HOI4 Best Plane Designs Guide
HOI4 focuses on air power during World War II. Aircraft design requires specific stats like air attack and agility. Planes must have weight less than thrust for operation
- raiderking.com
HOI4 focuses on air power during World War II. Aircraft design requires specific stats like air attack and agility. Planes must have weight less than thrust for operation
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı uçak kanadı analizi konusunda detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, uçak kanadının kaldırma kuvveti oluşturma mekanizmasını açıklayarak başlıyor ve ardından kanat yapısının incelenmesine geçiyor. Daha sonra, 7 metre boyunda ve 1,80 metre profil boyunda bir kanat tasarımı için NACA 44-15 profilinin nasıl oluşturulacağı, Google'da bulunan bir program kullanılarak gösteriliyor. Son olarak, ANSYS programında kanat geometrisi oluşturma, ölçeklendirme ve çizim yapma adımları adım adım anlatılıyor. Video, kanat üzerindeki basınç dağılımlarını bulmak için Fluent analiz ve kanada gelen yükleri bulmak için statik analiz yöntemlerini kullanarak kanat analizi yapmayı amaçlıyor.
Flying wing is a tailless aircraft with all components inside main wing structure. May include pods, nacelles, blisters, booms, or vertical stabilizers. Pure flying wing theoretically offers lowest drag for fixed wing aircraft
Boeing 747 was designed for Pan Am's 30% lower cost passenger travel. First flight occurred on February 9, 1969, entering service on January 22, 1970. Aircraft features 37.5° wing sweep for Mach 0.85 cruise speed. Designed with raised cockpit for cargo loading capability
Bu video, bir uçak maketinin tanıtımını yapan kısa bir reklam formatındadır. Videoda bir çocuk ve yetişkin karakterler yer almaktadır.. Video, "ama yemezsen büyüyemezsin" sözleriyle başlayıp, bir uçak maketinin tanıtımıyla devam ediyor. Uçak, Evren Liderimizin talimatları ile Türk mühendisler tarafından üretilmiş, tamamen yerli ve milli bir projedir. Maket, silahlı, silahsız, insanlı, insansız, tam ve yarı otonom, kutsanmış artı dokuz tılsımlı, full artı full artı kombolu, içten yanmalı, dıştan serinletmeli, dualı, cevşenli, kutsal izinlerden geçmiş, sabit ve hareketli kanatlı muharip, keşif, gözetleme, haberleşme, hava aracı temalı yeni nesil elektroniklerle donatılmış casus, kıtalararası, balistik, ses altı ses üstü, hava üstünlüğü sağlayan bir uçak tasarımıdır.
Air superiority is crucial for winning land wars in HOI4. 1940 improved airframes offer better stats at slightly higher cost. Basic 1936 airframes are only recommended for early war missions
Bu video, bir CAD programında Akıncı uçağının kuyruğunu çizme sürecini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, önceki bölümde bırakılan noktadan devam edilerek Akıncı'nın kuyruğunun çizimi yapılmaktadır. Önce kuyruk kısmının düzeltildiği, ardından farklı düzlemlerde çizgiler çizilerek kuyruk şekli oluşturulduğu gösterilmektedir. Daha sonra arka kanatçıkların oluşturulması için spline çizimi, ölçeklendirme ve aynalama komutları kullanılarak model tamamlanmaktadır. Video, bir CAD programında 3D model oluşturma tekniklerini öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, Bal Öztürk tarafından sunulan "Modlu Kariyer" serisinin 13. bölümüdür ve bir oyun içi uçak tasarımı ve simülasyonu içermektedir.. Videoda öncelikle 1960'larda İsveç yapımı Saab J-35 Draken savaş uçağının tasarımı adım adım gösterilmekte, ardından bu uçağın simülasyonu yapılmaktadır. İlk bölümde uçağın teknik özellikleri, kokpit, yakıt tankları, sensörler, motor, kanat yapısı ve kontrol yüzeyleri gibi parçaların nasıl yerleştirileceği anlatılırken, ikinci bölümde uçağın kontrol edilmesi, süpersonik uçuş teknikleri ve görev tamamlanması gösterilmektedir.. Videoda ayrıca uçağın 48 parçadan oluştuğu, iniş takımlarının ayarlanması, aydınlatma sisteminin eklenmesi ve afterburner modu kullanımı gibi detaylar da paylaşılmaktadır. Soğuk Savaş döneminin uçağı olan Saab J-35 Draken'in özellikleri ve süpersonik uçuş teknikleri öğrenmek isteyenler için faydalı bir içerik sunulmaktadır.
X-Plane is world's most comprehensive flight simulator for personal computers. Includes over 15 aircraft models and 2,000 additional downloadable aircraft. Covers Earth from 74 north to 60 south latitude with 35,000+ airports. Features detailed failure modeling for aircraft systems. Supports subsonic and supersonic flight dynamics
Boeing windows have wide, angular side angles, while Airbus windows have sharp right angles. Boeing noses are sharp and pointy, while Airbus noses are round and semi-circular. Boeing engines have flat bottoms and circular tops, while Airbus engines are circular. Boeing engines are mounted forward, while Airbus engines are under wing
Bu belgesel, Jean de Marco liderliğindeki Yeni Zelanda'daki "Vintage Eva" ekibinin Birinci Dünya Savaşı'nda kullanılan uçakların yeniden üretildiğini ve test ettiğini göstermektedir. Belgeselde modern pilotlar ve gözlemciler, savaş zamanındaki koşulları yeniden deneyimlemek için eski uçaklar kullanmaktadır.. Video, havacılık teknolojisinin savaşın başlangıcından sonuna kadar nasıl geliştiğini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk olarak uçakların gözlem amaçlı kullanılıp silahlanarak savaşa dahil edilmesi, ardından mors kodu telsizler ve hava fotoğraflarının önemi, makineli tüfeklerin havada kullanılabilmeleri için yapılan teknik çabalar ve son olarak Albatros, SE-5 ve Sopwith Camel gibi savaş uçaklarının karşılaştırılması ele alınmaktadır.. Belgeselde Rogers ve Anthony Fokker gibi uçak tasarımcılarının gelişimleri, "Fokker Belası" dönemi ve müttefiklerin itici pervaneli uçaklar geliştirmesi gibi önemli teknolojik gelişmelerin savaşın yönünü nasıl değiştirdiği detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, uçaklara yıldırım çarpması durumunda nasıl korunulduğunu anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, yıldırımların tehlikeli bir doğa oluşumu olduğunu açıklayarak başlıyor ve yüksek binalarda kullanılan paratonerlerden bahsediyor. Ardından uçaklara yıldırım çarpması engellenemez ancak zarar vermemesi çeşitli yollarla engellenebilir. Uçakların alüminyumdan yapılması, elektrik akımının sadece dış yüzünden geçmesini sağlar. Elektronik devreler ve yakıt tankları ise kendi yıldırım koruma sistemlerine sahiptir ve hassas kısımlar diğer kısımlardan yalıtılır.
Bu video, TAI'de sinir ekspert olarak çalışan ve 25 yıllık tecrübeye sahip Gülşen Öncü'nün bir teknik sunumunu içermektedir. Konuşmacı, Airbus ve Boeing gibi uçak firmalarıyla çalışmış ve A350 ve A400M uçakları için aleron ve spoiler engineer program managerlığını yapmıştır.. Sunum, havacılık sektöründe kompozit malzemelerin kullanımını, avantajlarını ve dezavantajlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Video, kompozit malzemelerin hafiflik, kompleks parça üretim imkanı ve uzun ömürlü olma gibi avantajlarını anlatırken, üretim defektleri, yüksek maliyeti, spring back etkisi ve elektriksel kondüktivite sorunları gibi dezavantajlarını da inceliyor. Ayrıca tolerans analizi, ağırlık optimizasyonu ve güvenlik izleme sistemleri gibi teknik konular da sunumun önemli bölümleridir.. Sunum sonrasında bir soru-cevap bölümü yer almakta olup, yıldırım çarpması testleri, yangın regülasyonları, titanyum ve çelik bağlantı parçalarının kullanımı gibi konularda sorular yanıtlanmaktadır. Video, özellikle uçak tasarımcıları ve havacılık sektöründe malzeme teknolojileriyle ilgilenenler için teknik bilgiler içermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan genel havacılık tek motorlu uçak tasarım sürecini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, uçak tasarım sürecinin tüm aşamalarını adım adım göstermektedir. İlk olarak beygir gücü ve kanat yüklemesi değerlerinin farklı yöntemlerle tahmin edilmesi, ardından performans analizleri (kalkış, iniş, seyir, stall, menzil, dönüş hızları, tırmanma eğimi ve tavan hesaplamaları) ve son olarak geometri boyutlandırması anlatılmaktadır.. Eğitim içeriğinde sistem mühendisliği yaklaşımı kullanılarak kavramsal tasarım, ön tasarım ve ayrıntılı tasarım aşamaları ele alınmaktadır. Kanat yüklemesi artırılarak brüt ağırlık %60 oranında azaltılmış, seyir hızı düşürülmüş ve kanat sistemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, uçağın geometrisi belirlenmiş ve kanatların rakip uçaklara göre daha büyük hale geldiği belirtilmiştir.
