• Buradasın

    Yönetişim

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Xcn koin ne işe yarar?

    XCN coin, Onyx Protokolü'nün yerel kripto para birimidir ve çeşitli işlevlere sahiptir: Yönetişim ve oy kullanma: Ağdaki iyileştirmeler ve yenilikler için oylamada kullanılır. İşlemlerde ödeme yöntemi: XCN, ağ üzerindeki işlemler için ödeme olarak kullanılabilir ve kullanıcılara indirim ile premium özelliklere erişim sağlar. Staking ve gelir elde etme: XCN token sahipleri, staking yaparak doğrulayıcı olabilir veya gelir paylaşımı alabilir. Kurumsal blok zincir çözümleri: Büyük finans kuruluşlarına yönelik blok zincir çözümleri sunar. XCN coin, Ethereum blockchain üzerinde çalışır ve ERC-20 standardını kullanır.

    Sonic token ne işe yarar?

    Sonic token (S) birden fazla işleve sahiptir: Yönetişim süreçlerine katılım. Ağın güvenceye alınması. İşlem ücretlerinin ödenmesi. Airdrop etkinliklerin düzenlenmesi. Ödeme para birimi olarak kullanım. Likidite teşviki. Sonic token, Ethereum üzerinde ERC-20 standardında üretilmiştir.

    Usual coin ne işe yarar?

    Usual Coin (USUAL), Usual Protocol’ün ekosisteminde çeşitli işlevlere sahiptir: Staking ve gelir paylaşımı. Yönetişim. Likidite sağlama. Gerçek dünya varlıklarının tokenizasyonu. NFT işlemleri. Usual Coin, DeFi alanında daha adil, şeffaf ve topluluk odaklı bir sistem yaratmayı amaçlar.

    Yerel yönetimler için stratejik planlama ve kriz yönetimi neden önemlidir?

    Yerel yönetimler için stratejik planlama ve kriz yönetimi önemlidir çünkü: Stratejik Planlama: Kaynakların Etkin Kullanımı: Yerel yönetimlerin kaynakları sınırlıdır, stratejik planlama bu kaynakların etkin ve verimli kullanılmasını sağlar. Değişime Uyum: Kuruluşu değişen çevre şartlarına hızlı bir şekilde adapte eder, böylece sürekliliği ve stratejik amaçlara ulaşmasını hedefler. Hesap Verebilirlik ve Şeffaflık: Performans göstergelerinin oluşturulması, faaliyetlerin şeffaflık ve hesap verme sorumluluğu doğrultusunda şekillendirilmesini sağlar. Kriz Yönetimi: Risklerin Azaltılması: Kriz sinyallerinin zamanında alınması ve kriz yönetim planlarının oluşturulması, risklerin azaltılmasına yardımcı olur. Hızlı Müdahale: Kriz anında hızlı ve doğru bilgilendirme ile panik ve kaosun önlenmesi, hızlı müdahale edilmesi sağlanır. Dayanıklılık Artışı: Toplumun krizlere karşı dayanıklılığının artırılması, kriz sonrası iyileştirmenin ve yeniden inşanın daha etkili yapılmasını mümkün kılar.

    Etik kuralları 7 temel ilke nedir?

    Etik kuralların 7 temel ilkesi şu şekildedir: 1. Yararlılık ilkesi. 2. Kötü davranmama ilkesi. 3. Özerkliğe saygı ilkesi. 4. Adalet ilkesi. 5. Aydınlatılmış onam ilkesi. 6. Gizliliğe saygı ilkesi. 7. Zarar vermeme ilkesi.

    Akıllı yönetişim uygulamaları nelerdir?

    Akıllı yönetişim uygulamaları şunlardır: E-devlet kapısı üzerinden belediyecilik hizmetlerinin sunulması. Kurumsal kaynak yönetimi. Dijital arşiv ve elektronik belge yönetim sistemi. Çağrı merkezi. Açık veri platformu ve sosyal medya hesapları. Karar destek (iş zekası) sistemi. Büyük veri platformu ve uygulaması. Bilgi paylaşım uygulamaları (kurum içi portal, blog, wiki, forum vb.). Belediye kurumsal web sitesi. Akıllı yönetişim, kamu yönetimi süreçlerinde şeffaflık, katılımcılık ve hesap verebilirlik prensipleriyle daha hızlı, doğru ve etkin karar almayı sağlar.

