• Buradasın

    Yönetişim

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Etkileşim modeli nasıl çalışır?

    Etkileşim modeli, kullanıcı ile sistem arasındaki iletişimi tanımlar ve genellikle şu bileşenlerden oluşur: Başlatıcı ve hedef: İşlemi başlatan düğüm (genellikle bir istemci) ve bu isteğe yanıt veren düğüm (sunucu). Yol: Bir özelliğin, etkinliğin veya komutun bir düğümün veri modeli hiyerarşisindeki konumu. İşlem: Düğümler arasındaki mesajlar olarak anlaşılabilir ve okuma isteği veya veri raporlama gibi çeşitli türleri içerir. Çalışma prensibi: 1. Başlatma: Kullanıcı veya sistem bir işlem başlatır. 2. Uygulama: Kullanıcı, bilgisayar arayüzü üzerinden bu işlemi uygular. 3. Gözlem: Kullanıcı, işlemin sonucunu gözlemler. 4. Değerlendirme: Kullanıcı, sonucu değerlendirerek bir sonraki adıma karar verir. Bazı etkileşim modelleri: Norman modeli: Kullanıcı ile sistem arasındaki iletişimi sezgisel olarak anlamayı sağlar. Çok modüllü modeller: El ve göz izleme, doğal dil girişi gibi çeşitli algılama ve giriş teknolojilerini içerir. Uygulama ve değerlendirme döngüsü: Kullanıcı, hedefini belirler ve sistemi değerlendirerek sonraki adıma karar verir.

    ESG'de 3 ana kriter nedir?

    ESG'nin (Çevresel, Sosyal, Yönetişim) üç ana kriteri şunlardır: 1. Çevresel (Environmental). 2. Sosyal (Social). 3. Yönetişim (Governance).

    Kuveyt hava yolları neden kapandı?

    Kuveyt hava yollarının neden kapandığına dair güncel bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, 23 Haziran 2025 tarihinde, İran’ın Katar’daki ABD askeri üssüne düzenlediği saldırı sonrasında Kuveyt, hava sahasını ikinci bir bildirime kadar kapatmıştır. Kuveyt hava yollarının, daha önceki bir tarihte, Hizbullah ile İsrail arasındaki gerginlik nedeniyle de Beyrut uçuşlarını askıya aldığı bilinmektedir. En güncel bilgiler için Kuveyt resmi haber ajansı KUNA veya Kuveyt Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün açıklamaları takip edilebilir.

    GRC'nin açılımı ne?

    GRC kısaltmasının açılımı Governance, Risk and Compliance yani Yönetişim, Risk ve Uygunluk anlamına gelir.

    Meclis önergesi nasıl verilir?

    Meclis önergesi vermek için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Hazırlık: - Önergenin kısa ve sadece bir milletvekili tarafından, adı-soyadı ve seçim çevresi belirtilerek imzalanması gerekir. - Herhangi bir belge eklenmemeli ve kişisel görüşler, değerlendirme veya yorumlar içermemelidir. - Soru, kişilik ve özel yaşama ilişkin konuları içermemeli, kolayca öğrenilebilecek konularda sorulmamalıdır. 2. Sunuş: - Önerge, öncelikle milletvekilinin mensup olduğu partinin grup başkanlığına sunulur. - Grup kaydından geçen önerge, TBMM Genel Evrak ve Arşiv Müdürlüğü’ne verilir. - Genel evrak kaydı alan önerge, Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğü’ne gönderilir. 3. Görüşme: - Önergenin Anayasa ve İçtüzük hükümlerine uygunluğu incelenir. - Uygun bulunan önergeye bir esas numarası verilir ve gelen kağıtlar listesinde yayımlanır. - Önergenin Genel Kurul’da görüşülmesi, Danışma Kurulu’nun kararıyla veya ilgili birleşimde gündeme alınarak yapılır. Meclis soruşturması önergesi için ise TBMM üye tam sayısının salt çoğunluğunun vereceği önergeyle soruşturma açılması istenebilir.

    Çoklu yönetişim sistemleri nelerdir?

    Çok düzeyli yönetişim ve çok paydaşlı yönetişim olmak üzere iki tür çoklu yönetişim sistemi bulunmaktadır. 1. Çok düzeyli yönetişim: Dikey boyut: Ulusüstü, ulusal ve ulusaltı yapılar arasındaki karşılıklı bağımlılıklar. Yatay boyut: Hükümet dışı aktörler, bölgesel ve yerel aktörler arasındaki yatay karşılıklı bağımlılıklar. 2. Çok paydaşlı yönetişim: Farklı sosyal, politik ve ekonomik sektörlerden bir dizi aktörün katılımı. Aktörler arasında çok uluslu şirketler, hükümetler, sivil toplum kuruluşları, akademik uzmanlar ve topluluk liderleri bulunabilir. Örnekler: Çok düzeyli yönetişim: AB'nin bölgesel yapısal fonları ve işleyişi. Çok paydaşlı yönetişim: Dünya Ekonomik Forumu'nun Küresel Gelecek Konseyleri, Dünya Barajlar Komisyonu.

    İkili yönetişim modeli nedir?

    İkili yönetişim modeli, genellikle blockchain platformları ve merkeziyetsiz otonom organizasyonlarda (DAO) kullanılan, merkeziyetsiz bir karar alma modelidir. Bu model, iki katmanlı bir yapı sunar: 1. Zincir üstü seviye: Akıllı sözleşmeler aracılığıyla oy kullanılarak alınan kararların uygulanmasını içerir. 2. Zincir dışı seviye: Topluluk forumları veya resmi konsey toplantıları gibi yöntemlerle paydaşların iş birliği yapmasını ve tartışmasını sağlar. Bu yaklaşım, güç dengesizliklerini azaltarak özerklik ve adaleti teşvik eder. İkili yönetişim modeli, siyasi sistemlerde de görülebilir; örneğin, dyarchy (ikiyarşi) olarak bilinen ve iki ayrı otoritenin veya hükümetin aynı bölge ve nüfus üzerinde iktidarı paylaştığı bir siyasi sistem.

    Muratpaşa Belediyesi Turunç Masa nedir?

    Muratpaşa Belediyesi Turunç Masa, ilçe sakinlerinin istek, öneri ve şikayetlerini almak ve çözmek amacıyla kurulmuş bir halkla ilişkiler ve iletişim projesidir. Turunç Masa'nın iletişim kanalları: Çağrı merkezi: 444 80 07. Gezici ekipler. Sosyal medya. Web sitesi: turuncmasa.com. Talepler bu kanallar aracılığıyla Turunç Masa Koordinasyon Merkezi'ne iletilir ve en geç iki gün içinde geri bildirim yapılır.

    Bir kurumu lağvetmek nedir?

    Bir kurumu lağvetmek, o kurumun faaliyetlerini resmi olarak sona erdirmek, iptal etmek veya kapatmak anlamına gelir. Lağvetme işlemi genellikle resmi bir karar veya yasal süreç gerektirir ve varlıkların dağıtılması, personelin işten çıkarılması gibi adımları içerir.

    Süper coin ne işe yarar?

    SuperVerse (SUPER) coin'in bazı kullanım amaçları: Yönetişim: Token sahipleri, platformun geleceği hakkında oy kullanabilir, yeni özellikler önerebilir ve protokollerde değişiklik yapılmasını teklif edebilirler. Ödeme aracı: Sanal arazi satın almak, oyun içi öğeler elde etmek veya diğer kullanıcılarla ticaret yapmak için kullanılabilir. Stake etme: Kullanıcılar, token'larını stake ederek platform gelirlerinden pay alma, özel NFT'lere erişim veya oyun içi avantajlar gibi ödüller kazanabilirler. NFT farming: SUPER, platformun ortak çiftliklerinde özel NFT ödülleri kazanmak için stake edilebilir.

    Tezos XTZ ne işe yarar?

    Tezos (XTZ), akıllı sözleşmelerin ve merkezi olmayan uygulamaların (dApp) geliştirilmesi için oluşturulmuş bir blokzincir platformudur. XTZ token'ının bazı kullanım amaçları şunlardır: İşlem ücretleri: Tezos blokzincirindeki işlem ücretleri XTZ token ile karşılanır. Ağ yönetimi: XTZ sahipleri, sistem değişikliklerinde oy kullanarak doğrudan yönetime katılır ve protokolün nasıl çalışacağına dair söz sahibi olur. Güvenlik ve ödüllendirme: Tezos platformu, geliştiricileri XTZ token ile ödüllendirir. Staking: XTZ token'ları doğrulayıcılara devredilerek ağ güvenliğine katkı sağlanabilir ve pasif gelir elde edilebilir.

