Used to, geçmişte sürekli yapılan fakat artık yapılmayan alışkanlıkları ifade eder. Olumlu cümlelerde özne + used to + fiilin yalın hali şeklinde kullanılır. Olumsuz cümlelerde "didn't use to" yapısı tercih edilir. Soru cümlelerinde "did" yardımcı fiili kullanılır
Spor, tüm dünyada popüler ve sosyal bir yaşam biçimidir. Spor, zihinsel gelişimi ve değerleri öğretir. Düzenli spor, psikolojik ve fizyolojik zorluklarla başa çıkmayı öğretir. Spor, çocukların motor becerilerini ve akademik performansını artırır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan motivasyonel bir konuşmadır. Konuşmacı, "Yüzgün" adlı bir dil öğrenme programının kurucusu olduğunu belirtiyor.. Video, "Dil öğrenmek için ne kadar çalışmalıyım?" sorusuna cevap vererek başlıyor ve bu sorunun aslında her işte başarıya ulaşmak için ideal çalışma süresi sorusunu kapsadığını açıklıyor. Konuşmacı, başarıya ulaşmanın tek yolu o işi alışkanlık haline getirmek olduğunu ve bunun için en az üç ay boyunca her gün çalışmanın gerekliliğini vurguluyor. İdeal çalışma süresinin ise en az yüz gün boyunca her gün yapabileceğiniz çalışma süresi olduğunu, alt limit belirlemenin önemini ve hedeflerin gerçekçi olması gerektiğini anlatıyor.
7 saatlik uyku yeterli gelen kişi, 6 saate çekmeye çalışıyor. Sabah 10'dan önce kalkamıyor ve 10 saat uyuysa bile geç kalkabiliyor. YKS hazırlığı nedeniyle bu düzeni tercih ediyor
Bu video, bir kişinin adada tuvalet kullanımı hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, eski yarışmacılardan duymuş olduğu tuvalet hikayelerinden etkilendiğini belirtiyor.. Videoda konuşmacı, adada tuvalet kullanımının nasıl olduğunu ve bu durumun insan üzerindeki etkilerini anlatıyor. Adada lavabo nerede sorusu sorulduğunda "arkayı dönüyorsun, ormana gidiyorsun" cevabı veriyor ve orada insanın doğanın içinden hissettiğini, alışmamak veya yadırgamak yerine alıştığını belirtiyor. Konuşmacı, bu duruma nasıl girdiğini ve çıktığını bilmediğini de ekliyor.
"Be used to" kalıbı "alışkın olmak" anlamına gelir. Özneye göre "am", "is", "are" veya fiilin -ing eki kullanılır. Olumsuz cümlelerde "am not", "is not", "are not" kullanılır
Bu video, Oğuz adlı bir çocuğun kitap okuma alışkanlığını kazanma hikayesini anlatan bir çocuk hikayesidir. Hikayede Oğuz ve arkadaşları, Oğuz'un annesi ve Yasemin Meyva karakterleri yer almaktadır.. Video, Oğuz'un arkadaşlarının düzenlediği kitap okuma kampanyasına katılmaya başlaması ve kitap okuma alışkanlığını kazanma sürecini anlatmaktadır. İlk başta kitap okurken sıkıldığı ve uykusunun geldiği Oğuz, annesinin desteğiyle kendine güvenmeye başlar ve günde yarım saat kitap okumaya karar verir. Zamanla kitap okuma alışkanlığını kazanır ve kitapların kendisine açtığı yeni dünyaları keşfeder. Hikaye, "İstedikten sonra insan her şeyi başarabilirmiş" mesajıyla sona erer.
Bu video, bir kişinin kümeste yaşanan komik bir olayı anlattığı bir hikaye formatındadır. Anlatıcı, kümesindeki tavuklarını ve horozunu konu almaktadır.. Videoda, yan bahçenin horozunun kümese dadanması ve anlatıcının en sevdiği tavuğunu yakalaması olayı anlatılmaktadır. Horozun tavukla olan ilişkisi, anlatıcının tavuk ve horozu öldürmesi, ardından tavuk dönercisiyle olan komik diyaloglar ve dönercinin de öldürülmesi gibi olaylar kronolojik olarak aktarılmaktadır. Video, anlatıcının "alışkanlık napıyım" diyerek sona ermektedir.
