Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği, reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşların uyması gereken ilkeleri belirler ve haksız ticari uygulamalara karşı tüketicileri korur. Yönetmeliğin bazı temel ilkeleri: Reklamlar, genel ahlak kurallarına aykırı ifade veya görüntüler içeremez. Kamu sağlığını ve düzenini bozan unsurlar barındıramaz. Hasta, çocuk, yaşlı ve engellileri istismar edici ifadeler içeremez. Dil, ırk, renk, cinsiyet gibi özelliklere yönelik kötüleme veya ayrımcılık yapamaz. Tüketicinin güvenini kötüye kullanamaz veya bilgi eksikliklerini istismar edemez. Haksız ticari uygulama yasağı, tüketiciye yönelik bir ticari uygulamanın, ortalama tüketicinin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozması durumunda uygulanır.