    Alt kurum ne demek?

    Alt kurum, bir temel kurum içinde belirli bir işlevi yerine getiren, daha küçük ölçekli ve yardımcı nitelikte olan kurumlardır. Örneğin, eğitim temel kurumunda okullar, üniversiteler ya da enstitüler birer alt kurum niteliğindedir. Ayrıca, belirli bir sorunla ilgilenmek üzere bir panelden bazı kişilerin seçilmesiyle oluşturulan organ, konsey, komisyon veya komiteye de alt kurum denilebilir.

    Denetim standartları neden önemlidir?

    Denetim standartlarının önemli olmasının bazı nedenleri: Finansal şeffaflık ve güven: Denetim standartları, mali tabloların doğru ve güvenilir olmasını sağlayarak yatırımcı güvenini artırır. Uluslararası rekabet avantajı: Standartlara uyum, şirketlerin küresel piyasalarda güvenilir bir mali yapı sergilemesini sağlar. Hata ve usulsüzlüklerin önlenmesi: Standartlara uygun denetimler, mali tablolardaki hataları ve eksiklikleri minimize eder. Kurumsal yönetimin güçlenmesi: Finansal süreçlerin sistematik hale gelmesini sağlayarak uzun vadeli başarıya katkıda bulunur. Etkin karar alma: İç denetim standartları, paydaşlara risk bazlı ve objektif güvence, tavsiye ve içgörü sağlayarak kurumsal değeri korur ve geliştirir.

    Pencere2 nerede kullanılır?

    Pencere2 ifadesi, belgelerde geçen "çift kanat pencere"yi kastediyor olabilir. Çift kanat pencereler, geniş kullanım alanına sahiptir ve aşağıdaki yerlerde kullanılabilir: Konutlar. Ofis ve ticari alanlar. Hastaneler ve okullar. Oteller ve alışveriş merkezleri. Endüstriyel yapılar.

    Emekli dernekleri lokali nasıl açılır?

    Emekli dernekleri lokali açmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Yönetim Kurulu Kararı: Lokal açılması için yönetim kurulu kararı alınmalıdır. 2. Tüzük Değişikliği: Dernek tüzüğünde lokal açılabileceğine dair madde bulunmalıdır. 3. Başvuru Belgeleri: - Yönetim kurulu kararının fotokopisi. - Lokal olarak açılacak yerin tapu veya kira kontratı. - Mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin izin kararı. - Yapı kullanım izni (belediye sınırları içinde ise). 4. Başvuru: İl merkezlerinde valiliğe, diğer ilçelerde kaymakamlığa dilekçe ile başvurulmalıdır. 5. İzin: Belgeler ve başvuru olumlu değerlendirilirse, mülki idare amirliği tarafından lokal açma ve işletme izni verilir. Önemli Notlar: Dernekler başka bir dernek veya tüzel kişiyle ortak lokal açamaz. Çocuk dernekleri lokal açamaz. Gençlik ve spor derneklerinin içkili lokal açmalarına izin verilmez.

    Kurumsal yönetişimin temel ilkeleri hangi belgede yer alır?

    Kurumsal yönetişimin temel ilkeleri, Türk Ticaret Kanunu (TTK), Sermaye Piyasası Kanunu (SerPK) ve Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından çıkarılan "Kurumsal Yönetim Tebliği"nde yer almaktadır. Bu ilkeler, dört ana başlık altında toplanmıştır: 1. Pay Sahipleri. 2. Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık. 3. Menfaat Sahipleri. 4. Yönetim Kurulu.

    İç denetim raporu ne işe yarar?

