Bu video, 17. yüzyıl bilimsel devriminin öncülerinden Galileo Galilei'nin hayatını ve bilimsel katkılarını anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, Galileo'nun tıp eğitimi sırasında matematik derslerine olan ilgisini ve bu ilgisinin onun bilimsel yolculuğuna nasıl yol açtığını anlatarak başlar. Ardından Galileo'nun serbest düşme yasalarını keşfetmesi, teleskop geliştirmesi ve astronomi alanındaki önemli keşifleri (Ay'ın yüzeyi, Orion kümesinin yıldızlardan oluşması, Samanyolu'nun yıldızlardan oluşması, Jüpiter'in dört uydusu) detaylandırılır. Son bölümde ise Galileo'nun güneş merkezli evren teorisi nedeniyle yaşadığı zorluklar, Engizisyon mahkemesindeki yargılanması ve ömür boyu hapis cezası anlatılır. Video, Galileo'nun keşiflerinin modern bilimlerin temelini oluşturduğunu vurgulayarak sona erer.
Bu video, İngiltere ve dünyanın en eski bilimsel topluluğu olan Royal Society'nin motto'sunu ve bu motto'nun tarihsel bağlamını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, "Nurilius Inverba" (Kimsenin sözüne bağlı olmadan) motto'sunun anlamı ve tarihsel önemini açıklamaktadır. 1660 yılında kurulan Royal Society'nin, bin yıllık kilise otoritesinin gölgesinde bilimsel devrimi başlatması, bilimsel ilerlemeyi teşvik etmesi ve bilimsel keşiflerin güvenilirliğini artırmak için otoriteye baş kaldırması anlatılmaktadır. Ayrıca, bu motto'nun bilim inkarcıları ve dogmacılarla mücadeledeki rolü ve bilimsel olmayan dogmalara güvenmemenin önemi vurgulanmaktadır.
Thales maddenin temel öğesi olarak suyu öne sürdü. Anaksimandros "apeiron" kavramını ortaya attı. Anaksimenes arkhe olarak havayı kabul etti. Heraklitos her şeyin ateşten oluştuğunu savundu. Empedokles dört temel öğe (ateş, su, hava, toprak) belirledi
Paradigm shift is fundamental change in scientific concepts introduced by Thomas Kuhn. Kuhn defined it as scientific revolution occurring when dominant paradigm becomes incompatible. Paradigm can refer to shared techniques or single model defining scientific tradition
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından Aydınlanma dönemi ve bilimsel devrim hakkında bilgi verilmektedir.. Video, 1500'lü yıllarda başlayan bilimsel devrimin başlangıcını ve 1600'lü-1700'lü yıllarda gelişen Aydınlanma hareketini anlatmaktadır. Kopernik'in "Göksel Kürelerin Devinimleri Üzerine" kitabı ve Newton'un "Principia" kitabının bilimsel devrimin önemli dönüm noktaları olduğu vurgulanmaktadır. John Locke'un "Sivil Yönetim Üzerine İkinci İnceleme" kitabından bir alıntı okunarak Aydınlanmanın temel fikirleri açıklanmakta ve bu fikirlerin Amerika Birleşik Devletleri Bağımsızlık Bildirgesi, Fransız Devrimi ve Latin Amerika'daki devrimlerde nasıl uygulandığı anlatılmaktadır. Video, Aydınlanmanın dünyaya ne kattığı ve bu ideallerin günümüzde ne kadar gerçekleşebildiği sorusuyla sonlanmaktadır.
Science's roots trace back to Ancient Egypt and Mesopotamia (3000-1200 BCE). Egyptians developed decimal system and geometry for surveying. Mesopotamians combined rational science with magic in medicine. Babylonian astronomy provided foundation for modern calendars
1571'de Stuttgart'ta yoksul bir ailede doğdu. Altı yaşında kuyruklu yıldız ve dokuz yaşında Ay Tutulması gözlemledi. Tübingen Üniversitesi'nde felsefe ve teoloji eğitimi aldı
1642'de çiftçi sınıfından bir ailede doğdu. Cambridge Trinity Koleji'nde matematik eğitimi aldı. 1665'te mezun oldu ancak Kara Veba nedeniyle bir yıl inzivada kaldı
Bu video, bir konuşmacının bilimsel devrim ve aydınlanma konularını ele aldığı bir sunum veya ders formatındadır.. Konuşmacı, bilimsel devrimin 150 yıl süren bir süreç olduğunu ve Türkiye'nin bu devrimi ıskaladığını anlatmaktadır. Osmanlı İmparatorluğu'nun 1687'de bilimsel devrim sentezinin tamamlandığı dönemde Batı'da yeni bir ufuk açarken, Osmanlı'nın bu devrimi ıskalama sonucu geri kalmış olduğunu vurgulamaktadır. 1933 yılında gerçekleştirilen üniversite reformu, Atatürk devrimleri döneminde bilimsel devrimi Türkiye'ye getirmeye yönelik önemli bir adım olarak ele alınmaktadır. Video, bilimsel devrimi yeterince değerlendiremediğimiz ve yeni bilgi üretmenin önemini anlamadığımız sonucuna varmaktadır.