Bu video, Sercan adlı bir oyun youtubercinin KSP (Kerbal Space Program) oyununda yerli uçak tasarımı ve geliştirme sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Sercan önce yerli uçak fabrikasının KSP versiyonunu gösteriyor, ardından bu uçağa pervaneli motorlarla başlayıp Bumblebee ve jet motorlarıyla performansını artırıyor. Daha sonra uçağın kalkış, uçuş ve iniş performanslarını test ediyor. İkinci bölümde ise uçağın iniş yapma teknikleri, hava frenlerinin kullanımı ve pistte güvenli iniş yapma süreci gösteriliyor.. Videoda ayrıca uçağın farklı motor türlerinin hız ve manevra özelliklerine etkisi gösteriliyor ve bir sonraki videoda bu uçağı silahlandıracaklarını, bombardıman önleme ve avcı bombardıman gibi özellikler ekleyeceğini belirtiyor. Sercan, gerçek hayatta bulunan uçakları PSP'de kopyaladığını ve M260, M262, M229 ve C8000 gibi modelleri daha iyi tasarladığını da ekliyor.
Bu videoda bir mühendis, arı kanat sistemi uçağı hakkında bilgi veriyor. Konuşmacı, uzun yıllardır yaptığı araştırmaları ve başarılarını paylaşıyor.. Video, arı kanat sistemi uçağının nasıl çalıştığını açıklıyor. Konuşmacı, arıların kanatlarını dairesel olarak çırparak uçtuğunu ve bu sistemden yola çıkarak kendi uçağını geliştirdiğini anlatıyor. Ayrıca, Türkiye'nin uçak yapabilme konusundaki zorlukları da ele alıyor; mevcut pervane patentlerinin Avrupa'da olduğu için Türkiye'nin uçak yapabilme şansının sınırlı olduğunu belirtiyor. Video, konuşmacının terazi deneyiyle kanat sisteminin performansını göstermesiyle sona eriyor.
Bu video, RC uçaklarda elektrik motoru ve pervane seçimi konusunda bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, bu konuyu seri halinde anlatacağını belirtiyor.. Video, RC uçaklarda pervane ve motor seçimi ile ilgili temel kavramları açıklıyor. Wind loading (kanat yükü), stall speed (duraklama hızı) ve top speed (hız) gibi kavramlar ele alınıyor. Seri, klasik yöntemdeki kaba formüllerle başlayıp, internette bulunan ücretli ve ücretsiz yazılımlarla devam edecek ve son olarak motor-pervane arasındaki elektriksel-mekanik ilişkileri inceleyecek.
Bu video, bir kişinin 3D modelleme yazılımında uçağın klonlama ve düzeltme işlemlerini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, klonlama damgasını aldıktan sonra olabildiğince az hamle ile çalışmanın önemi vurgulanmaktadır. Anlatıcı, taşıma işlemini yaparken elimi kaldırmadan, kenarlarındaki ufak farklılıkları gidermeye çalışmaktadır. Ayrıca, düzeltme kısmına dönerek motor düzeltme butonu kullanarak tek hamlede uçağı silme işlemi gösterilmektedir.