• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Zümre yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında eğitim kurulları ve zümrelerin oluşturulmasına yönelik temel ilkeleri, yönetimi, işleyişi ve işlevlerini düzenleyen bir belgedir 145.
    Bu yönergenin amacı:
    • Eğitim kurumlarının birbirlerini tanımasını, tamamlamasını ve bir bütün oluşturmasını sağlamak 145;
    • Eğitim kurumlarını çevre ile her alanda iş birliğine teşvik etmek 145;
    • Öğretim programlarını uygulama sürecinde eğitim kurumu, ilçe, il ve ülke genelinde birliktelik sağlamak 145;
    • Alınan karar ve sonuçların izleme ve değerlendirilmesinin yapılmasını sağlamaktır 145.
    Zümre yönergesinde, zümre başkanlarının seçimi, toplantı gündemleri ve karar alma süreçleri gibi detaylar da yer alır 345.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Zümre başkanı okul yönetimine ne bildirir?

    Zümre başkanı, okul yönetimine aşağıdaki konularda bilgi verir: Bir önceki toplantıda alınan kararlar. Eğitim ve öğretimin planlanması. Zümre ve alanlar arası işbirliği. Öğrenci başarısının artırılması için alınacak tedbirler. Öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılması. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ve bu konularla ilgili yapılacaklar. Sınavlar, beceri sınavları ve diğer değerlendirmeler. Ayrıca, ders yılı sonunda zümre öğretmenler kurulu, ders programları, ilgili mevzuat, ders araç-gereçleri, öğretim yöntem ve teknikleri, okul ve dersliklerdeki fiziksel durum ve öğrenci başarı düzeyini değerlendiren bir rapor hazırlar ve okul müdürlüğüne sunar.

    Zümreler okul müdürüne bağlı mı?

    Zümreler okul müdürüne bağlı değildir, ancak okul müdürü zümre toplantılarına başkanlık edemez. Zümre başkanları, öğretmenler arasından seçilir ve okul müdürleri bu göreve atanamaz.

    Zümre Başkanları Toplantısı'nda neler yapılır?

    Zümre Başkanları Toplantısı'nda genellikle aşağıdaki konular ele alınır: 1. Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi: Ders programlarının işleyişi, eğitim materyalleri ve müfredat değişiklikleri tartışılır. 2. Öğrenci Başarı Analizi: Sınav sonuçları ve proje değerlendirmeleri gibi veriler üzerinden analizler yapılır. 3. Öğretmen Performansı ve Gelişimi: Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçları belirlenir, seminer ve atölye çalışmaları planlanır. 4. Ders İçeriklerinin Güncellenmesi: Eğitimde yeniliklerin takip edilmesi ve ders içeriklerinin güncellenmesi için önerilerde bulunulur. 5. Disiplin ve Davranış Yönetimi: Öğrencilerin davranışları ve disiplin konuları üzerinde durulur. 6. Velilerle İletişim: Velilerle olan etkileşimlerin artırılması ve iletişim stratejileri geliştirilmesi üzerine önerilerde bulunulur. 7. Sosyal Etkinlikler ve Projeler: Okul içi sosyal etkinliklerin planlanması ve öğrenci katılımının artırılması konuları görüşülür. 8. İletişim ve İşbirliği: Öğretmenler arasında işbirliği ve iletişimi artırmak için stratejiler geliştirilir.

    Zümre başkanı nasıl seçilir?

    Zümre başkanı, genellikle öğretmenler arasından seçimle belirlenir. Seçim süreci şu adımları içerir: 1. Gönüllülük: Öncelikle istekli olanlar arasından seçim yapılır. 2. Öncelik Sırası: İstekli olmaması durumunda, öncelik sırasına göre; alanında doktora mezunu, başöğretmen, alanında yüksek lisans mezunu, uzman öğretmen, daha önce zümre başkanlığı yapmış öğretmen ve kıdemli öğretmenler arasından seçim yapılır. 3. Seçim: Zümreler, eylül ayından itibaren iki yıl süreyle görev yapacak başkan ve yardımcısını seçimle belirler. 4. Yedek Başkan: Zorunlu bir durum olmadığı sürece eğitim ve öğretim yılı içinde zümre başkanı değiştirilemez. Okullarda, ilgili branşta öğretmen bulunmaması durumunda okul yöneticileri zümre başkanı olarak seçilebilir.

    Zümreye hangi konular gelir?

    Zümre toplantılarında ele alınan bazı konular: Bir önceki toplantıda alınan kararlar. Öğretim programlarının incelenmesi ve çevre özelliklerine göre uygulanması. Yıllık ve ders planlarının hazırlanması ve uygulanması. Öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) görüşülmesi. Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği. Bilim ve teknolojideki gelişmelerin öğretim uygulamalarına yansıtılması. Derslerin daha verimli işlenebilmesi için materyallerin belirlenmesi. Proje, gezi ve gözlemlerin planlanması. Sınav analizlerinin yapılması ve ortak sınavların planlanması. Öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi. İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin değerlendirilmesi. Zümre toplantıları, eğitim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve gerektiğinde okul müdürünün veya zümre başkanının çağrısıyla düzenlenir.

    İlçe zümre toplantısı kimler katılır?

    İlçe zümre toplantısına katılanlar şunlardır: Aynı sınıfı okutan veya alanı aynı olan eğitim kurumu zümre başkanları. İlçe millî eğitim müdürlüğünün planlamasına göre birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenler. Gerektiğinde uzman, usta öğretici, eğitici personel ve teknisyenler. Ayrıca, zümre başkanı, öncelikle gönüllü olanlar arasından seçilir. Ücretli öğretmenlerin ilçe zümre toplantısına katılımları zorunlu değildir, ancak katılma ihtimalleri varsa tecrübe açısından fayda sağlayabilir.

    Zümre ne demek?

    Zümre kelimesi, Türkçede "topluluk, takım, grup, camia" ve "tür, cins" anlamlarına gelir. Zümre kelimesi ayrıca şu anlamlara da gelebilir: Eğitim alanında: Öğretmenler zümresi, aynı mesleği paylaşan öğretmenlerin oluşturduğu bir gruptur. Toplumsal statü belirlemede: "Yüksek sosyal zümre" terimi, toplumda yüksek statüye sahip insanları tanımlamak için kullanılır. Belirli niteliklere sahip gruplar için: Aynı hobiyi paylaşan kişiler bir hobi severler zümresi oluşturabilirler.