Seinfeld'in "Zinciri Kırma" prensibi 2007'de eşi Devletşah tarafından blogda paylaşıldı. Seinfeld, daha iyi komedyen olmak için her gün yazmaya karar vermiş
Bu video, Oğuz adlı bir çocuğun kitap okuma alışkanlığını kazanma hikayesini anlatan bir çocuk hikayesidir. Hikayede Oğuz ve arkadaşları, Oğuz'un annesi ve Yasemin Meyva karakterleri yer almaktadır.. Video, Oğuz'un arkadaşlarının düzenlediği kitap okuma kampanyasına katılmaya başlaması ve kitap okuma alışkanlığını kazanma sürecini anlatmaktadır. İlk başta kitap okurken sıkıldığı ve uykusunun geldiği Oğuz, annesinin desteğiyle kendine güvenmeye başlar ve günde yarım saat kitap okumaya karar verir. Zamanla kitap okuma alışkanlığını kazanır ve kitapların kendisine açtığı yeni dünyaları keşfeder. Hikaye, "İstedikten sonra insan her şeyi başarabilirmiş" mesajıyla sona erer.
Kağıt, sindirilemeyen selüloz lifleri içerir ve sindirim sorunlarına yol açabilir. Kağıt besin değeri taşımaz ve sağlıklı gıdaların yerini alabilir. Kağıt üretiminde kullanılan kimyasallar zehirlenmeye neden olabilir. Bazı bireylerde psikolojik rahatsızlık belirtisi olabilir
Bu video, Gürkan adlı konuk ile bir sunucu arasında geçen podcast formatındaki bir sohbeti içermektedir. Gürkan, e-ticaret ve dijital pazarlama konusunda deneyimli bir konuşmacı olarak karşımıza çıkmaktadır.. Sohbet, Türkiye'deki kafa yapısı (mindset), yetkinlik geliştirme, alışkanlık oluşturma ve kişisel gelişim konularını ele almaktadır. Konuşmacılar, korkuları aşmanın yolları, değer üretmenin önemi, aksiyon alma stratejileri ve krizleri fırsatlara dönüştürme konularını tartışmaktadır. Video boyunca, başarıyı kazanmak için sadece yetkinlik yaratmak yeterli olmayan, bunun üzerine karar verme ve aksiyon alma stratejilerinin de önemine vurgu yapılmaktadır.. Konuşmacılar ayrıca, farklı ülkelerdeki yaşam deneyimlerinden, e-ticaret deneyimlerinden ve kişisel gelişim süreçlerinden örnekler vererek, bilgiye sadece takılmak yerine kişisel değerlerin ve tutumların önemini vurgulamaktadırlar. Video, kriz dönemlerinde adaptif olmanın ve sorunları fırsatlara çevirmenin önemini anlatarak, dinleyicilere olumlu bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir sunucu ve Muzaffer Değirmenci adlı konuk arasında geçen, nöro-evrimsel perspektiften insan davranışlarını inceleyen bir röportaj formatındadır. Ayrıca izleyicilerden de katılım istenmektedir.. Programın ana konusu bağımlılıklar ve bunların nedenleri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde bağımlılıkların beynimizin doğal devrelerinden kaynaklanan "yazılımsal hatalar" olduğu ve insanın 300 bin yıllık tarihinde avcı-toplayıcı olarak yaşamış olması nedeniyle günümüzdeki çokluk dünyasında yaşadığı zorlukların bağımlılıklara yatkınlığı artırdığı açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise bağımlılık ve alışkanlık arasındaki farklar ele alınmakta, bağımlılığın yoksunluk hissi, kontrol zorluğu ve dozun sürekli artması gibi kriterlerle tanımlanabileceği belirtilmektedir.. Videoda ayrıca anne-baba kontrolü bağımlılığı, telefon bağımlılığı gibi modern dünyada yaygın olan bağımlılık türleri tartışılmakta ve izleyicilerin kendi bağımlılık durumlarını değerlendirmelerine yardımcı olacak bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, konuşmacının tembelliği kucaklamak ve yeni alışkanlıklar kazanmak konusunda deneyimlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Video, Bill Gates'in tembel insanları işe aldığını söyleyen bir hikayeyle başlayıp, tembelliğin kalıtsal bir özellik olduğunu ve bu özelliğin yerleşik hayata geçişte önemli rol oynadığını anlatıyor. Konuşmacı, "yirmi saniye kuralı" olarak adlandırdığı yöntemi örneklerle açıklıyor: yapmak istediğimiz davranışları kolaylaştırmak, yapmak istemediğimiz davranışları zorlaştırmak. Kendi deneyimlerinden bahsederek, spor yapma alışkanlığını nasıl kaybettiğini ve pandemi döneminde "mini habits" kitabından öğrendiklerini paylaşarak, tembelliği kucaklayarak yeni alışkanlıklar kazanmanın yollarını gösteriyor.
