Uçakların uçuş ömrü, malzemelerin aşınması için gereken toplam uçuş saatidir. 1960 model bir uçak, bakımlarla 20.000 saat uçabilir. Boeing 737 MAX gibi sorunlu uçaklar IFAA onayı olmadan uçamaz
"Bambaşka Bir Kaptan Baha" kanalında Kaptan Baha Bahadır Acuner tarafından sunulan bu bilgilendirme videosu, uçak yolculuklarında koltuk seçiminin önemini ve güvenlik konularını ele almaktadır.. Video, Boeing 737 ve Airbus 320 gibi uçak modellerinde koltuk konfigürasyonlarının nasıl değiştiğini, farklı hava yollarının koltuk düzenlerini ve numaralandırma sistemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca acil çıkış kapılarındaki koltukların avantajları, uçağın en güvenli koltukları, koltuk aralarındaki mesafeler ve düşük maliyetli hava yollarında koltuk seçimi konuları da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca bebeklerle seyahat edenler için özel koltuklar ve bunları bulmak için kullanılabilecek web siteleri (Seed Gru, Seed.com, Seed Maps.com) hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. İzleyicilerin bir sonraki uçak yolculuklarında daha iyi bilgi edinmelerine yardımcı olmayı amaçlayan içerik, koltuk seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken faktörleri anlamak isteyenler için faydalı olacaktır.
Uçağı havada tutan şey kanatlardır, motor sadece hızlanma sağlar. Yeterli hızda kanat kesitinden yukarı kaldırma kuvveti oluşur. Kaldırma kuvveti yer çekimi ve hava direncinden fazla olduğunda uçak havalanır
Bu video, "Genç Kaptanlar" kanalının ikinci sezonunda yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Boeing 737 uçağı üzerinde kalkış tekniklerini adım adım göstermektedir.. Video, uçağın en güzel şekilde nasıl kaldırılacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerikte kalkış öncesi hazırlıklar (kalkış hızı hesaplama, flap ayarları, trim ayarları, otopilot ayarları), kalkış sırasında yapılması gerekenler (motor hızlanması, rotate hızı, burnun kaldırılması) ve kalkış sonrası işlemler (iniş takımlarının alınması, oto pilotun açılması, flapların toplanması) sırasıyla açıklanmaktadır. Ayrıca Airbus uçaklarında da benzer kalkış tekniklerinin kullanılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir pilot tarafından sunulan uçak uçuşunun üçüncü fazını ve flaplar hakkında eğitici bir içeriktir. Pilot, Ankara'dan Samsun'a yapılan uçuş sırasında uçağın en route (en uzun süren uçuş aşaması) kısmını göstermektedir.. Video, uçuşun en route fazının nasıl yürütüldüğünü göstererek başlıyor ve ardından izleyicilerden gelen soruları yanıtlıyor. İlk bölümde kemer ikaz ışıkları, kuş çarpması, yakıt püskürtme işlemi, tehlikeli durumlar, havada fren yapma, spoiler deflection, işlem önceliği, lift kaybı ve flap gibi konular ele alınıyor. İkinci bölümde ise flapların yapısı, işlevi ve Samsun-Çarşamba için CAT-1 yaklaşması yaparak hassas bir yaklaşma örneği gösteriliyor.. Videoda Boeing 737 tipi uçağın kontrol paneli gösterilerek ve uçuş sırasında gözlemler paylaşılarak, flapların kanadın ön ve arka kısımlarında bulunduğu, leading edge ve trailing edge flaplarının farklı kontrol mekanizmaları olduğu ve flapların sürtünme ve lift kuvvetlerine etkisi detaylı şekilde açıklanmaktadır.
AirBaltic, 1995'te SAS ve Letonya devleti ortaklığıyla kuruldu. İlk uçuş 1 Ekim 1995'te Saab 340 ile Riga'ya yapıldı. 1999'da anonim şirkete dönüştü ve JAR operasyonlarına başladı
UTair, Boeing 737 Classic serisinin en büyük operatörüdür. Her iki model de tek sınıflı düzende tasarlanmıştır. Koltuk aralığı 31", genişliği 17" boyutlarındadır
Bu video, bir pilot tarafından Boeing 737 uçağında iki motor kaybı durumunda yapılması gereken acil iniş tekniklerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 5000 feet yükseklikte uçarken iki motorun kaybedilmesi durumunda uygulanması gereken adımlar adım adım gösterilmektedir. Öncelikle APU'nun çalıştırılması, uçağın hızının 190 node'a sabitlenmesi, auto breaklerin maksimum güce alınması, düz zemin bulma ve iniş yapma teknikleri anlatılmaktadır. Ayrıca, iniş sırasında flap ayarları, fren kullanımı ve mayday mesajı gönderme gibi önemli noktalar da vurgulanmaktadır.
APU EGT göstergesi, APU çalıştırıldıktan sonra %80'den %40'a düşmelidir. Ram Air sistemi, uçak hareket halindeyken ana iniş takımlarının önünde bulunur. Kabin basıncı 10.000 feet üzerinde uyarı verir
SunExpress, 1989'da Lufthansa ve THY ortaklığıyla kuruldu. Şirketin merkezi Antalya'da, İzmir ve Frankfurt'ta ofisleri var. 3.500'den fazla çalışanı bulunuyor
Bu video, bir pilotun günlük hayatını ve İngilizce öğrenme deneyimlerini paylaştığı bir vlog formatındadır. Konuşmacı, Boeing 737 uçağına yönelik tip eğitimi için hazırlık yapmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde pilotun sabah kahvaltısı, spor planları ve Boeing 737 kokpitini kartondan portatif hale getirme süreci gösterilmektedir. İkinci bölümde ise İngilizce öğrenme platformu ve dizi izleme teknikleri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca COVID-19 pandemisi sonrası havacılık sektörünün geleceği hakkında bilgiler verilmekte, pilot alımlarının bir buçuk-iki sene içinde olmayacağı ve izleyicilerin İngilizce becerilerini geliştirmeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Dizi izleme teknikleri arasında altyazı kullanımı (Türkçe-İngilizce çift altyazı) ve dizi izleme sırasında İngilizce öğrenme yöntemleri paylaşılmaktadır.
Bu eğitim videosunda, sunucu ve 30.000 saatlik uçuş deneyimine sahip Mehmet Bodur Hoca, Türkiye'de kullanılan Boeing 737 uçağının kokpitinde uçağın nasıl çalıştırıldığını gösteriyor. Mehmet Bodur Hoca, 1976 Hava Harp Okulu mezunu olup, Cumhurbaşkanlığı Özel Filosu'nda 19 yıl görev yapmış ve Türk Hava Yolları'nda eğitim almış bir pilot.. Video, uçağın çalıştırılma sürecini adım adım gösteriyor. Önce uçağın elektrik sisteminin hazırlanması, batarya sisteminin devreye alınması, motorların çalıştırılması ve uçuş motor saatlerinin kontrolü anlatılıyor. Sunucu, bu serinin bir parçası olduğunu ve bir sonraki videoda uçağın performans ve uçuş rota bilgilerinin nasıl girileceğini anlatacağını belirtiyor. Video, uçağın sıfırdan nasıl çalıştırıldığını göstererek, uçak uçuşunun bir bütünün parçaları olduğunu vurguluyor.
Bu belgesel, 13 Ocak 1982'de Washington'dan Florida Tampa'ya uçan Air Florida 90 numaralı Boeing 737 uçağının felaketini anlatmaktadır. Uçakta kaptan Larry Whitton, yardımcı pilot Roger Petit, kabin görevlisi Kelly Duncan ve 78 yolcu bulunuyor.. Belgesel, kar fırtınası nedeniyle gecikmeli başlayan uçuşun kalkış sürecini, uçağın kalkış sırasında yaşadığı sorunları ve sonunda Potamat Nehri üzerindeki 14 Cadde köprüsüne çarpmasını kronolojik olarak anlatmaktadır. Kazanın nedenleri detaylı şekilde incelenmekte, buz çözme işleminin yetersizliği, pilotların ters ateşleme kullanımı ve motor anti-buz sisteminin devre dışı olması gibi faktörler ele alınmaktadır.. Belgeselde ayrıca kazada kurtulan beş kişi arasında genç anne Psila Tirado ve kabin görevlisi Kelly Duncan'ın hikayeleri aktarılmaktadır. Kazanın ardından Ulusal Taşımacılık Güvenlik Kurulu'nun (NATSK) araştırma ekibinin çalışmaları, kara kutuların çıkarılması ve Boeing 737-700 uçuş simülatöründe yapılan testler sonucunda kazanın nedenleri ortaya konmaktadır. Kazanın ardından havacılık otoriteleri buz temizleme prosedürlerinde önemli iyileştirmeler yapmıştır.
Bu video, Take-Off Channel'da yayınlanan, sunucu ve pilot Güven Hoca'nın Boeing 737 simülatöründe gerçekleştirdiği bir eğitim içeriğidir. Güven Hoca, simülatör merkezinde kaptanlık yapabilen ve eğitim veren tecrübeli bir pilotdur.. Videoda, "Lots of Trust" (Her iki motorda güç kaybı) senaryosu simüle edilmektedir. Sabiha Gökçen pistinden kalkan Boeing 737, 3200-3300 fitlerde her iki motorunun birden durmasıyla karşılaşıyor. Pilotlar, bu acil durumda soğukkanlılık göstererek uçağı güvenli bir şekilde Sabiha Gökçen pistine indiriyor. Video, pilotların bu tür durumlarda nasıl hareket ettiğini ve yolcuların güvenliği için ne yaptıklarını gösteriyor.
