• Buradasın

    EğitimYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A group of professional Turkish educators in a university meeting room, reviewing documents and discussing with focused expressions, surrounded by charts and a laptop displaying graphs.

    Meslek yüksekokulu birim kalite komisyonu ne yapar?

    Meslek yüksekokulu birim kalite komisyonunun bazı görevleri şunlardır: Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin değerlendirilmesi. Kalite geliştirme çalışmaları. Stratejik plan desteği. Paydaş katılımı. Raporlama. Akreditasyon desteği.

    Denetlemede rehberlikte neye bakılır?

    Denetimde rehberlikte neye bakıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak denetim ve rehberlik faaliyetlerinde dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: Bireysel ve kurumsal farklılıklar ile çevresel faktörler. Yol gösterici ve önleyici rehberlik. Düzeltme, iyileştirme ve geliştirme. İyi uygulama örneklerinin yaygınlaştırılması. Usulsüzlük ve yolsuzlukların önlenmesi. Açıklık, şeffaflık, eşitlik, demokratiklik, bağımsızlık, güvenilirlik ve tarafsızlık. İşbirliği ve katılım. Başarıların teşvik edilmesi. Bilimsel ve objektif esaslar. Etkili, ekonomik ve verimli olma.

    Zümre yönergesi nedir?

    Zümre yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında eğitim kurulları ve zümrelerin oluşturulmasına yönelik temel ilkeleri, yönetimi, işleyişi ve işlevlerini düzenleyen bir belgedir. Bu yönergenin amacı: Eğitim kurumlarının birbirlerini tanımasını, tamamlamasını ve bir bütün oluşturmasını sağlamak; Eğitim kurumlarını çevre ile her alanda iş birliğine teşvik etmek; Öğretim programlarını uygulama sürecinde eğitim kurumu, ilçe, il ve ülke genelinde birliktelik sağlamak; Alınan karar ve sonuçların izleme ve değerlendirilmesinin yapılmasını sağlamaktır. Zümre yönergesinde, zümre başkanlarının seçimi, toplantı gündemleri ve karar alma süreçleri gibi detaylar da yer alır.

    Spor kulübü 1 dönem faaliyet raporu ne zaman teslim edilir?

    Spor kulübü 1. dönem faaliyet raporunun ne zaman teslim edilmesi gerektiğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, spor kulübü yıl sonu faaliyet raporunun genellikle her eğitim öğretim yılının sonunda, örneğin Haziran ayında teslim edilmesi gerektiği bilinmektedir. Daha kesin bir teslim tarihi için spor kulübünün iç yönetmeliklerine veya ilgili spor federasyonu kurallarına başvurulması önerilir.

    Milli eğitim şurasında alınan kararlar neden uygulanmaz?

    Milli Eğitim Şurası'nda alınan kararların uygulanmama nedenleri arasında şunlar gösterilebilir: Katılım ve temsiliyet eksikliği. İşlevsellik sorunları. Şura'nın, eğitim sistemini geliştirmek ve niteliğini yükseltmek yerine, belirli konulara (örneğin, din eğitimi ve Osmanlıca gibi) odaklanması, genel eğitim politikalarına yönelik kararların arka planda kalmasına yol açabilir. Tavsiye niteliği. Şura kararları tavsiye niteliğindedir ve bakanlık tarafından doğrudan uygulanması zorunlu değildir. Mali ve idari engeller. Kararın uygulanması için gerekli kaynakların ayrılmaması veya idari süreçlerin yetersizliği de kararların hayata geçmesini engelleyebilir. Bu konular, Şura kararlarının uygulanma etkinliğini azaltabilir.

    Ek derste hafta bütünlüğü ne zaman başladı?

    Ek derste hafta bütünlüğü uygulamasının ne zaman başladığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, ek ders hesaplamalarının hafta bütünlüğünü esas alarak yapıldığı bilinmektedir. Hafta bütünlüğü kapsamında artık günler, bir sonraki ayın ilk haftası ile birleştirilir.

    Takdir yetkisini keyfi kullanan rektör ne yapmalı?

    Takdir yetkisini keyfi kullanan bir rektör, öncelikle eylemlerini yasal ve hukuki çerçevede yeniden düzenlemelidir. Rektörün takdir yetkisi, kamu yararı ve hizmet gerekleriyle sınırlıdır ve bu yetki yargı denetimine tabidir. Yapılması gerekenler: Somut ve nesnel gerekçeler sunmak: Rektör, takdir yetkisini kullanırken kararlarının somut ve nesnel gerekçelerini ortaya koymalıdır. Hukuka uygun hareket etmek: Rektör, anayasal ilkelere ve ilgili yasalara uygun hareket etmelidir. İdari yargı denetimine açık olmak: Rektörün kararları, idari yargı mercilerince denetlenmeye hazır olmalıdır. Eğer rektörün kararları hukuka aykırı bulunuyorsa, idari yargı yoluna başvurulabilir ve bu durumda Danıştay gibi merciler tarafından iptal edilebilir.

    Aylık eğitim planı kaç sayfa olmalı?

    Aylık eğitim planının kaç sayfa olması gerektiğine dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, aylık eğitim planı genellikle Ek 3'teki aylık plan formatına uygun olarak hazırlanır. Planın sayfa sayısı, öğretmenin detay seviyesine ve planın içeriğine bağlı olarak değişebilir. Örneğin, bazı planlar daha fazla detay içerebilir ve bu durumda daha fazla sayfa gerekebilir. Daha fazla bilgi için ilgili modül kitaplarına veya okul öncesi eğitim programlarına başvurulabilir.

    Türkiye yüzyılı maarif modeli değerlendirme ne zaman yapılacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin değerlendirilmesinin ne zaman yapılacağına dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, modelin izleme ve değerlendirme çalışmalarının devam ettiği bilinmektedir. Bazı değerlendirme faaliyetleri: Okul alan/sınıf zümreleri: Şubat ayında yapılacak zümre toplantılarında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile ilgili görüş ve öneriler ele alınacaktır. Anketler: Okul yöneticileri ve öğretmenlere yönelik anketler ile yeni bir veri toplama süreci başlatılmıştır. Çalıştay: Türk Eğitim Sen tarafından 11-13 Nisan 2025 tarihleri arasında "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Çalıştayı" düzenlenmiştir.

    2017 ve 2018 yönetmelikleri arasındaki fark nedir?

    2017 ve 2018 yönetmelikleri arasındaki bazı farklar şunlardır: Yazılı sınav: 2017 yönetmeliğinde yazılı sınav bulunmazken, 2018 yönetmeliğinde başarılı sayılmak için asgari 60 puan alınması gereken bir yazılı sınav öngörülmüştür. Branş önceliği: 2017 ve 2018 yönetmeliklerinde müdürlüğe ilk atamada kurum türleri bazında branş öncelikleri bulunurken, 2021 yönetmeliğinde bu yaklaşım terk edilerek yeniden branş şartı getirilmiştir. Sözlü sınav: Her üç yönetmelikte de sözlü sınav yer almaktadır. Eğitim yönetimi sertifikası: Müdürlüğe ilk kez görevlendirmede eğitim yönetimi sertifikasına sahip olma şartı getirilmiştir. Bu farklar, farklı yönetmeliklerin uygulandığı alanlara ve konulara göre değişiklik gösterebilir.

    Mevsimlik işçiler okula nasıl kayıt yaptırır?

    Mevsimlik işçilerin çocuklarının okula kayıt yaptırması için il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve okul müdürlükleri tarafından yürütülen bazı süreçler bulunmaktadır: Veli Onayı: Mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocukları, yer değişikliği yapacaklarını belirten Ek-1 formunu doldurarak, bilgilerinin yeni taşınacakları il ya da ilçelerdeki okullarla paylaşılmasını onaylarlar. Okul Tespit ve Takip Modülü: Bu sistem, e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi içerisinde yer alır. Göç Alan ve Veren Okulların Takibi: Her okul, bulunduğu bölgenin durumuna göre ya göç alan ya da göç veren kurum olarak görev yapar. Ayrıca, 2024/52 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Genelgesi doğrultusunda, bu çocukların eğitime erişimini kolaylaştırmak ve eğitim takibini sağlamak amacıyla yeni bir sistem devreye alınmıştır. Daha fazla bilgi için ilgili kurumların resmi kanallarından güncel bilgilere ulaşılması önerilir.

    12 Kalkınma Planında eğitim yöneticiliği nasıl olacak?

    12. Kalkınma Planı'na göre, eğitim yöneticiliği profesyonel bir meslek olarak düzenlenecek ve okul yöneticiliği yapacak öğretmenlerin yetiştirilmesi için kurumsal bir yapı oluşturulacak. Planda ayrıca, eğitim yöneticiliğinin yanı sıra şu düzenlemeler de yer almaktadır: Öğretmenlik mesleğinin geliştirilmesi: Öğretmenlerin mesleki gelişimi için yeni modeller oluşturulacak, dijital içeriklerle eğitim zenginleştirilecek ve hizmet içi eğitimler düzenlenecek. Yükseköğretim sisteminin yenilenmesi: Üniversiteler, uluslararası öğrenciler ve başarılı akademisyenler için çekim merkezi haline getirilecek. Hayat boyu öğrenme: Tüm bireyler için eşit erişim imkanı sağlanarak, akademik, sosyal ve mesleki becerilerin uluslararası standartlara uygun geliştirilmesi hedeflenecek.