Bu video, Etienne de La Boétie'nin "Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev" eserini ve diğer felsefi metinleri okuyan bir sunum formatındadır. Sunumda Charles Test'in önsözü, Montaigne'nin "Dostluk" konulu bölümü ve Delebatiye'nin eserlerinden alıntılar yer almaktadır.. Video, özgürlük ve kulluk kavramları arasındaki temel felsefi tartışmaları ele almaktadır. 1550'lerde yazılan ve 1579'da gizlice basılan La Boétie'nin eseri, insanların neden tek bir kişiye boyun eğdiğini ve özgürlük için savaşanların cesaretini inceliyor. Sunum, tarihsel örnekler (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Bonapart, Bourbonlar) üzerinden bu konuyu derinlemesine analiz ediyor.. Videoda ayrıca, alışkanlığın insan üzerindeki etkisi, üç farklı tiranlık türü (halkın seçimiyle, silahların gücüyle ve verasetle), gönüllü kulluğun ilk nedenleri ve özgürlüğün insanlara verdiği cesaret gibi konular da ele alınmaktadır. Sunum, özgürlüğün doğal bir hak olduğunu savunarak, insanların doğası olarak özgür olduğunu ancak alışkanlıkla kulluğa alışabildiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının alışkanlık ve eğitim konularında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, bir köylü kadının danayı kucağına alıp taşımasıyla başlayan alışkanlık hikayesini anlatarak başlar ve alışkanlığın gücünü vurgular. Ardından, çocukların küçük yaşlardan itibaren kötü alışkanlıkların nasıl oluştuğunu ve bunların zamanla nasıl geliştiğini açıklar. Konuşmacı, çocukların küçük yaşlardan itibaren kötü davranışları göstermesinin tehlikeli olduğunu ve bu davranışların zamanla daha büyük sorunlara yol açabileceğini belirtir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı tarafından vücut ile beynin 21 günlük savaşı konusu anlatılmaktadır.. Video, alışkanlıkların nasıl oluştuğunu ve 21 günlük bir süreçte nasıl alışkanlık haline geldiğini açıklamaktadır. Konuşmacı, alışkanlıkların bilinçaltı ve irade ile ilişkisini tohum örneği üzerinden anlatmakta, psikolojik tedavilerde, Olimpiyat takımlarında ve askeri ordularda 21 günlük süreçlerin önemi hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca, kötü alışkanlıkları değiştirmek için zıt iyi alışkanlıklar geliştirmenin daha etkili bir yöntem olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Çağrı Hoca tarafından "Konuşarak Öğren" ile birlikte hazırlanan İngilizce derslerinin bir bölümüdür. Hoca, İngilizce dilbilgisi konularını anlatmaktadır.. Videoda "be used to" ve "get used to" ifadelerinin kullanımı detaylı olarak açıklanmaktadır. İlk olarak "use to" ifadesinin geçmişte tekrarlanan eylemleri ifade etmek için kullanıldığı hatırlatılır, ardından "be used to" ve "get used to" ifadelerinin "alışkın olmak" anlamını taşıdığı, yapıları ve kullanım örnekleri verilir. Video, örnek alıştırmalarla devam eder ve izleyicilere kendi alıştırmalarını yapmaları için beş soru sunulur.
Bu video, İsmail ve uşağı arasında geçen bir sohbeti göstermektedir. İsmail, bir alışkanlığı bırakmak isteyen ve stresle mücadele eden bir karakterdir.. Sohbetin ana konusu, İsmail'in alışkanlık bırakma çabaları ve bunun beynindeki dopamin seviyeleriyle ilişkisidir. İsmail, televizyondan öğrendiği beyin teorilerini uşağına anlatırken, çapkınlık davranışlarının beynindeki bir sorunla ilgili olduğunu düşünür. Sohbet, eski yöntemlerin (saman altından su yürütmek, ayyaş olmak gibi) tekrar uygulanması gerektiği fikriyle sona erer.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan açıköğretim lisesi İngilizce dersinin beşinci dersinin dördüncü bölümünü içermektedir.. Videoda "use to" yapısının geçmiş zamandaki alışkanlık niteliğinde yapılanları veya sıklıkla meydana gelen olayları ifade etmek için nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. Ders, konunun temel yapısını, cümle yapısını ve kullanım alanlarını örneklerle açıklamakta, olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanımı, "when" bağlacıyla birlikte kullanımı ve resimlerle desteklenen örnekler sunmaktadır.. Videoda ayrıca konuyu pekiştirmek için hazırlık alıştırmaları ve soru çözümleri de bulunmaktadır. Son bölümde ise beş sorudan dokuz soruya kadar olan bir test formatında "used to" fiilinin geçmiş zaman kullanımı ve fiillerin anlamları üzerinde durulmakta, her soru için doğru cevap verilmekte ve cümlelerin Türkçe karşılıkları sunulmaktadır.