• Buradasın

    Ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği, reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşların uyması gereken ilkeleri belirler ve haksız ticari uygulamalara karşı tüketicileri korur 123.
    Yönetmeliğin bazı temel ilkeleri:
    • Reklamlar, genel ahlak kurallarına aykırı ifade veya görüntüler içeremez 123.
    • Kamu sağlığını ve düzenini bozan unsurlar barındıramaz 123.
    • Hasta, çocuk, yaşlı ve engellileri istismar edici ifadeler içeremez 123.
    • Dil, ırk, renk, cinsiyet gibi özelliklere yönelik kötüleme veya ayrımcılık yapamaz 123.
    • Tüketicinin güvenini kötüye kullanamaz veya bilgi eksikliklerini istismar edemez 123.
    Haksız ticari uygulama yasağı, tüketiciye yönelik bir ticari uygulamanın, ortalama tüketicinin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozması durumunda uygulanır 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karşılaştırmalı reklam haksız rekabet midir?

    Karşılaştırmalı reklam, bazı durumlarda haksız rekabet teşkil edebilir. Türk Ticaret Kanunu'na göre, kendisini, mallarını, iş ürünlerini, faaliyetlerini, fiyatlarını, gerçeğe aykırı, yanıltıcı, rakibini gereksiz yere kötüleyici veya onun tanınmışlığından haksız şekilde yararlanacak şekilde başka ürünlerle karşılaştırmak haksız rekabettir. Ancak, karşılaştırmalı reklamların haksız rekabet olarak değerlendirilebilmesi için, karşılaştırma yapılan bilgilerin yanlış ve yanıltıcı olması, gereksiz kötüleme içermesi ve rakip firmanın itibarından haksız şekilde yararlanılması gerekir. Karşılaştırmalı reklamların hukuka uygunluğu, "karşılaştırılabilirlik", "aldatıcı olmama", "gereksiz kötüleme yapmama" ve "rakip ticari işletmenin itibarından haksız şekilde yararlanmama" gibi kriterlere göre değerlendirilir.

    Reklam ve tanıtım yönetmeliği kimleri kapsar?

    Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği, ticari uygulamada bulunan tüm kişi, kurum ve kuruluşları kapsar. Bu yönetmelik ayrıca reklam veren, reklam ajansları ve mecra kuruluşlarını da kapsar.

    Ticari işletmenin itibarını zedeleme haksız rekabet midir?

    Evet, ticari işletmenin itibarını zedeleme haksız rekabet olarak değerlendirilir. Haksız rekabet, dürüstlük ve iyi niyet kurallarına aykırı olarak gerçekleştirilen eylemler sonucunda bir işletmenin, diğer bir işletmenin ekonomik çıkarlarına zarar vermesi durumudur.

    Haksız ticari uygulama örnekleri nelerdir?

    Haksız ticari uygulama örneklerinden bazıları şunlardır: Aldatıcı ticari uygulamalar: Yanlış bilgi içeren veya tüketiciyi aldatan ticari uygulamalar. Bir mal veya hizmetin özellikleri ve fiyatı hakkında, ticari uygulamada bulunanın o ürünü makul bir süre boyunca sunamayacağına dair tüketiciyi yanıltması. Tanımlanmış bir ödül belirtilmeksizin yarışma veya ödül verileceği yönünde iddialarda bulunulması. Saldırgan ticari uygulamalar: Ticari uygulamada bulunan ile tüketici arasında, amaçlanan hukuki ilişki kurulana kadar tüketicinin işyerinden ayrılamayacağı izlenimini oluşturmak. Sözleşme yükümlülüğü dışında, tüketicinin evine sürekli ziyaretler yapmak. Tüketiciden, talebi ile ilgisi olmayan belgeler talep etmek veya ücret ödemesini istemek. Bu uygulamalar, Türk Ticaret Kanunu ve ilgili yönetmelikler tarafından yasaklanmıştır.

    Kimler ticari işletme sayılır?

    Ticari işletme sayılan kişiler ve kuruluşlar: Gerçek veya tüzel kişiler: Bir ticari işletmeyi kendi adına işleten kişiler tacir olarak kabul edilir. Ticaret şirketleri: Kollektif, komandit, anonim, limited ve kooperatif şirketler ticaret siciline tescil ile tüzel kişilik ve tacir sıfatını kazanırlar. Kamu tüzel kişileri: Devlet, il özel idaresi, belediye ve köy ile diğer kamu tüzel kişileri, ticaret şirketi olmaksızın da ticari işletme açabilir ve tacir sayılabilirler. Vakıf ve dernekler: Kendi kuruluş kanunları gereğince özel hukuk hükümlerine göre yönetilmek veya ticari şekilde işletilmek üzere kurulan vakıf ve dernekler de tacir sayılır. Ticari işletme sayılmayan kuruluşlar: Kar amacı gütmeyen kuruluşlar: Dernekler, vakıflar gibi kar amacı gütmeyen kuruluşlar ticari işletme sayılmaz.

    Hangi reklam türleri yasak?

    Türkiye'de yasak olan reklam türleri şunlardır: 1. Tütün ürünleri: Tütün ürünlerinin her türlü reklamı ve promosyonu yasaktır. 2. Alkollü içecekler: Alkollü içeceklerin reklamı ve tanıtımı, belirli kısıtlamalarla düzenlenmiştir. 3. Uyuşturucu ve psikotrop maddeler: Bu maddelerin reklamı ve kullanımını teşvik edecek içerikler yasaktır. 4. Reçeteli ilaçlar ve tıbbi ürünler: Doğrudan tüketiciye yönelik reklamı yasaktır, sadece sağlık profesyonellerine tanıtılabilir. 5. Kumar ve bahis: Kumar ve bahis oyunlarının reklamı yasaktır. 6. Cinsel içerikli ürünler ve hizmetler: Cinsel içerikli ürünlerin ve hizmetlerin reklamı da yasaktır. 7. Bilgisayar korsanlığı yazılımları: Hacker hizmetleri ve korsanlık yazılımları reklamı yapılamaz. Ayrıca, genel reklam yasakları kapsamında aldatıcı, yanıltıcı ve haksız reklamlar da yasaktır.

    Reklam ve haksız rekabet arasındaki fark nedir?

    Reklam ve haksız rekabet arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Reklam: Reklam, tüketicilere bilgi sunmak ve bilinçli bir tercih yapmalarını sağlamak amacıyla yapılan bir pazarlama stratejisidir. Haksız Rekabet: Haksız rekabet, rakipler arasında dürüstlük kuralına aykırı olarak yapılan ve diğer işletmelere zarar vermeyi amaçlayan her türlü davranışı ifade eder. Reklam ve haksız rekabet arasındaki bazı farklar: Amaç: Reklamın amacı, tüketiciye doğru bilgi sunmak ve bilinçli tercih yapmasını sağlamaktır. Kapsam: Reklam, genel olarak piyasayı kapsayan düzenlemelere tabidir. Korunan Menfaatler: Rekabet hukuku, tüketicilerin ve genel piyasanın çıkarlarını korur. Yaptırımlar: Rekabet hukukunda büyük parasal yaptırımlar uygulanabilir.