    Keyps Başkent Üniversitesi nedir?

    KEYPS (Kurumsal Eğitim Yönetimi ve Planlama Sistemi), Başkent Üniversitesi de dahil olmak üzere, ilköğretim, lise, ön lisans, lisans, uzmanlık ve yüksek lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumlarına, uzmanlık derneklerine ve sivil toplum örgütlerine hizmet veren bir yazılımdır. KEYPS'in Başkent Üniversitesi'ndeki kullanımı şu platformlarda gerçekleşmektedir: keyps.baskent.edu.tr; keypstipen.baskent.edu.tr (Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi); keypsdis.baskent.edu.tr (Başkent Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi); keypsbtuen.baskent.edu.tr (Başkent Üniversitesi Bilgi ve İletişim Teknolojileri); keypsbtu.baskent.edu.tr (Başkent Üniversitesi Bilgi Teknolojileri ve Uygulamaları); keypsdentistry.baskent.edu.tr (Başkent Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi). KEYPS, eğitim programlarının planlanması ve uygulanması, eğitim kaynaklarının yönetimi, akreditasyon süreçlerinin desteklenmesi gibi alanlarda danışmanlık ve yazılım hizmetleri sunar.

    Trabzon ölçme değerlendirme merkezi ne iş yapar?

    Trabzon Ölçme Değerlendirme Merkezi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ölçme, değerlendirme ve sınav hizmetleri kapsamında çeşitli görevler üstlenir. Bu görevler arasında: İzleme araştırmaları ve ulusal-uluslararası ölçme değerlendirme uygulamaları: ABİDE, PISA, TIMSS gibi projelerin yürütülmesi. Ortak sınavlar: Okul, ilçe, il ve ülke genelinde ortak sınavların koordinasyonunun sağlanması. Eğitim ve bilgilendirme: Ölçme değerlendirme teknikleri konusunda öğretmen ve okul yöneticilerine eğitim verilmesi. Analiz ve raporlama: Sınav sonuçlarına yönelik analiz çalışmaları yaparak geri bildirim sağlanması. Diğer görevler: Genel Müdürlük tarafından verilen diğer ölçme değerlendirme işlerinin yürütülmesi.

    Yusuf Gidis hangi okul mezunu?

    Yusuf Gidiş, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. Ayrıca, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde "Öğretmenlerin Liderlik Kapasitesi Algıları ile Örgütsel Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişki" adlı tezi ile yüksek lisansını, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde ise "Okul Yöneticilerinin İşkoliklik Eğilimleri ile Aile Dostu Okul Politikaları Arasındaki İlişki" adlı doktora tezini tamamlamıştır.

    3 program ile 4 program arasındaki fark nedir?

    3 programlı ve 4 programlı bulaşık makineleri arasındaki temel fark, 4 programlı makinelerin kullanıcılara daha fazla yıkama seçeneği sunmasıdır. 4 programlı bulaşık makineleri, az, çok kirli veya günlük bulaşıklar için uygun program seçimi yapma imkanı tanır. Öte yandan, programın sayısının değil, içerdiği özelliklerin daha önemli olduğu da belirtilmektedir.

    İlkokulda 1 kere sınıfta kalma hakkı var mı?

    Evet, ilkokulda 1 kere sınıfta kalma hakkı vardır. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre, ilkokulda sınıf tekrarı, öğrencinin istenilen yeterlilik düzeyine ulaşamaması durumunda, velinin yazılı talebi üzerine yapılabilir.

    Ders paneline kimler katılabilir?

    Ders paneline katılabilecek kişiler şunlardır: Panelistler. Moderatör. Gözlemciler. Panelist olarak görev alabilmek için, ilgili yönetmelikte belirtilen şartları taşımak ve inceleme/değerlendirme eğitimi almak gereklidir.

    Devamsizlik komisyonu ne zaman toplanır?

    Devamsızlık Komisyonu, eğitim öğretim yılı başında zorunlu olarak kurulur ve eğitim öğretim yılı boyunca aktif olarak çalışır. Komisyon, eğitim ve öğretim yılının birinci ve ikinci dönemi sonunda toplanır.

    Polonyadayız ne iş yapar?

    "Polonyadayız" platformu, Polonya hakkında bilgi ve danışmanlık hizmetleri sunan bir eğitim ve kültür platformudur. Platformun sunduğu bazı hizmetler: Polonya'da eğitim, yaşam ve seyahat hakkında bilgi paylaşımı; Üniversite başvuru süreçleri, vize işlemleri ve danışmanlık hizmetleri; Polonya'daki iş imkanları ve çalışma izinleri hakkında destek. Platform, tamamen ücretsiz bilgi ve danışmanlık hizmetleri sunmaktadır.