Çok sayıda farklı veri yerine Yandex.Metrica'da tek bir hedef
Daha önce look-alike teknolojisi sadece 1000 müşterinin verileri bazında ayarlanabiliyordu. Sitenin ziyaret oranı düşük olsa bile Yandex.Direct, Yandex.Metrica hedeflerine göre ürün veya hizmetleriniz için uygun müşteri kitlesini bulur. Bu sayede küçük işletmeler, çok sayıda farklı özelliğe göre mevcut müşterilere benzeyen yeni müşteriler bulabilirler.
Hedef kitlenizin herhangi bir segmentine benzeyen kullanıcıları bulabilirsiniz, örneğin:
- Sürekli müşterilerinize (indirim teklif etmek için).
- Reklam bağlantısından siteye geçiş yapan kullanıcılara.
- Ürün veya hizmete ilgi duyan müşteri kitlesini siteye getirmek için, ürünlerinizi uzun süredir inceleyenlere veya soru soranlara.
- Kampanya bildirimlerine abone olanlara (bunları özel teklifleriniz hakkında bilgilendirmek için).
- Mobil uygulamanızı tanıtmak için akıllı telefon kullanıcılarına.
Benzer hedef kitleyi aramanın gerekli kalitesini sağlamak üzere Crypta teknolojisi, arama işleminde 300'den fazla etkeni hesaba katar. Kullanıcıların sorgularda hangi sözcükleri kullandığı, hangi siteleri ziyaret ettiği, hangi konularla ilgilendiği, günün hangi saatinde internete girdiği vb. bunların arasındadır. Dolayısıyla look-alike teknolojisi yardımıyla bulacağınız kullanıcıların önerilerinizle ilgilenme olasılığı oldukça yüksektir.
Sadece Yandex.Direct arayüzünde bir segment veya hedef seçin
Tüm gerekli ayarlar artık Yandex.Direct'te vardır ve istediğiniz hedefleme yapmak için yalnızca birkaç tıklama yapmanız yeterli. Bunun için arayüzde şunları seçin:
- Yandex.Audience'ta bir segment,
- Yandex.Metrica'da bir segment,
- Yandex.Metrica'da hedefler.
Verilerin Yandex.Audience'ta hazırlanmasını beklemeniz gerekmez:
İş ortaklarımız aracın performansını kendi kampanyalarında deneyip aldıkları sonuçları bizimle paylaştılar.
Şehir dışında özel evler yaptıran müşteriler genellikle yüksek gelirli Premium segmente ait kişilerdir. Bu sektörde varlıklı kullanıcıları basit doğrudan hedeflemeyle siteye çekmek hiç de kolay değil ve oldukça pahalı. Bu nedenle Yandex.Direct'te Nisan ayı başından itibaren test edilen look-alike teknolojisinden beklentilerimiz çok büyük. Bu denemeden önce bir dönüşümün maliyeti yaklaşık 6.000 ruble iken look-alike testinin devam ettiği 2 hafta içinde siteye hem eskisinden daha fazla potansiyel müşteri çekebildik hem de dönüşüm fiyatını 1600 rubleye kadar düşürebildik.
Yandex.Direct arayüzünde look-alike teknolojisi nasıl ayarlanır?
- İstediğiniz kampanyayı seçip düzenlemeye başlayın.
- "Yeniden Pazarlama ve Hedef Kitle Seçimi" bölümüne girin ve "Koşul ekle"ye tıklayın.
- "Kural Dizisi" penceresinde bir Yandex.Metrica hedefi, Yandex.Metrica segmenti veya Yandex.Audience segmenti seçin. Veriler yetersizken sadece bir Yandex.Metrica hedefi yeterlidir.
- "Seçilen segment ve benzer kullanıcılar" öğesini seçip "Kaydet" butonuna tıklayın.
Benzer kullanıcıları aramak için hazır bir kuralınız yoksa bunları oluşturmak çok kolay. Bu amaçla Yandex.Metrica hedefi ve Yandex.Audience segmenti oluşturmanın adım adım talimatlarını hazırladık.