Sevgiliye olan sevgiyi anlatmanın ömrü yetmeyeceği vurgulanıyor. Sevgilinin temiz ve büyük yüreğinin özel olduğu belirtiliyor. Sevgilinin yokluğunda büyük üzüntüler ve özlemler yaşanıyor. Sevgilinin değeri büyük ve kaybedilme korkusu var
Bu video, bir içerik üreticisinin defter düzeni konusunda bilgi paylaştığı bir eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, önceki hafta güzel yazı yazmakla ilgili bir video paylaştığını ve bu videoda defter düzeni hakkında detaylı bilgiler vereceğini belirtiyor.. Video, defter düzeni için gerekli malzemeleri (bantlar, etiketler, damgalar, desenli kağıtlar, farklı kalemler) tanıtarak başlıyor ve ardından adım adım bir defter sayfası hazırlama sürecini gösteriyor. İçerik üreticisi, okula dönüş temalı bir sayfa örneği üzerinden, desenli kağıtların yapıştırılması, etiket ve damga kullanımı, farklı yazı stillerinin kullanılması ve doodle ile süsleme gibi teknikleri gösteriyor. Ayrıca, kırtasiye malzemelerinin olmaması durumunda da defterin nasıl estetik hale getirilebileceği hakkında ipuçları veriyor.
Bu video, bir mektup okuma ve suç incelemesi formatında sunulmaktadır. Videoda bir kişi, sevdiği kadına yazdığı mektubu okuyor ve ardından bir suç soruşturması sahnesi yer alıyor.. Videoda öncelikle bir mektup okunuyor. Mektupta, konuşmacı hayatta olmadığını ve sevdiği kadına yıllar önce aldığı birini geri verdiğini belirtiyor. Mektupta Derin Çelik adında bir kızın Yağmur Özden adını kullanarak konuşmacıyı aradığı ve konuşmacının kendisini bağışlaması istendiği anlaşılıyor. Daha sonra bir suç soruşturması sahnesi başlıyor ve bir kişi, elindeki dikiş nedeniyle suçlu olduğu iddia ediliyor.
Bu video, bir anlatıcının Cahit Bey adlı bir kişinin yazılarını ve duygularını anlattığı bir içeriktir. Berat Zarifoğlu'nun da bahsettiği bir mektubun okunduğu belirtilmektedir.. Videoda, Cahit Bey'in sözlü olarak az ifade etmesine rağmen yazılarında duygularını daha açık ifade ettiği anlatılmaktadır. Anlatıcı, bir kartpostaldaki kurgusal mutluluk sahnesinden bahsederken, Cahit Bey'in notlarında bulunan ve an içindeki mutluluğu güzel tarif eden meşhur mektubun okunduğunu belirtmektedir.
Yazarın günlük olayları samimi dille okuyucuyla konuşuyormuş gibi anlatmasıdır. Kişisel deneyimlerden yola çıkarak olaylara bakış açısı sunar. Konu sınırlaması olmadan özgürce ifade edilebilir. Okuyucuyla duygusal bağ kurarak etkileyici iletişim sağlar
Gerekçe, bir düşünceyi veya eylemi haklı göstermek için öne sürülen mantıklı argümandır. Gerekçe hem yazılı hem sözlü olarak ifade edilebilir. Türkçede "gerek" kökünden türemiş bir kelimedir
Bu video, bir hikaye anlatımı formatında sunulmuştur. Anlatıcı, insanın hayatındaki önemli noktaları ve bunların kaybedilmesinin sonuçlarını anlatmaktadır.. Video, insanın virgül, nokta, ünlem, soru işareti, iki nokta ve tırnak işareti gibi noktalama işaretlerini sırayla kaybettiğini ve bu kayıpların onun düşüncelerini, duygularını ve iletişimini nasıl etkilediğini anlatmaktadır. Hikaye, insanın hayatının sonuna geldiğinde sadece başkalarının düşüncelerini içeren tırnak işaretiyle kalmasıyla sona ermektedir.
Anlatım, düşüncelerin dil kuralları içinde sözlü veya yazılı olarak dışa vurulmasıdır. Anlatım sözlü ve yazılı olmak üzere iki şekilde gerçekleşir. Yazılı anlatımda sözcüklerin doğru kullanımı ve sade anlatım önemlidir
Bu video, Çağrı Hoca tarafından sunulan bir İngilizce dil dersidir. Hoca, gramer ve kelime konularından uzaklaşarak, Ozan adlı bir öğrencinin Kate'ye yazdığı mektubu incelemektedir.. Videoda, yaklaşık 30 tane benzer metin üzerinden geçmiş konuların hatırlanması amaçlanmaktadır. Hoca, mektubu okuyarak kelime ve gramer yapısını açıklamakta, "pen friend" (mektup arkadaşı), "global" (küresel), "university" (üniversite), "Istanbul", "Ankara", "successful" (başarılı), "primary school" (ilkokul), "anatolian high school" (Anadolu Lisesi) gibi kelimeleri ve ifadeleri Türkçe'ye çevirmektedir. Dersin sonunda, yeni öğretilen kelimeler tekrar edilmektedir.
Bu video, birkaç kişinin katıldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Melis adında bir kişi de bulunmaktadır.. Videoda konuşmacılar sevgi, yazı ve oruç gibi konuları tartışmaktadır. Bir konuşmacı "sevgi yaşanır ve biter bitmez bu bir ben onu gördükten sonra zaten içindeki sevgi bitirdim" diyerek duygularını ifade etmektedir. Ayrıca Melis'in bir yayında canlı olduğu ve yayının kaybedildiği, cezalı yapıldığı belirtilmektedir. Video, bir kişinin cips yediği bir sahneyle sona ermektedir.
Cohesive devices are linking words that organize ideas logically. They help create connections between sentences and paragraphs. They carry 25% weight in IELTS Writing test criteria
Makale, bir konuyu savunmak için yazılan, derinlemesine araştırma gerektiren yazıdır. Ana çıkış noktası düşünmektir ve sağlam delillere dayanır. Tarafsızlık ve nesnellik ilkeleri esastır. Açık, anlaşılır ve ciddi bir dil kullanılır
Bu video, Erhan adlı bir metin yazarının İstanbul sahil yolunda çektiği bir eğitim içeriğidir. Erhan, 2008-2009 yıllarında Şifre Net'te çalışırken junior editörler bölümünden gelen yazıları kontrol ettiğini anlatıyor.. Video, imla hatalarına takılmak yerine anlatım gücüne odaklanmanın önemini vurguluyor. Erhan, metin yazarlığı dışında içerik üretirken de storytelling (hikaye anlatımı) becerisinin gerekliliğini açıklıyor. Yapay zekanın imla hatalarını çözebileceği halde, kreatif beceriler ve anlatım gücünün yapay zekanın kolayca alamayacağı bir değer olduğu belirtiliyor. Video, sosyal medyada popüler olan yazıların bile imla hataları içerdiğini örneklerle göstererek, iyi bir hikayenin imlası değil, yazarın hayal gücü ve özgün sesiyle değerli olduğunu vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının Hocaefendi'nin sohbetleri ve yazıları arasındaki farkları anlattığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Hocaefendi'nin sohbetlerini ve yazılarını takip eden biri olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, Hocaefendi'nin sohbetlerinde ve yazılarında neden farklı mesajlar verildiğini ele alıyor. Konuşmacı, sohbetlerin daha hassas konularda daha hassas bir şekilde ifade edilmesi gerektiğini, yazıların ise daha dikkatli ve scripted bir mesaj vermek için daha uygun olduğunu belirtiyor. Ayrıca, Hocaefendi'nin yazılarının bir ay boyunca emek harcayarak hazırlanması ve bazen sohbetlerinin yayınlanmaması gibi konulara değiniyor. Konuşmacı kendi içerik üretme sürecinden de örnekler vererek, soru-cevap formatındaki videoların ve temel kavramlar üzerine hazırlanan videoların önemini vurguluyor.