    Belediye bütçesi nasıl belirlenir?

    Belediye bütçesi, belirli bir dönemdeki gelir ve gider tahminlerini gösteren ve gelirlerin toplanmasına, harcamaların yapılmasına izin veren bir meclis kararıdır. Belirlenme süreci: 1. Bütçe çağrısı: Belediye başkanı, birimlere bütçe hazırlama çağrısı yapar. 2. Gider tekliflerinin toplanması: Birimler, gider tekliflerini mali hizmetler birimine sunar. 3. Bütçe tasarısının oluşturulması: Mali hizmetler birimi, gelen teklifleri birleştirerek bütçe tasarısını hazırlar. 4. Encümene sunum: Bütçe tasarısı, ağustos ayının sonuna kadar encümene sunulur. 5. Meclis onayı: Bütçe tasarısı, yılbaşından önce belediye meclisi tarafından kabul edilir. Bütçe hazırlanırken makroekonomik istikrar, sürdürülebilir kalkınma, stratejik plan ve performans programları gibi unsurlar dikkate alınır.

    Argüden Yönetişim Akademisi ne iş yapar?

    Argüden Yönetişim Akademisi, kamu, sivil toplum, özel sektör ve uluslararası kurumlarda yönetişim kalitesini artırmaya yönelik eğitim, araştırma ve iletişim faaliyetleri yürütmektedir. Akademinin bazı faaliyetleri şunlardır: Eğitim programları hazırlamak: “Öğrenen Çocuk: Sorumlu Birey” ve “YÖN101” gibi iyi yönetişim eğitim programları düzenler. Etki araştırmaları yapmak: Sürdürülebilirlik Yönetişim Karnesi ve Belediye Yönetişim Karnesi gibi araştırmalar yürütür. İyi uygulamaları teşvik etmek: Avrupa Yönetişim Mükemmelliği Markası (ELoGE) sürecini geliştirir. İşbirlikleri yapmak: Uluslararası kuruluşlar, üniversiteler ve kamu kurumları ile iş birlikleri geliştirir. Yayınlar yapmak: İyi yönetişimin sürdürülebilir kalkınmadaki rolünü vurgulayan yayınlar hazırlar.

    CBK ile hangi konular düzenlenebilir?

    Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (CBK) ile düzenlenebilecek konular, Anayasa'nın 104. maddesinin 17. fıkrasında belirtilmiştir: Yürütme yetkisine ilişkin konular. Anayasa'da CBK ile düzenleneceği özel olarak belirtilen konular: Üst kademe kamu yöneticilerinin atanmalarına ilişkin usul ve esaslar (Anayasa m. 104/9); Bakanlıkların kurulması, kaldırılması, görevleri ve yetkileri, teşkilat yapısı ile merkez ve taşra teşkilatlarının kurulması (Anayasa m. 106/11); Devlet Denetleme Kurulu'nun işleyişi, üyelerinin görev süresi ve diğer özlük işleri (Anayasa m. 108/4); Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği'nin teşkilatı ve görevleri (Anayasa m. 118/6). CBK ile düzenlenemeyecek konular: Anayasa'nın ikinci kısmının birinci ve ikinci bölümlerinde yer alan temel haklar, kişi hakları ve ödevleri; Anayasa'da münhasıran kanunla düzenlenmesi öngörülen konular.

    Kent yönetimi ve kent gündemi arasındaki ilişki nedir?

    Kent yönetimi ve kent gündemi arasındaki ilişki, kent yönetiminin kent gündemindeki konuların çözümünde etkin bir rol oynamasıyla kurulur. Kent yönetimi, kentte yaşayan insanların temel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla örgütlenen ve bu doğrultuda faaliyetlerde bulunan yapıları ifade eder. Kent gündemi ise, kentin karşı karşıya kaldığı çevresel, sosyal ve ekonomik sorunları içerir. Bu sorunlar arasında barınma, altyapı, ulaşım, işsizlik, çevre kirliliği ve kentlileşememe gibi konular bulunur. Kent yönetimi, kent gündemindeki bu sorunların çözümünde aktif olarak yer alır ve bu süreçte yerel yönetimler, merkezi idare, sivil toplum kuruluşları ve kent konseyleri gibi paydaşlarla işbirliği yapar. Dolayısıyla, kent yönetimi kent gündemindeki sorunların çözümünde kritik bir öneme sahiptir.

    Yetki ve görev aynı şey mi?

    Hayır, yetki ve görev aynı şey değildir. Görev, bir bireyin veya birimin üzerine aldığı sorumlulukları ifade eder. Hukukta ise görev, hangi mahkemelerin hangi davaları görmekle görevlendirildiğini ifade ederken; yetki, bir davanın hangi yerdeki mahkemede açılması gerektiğini belirtir.

    Anayasanın 123 ve 124 maddeleri nelerdir?

    Anayasa'nın 123. maddesi, idarenin kuruluş ve görevlerini, merkezden yönetim ve yerinden yönetim esaslarına dayandığını belirtir. Anayasa'nın 124. maddesi, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabileceklerini belirtir. Anayasa'nın 123. ve 124. maddelerine şu sitelerden ulaşılabilir: anayasa.gov.tr; mevzuat.gov.tr; gc-tr.org.

    KİT'lerde yönetişim nasıl sağlanır?

    KİT'lerde yönetişimin sağlanması için aşağıdaki adımlar atılabilir: Kurumsal Yönetişim İlkelerinin Uygulanması: KİT'lerde yönetim kurulunun etkin rol alması, bağımsız dış denetim, performans takibi ve stratejik yönetim gibi kurumsal yönetişim ilkeleri uygulanabilir. İç Kontrol ve İç Denetim Sistemlerinin Kurulması: İç kontrol ve iç denetim faaliyetleri, süreçlerin standartlaştırılması ve etkin hale getirilmesi için entegre bir yapıyla uygulanabilir. CEO ve CFO Pozisyonlarının Oluşturulması: Özel sektör benzeri yönetim yapıları kurularak, KİT'lerde CEO (yönetim ofisleri şefi) ve CFO (finans ofisleri şefi) gibi pozisyonlar oluşturulabilir. Yasal ve Düzenleyici Değişikliklerin Yapılması: 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'de ve diğer ilgili mevzuatta gerekli düzenlemeler yapılarak, KİT'lerin yönetim yapıları ve hesap verebilirlikleri güçlendirilebilir. Ayrıca, KİT'lerin saydam süreçlerle yönetilmesi, hesap verebilirliğin geliştirilmesi ve ilgili her kesime karşı adil uygulamaların sağlanması hedeflenmelidir.

    Argüden Yönetişim Akademisi Gençlik Ağı nedir?

    Argüden Yönetişim Akademisi Gençlik Ağı, iyi yönetişim kültürünün yaygınlaştırılması için çalışan bir topluluktur. Amaçları: Toplumun her kesiminde iyi yönetişim kültürünün yaygınlaşmasını sağlamak. Yaşam kalitesini geliştirmek. Sürdürülebilir bir gelecek oluşturmak. Faaliyetleri: Eğitimler: YÖN101, Aristo Sosyal Girişimcilik, Öğrenen Çocuk: Sorumlu Birey gibi programlar düzenlemek. Projeler: Belediye Gençlik Meclislerinde Yönetişim gibi projeler geliştirmek. İletişim: Sosyal medya ve yayınlar aracılığıyla ağı tanıtmak. Gençlik Ağı, YÖN101 eğitiminden mezun olan üniversiteli gençler tarafından kurulmuştur.

    Kamu yönetiminde paradigma arayışları nelerdir?