    İç denetim raporu, bir kuruluşun finansal, operasyonel ve uyum süreçlerinin doğruluğunu, etkinliğini ve güvenilirliğini değerlendirmek için hazırlanır. İç denetim raporunun bazı işlevleri: Risk yönetimi: Potansiyel riskleri önceden tespit eder ve bu risklere karşı önlemler önerir. Verimlilik artışı: İş süreçlerinin verimliliğini ve etkinliğini artırarak maliyet tasarrufları sağlar. Uyumluluk: Yasal ve düzenleyici gerekliliklere uyumu sağlar, böylece yasal ceza riskini azaltır. Karar desteği: Yönetimin bilinçli kararlar almasını sağlayacak detaylı bilgiler sunar. Paydaş güveni: Şeffaflığı artırarak yatırımcılar ve müşteriler dahil olmak üzere paydaşlar arasında güveni artırır. İç denetim raporları genellikle bağımsız iç denetim birimleri tarafından hazırlanır ve yönetim, denetim komitesi ve üst yönetim gibi paydaşlar tarafından gözden geçirilir. Raporlar, PDF formatında veya web tabanlı sunumlar ya da interaktif paneller gibi dijital formatlarda sunulabilir.

    662 sayılı khk ile 652'de yapılan değişiklikler nelerdir?

    662 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile 652 sayılı Kanunda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı: 652 sayılı Kanunun 22. maddesine, bilgi işlem hizmetlerinin yürütülmesi, Bakanlık projeleri ile otomasyon ihtiyaçlarının karşılanması gibi yeni görevler eklenmiştir. Yurt Dışı Görev Süresi: 652 sayılı Kanunun 22. maddesine, yurt dışı sürekli görev süresinin üç yıl olduğu ve bu sürenin hizmetin gerektirdiği hallerde Bakan onayıyla bir katına kadar uzatılabileceği hükmü eklenmiştir. Sözleşmeli Öğretmen İstihdamı: 652 sayılı Kanuna, Türkiye'deki veya denkliği kabul edilen yurt dışındaki üniversitelerin eğitim fakültelerinden lisans eğitimi almış kişilerin sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilebileceğine dair madde eklenmiştir. Görevlendirmeler: Okul ve kurum müdürlerinin görevlendirilme usulleri düzenlenmiş, bu görevlendirmelerin özlük hakları ve atama yönünden kazanılmış hak doğurmayacağı belirtilmiştir. Bu değişiklikler, 1/3/2014 tarihli ve 6528 sayılı Kanun ile de desteklenmiştir.

    İç denetim ve yönetim denetimi nedir?

    İç denetim, kamu idarelerinin mali, operasyonel ve yönetim süreçlerinin sistematik olarak gözden geçirilmesi, hataların ve suistimallerin önlenmesi amacıyla yapılan bir değerlendirme sürecidir. Yönetim denetimi hakkında bilgi bulunamadı. İç denetimin temel özellikleri: Uluslararası standartlara uygunluk. Fonksiyonel bağımsızlık. Meslek ilkeleri. Değer katma. Güvence verme. Kalite güvencesi. İç denetimin amaçları: Mali doğruluk. Verimlilik ve etkinlik. Risk yönetimi. Uyumluluk. Dolandırıcılık ve suistimal önleme. İç denetim süreci: 1. Planlama ve risk değerlendirmesi. 2. Denetim uygulaması ve veri toplama. 3. Bulguların değerlendirilmesi ve raporlama. 4. Takip ve iyileştirme önerileri.

    Bir fırmayı nece idare etmelı?

    Bir firmayı yönetmek için aşağıdaki unsurlar önemlidir: Organizasyon ve Planlama: Çalışma saatlerinin belirlenmesi ve iş bölümünün yapılması, firmanın düzenli ve verimli çalışmasını sağlar. Yetkili Atama: Limited şirketlerde idare ve temsil yetkisi müdürlere aittir. Finansal Yönetim: Küçük ölçekli bir firmanın nasıl idare edilebileceğine dair bir el kitabı, muhasebe yönetimi için faydalı olabilir. Yardımlaşma ve İletişim: Çalışanlar arasında yardımlaşmanın teşvik edilmesi, işlerin daha randımanlı ilerlemesini sağlar. Karar Alma Süreci: İdari karar alma süreci, ihtiyacın tanımlanması, bilgi toplama, tasarım ve planlama, danışma, kararın alınması, uygulama ve izleme aşamalarını içerir.