Denetlemede rehberlikte şu unsurlara bakılır: 1. Amaçlılık: Rehberlik faaliyetlerinin, profesyonel geliştirme amaçlarına uygun olması. 2. Planlılık: Denetimin ve rehberliğin bir plana göre yapılması, işlerin birbirine uyumunun sağlanması. 3. Süreklilik: Rehberlikte sürekliliğin sağlanması, eksik ve yanlışların tekrarlanmasını önleme. 4. Nesnellik: Denetimin ve rehberliğin nesnel ölçütlere dayanması, duyguların aklın önüne geçmemesi. 5. Bütünlük: Rehberlik faaliyetinin bir bütün olarak ele alınması, tüm faktörlerin dikkate alınması. 6. Durumsallık: Kişisel ve bölgesel koşulların dikkate alınarak rehberlik yapılması. 7. Açıklık: Süreç ve sonuçların tüm paydaşlara açık olması. 8. Demokratiklik: Rehberlik sürecine öğretmenin de dahil edilmesi, kendi öğrenmelerinden sorumlu kılınması. Ayrıca, psikolojik danışma, bireyi tanıma, bilgi toplama ve sunma, yöneltme ve yerleştirme gibi rehberlik hizmetleri de denetim kapsamında değerlendirilir.