Buradasın
E-devletten tüketici şikayeti nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Devlet üzerinden tüketici şikayetinde bulunmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Google'a "e-Devlet Tüketici Hakem Heyeti Başvuru" yazın ve ilk çıkan resmi linke tıklayın 5.
- E-Devlet şifrenle giriş yaptıktan sonra seni basit bir başvuru formu karşılayacaktır 5.
- Firma bilgilerini doldurun:
- Ayıplı ürün varsa görselleri ekleyin 5.
- Açıklayıcı bir dilekçe yazın 5. Kısa ama net şekilde yaşadığınız sorunu anlatın 5.
- Başvurunuzu tamamlayın ve gönderin 5.
Sistem, sizi otomatik olarak bulunduğunuz il/ilçeye en yakın Tüketici Hakem Heyeti'ne yönlendirecektir 5. Başvuru sonucunu yine E-Devlet üzerinden takip edebilirsiniz 5.
2025 yılı itibariyle 149.000 TL'ye kadar olan tüketici uyuşmazlıklarında tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir 3. 149.000 TL ve üzerindeki uyuşmazlıkların çözümü için ise sırasıyla dava şartı arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine başvurulmalıdır 3.
E-Devlet şifresi yoksa, en yakın PTT şubesinden birkaç dakika içinde şifre alınabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: