• Buradasın

    Boeing 737

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Boeing 737 Flight Crew Training Manual Structure

      Manual covers 737-600/700/800/900 aircraft operations. Divided into eight chapters covering various flight phases. Provides information in support of Flight Crew Operations Manual

      • aviation-is.better-than.tv
    • Türk Hava Yolları Uçuş Emniyet Bilgilendirmesi

      Bu video, Türk Hava Yolları'nın Boeing 737 uçağında yapılan uçuş emniyet bilgilendirmesini içermektedir.. Videoda uçuş sırasında yolcuların dikkat etmesi gereken güvenlik kuralları anlatılmaktadır. Kemerlerin bağlanması, koltukların ve masaların kapalı tutulması, iniş, kalkış ve kemer ikaz ışıkları yanarken elektronik aletlerin kullanılmaması gibi temel güvenlik önlemleri açıklanmaktadır. Ayrıca radyo ve telsiz vericileri, taşınabilir telefonlar, uzaktan kumandalı oyuncaklar ve elektromanyetik dalga yayan tüm aletlerin uçuş boyunca kullanılmaması gerektiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Air Florida 90 Uçak Kazası Belgeseli

      Bu belgesel, 13 Ocak 1982'de Washington'dan Florida Tampa'ya uçan Air Florida 90 numaralı Boeing 737 uçağının felaketini anlatmaktadır. Uçakta kaptan Larry Whitton, yardımcı pilot Roger Petit, kabin görevlisi Kelly Duncan ve 78 yolcu bulunuyor.. Belgesel, kar fırtınası nedeniyle gecikmeli başlayan uçuşun kalkış sürecini, uçağın kalkış sırasında yaşadığı sorunları ve sonunda Potamat Nehri üzerindeki 14 Cadde köprüsüne çarpmasını kronolojik olarak anlatmaktadır. Kazanın nedenleri detaylı şekilde incelenmekte, buz çözme işleminin yetersizliği, pilotların ters ateşleme kullanımı ve motor anti-buz sisteminin devre dışı olması gibi faktörler ele alınmaktadır.. Belgeselde ayrıca kazada kurtulan beş kişi arasında genç anne Psila Tirado ve kabin görevlisi Kelly Duncan'ın hikayeleri aktarılmaktadır. Kazanın ardından Ulusal Taşımacılık Güvenlik Kurulu'nun (NATSK) araştırma ekibinin çalışmaları, kara kutuların çıkarılması ve Boeing 737-700 uçuş simülatöründe yapılan testler sonucunda kazanın nedenleri ortaya konmaktadır. Kazanın ardından havacılık otoriteleri buz temizleme prosedürlerinde önemli iyileştirmeler yapmıştır.

      • youtube.com
    • Boeing 737-200 Overview

      First model of Boeing-737 family, introduced in mid-1960s. United Airlines was first customer, entered service in 1968. Over 900 units sold worldwide between 1967-1988. Replaced by newer 737-700, -800, and -900 models

      • airportix.com
    • Boeing 737 FMC Preflight System

      Data link enables automatic uplinking of preflight information from ground stations. System status can be monitored through CDU page displays. FMC communication page allows initiating AOC datalink downlink requests

      • aerocadet.com
    • Pilot Hayatı ve İngilizce Öğrenme Rehberi

      Bu video, bir pilotun günlük hayatını ve İngilizce öğrenme deneyimlerini paylaştığı bir vlog formatındadır. Konuşmacı, Boeing 737 uçağına yönelik tip eğitimi için hazırlık yapmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde pilotun sabah kahvaltısı, spor planları ve Boeing 737 kokpitini kartondan portatif hale getirme süreci gösterilmektedir. İkinci bölümde ise İngilizce öğrenme platformu ve dizi izleme teknikleri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca COVID-19 pandemisi sonrası havacılık sektörünün geleceği hakkında bilgiler verilmekte, pilot alımlarının bir buçuk-iki sene içinde olmayacağı ve izleyicilerin İngilizce becerilerini geliştirmeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Dizi izleme teknikleri arasında altyazı kullanımı (Türkçe-İngilizce çift altyazı) ve dizi izleme sırasında İngilizce öğrenme yöntemleri paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Boeing 737 Uçağında Stal Durumu ve Kurtarma Teknikleri

      Bu video, bir pilot tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Sunucu, Boeing 737 uçağında stal durumunu nasıl yaratıp kurtarılacağını göstermektedir.. Videoda, uçağın 12.000 feet yüksekliğinde ve 250 knot hızla düz uçarken, burnunu havaya doğru kaldırarak ve motor gücünü azaltarak stal durumunun nasıl yaratılacağı adım adım gösterilmektedir. Ardından, stal durumundan kurtulmak için burnun tekrar aşağı indirilmesi, vites kolunun tamamen ileri itilmesi ve motor gücünün artırılması gibi teknikler uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Video, stal durumunun nasıl yaratıldığını ve kurtarıldığını görsel olarak göstererek, pilotların bu durumda nasıl davranması gerektiğini açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • Dutch Low-Cost Airline Transavia

      Founded in 1966 as Transavia Holland with DC-6s at Amsterdam Airport. Became wholly owned by KLM in 2003, part of Air France-KLM group. Operates bases at Amsterdam, Rotterdam, and Eindhoven airports. Maintains 4.49% interest in French airline Transavia France

      • en.wikipedia.org
    • Boeing 737 Uçağında İki Motor Kaybı Durumunda Acil İniş Teknikleri

      Bu video, bir pilot tarafından Boeing 737 uçağında iki motor kaybı durumunda yapılması gereken acil iniş tekniklerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 5000 feet yükseklikte uçarken iki motorun kaybedilmesi durumunda uygulanması gereken adımlar adım adım gösterilmektedir. Öncelikle APU'nun çalıştırılması, uçağın hızının 190 node'a sabitlenmesi, auto breaklerin maksimum güce alınması, düz zemin bulma ve iniş yapma teknikleri anlatılmaktadır. Ayrıca, iniş sırasında flap ayarları, fren kullanımı ve mayday mesajı gönderme gibi önemli noktalar da vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Boeing 737 Normal Flight Checklist

      Download charts, check weather, load PAX, cargo and fuel. Set parking brake, battery, and standby power. Configure flight-plan and transmissions. Request pushback and startup clearance

      • flyuk.aero
    • Sunexpress Havayolu Şirketi Hakkında Bilgilendirme

      Bu video, Sunexpress havayolu şirketi hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, şirketin tarihçesi, merkezleri ve uçak filosu hakkında bilgiler vermektedir.. Video, Sunexpress'in 1989 yılında Türk Hava Yolları ve Lufhansa tarafından kurulmasından başlayarak, Antalya merkezli bir havayolu şirketi olduğunu, Avrupa'ya tarifeli ve kartel uçuşlar düzenlediğini anlatmaktadır. Şirketin Antalya, İzmir, İstanbul Sabiha Gökçen ve Ankara Esenboğa havalimanlarında merkezleri olduğu, 58 adet Boeing 737 uçağıyla Avrupa'nın en modern filoları arasında yer aldığı ve 90'dan fazla noktaya uçuş gerçekleştirdiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Uçak Tuvaletlerinin Evrim Süreci

      Bu video, uçak tuvaletlerinin zaman içinde nasıl küçüldüğünü ve bu küçülmenin yolcu deneyimine etkilerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Boeing 737 Advanced Lavatory adlı yeni tuvalet modelini merkeze alarak, uçak tuvaletlerinin evrim sürecini incelemektedir. Rockwell Collins tarafından üretilen bu tuvalet, Boeing 737 modellerinde kabinlerde yedi inçlik ekstra alan sunmaktadır. Video, tuvaletlerin küçülmesinin nedenlerini, modern teknolojilerin bu süreçteki rolünü ve tuvaletlerin ergonomik tasarımı hakkında detaylı bilgiler vermektedir. Ayrıca, hava yollarının bu alanları nasıl değerlendirdiği ve uçak koltuklarının da giderek inceliyor olmasının sebepleri de açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Uçak Uçuşunun Üçüncü Fazı ve Flaplar Eğitimi

      Bu video, bir pilot tarafından sunulan uçak uçuşunun üçüncü fazını ve flaplar hakkında eğitici bir içeriktir. Pilot, Ankara'dan Samsun'a yapılan uçuş sırasında uçağın en route (en uzun süren uçuş aşaması) kısmını göstermektedir.. Video, uçuşun en route fazının nasıl yürütüldüğünü göstererek başlıyor ve ardından izleyicilerden gelen soruları yanıtlıyor. İlk bölümde kemer ikaz ışıkları, kuş çarpması, yakıt püskürtme işlemi, tehlikeli durumlar, havada fren yapma, spoiler deflection, işlem önceliği, lift kaybı ve flap gibi konular ele alınıyor. İkinci bölümde ise flapların yapısı, işlevi ve Samsun-Çarşamba için CAT-1 yaklaşması yaparak hassas bir yaklaşma örneği gösteriliyor.. Videoda Boeing 737 tipi uçağın kontrol paneli gösterilerek ve uçuş sırasında gözlemler paylaşılarak, flapların kanadın ön ve arka kısımlarında bulunduğu, leading edge ve trailing edge flaplarının farklı kontrol mekanizmaları olduğu ve flapların sürtünme ve lift kuvvetlerine etkisi detaylı şekilde açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Boeing 737 Uçağında İletişim ve ILS Frekansları Nasıl Doldurulur

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Boeing 737 uçağında iletişim ve ILS frekanslarının nasıl doldurulacağını göstermektedir.. Videoda, uçağın kokpitindeki paneller ve frekans doldurma mekanizması detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı önce sol taraftaki paneldeki iletişim frekanslarını, ardından alt paneldeki ILS ve VO frekanslarını nasıl dolduracağınızı göstermektedir. Ayrıca, frekansların aktif hale getirilmesi için gerekli düğmelerin kullanımı ve frekans aralıkları (iletişim frekansları 118-136.95, ILS ve VO frekansları 108-117.95) hakkında bilgi verilmektedir. Video, havacılığa yeni başlayanlar için hazırlanmıştır.

