Direct'le ilgili haberler

Hedef kitleyle daha verimli çalışmayı sağlayan yeni servis

Bugün Yandex.Audience adlı yeni bir Yandex servisi kullanıma sunuldu. Bu servis aracılığıyla reklamlarınızın daha verimli görüntülenmesi için hedef kitlenizi istediğiniz segmentlere bölerek analiz edebilirsiniz. Segment oluşturma işleminde mevcut müşteri veri dosyalarınızı da kullanabilirsiniz.

1. Çevrimiçi alıcı kitlesinde kendi müşterilerinizi bulun

Çoğu işletmeler satışlarını ve müşteri sadakatini arttırmak amacıyla müşterileri hakkında daha çok bilgi edinmeye çalışır. Siz de artık reklam kampanyalarınızı bu tür verileri dikkate alarak yönetebileceksiniz.

Daimi müşterilerinizin e-posta adreslerini, telefon numaralarını veya kullandıkları mobil cihazların ID numaralarını örneğin CRM'den Yandex.Audience'a yükleyin, Yandex.Audience da Yandex kullanıcıları ve kullandıkları cihazlar hakkında bildiklerini kullanarak bu kişileri internette bulsun. Böylelikle reklam hedefleme için kullanılabilecek isimsiz bir kimlik belirleyici listesi elde etmiş olacaksınız.

Bu listeyi Yandex.Audience'ta bir segment olarak kaydederek Yandex.Direct reklam gösterimlerinin ayarlanması için kullanabilirsiniz. Reklam oluşturma veya düzenleme sayfasını açın ve (adı değiştirilmiş ve içeriği geliştirilmiş eski yeniden pazarlama koşulları belirleme bloğu olan) yeni "Hedef kitle seçim koşulları" bloğundaki “Ekle” butonuna tıklayın. Ayarlar menüsünde “Yandex.Audience segmenti” bölümü görüntülenecek.

Bu şekilde Yandex.Audience segmentlerinin Yandex.Metrica hedefleri/segmentleri ile çeşitli kombinasyonları yaparak karmaşık reklam görüntüleme koşulları oluşturabilirsiniz.

2. Görüntüleme kapsamını arttırın ve daha avantajlı müşterilere hedeflenin

Makine öğrenimine dayalı olan Look-Alike teknolojisi Yandex.Audience'ta belirli bir segmentteki müşterilerde bulunan benzer ilgi konularına ve internette davranış özelliklerine sahip kullanıcılarla oluşacak benzer kullanıcı segmenti oluşturmanıza olanak sağlar.

Örneğin Yandex.Audience'ta yüksek ortalama alım tutarı olan, sadık müşterilerden bir segment oluşturduğunuzu düşünelim. Bu durumda “Benzer kullanıcı segmenti” seçeneğini etkinleştirerek benzer davranış özelliklerine sahip yeni kişileri internette otomatik olarak bulabilirsiniz. Bu tür kullanıcıların reklamlarınızla ilgilenme olasılığı doğal olarak daha yüksek olur. Bu yeni segment için ister ayrı bir reklam kampanyası başlatabilir veya isterseniz ilgili tekliflere bir arttırma katsayısı uygulayabilirsiniz.

Bu prensip ters de çalışır: Boşuna harcama yapmak istemediğiniz kullanıcıları Yandex.Metrica'ya yükleyip “bunlara benzer bir kullanıcı segmenti” oluşturabilir ve ardından ilgili teklifler için azaltma katsayıları uygulayabilirsiniz.

Yandex.Audience'ın Yardım bölümünde ilgili segmentleri ilgilendiren reklam gösterim ayarları ve teklif düzenleme özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

Ayrıca son güncellemeyle Yandex.Metrica'ya eklenen yeni segmentasyon ve kullanıcı parametrelerinin yüklenmesi gibi yeni özellikler Yandex.Audience'ta sadık müşteriler, yeni müşteriler, ayrılan müşteriler gibi farklı müşteri türleriyle hedefli olarak çalışmanıza olanak sağlar. Reklamlarınızı daha esnek ve hedefli şekilde kullanarak işinizi geliştirmeye devam edin.

Kampanyalarınızda başarılar dileriz!