• Buradasın

    Yönetişim

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sebis'e kimler üye olabilir?

    SEBİS'e (Esnaf ve Sanatkârlar Bilgi Sistemi) aşağıdaki kişiler ve kurumlar üye olabilir: Esnaf ve sanatkârlar. Bakanlık birimleri. Sicil müdürlükleri. Esnaf odaları. Esnaf birlikleri. Federasyonlar ve konfederasyonlar.

    LDO ne işe yarar?

    LDO (Lido DAO) tokeninin birkaç işlevi vardır: 1. Yönetişim: LDO sahipleri, Lido DAO'nun yönetim kararlarına katılarak oy kullanabilir. 2. İşlem Ücretleri ve Ödüller: Staking gelirlerinden pay almak için LDO kullanılabilir. 3. Likidite Sağlama: LDO, merkeziyetsiz borsalarda (DEX) likidite sağlamak ve stake edilen varlıkların ticaretini yapmak için kullanılabilir. 4. DeFi Entegrasyonu: Tokenize edilmiş varlıklar (örneğin, stETH), borç verme platformları, likidite havuzları ve diğer DeFi hizmetlerinde kullanılabilir.

    Tasarruf tedbirleri nelerdir?

    Tasarruf tedbirleri, kamu kaynaklarının daha verimli kullanılması ve israfın önlenmesi amacıyla alınan önlemlerdir. İşte kamuda uygulanan bazı tasarruf tedbirleri: 1. Yeni araç ve bina alımının durdurulması: Kamuda 3 yıl boyunca yeni taşıt ve bina alımı yapılmayacak. 2. Yönetim kurulu ücretlerine sınır getirilmesi: Yönetim kurulu üyelerine verilen ücretlere üst sınır getirilecek. 3. Personel alımına sınırlama: Emekli olanlar kadar yeni personel istihdamı yapılacak. 4. Enerji verimliliği: Kamu binalarında enerji verimliliğini artıracak uygulamalar yapılacak ve yenilenebilir enerji kullanılacak. 5. Hizmet içi eğitimlerin gözden geçirilmesi: Eğitimler, kamu tesislerinde ve uzaktan erişim yöntemiyle yapılacak. 6. Hediyelerin yasaklanması: Kamu kurumlarının ajanda, takvim ve plaket gibi hediyeler vermesi yasaklanacak. 7. Yurtdışı görevlendirmelerin sınırlandırılması: Yurt dışı geçici görevlendirmeler asgari seviyede tutulacak.

    ESG'nin 3 temel ilkesi nedir?

    ESG'nin 3 temel ilkesi şunlardır: 1. Çevresel (Environmental): Şirketin çevresel etkilerini ve sürdürülebilirlik uygulamalarını değerlendirir. 2. Sosyal (Social): Şirketin toplumla olan ilişkilerini ve sosyal etkilerini değerlendirir. 3. Yönetişim (Governance): Şirketin yönetim yapısı, etik standartları, şeffaflık ve hissedar hakları gibi konularda performansını değerlendirir.

    ESG nedir ne işe yarar?

    ESG (Environmental, Social, Governance), çevresel, sosyal ve yönetişim kriterlerinin kısaltmasıdır ve şirketlerin sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk performansını değerlendirmek ve yönetmek için kullanılır. ESG'nin işe yararları şunlardır: 1. Risk Yönetimi: Çevresel ve sosyal faktörleri dikkate alarak gelecekteki riskleri daha iyi yönetmeye yardımcı olur. 2. Yatırımcı Talebi: Yatırımcıların sadece finansal getiri değil, aynı zamanda sürdürülebilirlik performansına da odaklanmalarını sağlar. 3. Toplumsal Beklentiler: Tüketiciler ve toplum, şirketlerden çevresel ve sosyal sorumluluklarını yerine getirmelerini bekler. 4. Uzun Vadeli Başarı: Sürdürülebilir iş modelleri geliştirerek şirketlerin uzun vadeli başarısını destekler.

    Xcn koin ne işe yarar?

    XCN koini, Onyxcoin (XCN) projesinin yerel kripto para birimidir ve çeşitli işlevleri vardır: 1. Yönetişim: XCN sahipleri, protokol üzerindeki yönetim kararlarında oy kullanabilir. 2. Ödeme Aracı: Onyx ekosistemi içindeki işlemler için ödeme birimi olarak kullanılır. 3. Premium Hizmetler: XCN sahipleri, özel hizmetlere ve platform indirimlerine erişebilir. 4. Staking: Kullanıcılar, tokenlerini kilitleyerek pasif gelir elde edebilir. Ayrıca, XCN, veri sağlayıcılar tarafından veri erişimi karşılığında ödeme yapmak ve dijital kimlik doğrulama gibi alanlarda da kullanılabilir.