      • youtube.com
    • Boeing Uçakta ARNAV 34 Yaklaşımı ve İniş Eğitimi

      Bu video, bir pilot tarafından sunulan Boeing 737-747-777 tiplerinde ARNAV 34 yaklaşma sisteminin kullanımını gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı, SunExpress'ten Ali Akman Saruhan ve Mustafa Kemal Memiş adlı iki pilot arkadaşıyla yaptığı görüşmeleri de paylaşmaktadır.. Video, Viyana havalimanından ARNAV 34 yaklaşma sisteminin adım adım nasıl kullanılacağını göstermektedir. İçerik, yaklaşma sırasında karar verme değerinin ayarlanması, flap ayarlarının yapılması, otomatik alçalma sisteminin çalışması, Viyana Tower ile iletişim kurma, yaklaşma prosedürlerini takip etme ve iniş yapma aşamalarını kapsamaktadır.. Videoda ayrıca ARNAV sisteminin GPS ve ISS sistemlerine göre avantajları, NDB'lerin terkedildiği bilgisi ve simülatör ortamında gerçek hayat şartlarından farklı olabilecek prosedürler hakkında da bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, "appro" tuşuna basmadan sadece iki kırmızı iki beyaz işaretlere göre yaklaşma yapmayı, oto pilottan çıkma, retard kullanımı ve iniş sonrası frenleme gibi adımları detaylı şekilde anlatmaktadır.

      • youtube.com
    • Boeing 737'nin Devrim Yaratan Tasarım Değişiklikleri

      Bu video, Boeing 737 uçağının tasarım özellikleri hakkında bilgilendirici bir anlatım sunmaktadır.. Video, Boeing 737'nin ana iniş takımı kapaklarının neden bulunmadığı sorusunu ele alarak başlıyor ve bu durumun 1968'de tanıtılan ilk 737-100 modeline kadar uzanan bir tasarım sorununa dayandığını açıklıyor. Uçakın alçak gövde tasarımı, bölgesel ve uzak havalimanlarında daha kullanışlı hale getirmek için yapılmış, ancak bu tasarımın iniş takımı kapakları ve motor muhafazaları gibi çeşitli tasarım sorunlarına yol açmıştır. Video, bu sorunların nasıl çözüldüğünü ve bu devrim niteliğindeki değişikliklerin 737 Max modellerinde bile geçerli olduğunu anlatıyor.

      • youtube.com
    • Aksu Uçak Bakım Teknolojileri Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde Boeing 737 Uçağı

      Bu video, Antalya'daki Aksu Uçak Bakım Teknolojileri Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde yerleştirilen Boeing 737 yolcu uçağının hikayesini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda okul müdürü Haluk Çevik ve öğrenciler yer almaktadır.. Video, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun girişimi ve bir hayırseverin bağışıyla okulun bahçesine yerleştirilen Boeing 737 uçağının hikayesini anlatmaktadır. Uçak, sekiz aylık bir çalışma sonucu kütüphane, müze ve mini sinema salonu olarak kullanılmış ve öğrencilerin bakım onarım işlemlerini uygulamalı olarak yapabilmeleri için kullanılmaktadır. Okul, Türkiye'deki on bir tematik liseden biri olup, uçak bakımı alanında tek olan ve 330 öğrenciye eğitim veren bir kurumdur.

      • youtube.com
    • Boeing 737 Simülatörde Motor Arızası Simülasyonu

      Bu video, Take-Off Channel'da yayınlanan, sunucu ve pilot Güven Hoca'nın Boeing 737 simülatöründe gerçekleştirdiği bir eğitim içeriğidir. Güven Hoca, simülatör merkezinde kaptanlık yapabilen ve eğitim veren tecrübeli bir pilotdur.. Videoda, "Lots of Trust" (Her iki motorda güç kaybı) senaryosu simüle edilmektedir. Sabiha Gökçen pistinden kalkan Boeing 737, 3200-3300 fitlerde her iki motorunun birden durmasıyla karşılaşıyor. Pilotlar, bu acil durumda soğukkanlılık göstererek uçağı güvenli bir şekilde Sabiha Gökçen pistine indiriyor. Video, pilotların bu tür durumlarda nasıl hareket ettiğini ve yolcuların güvenliği için ne yaptıklarını gösteriyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor