Yandex.Metrica'da; birkaç tıklamaya eklenebilen ve formların doldurulmasını ve telefon ve e-posta adreslerine tıklamaları izleyen basit hedefler zaten bulunuyor. Bu yeni türdeki hedef ise sitedeki herhangi bir tıklanabilir öğeyle çalışıyor. Örneğin, "Abone ol" veya "Kayıt ol" butonlarına yapılan tıklamaları, site içerisindeki hesap makinesini başlatmayı, ayrıntılı açıklamaları içeren açılır menülere yapılan tıklamaları ve tıklamayı gerektiren diğer eylemleri izleyebiliyorsunuz.
Daha önce, bu tür hedefler için, bir yazılım geliştiricisi ile çalışmak ve sitenin kodunu değiştirmek gerekiyordu. Şimdi ise herhangi bir Yandex.Metrica kullanıcısı "Butona tıklama" hedefini kendi başına ekleyebilir ve hedef oluşturulduktan hemen sonra çalışmaya başlar. Böylece, ziyaretçilerin sitede nasıl hareket ettiğini, satın alma veya sipariş verme kararını vermeden önce hangi öğelerin daha sık kullanıldığını anlayabilirsiniz. Ayrıca hedefin basit olması, kampanyanızı daha hızlı başlatmanıza ve hedef ziyaretçilerin hangi kaynaklardan geldiğini değerlendirmenize yardımcı olur. Bu tür hedeflerle oluşturulan reklamlar daha etkili olur.
Bu özellik nasıl çalışıyor?
Yandex.Metrica sayacının "Hedefler"bölümünde, "Butona tıklama" hedef türünü seçin; bundan sonra yalnızca imleci sitedeki istediğiniz öğenin üzerine getirmeniz yeterli olur.
Reklamda hedef nasıl kullanılır?
Dönüşümleri optimize edin veya yalnızca hedef eylemler için ödeme yapın. Hedefinizin, "Tarife seç" butonuna tıklayacak maksimum ziyaretçiyi çekmek olduğunu düşünelim. Yandex.Direct'te dönüşüm stratejisini referans alarak bu butona tıklayın. Bu şekilde, strateji, mümkün olduğunca çok sayıda tarife seçmeye ilgisi olan kullanıcıyı yönlendirilir.
Sadece hedef eylemler için ödeme yapmak istiyorsanız (örneğin sipariş verme butonuna tıklamalar için), sabit fiyat ödeme stratejisini seçmenizi öneririz. Strateji ayarlarından hedefi seçin, fiyatı ayarlayın ve stratejinin ayarladığınız fiyata mümkün olduğunca çok sipariş almasını izleyin.
Tekliflerin hedefe göre ayarlanması. Bir promosyon kampanyası başlattınız diyelim. Hedef olarak özel bir teklifin olduğu banner'a tıklamaları kullanabilirsiniz; Yandex.Direct'te ise bu hedef için daha yüksek teklif ayarlamaları girebilirsiniz. Böylece, düzenlediğiniz kampanya ile zaten ilgilenen ve sadece sitenize girmekle kalmayan daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.
Ziyaretçileri siteye geri getirin. "Siparişe git" butonuna tıklayan, ancak siparişi geçmeyen kullanıcıları özel olarak hedefleyen bir teklif de (ör. indirim veya müşteri danışmanı ile iletişime geçme) sunabilirsiniz. Yandex.Direct'in yeniden pazarlama özelliği böyle bir durumda çözüm sunabilir. Reklam gösterim koşullarında "Sipariş botununa tıklama" ve "Teklif gönderimi" gibi iki hedefi birlikte kullanın. Bunu nasıl yapabileceğinizi Yardım bölümünde anlatıyoruz.
Yandex.Metrica'yı, işle ilgili günlük görevlerinizi hızlı ve kolay bir şekilde yerine getirebilmeniz için geliştiriyoruz. Yeni hedefler deneyin; sorularınıza yanıt vermek bizi mutlu edecektir. Bize yazın.