Bu video, Sunexpress havayolu şirketi hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, şirketin tarihçesi, merkezleri ve uçak filosu hakkında bilgiler vermektedir.. Video, Sunexpress'in 1989 yılında Türk Hava Yolları ve Lufhansa tarafından kurulmasından başlayarak, Antalya merkezli bir havayolu şirketi olduğunu, Avrupa'ya tarifeli ve kartel uçuşlar düzenlediğini anlatmaktadır. Şirketin Antalya, İzmir, İstanbul Sabiha Gökçen ve Ankara Esenboğa havalimanlarında merkezleri olduğu, 58 adet Boeing 737 uçağıyla Avrupa'nın en modern filoları arasında yer aldığı ve 90'dan fazla noktaya uçuş gerçekleştirdiği belirtilmektedir.
Bu video, bir pilot tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Sunucu, Boeing 737 uçağında stal durumunu nasıl yaratıp kurtarılacağını göstermektedir.. Videoda, uçağın 12.000 feet yüksekliğinde ve 250 knot hızla düz uçarken, burnunu havaya doğru kaldırarak ve motor gücünü azaltarak stal durumunun nasıl yaratılacağı adım adım gösterilmektedir. Ardından, stal durumundan kurtulmak için burnun tekrar aşağı indirilmesi, vites kolunun tamamen ileri itilmesi ve motor gücünün artırılması gibi teknikler uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Video, stal durumunun nasıl yaratıldığını ve kurtarıldığını görsel olarak göstererek, pilotların bu durumda nasıl davranması gerektiğini açıklamaktadır.
Bu video, bir pilot tarafından sunulan Boeing 737-747-777 tiplerinde ARNAV 34 yaklaşma sisteminin kullanımını gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı, SunExpress'ten Ali Akman Saruhan ve Mustafa Kemal Memiş adlı iki pilot arkadaşıyla yaptığı görüşmeleri de paylaşmaktadır.. Video, Viyana havalimanından ARNAV 34 yaklaşma sisteminin adım adım nasıl kullanılacağını göstermektedir. İçerik, yaklaşma sırasında karar verme değerinin ayarlanması, flap ayarlarının yapılması, otomatik alçalma sisteminin çalışması, Viyana Tower ile iletişim kurma, yaklaşma prosedürlerini takip etme ve iniş yapma aşamalarını kapsamaktadır.. Videoda ayrıca ARNAV sisteminin GPS ve ISS sistemlerine göre avantajları, NDB'lerin terkedildiği bilgisi ve simülatör ortamında gerçek hayat şartlarından farklı olabilecek prosedürler hakkında da bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, "appro" tuşuna basmadan sadece iki kırmızı iki beyaz işaretlere göre yaklaşma yapmayı, oto pilottan çıkma, retard kullanımı ve iniş sonrası frenleme gibi adımları detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, Boeing 737 uçağının tasarım özellikleri hakkında bilgilendirici bir anlatım sunmaktadır.. Video, Boeing 737'nin ana iniş takımı kapaklarının neden bulunmadığı sorusunu ele alarak başlıyor ve bu durumun 1968'de tanıtılan ilk 737-100 modeline kadar uzanan bir tasarım sorununa dayandığını açıklıyor. Uçakın alçak gövde tasarımı, bölgesel ve uzak havalimanlarında daha kullanışlı hale getirmek için yapılmış, ancak bu tasarımın iniş takımı kapakları ve motor muhafazaları gibi çeşitli tasarım sorunlarına yol açmıştır. Video, bu sorunların nasıl çözüldüğünü ve bu devrim niteliğindeki değişikliklerin 737 Max modellerinde bile geçerli olduğunu anlatıyor.
Bu video, Türk Hava Yolları'nın Boeing 737 uçağında yapılan uçuş emniyet bilgilendirmesini içermektedir.. Videoda uçuş sırasında yolcuların dikkat etmesi gereken güvenlik kuralları anlatılmaktadır. Kemerlerin bağlanması, koltukların ve masaların kapalı tutulması, iniş, kalkış ve kemer ikaz ışıkları yanarken elektronik aletlerin kullanılmaması gibi temel güvenlik önlemleri açıklanmaktadır. Ayrıca radyo ve telsiz vericileri, taşınabilir telefonlar, uzaktan kumandalı oyuncaklar ve elektromanyetik dalga yayan tüm aletlerin uçuş boyunca kullanılmaması gerektiği belirtilmektedir.