Bu video, Maşa'nın anlattığı masallardan oluşan bir çocuk hikaye anlatımıdır. Videoda Maşa, kendi uydurduğu masalları kafiye uydurarak anlatmaktadır.. Video iki farklı masal içeriyor. İlk masalda, kambur at ve oğullarının hırsızların bahçesini çalmaya çalışması ve en küçük oğlanın gergedan-timsah ile mücadelesi anlatılıyor. İkinci masalda ise Emilia adlı köylünün turna balığıyla karşılaşması ve dileklerini nasıl kullandığı hikayesi paylaşılıyor. Her iki masal da bir mesaj içeriyor: ilk masal mutluluğun kendinden kaynaklandığını, ikinci masal ise dileklerin dikkatli kullanılması gerektiğini vurguluyor.
Anlatım, düşüncelerin dil kuralları içinde sözlü veya yazılı olarak dışa vurulmasıdır. Anlatım sözlü ve yazılı olmak üzere iki şekilde gerçekleşir. Yazılı anlatımda sözcüklerin doğru kullanımı ve sade anlatım önemlidir
Bu video, Brigit Labbe'nin "Michelpish" adlı eserinin söz ve sessizlik çevirisi olan bir anlatımdır. Anlatımda evsiz bir adam ve ona yardım etmeye çalışan yabancı bir karakter yer almaktadır.. Video, "üçüncü tema duygular, sözcüklerin gücü" başlığı altında, sözcüklerin insan duygularını nasıl etkileyebileceğini anlatmaktadır. Evsiz adamın para kutusuna para atmayan insanların, yabancı adamın "Bahar geldi ama ben göremiyorum" yazısını yazmasıyla para atmaya başlaması örneği üzerinden, sözcüklerin insanları nasıl duygusal bir yolculuğa çıkarabileceği gösterilmektedir. Video, sözcüklerin insan duygularını, umutları, kederleri ve aşkları anlatmak için nasıl kullanılabileceğini vurgulayarak sona ermektedir.
İletişim, duygu ve düşüncelerin çeşitli yollarla aktarılmasıdır. Dil, sosyal yaşamda en etkili iletişim aracıdır. İletişim süreci gönderici, alıcı, ileti, kanal ve geri bildirim ögeleriyle şekillenir
Duygu ve düşünceler açık ve net bir şekilde anlatılmalıdır. Anlatım tek bir yargıyı açıkça ifade etmelidir. Gereksiz sözcük ve eklerden kaçınılmalıdır. Anlatım süsten uzak, sade olmalıdır. Anlatım içten ve samimi bir şekilde yapılmalıdır
Kitap 149 atasözü ve hikayesinden oluşmaktadır. Atasözleri eğlenceli hikayelerle anlatılmıştır. Hikayeler anonim ve yazarın kendi anlatımlarından seçilmiştir. Her atasözünün başında anlamı ve sonunda açıklaması verilmiştir
Bu video, bir kişinin yaşadığı suç olayını anlattığı bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, olay yerinde oturan ve yeğeninin de olay yerinde olduğunu belirten bir kişi olarak görünmektedir.. Videoda, bir olay yerinde yaşanan bir suç olayı anlatılmaktadır. Konuşmacı, olay yerindeki durumu, beş yaşındaki yeğeninin kaçışını ve komşuların yardım etme çabalarını aktarmaktadır. Ayrıca, olay sırasında ustaların ve amcanın olmadığı, okul saati olduğu ve bu nedenle caninin aralarında olduğu iddiasını dile getirmektedir. Video, "i do i do i do i do" sözleriyle sona ermektedir.
Edebiyat, duygu ve düşüncelerin estetik biçimde dil aracılığıyla anlatılmasıdır. Edebiyatın malzemesi kelimelerdir ve diğer sanatlardan farklı olarak dille gerçekleştirilir. Edebiyat tarih, psikoloji, sosyoloji gibi bilim dallarıyla yakından ilişkilidir
Bu video, bir konuşmacının izleyicilere hitap ettiği kısa bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, "Anne Lee" adlı bir karakterin yaşadığı olayları anlatmaktadır.. Video, bir yolculuğun sonunda yaşanacak önemli bir anı vurgulamaktadır. Konuşmacı, izleyicilere korkmamaları gerektiğini, tüm insanların yolculukta yaşadığı zorlukları ve büyük fedakarlıkları anlatmaktadır. Anlatım, "bu is ne oldu Anne Lee" ifadesiyle sona ermektedir.
Metinde geçen sözcüklerin anlamları ve bulmacalar üzerinde çalışılmıştır. Evliya Çelebi'nin Seyahatname'sinin anlatım yönü açıklanmıştır. Deprem büyüklüğü ve şiddeti kavramları karşılaştırılmıştır. Öznel ve nesnel anlatım türleri ayırt edilmiştir
Bu video, Mutlu TV kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, izleyicilere Türkçe atasözlerini öğretmektedir.. Videoda atasözlerinin tanımı yapılarak başlanmakta ve ardından "Ak akçe kara gün içindir", "Ev alma, komşu al", "Dost acı söyler" gibi çeşitli atasözleri ve bunların anlamları sırasıyla anlatılmaktadır. Her atasözü için kısa bir açıklama yapılarak, günlük hayatta nasıl uygulanabileceği açıklanmaktadır. Video, atasözlerinin öğrenilmesi ve anlamlarının anlaşılması amacıyla hazırlanmıştır.
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında olup, Niloya adlı bir kız ve annesi, Fatoş teyze, Mete ve Tospik adlı karakterler yer almaktadır.. Video, Mete'nin şeker yiyerek hastalanması ve annesinin "kulağına küpe olsun" diyerek öğüt vermesiyle başlar. Niloya, bu deyimin anlamını anlamak için şekerlerden küpe yapar ve annesine gösterir. Annesi, "kulağına küpe olsun" deyiminin aslında bir hatayı unutmayarak tekrar etmememizi öğütlediğini açıklar. Video, deyimin anlamını anlatan bir şarkı ile sona erer.
Bu video, bir yemek tarifi anlatımıdır. Anlatıcı, hünkar beğendi yapımını adım adım göstermektedir.. Videoda hünkar beğendi yapımı için gerekli malzemeler ve aşamalar detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce yağ, parça et, soğan ve biber kavrulur, ardından salça ve domates eklenir. Etler yumuşayana kadar pişirilir. Aynı zamanda patlıcanlar közlenir, un ve süt ile sos hazırlanır, patlıcanlar ve kaşar peyniri eklenerek harmanlanır. Son olarak patlıcan yatağı servis tabağına yerleştirilir ve üzerine pişmiş et eklenir.
Bu video, bir yemek tarifi videosu olup, sunucu izleyicilere topalak yemeği yapımını adım adım göstermektedir.. Videoda topalak yemeğinin yapılışı detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce kıyma, rendelenmiş soğan, baharatlar ve yumurta ile köfte hazırlanır, ardından unla yoğrulur. Aynı zamanda haşlanmış nohutlar ve soğan sote edilir. Son olarak köfteler nohutlu suya ilave edilir ve pişirilir. Video, pişen topalak yemeğinin görüntüsüyle sona erer.
Bu video, bir kişinin annesi için okuduğu bir şiir veya kitaptan alıntıdır. Konuşmacı, annesine kitap okuduğunu belirtiyor.. Video, Çanakkale Savaşı'nı anlatan bir şiir veya metin parçasını içeriyor. İçerikte savaşın acıları, düşmanların ülkeye girmesi, ateş etmesi ve anne figürüne vurgu yapılmaktadır. Şiirde "Çanakkale" ve "Barış Kale" olarak anılan yerde, anne figürü sayısız askere kucağını açmış ve savaşın anlamı sorulmaktadır. Video, "Çanakkale, evrene barışı öğret" diyerek barış çağrısıyla sona ermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe dil bilgisi ve anlatım sorularının çözümünü içeren eğitim içeriğidir. Eğitmen, KPSS sınavına hazırlık amacıyla çeşitli soru tiplerini ele almaktadır.. Videoda "kadar" sözcüğü, "için" edatı, söz öbekleri, deyimler, karşıt çağrışımlar, kişileştirme ve cümlelerin anlam analizi gibi Türkçe dil bilgisi konuları işlenmektedir. Eğitmen, her bir soruyu detaylı olarak inceleyerek doğru cevapları açıklamakta ve yanlış seçeneklerin neden yanlış olduğu bilgisini vermektedir.. Videoda ayrıca "donup kalmamak", "gerilere itilmek", "acının üstüne çıkmak", "büyük oranda", "alabildiğine", "yeterince", "çok", "olasılık" gibi ifadelerin cümlelerdeki anlamları ve doğru kullanımı örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca edebiyat hakkındaki bir parçadan yola çıkarak "edebiyat vize vermek için okurun niceliğine bakmaz, yetkinliğine bakar" ifadesinin anlamı da açıklanmaktadır.
Bu video, bir macera anlatımı formatında olup, konuşmacı ve bir asker karakteri yer almaktadır.. Videoda bir macera deneyimi anlatılmaktadır. Konuşmacı, büyük bir sürü ile karşılaştığını ve büyüklerden birini bulduğunu, diğerlerinin ise gittiğini belirtmektedir. Macera devam ederken, bir asker karakteri "dört ay aşağı" dediği bir yerden bahsedilmektedir. Video, "bir sürü nereye gitti" sorusuyla sona ermektedir.
Bu video, bir kişinin Pierre Loti Tepesi'ni ziyaret ettiği ve tepenin tarihini anlattığı bir gezi vlogu formatındadır.. Videoda Pierre Loti Tepesi'nin adının kökeni anlatılmaktadır. Fransız donanmasında görev yapan bir adamın üç eşiyle gizli bir aşk yaşadığı, kadının genç yaşta öldüğü ve adamın onu beklediği için tepenin Pierre Loti olarak adlandırıldığı açıklanmaktadır. Ayrıca tepenin tarihi hakkında bilgiler verilmekte, Roma imparatoru heykelinin koydurulması, yıldırım çarpması sonucu heykellerin düşmesi ve sonrasında yapılan onarımlar anlatılmaktadır.
Bu video, "Örgü Sepeti" YouTube kanalında yayınlanan bir örgü anlatımıdır. Anlatıcı, izleyicilerin isteği üzerine üç aya uygun bir kapüşonlu hırka modelini adım adım göstermektedir.. Videoda, Nako Elit Baby marka iplik kullanılarak üç aya uygun bir kapüşonlu hırka örme tekniği detaylı olarak anlatılmaktadır. Anlatım, şişin kurulumundan başlayarak, gizli arttırmalar, kolların örülmesi, bedenin tamamlanması ve kapüşonun yapımı aşamalarını içermektedir. Anlatıcı, ayraçlar kullanarak bölümleri ayırt ederek ilk defa yapanlar için daha kolay anlaşılabilir bir anlatım sunmaktadır. Hırka, hem kız hem de erkek bebekler için uygun bir model olarak tanımlanmaktadır.