İlk mikroskoplar 17. yüzyılın ilk çeyreğinde Hollanda'da bulundu. Cornelius Drebbel ve Hans Janssen mikroskobun öncüleridir. John Marshall üç mercekli bileşik mikroskop geliştirdi. Antonie van Leeuwenhoek 500'den fazla mikroskop üretti
Bu video, İngiliz matematikçi, fizikçi, astronom, teolog ve yazar Isaac Newton'un hayatını ve bilimsel katkılarını anlatan bir belgesel formatındadır. 25 Aralık 1642'de doğan Newton, bilimsel devrimde anahtar rol oynayan bir doğa filozofudur.. Video, Newton'un yerçekimini keşfetmesi ve bilimsel çalışmalarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Büyük Londra veba salgını sırasında çiftliğinde inzivada diferansiyel ve integralin temellerini atması, optik alanında çalışmalarını ilerletmesi, yerçekimi ve Newton mekaniği teorilerini geliştirmesi detaylı şekilde aktarılmaktadır. Ayrıca, çalışmalarının yayımlanması sürecindeki zorluklar, Royal Society başkanlığına seçilmesi ve 31 Mart 1727'de vefatı da videoda yer almaktadır.
Bu video, Polonya'da doğan ve Krakow Üniversitesi'nden mezun olan modern astronominin yaratıcısı Kopernik'in hayatını ve bilimsel çalışmalarını anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, Kopernik'in eğitim hayatı ve bilimsel çalışmaları hakkında bilgi vererek başlar, ardından Batlamyus sisteminin yerini alan güneş merkezli sistemi detaylı şekilde açıklar. Kopernik'in bu sistemin kilise tarafından şiddetle reddedilmesine rağmen, Galileo, Kepler ve Newton gibi bilim insanlarının desteğini alması ve "Kopernik Devrimi" olarak bilinen bu bilimsel ve felsefi değişimdeki rolü anlatılır. Video, bu devrimin Batı düşüncesinin gelişiminde ve bilimsel çağın başlangıcındaki önemini vurgulayarak sona erer.
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan, bilgi kuramı ve iki kültür kavramı üzerine kapsamlı bir akademik sunumdur.. Sunum, 1959 yılında ortaya atılan iki kültür kavramının tarihsel kökenlerini, bilim kültürü ve beşeri disiplinler arasındaki epistemolojik kopuşu ele almaktadır. Video, 1543-1687 yılları arasındaki bilimsel devrimden başlayarak, bilgi kuramının gelişimini, pozitivizm ve evrimsel bilgi kuramı gibi felsefi akımları ve bu süreçte yaşanan kültürel bölünmeyi kronolojik olarak incelemektedir.. Sunumda ayrıca, bilginin tespit edilmesi için gerekli bakış açıları, yabancı kültürlerle tanışmanın önemi ve bilgi fakültesinin yeniden yapılandırılmasının gerekliliği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, edebiyat, felsefe ve sosyal bilimler alanlarının sınırlarının yeniden çizildiği bir dönem olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacılar (Zehr Hoca, Ercan Bey ve diğer katılımcılar) tarihsel bilimsel gelişmeleri anlatmaktadır.. Video, astronomi tarihindeki önemli gelişmeleri kronolojik olarak ele almaktadır. Ptolemaios'un dünya merkezli görüşünden başlayarak, Kopernik'in güneş merkezli sistemi, Galile'nin teleskop çalışmaları ve Kepler'in gezegen yörüngeleri hakkındaki yasalarına kadar uzanan bir tarihçesi sunulmaktadır. Özellikle Kepler'in üç yasası detaylı olarak açıklanmakta ve bunların astronomiye getirdiği revolüsyon ele alınmaktadır. Video boyunca teknolojinin bilimsel gelişmelere etkisi de vurgulanmaktadır.
Bu video, "Evrenin Evrimi" veya "Kozmoloji" sohbetlerinin dördüncü bölümü olup, sunucu ve Prof. Dr. Alpars Sevgen arasında geçen bir röportaj formatındadır. Prof. Dr. Alpars Sevgen, bilim tarihi konusunda uzman bir akademisyendir.. Video, Avrupa'daki bilim gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. Aristo-Ptolemi sistemi ile başlayıp, Kopernik'in güneş merkezli sistemi, Tiho Brahe'nin gözlemleri, Kepler'in üç kanunu, Galileo'nun teleskop geliştirmesi ve gözlemleri, Newton'un diferansiyel ve integral hesabı icatı gibi önemli bilimsel gelişmeleri anlatmaktadır. Ayrıca Royal Society'nin kuruluşu ve kapitalizmin doğuşu da ele alınmaktadır.. Videoda, Avrupa'nın bilimi desteklemesinin aslında sömürgecilik ve ekonomik güç artırmak için olduğu, kredi sisteminin kapitalizmin "sihirli değneği" olduğu açıklanmaktadır. Osmanlı İmparatorluğu'nun bu gelişmeleri takip etmemesi nedeniyle geride kaldığı vurgulanmaktadır.
Bu video, bilimsel gelişim ve paradigma değişimi konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, Thomas Kuhn'un bilimsel devrim kavramını açıklamaktadır. Kuhn'a göre, bir bilim alanındaki paradigmanın sorulara yanıt verememesi ve yerini yeni bir paradigmanın alması durumu "bilimsel devrim" olarak adlandırılmaktadır. Normal bilim ve devrimci bilim kavramları arasındaki farklar açıklanmakta ve sorunun doğru cevabının "bilimsel devrim" olduğu belirtilmektedir.