    Sonic token ne işe yarar?

    Sonic Token çeşitli işlevlere sahiptir: 1. Yönetişim: Token sahipleri, protokol güncellemelerini ve iyileştirmeleri etkileyerek yönetişim kararlarına katılabilir. 2. Staking: Ağın güvenliğini sağlamak ve ödüller kazanmak için Sonic Token'ları stake edilebilir. 3. İşlem Ücretleri: Platform üzerindeki işlemler için Sonic Token kullanılır ve gaz ücretlerini öder. 4. Airdrop: Kullanıcılara belirli ödüller ve teşvikler sunar. 5. Fantom'dan Geçiş: Fantom (FTM) token'larını elinde bulunduran kullanıcılar, bunları 1:1 oranında Sonic (S) token'lara dönüştürebilir.

    Usual coin ne işe yarar?

    Usual Coin, Usual protokolünün yönetişim tokenidir ve çeşitli işlevlere sahiptir: 1. Yönetişim: Token sahipleri, platformun geleceğiyle ilgili oylamalara katılır ve karar alma süreçlerine katkı sağlar. 2. Likidite Teşviki: Likidite havuzlarına katkı sağlayan kullanıcılar, Usual tokenleri ile ödüllendirilir. 3. Staking: Kullanıcılar, tokenlerini stake ederek ek ödüller kazanabilir ve platformun güvenliğine katkı sağlayabilir. 4. İşlem Ücretleri: Platformdaki işlemler için Usual kullanılarak düşük maliyetli ticaret gerçekleştirilir. 5. Gerçek Dünya Varlıklarıyla Desteklenen Stablecoin: Usual, değer istikrarını korumak için tasarlanmış bir stablecoin olan USD0'ın benimsenmesini teşvik eder.

    Dernek tüzüğünde kaç madde olmalı?

    Dernek tüzüğünde en az 12 madde olmalıdır. Bu maddeler şunlardır: 1. Derneğin adı ve merkezi. 2. Derneğin amacı ve çalışma konuları. 3. Derneğe üye olma ve üyelikten çıkmanın şartları. 4. Genel kurulun toplanma şekli ve zamanı. 5. Genel kurulun görevleri, yetkileri ve karar alma usulleri. 6. Yönetim ve denetim kurullarının görev ve yetkileri. 7. Derneğin şubesinin bulunup bulunmayacağı ve şubelerin nasıl kurulacağı. 8. Üyelerin ödeyecekleri giriş ve yıllık aidat miktarının belirlenmesi. 9. Derneğin borçlanma usulleri. 10. Derneğin iç denetim şekilleri. 11. Tüzüğün nasıl değiştirileceği. 12. Derneğin feshi halinde mal varlığının tasfiye şekli.

    Yerel yönetimler için stratejik planlama ve kriz yönetimi neden önemlidir?

    Yerel yönetimler için stratejik planlama ve kriz yönetimi önemlidir çünkü: 1. Stratejik Planlama: - Kurumun uzun vadeli hedeflerini belirlemesine ve bu hedeflere ulaşmak için yöntemler geliştirmesine yardımcı olur. - Kaynakların etkili bir şekilde yönetilmesini sağlar ve iç ve dış çevreyi analiz ederek riskleri en aza indirir. - Toplumun ihtiyaçlarını daha iyi karşılamayı ve sürdürülebilir gelişimi desteklemeyi mümkün kılar. 2. Kriz Yönetimi: - Beklenmedik olaylara karşı hazırlıklı olmayı ve hızlı müdahale etmeyi sağlar. - Kriz anında doğru iletişim ve koordinasyon ile panik ve yanlış anlaşılmaları önler. - Kriz sonrası durumu değerlendirip planları güncelleyerek daha etkili hale getirir.

    Etik kuralları 7 temel ilke nedir?

    Etik kurallarının 7 temel ilkesi şunlardır: 1. Görevin Yerine Getirilmesinde Kamu Hizmeti Bilinci: Sürekli gelişim, katılımcılık, saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, kamu yararını gözetme, hesap verebilirlik ve öngörülebilirlik. 2. Halka Hizmet Bilinci: Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçları etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve halkın memnuniyetini artırmak. 3. Çıkar Çatışmasından Kaçınma: Kamu görevlilerinin, kişisel çıkar sağlamaktan ve çıkar çatışmalarına girmekten kaçınması. 4. Hediye Alma ve Menfaat Sağlama Yasağı: Kamu görevlilerinin hediye kabul etmemesi ve menfaat sağlamaması. 5. Kamu Malları ve Kaynaklarının Kullanımı: Kamu mallarını ve kaynaklarını israf etmeden, sadece kamusal amaçlar doğrultusunda kullanmak. 6. Nezaket ve Saygı: Üstlere, eşitlere, astlara ve hizmetten yararlananlara nazik ve saygılı davranmak. 7. Bilgi Verme, Saydamlık ve Katılımcılık: Karar alma süreçlerine şeffaflık ve katılımcılık ilkelerini uygulamak.

