Buradasın
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmelikleri gereği, hizmet sağlayıcı "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamalar nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmeliklerine göre, hizmet sağlayıcıların "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamaları şunlardır:
- Mal veya hizmetin satışını belirli koşullara bağlama: Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler, bir mal veya hizmetin satışını, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz 15.
- Sözleşmeden dönme hakkının kısıtlanması: Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarını kullanmasını zorlaştıran veya engelleyen uygulamalar yasaktır 23.
- Ücretsiz onarım veya değişim haklarının orantısız güçlükleri: Bu hakların kullanılması, sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecekse tüketici bu hakları kullanamaz 24.
- Cayma hakkının kısıtlanması: Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerde, tüketicinin sözleşmeyi sona erdirme talebini herhangi bir uzaktan iletişim aracıyla iletmesi yeterlidir ve daha ağır koşullar içeren bir yöntem kullanmak zorunda bırakılamaz 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: