• Buradasın

    İş yerinde devir sonrası sözleşme yenilenmezse ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İş yerinde devir sonrası sözleşmenin yenilenmemesi durumunda, işçinin iş sözleşmesi devam eder ve yeni işveren, devirden önceki çalışma süresi de dahil olmak üzere tüm hak ve borçlardan sorumlu olur 13.
    Bu durumda işçi, aşağıdaki haklara sahip olabilir:
    • Kıdem ve ihbar tazminatı: Devirden önceki çalışma süresi hesaplanarak kıdem tazminatı hakkı korunur 13.
    • Mevcut çalışma koşullarının korunması: Maaş, çalışma saatleri ve izin hakları gibi koşullar değiştirilemez 1.
    • Sosyal haklar: Yemek, yol yardımı ve prim gibi yan haklar devam eder 1.
    İşçi, haklarını alamadığı takdirde iş mahkemesine başvurarak tazminat talebinde bulunabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devri sözleşmesi nedir?

    Devir sözleşmesi, farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşıyabilir. İşte iki yaygın örnek: Alacağın Temliki (Devri) Sözleşmesi. Şirket Devir Sözleşmesi.

    İş yeri devri sonrası işveren işçiyi işten çıkarabilir mi?

    İş yeri devri sonrası işveren, işçiyi işten çıkaramaz. İş Kanunu'na göre, iş yeri devri işçilerin iş sözleşmeleriyle birlikte gerçekleşir ve işçiler yeni işverenle çalışmaya devam eder. Ancak, devir dışında bir sebepten ötürü işçinin iş sözleşmesinin feshedilmesi mümkündür.

    İş yerinin devri halinde işveren yeni bir sözleşme imzalatmak isterse işçi ne yapmalı?

    İş yerinin devri halinde işveren yeni bir sözleşme imzalatmak isterse, işçinin yapması gerekenler şunlardır: Mevcut iş sözleşmesinin devamını talep etmek: İş Kanunu'na göre, iş yerinin devrinde işçilerin iş sözleşmeleri sona ermez ve yeni işverenle devam eder. Haklarını korumak: Devir tarihinden önce doğmuş alacaklar için devreden ve devralan işveren birlikte sorumludur. Onayını sunmak: İş sözleşmesinin devri için işçinin rızası gereklidir. Eğer işçi, yeni sözleşme şartlarını kabul etmiyorsa, hukuki destek alarak haklarını koruması önerilir.

    Sözleşme yenilenmemesi durumunda ne yapılır?

    Sözleşmenin yenilenmemesi durumunda yapılacaklar, sözleşmenin türüne göre değişiklik gösterebilir. 1. Kira Sözleşmesi: - Kiracı için, kira sözleşmesinin yenilenmemesi durumunda, kiracı genellikle belirtilen süre sona ermeden en az 15 gün önce ev sahibine yazılı olarak bildirimde bulunmalıdır. - Ev sahibi, kiracının tahliye edilmesi için yasal yollara başvurabilir ve kiracıyı mahkemeye vererek tahliye kararı aldırabilir. 2. Sözleşmeli Personel: - Sözleşmeli personel için, sözleşmesinin yenilenmemesi durumunda İdare Mahkemesine, idari işlemin tebliğinden itibaren 60 gün içinde iptal davası açılabilir. - İdareler, sözleşmenin yenilenmemesi gerekçesini hukuka uygun olmak zorundadır ve personelin kazanılmış haklarını gözetmek zorundadır.

    İş yerinin devri halinde iş sözleşmesi ne olur?

    İş yerinin devri halinde iş sözleşmesi şu şekilde etkilenir: İşçinin iş sözleşmesi: İşçinin iş sözleşmesi, iş yeri devri ile birlikte feshedilmez; aksine, yeni işverenle devam eder. İşverenin sorumluluğu: Devreden ve devralan işveren, devirden önce doğmuş olan ve devir tarihinde ödenmesi gereken borçlardan birlikte sorumludur. Çalışma koşulları: Devir sonrası işçilerin çalışma koşulları ve alacakları ücret gibi iş sözleşmesinde yer alan nitelikler değişmez. Fesih hakkı: İş yeri devri, işçiler için haklı fesih nedeni oluşturmaz. İş yerinin devri ve iş sözleşmesinin devri farklı kavramlardır; iş yerinin devrinde işçinin rızasına gerek yokken, iş sözleşmesinin devrinde işçinin rızası aranır.

    İş sözleşmesinin sona erme halleri nelerdir?

    İş sözleşmesinin sona erme hallerinden bazıları şunlardır: İşçinin veya işverenin ölümü. Belirli sürenin dolması. Sağlık sebepleri. Ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller. Zorlayıcı sebepler. Gözaltına alınma veya tutuklama. İş sözleşmesinin sona erme halleriyle ilgili detaylı bilgi için bir avukata danışılması önerilir.

    İş sözleşmesi sona erdikten sonra sır saklama yükümlülüğü ne kadar sürer?

    6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu'nun 396. maddesine göre, işçinin sır saklama yükümlülüğü, iş ilişkisinin sona ermesinden sonra da işverenin haklı menfaatinin korunması için gerekli olduğu ölçüde devam eder. İş ilişkisinin sonlanmasıyla beraber sır saklama yükümlülüğünün devam edip etmeyeceği, iş ilişkisinin sona eriş biçimine göre belirlenebilir: Bildirim sürelerine uyulmadan feshedilen belirsiz süreli sözleşmelerde işçinin sır saklama yükümlülüğü devam eder. Sözleşmenin haklı nedenle işveren tarafından feshedildiği hallerde de yükümlülük devam eder. Tarafların anlaşmasıyla iş ilişkisinin sona erdirildiği durumlarda ise sır saklama yükümlülüğünden söz edilemez. Ayrıca, rekabet yasağı sözleşmesi imzalanması durumunda, bu sözleşmede belirlenen süre ve koşullar doğrultusunda da sır saklama yükümlülüğü devam edebilir.