlk olarak, renkli topların yüzlerine farklı duygular çizilmiş ve müzik eşliğinde dans eden çocuk, müzik durduğunda bir top seçerek o duyguyu anlatmaktadır. Daha sonra, duyguları ifade eden kartlar kullanılarak "ben evdeyim" cümlesi farklı duygularla (üzgün, şaşkın, korkmuş vb.) tekrar edilmektedir. Video, duyguların nasıl ifade edildiğini ve anlaşıldığını öğretmek amacıyla hazırlanmıştır.
4-12 yaş arası öğrencilere anadili İngilizce olan öğretmenlerle online dersler sunuluyor. Program kelime bilgisi, dilbilgisi, telaffuz ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor. Bireysel dersler, oyun tabanlı öğrenme ve sürekli gelişim takibi mevcut
Bu video, bir eğitmenin köpek karakteriyle birlikte kemiği toplama oyunu üzerinden kodlama konseptlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, "repeat" döngüsü konusunu ele almaktadır. Eğitmen, 21. bölümden başlayarak 30. bölümüne kadar olan bölümleri adım adım çözerek, tekrar eden kod bloklarını "repeat" bloğu kullanarak nasıl kısaltabileceğimizi göstermektedir. Oyunda karakterin hareketlerini "forward up/down", "turn left/right", "getbone" gibi temel komutlarla kodlayarak algoritmalar oluşturmayı anlatmaktadır.. Videoda özellikle tekrar eden hareketleri "repeat" bloğu kullanarak kodlamayı vurgulamakta ve bu sayede kodun daha kısa ve daha anlaşılır hale getirilmesini göstermektedir.
Kahoot, internet bağlantılı cihazlarda kullanılabilen oyun tabanlı öğrenme platformudur. Platform quiz, tartışma, anket ve karıştırma kategorileri sunar. Kahoot kullanımı tamamen ücretsizdir
Combines games with systematic grammar practice for young learners. Features colorful boxes and tables for clear grammar presentation. Includes lively games and oral/writing activities
Yaratıcılık sadece sanat ve bilimde değil, hayatın her alanında gereklidir. Proje Şişli Terakki Lisesi'nde 8 ilköğretim 3. sınıf öğrencisiyle uygulandı. Haftada bir gün 40 dakikalık altı oturum olarak planlandı
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Algo Digital kodlama uygulamasının tanıtım ve eğitim içeriğidir.. Video, uygulamanın nasıl indirileceği, kurulumu ve temel kullanım şekli hakkında bilgiler sunmaktadır. Eğitmen, uygulamanın 40 bölümünden altı tanesini tanıtmayı planlamakta ve oyunun amacı olan üç uzaylıyı farklı ortamlarda kurtarma ve uzay gemisini tamir etme sürecini adım adım göstermektedir.. Videoda kodlama kodlarının nasıl taşınacağı, görevlerin nasıl tamamlanacağı ve yıldızların nasıl toplanacağı konuları ele alınmaktadır. Eğitmen, "sola dön" komutunu kullanarak siyah-beyaz bayraklı kareye ulaşma görevini göstermekte ve karakterin yönünü anlamak için gözlüklerine, gözlerine veya ayaklarına bakmanın önemini vurgulamaktadır. Video, basit görevlerden başlayarak zamanla zorlaşacak şekilde ilerlemektedir.
Platform, öğrencilere algoritma geliştirme ve problem çözme yeteneği kazandırır. Matematiksel kavramları eğlenerek öğretmeyi amaçlar. Tüm kod satırları Türkçe olarak sunulmaktadır
Bu videoda bir eğitimci, üstün yetenekli çocuklarla çalışmak için geliştirdiği "Sürpriz Taşlar Kutusu" projesini anlatıyor.. Video, proje amacının açıklanmasıyla başlıyor: üstün yetenekli çocukların sadece başarıya odaklanmasını kırmak ve onların yaratıcılığını geliştirmek. Proje, pandemi sürecinde sadece sekiz taş kullanılarak hazırlanmış ve bu taşların çift taraflı kullanılarak farklı konular (renk, hayvanlar, hava durumu) işleniyor. Kutu, çikolata kutusundan bulutlarla süslenmiş ve çocuklar gözlerini kapalı tutarak taş çekerek kendi hikayelerini, şarkılarını veya resimlerini oluşturabiliyorlar. Proje, çocukların iletişim becerilerini güçlendirmeye, özgüvenlerini artırmaya ve farklı konularda konuşabilmelerini sağlamaya yardımcı oluyor.
Bu video, bir eğitmen ve Zeynep adlı bir çocuğun katıldığı kodlama dersinin ilk bölümünü göstermektedir. Eğitmen, Zeynep'e kodlama temellerini öğretmektedir.. Videoda, bir horozun penguene ulaşması için gerekli komutların nasıl verileceği adım adım gösterilmektedir. İlk derste Zeynep, horozun doğu yönünde üç kez hareket etmesi ve penguenin yanına ulaşması için gerekli komutları vermektedir. İkinci derste ise horozun dört kez hareket etmesi ve penguenin yanına ulaşması için gerekli komutları vermektedir. Zeynep görevleri başarıyla tamamladıktan sonra şeker ödülü kazanır ve diş sağlığı hakkında kısa bir uyarı yapılır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle sayılarla toplama oyunu oynadığı bir eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen, Ahmet ve diğer öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öğretmen, öğrencileri gruplara ayırarak sayılarla toplama oyunu düzenlemektedir. Öğrenciler renkli sayılarla donatılmış ve işlem grubu ile sonuç grubu olarak ikiye ayrılmışlardır. Öğretmen, işlem grubundan Ahmet'i seçerek "7+4" sorusunun cevabını ondan istemekte ve doğru cevap olarak "11" cevabını almaktadır.