Bu videoda Cihan, Esra Elönü'nün 12.1.2012 tarihli "Diyanet Çocukları Dağa Çıkarmıyor, Umre'ye Götürüyor" başlıklı yazısını özetliyor. Cihan, Esra Elönü'nün yazısını okumak yerine kısaca özet geçeceğini ve yazının sonunda kendi fikirlerini paylaşacağını belirtiyor.. Videoda Cihan, Esra Elönü'nün Diyanet İşleri'nin öğrencilere yönelik umre programı hakkındaki yazısını özetliyor. Yazarın "evlat" olarak tabir ettiği şakirdler, "borazancı" olarak tanımladığı muhalif medya ve "cahilliğin değirmenine su taşıyanlar" olarak nitelendirdiği laiklikçiler hakkında görüşlerini aktarıyor. Ayrıca yazarın kullandığı "kavak yelleri öbeği", "özgürlüğün sinek avlaması" gibi deyimlerin anlamlarını açıklıyor ve yazının sonunda yazarın ruh halini yansıtan bir şarkı dinletiyor.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı imza analizi ve karakter tanımlama konusunda bilgi veriyor. Konuşmacı, İzmir Devlet Konservatuvarı'nda nota ve basın bölümü okumuş bir müzik eğitmeni olarak kendini tanıtıyor.. Videoda, imza atma şekli, dokunuş biçimi, ad-soyad noktalamaları ve bunların enerji kaynağı olarak yorumlanması anlatılıyor. Konuşmacı, imza ve yazıdan çıkan desenlerin kişiyi tanımlamaya nasıl yardımcı olduğunu gösteriyor ve canlı yayın sırasında izleyicilerin imzasını analiz ediyor. Ayrıca, Mehmet Ali Bulut'un harflerle ilgili kitabından bahsediliyor ve imza analizinin Türkiye'de daha fazla önem kazanması gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, bir kişinin doğum gününde yazdığı kişisel bir yazı formatındadır. Konuşmacı, kadın temalı bir yazı yazma eğilimini ve bu konudaki düşüncelerini paylaşıyor.. Video, kadın temalı bir yazı yazma sürecini ve bu konudaki zorlukları ele alıyor. Konuşmacı, erkeğin egemen olduğu bir dünyada kadının gerçek öyküsünü anlatmanın zorluklarını ve dilimizde kadını tanımlayabildiğimiz gün kendimizi öğrenmiş olduğumuzu vurguluyor. Ayrıca, bir antropologun denizle konuşmaya inandığı ve kabileyle uzun süre kaldığı bir anekdotla videoyu sonlandırıyor.
Bu video, bir konuşmacının sayıları yazma ve enerji etkisi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, sayıları yazma ve sesli söylemenin enerji üzerindeki olumlu etkisini anlatmaktadır. Evrende var olan enerjinin hiçbir zaman yok olmadığını, sadece dönüştüğünü ve yazılı olan her şeyin sonsuzlaştırıldığını açıklamaktadır. Grabovoi ve bazı öğretilerde, teşhislerin yazılı bırakılmaması gerektiği, günlüklerde olumsuz deneyimlerin yazılmasının olumsuz frekansları sonsuzlaştırdığı ve bunun yerine olumlamaların yazılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Almanca sınavlarına hazırlık içeriğidir. Eğitmen, yıllar içinde topladığı ve sınavlarda yüksek puan almayı sağlayan kalıpları paylaşıyor.. Video, Almanca B1, B2 ve C1 seviyelerinde kullanılabilecek çeşitli kalıpları içermektedir. Eğitmen, "Was mein Ach damit und zolte fiil metn bla bla su labla" gibi günlük konuşmada ve yazmada kullanılabilecek kalıpları, "Dacis manticomfed" gibi deyimleri ve "Dask uber hannah" gibi ifadeleri detaylı şekilde açıklıyor. Ayrıca, bir sonraki videoda Almanca'da yazılmaması gereken kelimeler ve bunların yerine kullanılabilecek alternatifler hakkında bilgi vereceğini belirtiyor.