• Buradasın

    Belediyelerde hangi statülerde personel çalıştırılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Belediyelerde üç statüde personel çalıştırılır:
    1. Memur: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/A maddesine göre, bilgisayar işletmeni, mühendis, tekniker, teknisyen, zabıta memuru, itfaiye eri gibi unvanlarda çalıştırılır 1.
    2. Sözleşmeli Personel: 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49. maddesine göre, mühendis, avukat, programcı gibi unvanlarda çalıştırılır 12.
    3. İşçi: 657 sayılı Kanunun 4/D maddesine göre, sürekli ve geçici işçi olarak çalıştırılır 1. Ayrıca, 375 sayılı KHK kapsamında belediye şirketlerinde de işçi istihdam edilebilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Belediyelerde hangi işler var?

    Belediyelerde çeşitli işler yürütülmektedir. Belediyelerin bazı görevleri: Altyapı ve temel hizmetler: Su temini, kanalizasyon, şehir içi yollar, aydınlatma. Ulaşım ve trafik düzenlemeleri: Toplu taşıma, trafik planlaması. İmar ve ruhsatlandırma: İmar planlarının hazırlanması, yapı ruhsatlarının verilmesi. Sağlık, çevre ve zabıta faaliyetleri: Veterinerlik hizmetleri, çevre temizliği, iş yeri denetimleri. Sosyal destek ve kültürel faaliyetler: Engellilere, yaşlılara ve dar gelirli ailelere yönelik yardımlar, kültür merkezleri, tiyatro salonları, kütüphaneler ve spor tesislerinin yönetimi. Afet ve acil durum müdahaleleri: Barınma, gıda temini ve ilk yardım. Yerel demokrasi: Mahalle meclisleri, halk günleri ve dijital anketlerle vatandaşların yönetime katılımı.

    4/C'li çalışanlar hangi statüde?

    4/C'li çalışanlar, kadrolu devlet memuru statüsündedir. 4C sigorta kapsamı, 2006 yılında SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı'nın SGK altında birleşmesi sonrasında ortaya çıkmıştır. 4C sigortalıların primleri devlet tarafından ödenir ve bu kişiler, devlete bağlı tüm sosyal güvencelerden faydalanma hakkına sahiptir.

    Belediyelerde norm kadro nedir?

    Belediyelerde norm kadro, bir belediyenin görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi için ihtiyaç duyduğu optimal personel sayısını ve bu personelin görev dağılımını belirleyen sistematik bir planlamadır. Bu planlama süreci şu adımları içerir: 1. Görev Tanımlarının Belirlenmesi: Her pozisyon için görev, yetki ve sorumlulukların açıkça tanımlanması. 2. Mevcut Personel Analizi: Belediyede halihazırda çalışan personelin sayısı, görev dağılımı ve niteliklerinin analiz edilmesi. 3. İş Yükü ve Performans Ölçümleri: Her birimin iş yoğunluğunun değerlendirilerek ne kadar iş gücüne ihtiyaç duyduğunun hesaplanması. 4. Organizasyon Şeması ve Kadro Tablosu Oluşturma: Analizlerin sonucunda kurumun yapısına uygun bir organizasyon şeması hazırlanması ve buna göre norm kadro tablosunun oluşturulması. Norm kadro çalışmaları, belediyelerin teşkilat yasaları ve personel kanunlarına göre düzenlenir ve ilgili bakanlık veya merkezi otoritenin onayı ile yürürlüğe girer.

    Belediye Kanunu 49 madde kapsamında çalışan personel hangi statüde?

    Belediye Kanunu'nun 49. maddesi kapsamında çalışan personel, sözleşmeli personel statüsündedir. Bu personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesine tabi olmayıp, ilgili kanunun 49. maddesine göre yıllık sözleşme ile çalıştırılır.

    Belediyelerde işçi olarak kimler çalışabilir?

    Belediyelerde işçi olarak çalışabilecek kişiler, 4857 sayılı İş Kanunu çerçevesinde daimi veya geçici işçi statüsünde istihdam edilenlerdir. Bu kapsamda, belediyelerde işçi olarak çalışabilecek bazı pozisyonlar şunlardır: Temizlik görevlisi; Şoför; Park-bahçe işçisi; Güvenlik görevlisi; Çöp toplama personeli. İşçi alımları genellikle İŞKUR üzerinden ilan edilir ve başvuru şartları arasında KPSS zorunluluğu bulunmaz.

    Belediye çalışanları hangi haklara sahiptir?

    Belediye çalışanları, 4857 sayılı İş Kanunu veya 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında çalıştıkları için farklı haklara sahiptir. İşçi statüsündeki belediye çalışanları aşağıdaki haklara sahiptir: - İşe iade davası açma hakkı: Geçerli bir sebep olmadan işten çıkarıldıklarını iddia eden işçiler, mahkemeye başvurabilirler. - Kıdem ve ihbar tazminatı: En az bir yıl çalışmış olan işçiler, belirli koşulların gerçekleşmesi halinde tazminat almaya hak kazanırlar. - Diğer işçilik alacakları: Ödenmeyen ücret, fazla mesai, yıllık izin ücreti gibi hakları talep edebilirler. - Manevi tazminat: Kişilik hakları zedelenen işçiler, manevi tazminat talep edebilirler. Memur statüsündeki belediye çalışanları ise idare mahkemesinde disiplin cezalarına veya işten çıkarma işlemlerine karşı iptal davası açma hakkına sahiptirler.

    Mahalli idare personeli görevde yükselmeye tabi kadrolar nelerdir?

    Mahalli idare personeli için görevde yükselmeye tabi kadrolar şunlardır: Yönetim hizmetleri grubu: Müdür, şube müdürü, koruma ve güvenlik görevlisi amiri, şef, koruma ve güvenlik şefi, bando şefi. Hukuk hizmetleri grubu: Hukuk müşaviri. Bilgi işlem hizmetleri grubu: Çözümleyici. Araştırma, planlama ve savunma hizmetleri grubu: Uzman, sivil savunma uzmanı. İdari hizmetler grubu: Ayniyat saymanı, muhasebeci, kontrol memuru, eğitmen, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, veznedar, anbar memuru, ayniyat memuru, belediye trafik memuru, bilet satış memuru, evlendirme memuru, gemi adamı, koruma ve güvenlik görevlisi, gişe memuru, memur, mutemet, sayaç memuru, tahsildar, şoför. Yardımcı hizmetler grubu: Aşçı, bahçıvan, bekçi, dağıtıcı, gassal, hastabakıcı, hayvan bakıcısı, hayvan kesicisi, hizmetli, çocuk bakıcısı, gemici, bakıcı anne, temizlik hizmetlisi, kaloriferci, sağlık teknisyen yardımcısı, teknisyen yardımcısı, matbaacı.