Bu video, High Scope programının erken çocukluk dönemindeki etkinliğini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, High Scope programının erken çocukluk döneminde etkin öğrenme kavramını nasıl ele aldığını açıklamaktadır. Çocukların okula geldikten sonra kendi materyallerini seçmeleri, grup sohbeti yapmaları ve öğretmenlerle birlikte merkezlerde oynamaları anlatılmaktadır. Özellikle sanat merkezinde çocukların özgün ürünler tasarlamaları, kesmeleri ve biçmeleri gibi etkinlikler gösterilmektedir.
Bu video, Çikolata Şela Okulu'nun bir temsilcisinin okulun tanıtımını yaptığı kısa bir konuşmadır. Konuşmacı, 26 yıllık meslek hayatı deneyimine sahip bir eğitimci olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda Çikolata Şela Okulu'nun çocuklara sunduğu eğitim modeli anlatılmaktadır. Okul, çocukların kendi yolculuklarına çıkmasına olanak sağlayan, oyun, keşif, müzik ve sanat içeren bir ortam sunmaktadır. Konuşmacı, okulun nitelikli bilgi ve bilgelik sunduğunu, merakı tetikleyen ortamlar oluşturduğunu ve çocukların güven duygusunu beslediğini vurgulamaktadır. Ayrıca doğru bilgilendirme, çocukların sağlıklı değerlendirilmesi ve velilerin doğru yönlendirilmesi konularında da durmaktadır.
Bu videoda bir anne, beş yaşında otizmli bir oğlu olduğunu ve üç sene önce Antalya'dan İstanbul'a taşındığını anlatıyor.. Video, otizmli çocuklar için Minecraft oyununun eğitim aracı olarak kullanılmasını konu alıyor. Accord University of California'nın Minecraft'ın eğitimde etkili olduğunu belirttiği ve Nisan ayı boyunca otizm konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapıldığı belirtiliyor. Tohum Otizm Vakfı'nın dünyaca ünlü Minecraft oyununun içinde yer alacak bir otizm eğitim modülü projesi hazırladığı da videoda paylaşılan bilgiler arasında.
Bu video, bilim ve sanat merkezlerine kabul edilecek resim alanı öğrencileri için hazırlanmış bir uygulamanın tanıtımını içeriyor.. Videoda, şekillerle ve renklerle oynanan bu oyunun nasıl oynanacağı adım adım anlatılıyor. Öğrenciler, öğretmenlerin hazırladığı ortamda tablet veya bilgisayarla oyunu oynayacaklar. Her soru için bir yönergeye göre dokunmatik veya mouse yardımıyla doğru seçeneği işaretleyecek, seçilen seçenek renk değiştirecek ve bir sonraki soruya geçmek için "sonraki soru" butonuna basacaklar.
Bu video, 2013 yılında açılan ve 2016 yılında değişen binası ile Ankara Eryaman ilçesinde hizmet veren Akıl Küpü Anaokulu'nun tanıtımını içermektedir. Videoda okulun kurucusu ve yöneticisi, Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü mezunu olan bir danışman da yer almaktadır.. Video, okulun fiziki özellikleri, eğitim-öğretim programı ve hedefleri hakkında bilgi vermektedir. Akıl Küpü Anaokulu, standart anaokul müfredatını uygulayarak okuma-yazma, dil eğitimi, fen, matematik gibi temel dersleri oyun statüsü yükleyerek sunmaktadır. Ayrıca drama, sanat, dans, müzik gibi entelektüel etkileyici oyunlarla öğrenme ortamlarını zenginleştirmektedir. Okulun en büyük hedefi, araştırabilen, sorgulayabilen, neden çözme ve karar verme becerileri gelişmiş, yaşam boyu öğrenebilen, kendini bilgiyle doldurmak yerine bilgiyi kullanan, insan haklarına saygılı ve evrensel değerlere açık, mutlu bireyler yetiştirmektir.
Bu video, bir içerik üreticisinin Minecraft'ın eğitim modunu incelediği ve kodlama eğitimi verdiği bir oyun içeriğidir.. Video, öncelikle Minecraft'ın eğitim modunun gerçek kullanımını gösteren bir siteye giderek başlıyor ve ardından içerik üreticisinin Minecraft Edition'ı açarak kodlama dersini deneyimlemesini gösteriyor. İçerik, başlangıç seviyesinde ve 7 yaş üstü için tasarlanmış olan oyunun kontrollerini, kod builder sekmesini ve temel kodlama kavramlarını (kapı açma, karakter hareket ettirme, labirent çözme) adım adım anlatıyor.. Videoda ayrıca karakteri ileri, sağa ve sola hareket ettirmek için blok sayısını ve dönüşleri belirterek kodlama süreci gösteriliyor. İçerik üreticisi, bu basit kodlama dersinin okullarda da kullanılabileceğini ve çocukların bu sayede daha eğlenceli bir şekilde öğrenebileceğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen ve Zeynep adlı bir öğrenci arasında geçen bir oyun formatındadır.. Videoda, "Kovalamada" adlı bir oyunun 10. dersi gösterilmektedir. Oyunun amacı, çilek kazanmak için hatalı dizilmiş kodları bulup düzeltmektir. Zeynep, kodları düzeltip çileğe ulaşmayı başarır ve ödülünü (çileği) yiyerek görevi tamamlar. Video, kodlama ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitici bir içerik sunmaktadır.