6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmelikleri gereği, hizmet sağlayıcıların "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamaları şunlardır: Mal veya hizmet satışını belirli koşullara bağlama: Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa, bir mal veya hizmetin satışını, o mal veya hizmetin kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz. Reklam yoluyla yapılan açıklamalara bağlılık: Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu ispatlamadığı sürece, bu açıklamalarla bağlı olur. Tüketiciyi aldatıcı veya istismar edici reklamlar: Tüketiciyi aldatıcı veya onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici, can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürücü, şiddet hareketlerini ve suç işlemeyi özendirici, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve engellileri istismar edici ticari reklamlar yapılamaz. Haksız ticari uygulamalar: Mesleki özenin gereklerine uymayan ve ortalama tüketicinin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozan veya bozma ihtimali olan ticari uygulamalar yasaktır.