    Kamu yönetiminde bazı güncel paradigma arayışları: Yönetilebilirlik (Governance) Paradigması: Karmaşık etkileşimleri ve çok yönlü etkileri dikkate alır. Yeni Kamu Yönetimi (YKY): Ekonomiklik, verimlilik, etkinlik ve şeffaflık gibi ilkelere dayanır. Yeni Kamu Hizmeti: Vatandaş odaklılığı, hesap verebilirliği ve kamu yararını ön plana çıkarır. Yeni Kamu Yönetişimi: Vatandaşı merkeze alır ve çok aktörlü, ağ tipi bir yönetim anlayışını benimser. Ayrıca, dijitalleşme ile birlikte dijital çağ yönetişimi gibi yaklaşımlar da gündeme gelmektedir.

    Sürdürülebilirlik raporu nedir teknoloji?

    Sürdürülebilirlik raporu, bir kurumun ekonomik, çevresel ve sosyal alanlardaki performansını ölçen, bu konularda sorumluluklarını ve katkılarını değerlendiren bir belgedir. Teknoloji alanında sürdürülebilirlik raporu, şirketin çevresel etkilerini, sosyal sorumluluk projelerini ve yönetişim uygulamalarını kapsar. Sürdürülebilirlik raporları genellikle şu konuları içerir: Çevresel performans: Enerji ve su tüketimi, karbon ayak izi, atık ve su yönetimi. Sosyal performans: Çalışan hakları, iş sağlığı ve güvenliği, toplumsal projeler. Yönetişim uygulamaları: Etik, şeffaflık, yönetim kurulu çeşitliliği, yolsuzlukla mücadele çabaları. Sürdürülebilirlik raporlaması, riskleri belirlemek, ilerlemeyi ölçmek, yatırımcı çekmek ve yasal gereklilikleri karşılamak için stratejik bir araç olarak kullanılır.

    ESG ikonları nelerdir?

    ESG ikonları, çevresel, sosyal ve yönetsel (ESG) projelere yönelik sürdürülebilirlik taahhüdünü ve sorumlu iş uygulamalarını göstermek için kullanılan simgelerdir. Bu ikonlara şu sitelerden ulaşılabilir: Freepik. Flaticon. Icons8. Iconscout.

    Dernek olağan genel kurulu kaç yılda bir yapılır?

    Derneklerin olağan genel kurul toplantılarının en geç üç yılda bir yapılması zorunludur. Dernek tüzüğünde olağan genel kurul toplantı periyodu için 3 yıldan fazla bir süre belirlenemez; daha az bir süre belirlenmişse (örneğin 2 yıl veya 1 yıl), bu sürede toplantı yapılır.

    GRC ne iş yapar?

    GRC (Yönetişim, Risk ve Uyumluluk) uzmanı, bir kurumun yönetim, risk ve uyum süreçlerini yönetir. GRC uzmanının bazı görevleri: BT süreç ve fonksiyonel performans metriklerini tanımlamak ve raporlamak; Kaynak planlaması ve kapasite planlarını gerçekleştirmek; SLA (Hizmet Seviye Anlaşması) izlemelerini yapmak ve raporlamak; Sözleşmelerdeki teknik maddeleri kontrol etmek; Süreçlere dair teknik dokümantasyon hazırlamak ve güncelliğini kontrol etmek; Yönetim sistemlerine ait farkındalık eğitimleri düzenlemek; Denetimlere katılmak ve iç tetkikleri gerçekleştirip üst yönetime raporlamak. GRC, yalnızca bilgi güvenliği ve finansla sınırlı kalmayıp, operasyonel süreçler, sürdürülebilirlik ve iş sürekliliği gibi geniş bir yelpazede rol alır.

    Her ilçede Tekalif Milliye komisyonu kurulmasının amacı nedir?

    Her ilçede Tekâlif-i Milliye Komisyonu kurulmasının amacı, Kurtuluş Savaşı sırasında ordunun ihtiyaçlarını karşılamak ve Sakarya Savaşı'na hazırlanmaktır. Bu komisyonlar, halkın elindeki silah, cephane, yiyecek, giyecek ve ulaşım gibi malzemelerin tespitini ve toplanmasını sağlamak için oluşturulmuştur. Komisyonlardaki üyelerin hizmetleri karşılığında ücret almaları yasaklanmış ve görevlerini ihmal edenlerin vatana ihanet suçu işleyeceği belirtilmiştir.