    Akıllı yönetişim uygulamaları nelerdir?

    Akıllı yönetişim uygulamaları, bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak kent yönetiminde verimliliği ve şeffaflığı artırmayı hedefler. Bu uygulamalar şunlardır: 1. E-Bilgilendirme: Vatandaşların kamuya açık belgelere erişimini sağlar. 2. E-Devlet ve E-Belediyecilik: Kamu hizmetlerine dijital platformlar üzerinden erişim sunar. 3. E-Katılım: Vatandaşların yönetsel süreçlere çevrim içi katılımını mümkün kılar. 4. Açık Veri: Kentle ilgili verilerin paylaşılmasını ve analiz edilmesini sağlar. 5. Akıllı Altyapı: Trafik yönetimi, enerji verimliliği, atık ve su kaynaklarının kontrolü gibi alanlarda teknolojik çözümler sunar. Ayrıca, yapay zekâ destekli dijital yönetişim, karar alma süreçlerinin daha şeffaf ve kapsayıcı olmasını sağlar.

    İTÜ akademik kadro nasıl belirlenir?

    İstanbul Teknik Üniversitesi'nde (İTÜ) akademik kadroların belirlenmesi, aşağıdaki kriterlere göre yapılır: 1. Akademik Yükseltme ve Atama Ölçütleri: İTÜ Senatosu tarafından belirlenen bu ölçütler, akademik yapının tüm bölümleri için geçerli olan en düşük düzeyi belirler. 2. Başvuru ve Ön Değerlendirme: Adaylar, akademik faaliyetleri ve yayınları ile ilgili belgeleri sunarak başvuru yaparlar. 3. Değerlendirme Komisyonu: Adayın başvurusunu değerlendirmek üzere, ilgili bilim alanında seçilen üç veya daha fazla kişiden oluşan bir komisyon kurulur. 4. Atama Kararı: Değerlendirme raporu, Üniversite Yönetim Kurulu tarafından incelenir ve atama kararı alınır.

    Belediye bütçesi nasıl belirlenir?

    Belediye bütçesi, aşağıdaki adımlarla belirlenir: 1. Bütçe Çağrısı: Belediyenin üst yöneticisi, her yıl Haziran ayının sonuna kadar, stratejik plan ve performans programına uygun gider bütçelerinin hazırlanması için birimlere bütçe çağrısı yapar. 2. Gider Teklifleri: Harcama birimleri, bütçe fişi kullanarak Temmuz ayı sonuna kadar bütçeyi hazırlayan birime (mali hizmetler veya strateji geliştirme birimi) gerekçeli gider teklifleri, ödenek cetveli ve ayrıntılı harcama programı gibi belgeleri sunar. 3. Bütçe Tasarımı: Tüm gider teklifleri ve gelir tahminleri birleştirilerek bütçe tasarısı hazırlanır. 4. Encümen İncelemesi: Üst yöneticinin inceleme ve düzeltmeleri sonrası, Ağustos ayı sonuna kadar bütçe tasarısı encümene havale edilir. 5. Meclis Onayı: Bütçe tasarısı, belediye meclisi tarafından yılbaşından önce kabul edilir. 6. Bakanlığa Bildirim: Bütçe tasarısı ile birlikte önceki yılın ve içinde bulunulan yılın gerçekleşme bilgileri, Eylül ayının ilk haftasında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına gönderilir.

    Argüden Yönetişim Akademisi ne iş yapar?

    Argüden Yönetişim Akademisi, kamu, sivil toplum, özel sektör ve uluslararası kurumlarda yönetişim kalitesini artırmak amacıyla faaliyet gösteren bir vakıftır. Akademi'nin yaptığı işler şunlardır: Eğitim Programları: Yeni nesil liderlerin iyi yönetişim kültürünü özümsemeleri için eğitimler düzenlemek. Araştırma ve Özendirme Faaliyetleri: İyi yönetişim bilincinin artması için araştırmalar yapmak ve iyi uygulamaları teşvik etmek. Yayınlar: İyi yönetişimin yaşam kalitesine ve sürdürülebilir kalkınmaya katkısını vurgulayan yayınlar yapmak. İşbirlikleri: Uluslararası kuruluşlar, üniversiteler ve diğer sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yaparak iyi yönetişim kültürünün yaygınlaşmasını sağlamak. Ödül ve Burslar: İyi yönetişim konusundaki çalışmaları ödül ve burslarla desteklemek.

