ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Haberler
Herhangi bir tıklanabilir öğe için Yandex.Metrica hedefleri: Yazılım geliştirme bilgisi ve karmaşık kurulumlar yapmaya gerek kalmadan
23 haziran 2021

Yandex.Metrica'nın yeni hedef türü ile tanışın: "Butona tıklama". Geliştiricilerin yardımı olmadan, sitedeki herhangi bir tıklanabilir öğeye hızlı bir şekilde bir hedef ekleyebilirsiniz. 


Yandex.Metrica'da; birkaç tıklamaya eklenebilen ve formların doldurulmasını ve telefon ve e-posta adreslerine tıklamaları izleyen basit hedefler zaten bulunuyor. Bu yeni türdeki hedef ise sitedeki herhangi bir tıklanabilir öğeyle çalışıyor. Örneğin, "Abone ol" veya "Kayıt ol" butonlarına yapılan tıklamaları, site içerisindeki hesap makinesini başlatmayı, ayrıntılı açıklamaları içeren açılır menülere yapılan tıklamaları ve tıklamayı gerektiren diğer eylemleri izleyebiliyorsunuz. 

Daha önce, bu tür hedefler için, bir yazılım geliştiricisi ile çalışmak ve sitenin kodunu değiştirmek gerekiyordu. Şimdi ise herhangi bir Yandex.Metrica kullanıcısı "Butona tıklama" hedefini kendi başına ekleyebilir ve hedef oluşturulduktan hemen sonra çalışmaya başlar. Böylece, ziyaretçilerin sitede nasıl hareket ettiğini, satın alma veya sipariş verme kararını vermeden önce hangi öğelerin daha sık kullanıldığını anlayabilirsiniz. Ayrıca hedefin basit olması, kampanyanızı daha hızlı başlatmanıza ve hedef ziyaretçilerin hangi kaynaklardan geldiğini değerlendirmenize yardımcı olur. Bu tür hedeflerle oluşturulan reklamlar daha etkili olur.

Bu özellik nasıl çalışıyor?

Yandex.Metrica sayacının "Hedefler"bölümünde, "Butona tıklama" hedef türünü seçin; bundan sonra yalnızca imleci sitedeki istediğiniz öğenin üzerine getirmeniz yeterli olur.

Reklamda hedef nasıl kullanılır? 

Dönüşümleri optimize edin veya yalnızca hedef eylemler için ödeme yapın. Hedefinizin, "Tarife seç" butonuna tıklayacak maksimum ziyaretçiyi çekmek olduğunu düşünelim. Yandex.Direct'te dönüşüm stratejisini referans alarak bu butona tıklayın. Bu şekilde, strateji, mümkün olduğunca çok sayıda tarife seçmeye ilgisi olan kullanıcıyı yönlendirilir.

Sadece hedef eylemler için ödeme yapmak istiyorsanız (örneğin sipariş verme butonuna tıklamalar için), sabit fiyat ödeme stratejisini seçmenizi öneririz. Strateji ayarlarından hedefi seçin, fiyatı ayarlayın ve stratejinin ayarladığınız fiyata mümkün olduğunca çok sipariş almasını izleyin. 

Tekliflerin hedefe göre ayarlanması. Bir promosyon kampanyası başlattınız diyelim. Hedef olarak özel bir teklifin olduğu banner'a tıklamaları kullanabilirsiniz; Yandex.Direct'te ise bu hedef için daha yüksek teklif ayarlamaları girebilirsiniz. Böylece, düzenlediğiniz kampanya ile zaten ilgilenen ve sadece sitenize girmekle kalmayan daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

Ziyaretçileri siteye geri getirin. "Siparişe git" butonuna tıklayan, ancak siparişi geçmeyen kullanıcıları özel olarak hedefleyen bir teklif de (ör. indirim veya müşteri danışmanı ile iletişime geçme) sunabilirsiniz. Yandex.Direct'in yeniden pazarlama özelliği böyle bir durumda çözüm sunabilir. Reklam gösterim koşullarında "Sipariş botununa tıklama" ve "Teklif gönderimi" gibi iki hedefi birlikte kullanın. Bunu nasıl yapabileceğinizi Yardım bölümünde anlatıyoruz.

Yandex.Metrica'da ayrıca, kısa süre önce dosya indirme ve site içi arama hedefleri kullanılmaya başlandı. Bu hedeflerden ilkinin yararı, sitenizde, indirilebilir formatta olan bir fiyat listesi veya tarife açıklaması bulunuyorsa işe yarar. Bu, söz konusu hedef ile en çok ilgilenen hedef kitleyi bulmanıza yardımcı olur. İkinci hedef, web sitenizdeki kullanıcıların davranışlarını analiz etmeniz için uygundur. Ziyaretçilerin site içinde ne kadar aktif arama yaptığını ve site içi aramanın dönüşümleri nasıl etkilediğini değerlendirebilirsiniz. 

Yandex.Metrica'yı, işle ilgili günlük görevlerinizi hızlı ve kolay bir şekilde yerine getirebilmeniz için geliştiriyoruz. Yeni hedefler deneyin; sorularınıza yanıt vermek bizi mutlu edecektir. Bize yazın.


#Yandex.Direct#Yandex.Metrica

Yandex Ad Tech Newsletter bültenine abone olun (İngilizce)

 E-posta adresi yanlış
 
Koşullar
"Reklam verme" hakkındaki Federal Yasa'nın 18. Maddesi'nin 1. Bölümü kapsamında, "YANDEX" LLC'den, ona bağlı şirketlerden ve "YANDEX" LLC adına yetkili tüm kuruluş veya kişilerden reklam mesajları almayı ve bu reklam mesajlarını aldığım servis özelliğini kullanarak mesaj almaktan istediğim zaman vazgeçmeyi kabul ediyorum.
Teşekkürler!

E-posta hesabınızı kontrol edin.

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları
© 2004–2025  YANDEX LLC