    CBK ile hangi konular düzenlenebilir?

    Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (CBK) ile düzenlenebilecek konular, Anayasa'nın 104. maddesinin 17. fıkrasında belirtilmiştir: 1. Yürütme yetkisine ilişkin konular. 2. Üst kademe kamu yöneticilerinin atanmalarına ilişkin usul ve esaslar (104. maddenin 9. fıkrası). 3. Bakanlıkların kurulması, kaldırılması, görevleri ve yetkileri, teşkilat yapısı ile merkez ve taşra teşkilatlarının kurulması (106. maddenin 11. fıkrası). 4. Devlet Denetleme Kurulu'nun işleyişi, üyelerinin görev süresi ve diğer özlük işleri (108. maddenin son fıkrası). 5. Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği'nin teşkilatı ve görevleri (118. maddenin 6. fıkrası). Ayrıca, kamu tüzel kişiliğinin kurulması da CBK ile düzenlenebilir (Anayasa'nın 123. maddesinin 3. fıkrası).

    Kent yönetimi ve kent gündemi arasındaki ilişki nedir?

    Kent yönetimi ve kent gündemi arasındaki ilişki, kent yönetiminin kent gündemini şekillendirmesi ve bu gündem doğrultusunda kararlar alması şeklinde özetlenebilir. Kent yönetimi, kentin mali, beşeri ve fiziki kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak, kentte yaşayanların talep ve ihtiyaçlarını karşılamak için gereken kararların alınması, uygulanması ve sonuçların denetlenmesi sürecidir. Kent gündemi ise, kentin kalkınma öncelikleri, sorunları ve vizyonlarının belirlendiği, tartışıldığı ve çözümlerin geliştirildiği demokratik yapılar ve yönetişim mekanizmalarını ifade eder.

    Yetki ve görev aynı şey mi?

    Yetki ve görev kavramları aynı şey değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidir. Görev, bir kişinin veya bir kuruluşun yapması gereken belirli işleri veya sorumlulukları ifade eder. Yetki ise, bir kişinin belirli görevleri yerine getirme yeteneği veya izni, karar alma ve iş yaptırma hakkı olarak tanımlanır.

    Aile anayasasında neler olmalı?

    Aile anayasasında olması gereken bazı temel maddeler şunlardır: 1. Ailenin Tarihçesi ve Vizyonu: Ailenin kökenleri, başarı hikayeleri ve gelecek hedefleri hakkında bilgi verilir. 2. Değerler: Dürüstlük, saygı, güven, sorumluluk gibi aile şirketinin temel değerleri belirtilir. 3. Misyon: Aile şirketinin toplum ve müşterilerine sağladığı faydalar açıklanır. 4. Aile Üyelerinin Rolleri ve Sorumlulukları: Her bir aile üyesinin şirket içindeki rolü ve sorumlulukları net bir şekilde belirtilir. 5. Karar Alma Süreçleri: Önemli kararların nasıl alınacağı, kimlerin karar alma sürecinde yer alacağı ve oylama yöntemleri belirlenir. 6. Varlıkların Dağılımı: Şirket varlıklarının nasıl dağıtılacağı, miras planlaması gibi konular düzenlenir. 7. Çatışma Çözüm Mekanizmaları: Aile üyeleri arasında ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkların nasıl çözüleceği belirtilir. 8. Dış İlişkiler: Şirketin diğer şirketler, müşteriler ve tedarikçilerle olan ilişkileri hakkında genel ilkeler belirtilir. Aile anayasası, düzenli olarak güncellenmeli ve tüm aile üyeleri tarafından imzalanmalıdır.

    Anayasanın 123 ve 124 maddeleri nelerdir?

    Anayasanın 123. ve 124. maddeleri şunlardır: 123. Madde: "İdare, kuruluş ve görevleriyle bir bütündür ve kanunla düzenlenir. İdarenin kuruluş ve görevleri, merkezden yönetim ve yerinden yönetim esaslarına dayanır. Kamu tüzelkişiliği, kanunla veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle kurulur". 124. Madde: "Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişileri, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilirler. Hangi yönetmeliklerin Resmi Gazetede yayımlanacağı kanunda belirtilir".