ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Haberler
Yandex.Direct'te sorguların anlamıyla (semantik) çalışma araçları güncelleniyor
17 temmuz 2020

Verimlilik, kullanışlılık ve kullanıcıların tercihleri açısından araçlar arasında rekabeti kazanan otomatik hedefleme yakında Yandex.Direct'te anahtar sözcük seçiminde zaman tasarrufu sağlayan lider araç pozisyonunu alacak. Benzer ayarların listesini yeniden gözden geçirdikten sonra kampanya yönetimini daha kolay ve şeffaf hale getirmek için ilgili ek sözcük gruplarını kaldırmayı planlıyoruz.


İlgili ek sözcük grupları kullanımdan kaldırılıyor

Yandex.Direct'te ikisi de benzer bir işlev yerine getiren ilgili ek sözcük grupları ve otomatik hedefleme sorgu anlamını otomatik analiz ederek reklamları istenilen kullanıcı kitlesine hızlı bir şekilde hedeflemeyi sağlar. Bu nedenle, ilgili ek sözcük grupları bugün kullanımdan kaldırılıyor. İlgili ek sözcük gruplarını kullanıyorsanız ek reklam gösterimi ve dönüşüm kayıplarını önlemek için kampanyalarınızı önceden kontrol edip otomatik hedeflemeyi çalıştırmanızı öneririz.

Deneyimli uzmanlar bile kampanya ayarlarını yaparken anahtar sözcük seçimi için çok fazla zaman harcayabilirler. Otomatik hedefleme aranan anlamı anında analiz ederek özellikle ilk etapta kaynakların gereksiz harcanmasını önler. Bu özellik sayesinde reklam gösterimlerini minimum sayıda anahtar sözcük kullanarak veya hiç anahtar sözcükler olmadan başlatabilirsiniz: Yapmanız gereken tek şey, reklam metinlerini yazıp tıklama başına teklifi belirtmektir. Reklam metinlerini ve ürün sayfalarını indeksleyen sistem, aramadaki uygun sorguları reklam gösterimleriyle yanıtlar ve ağlarda reklamları uygun kullanıcı kitlesine gösterir.

Bir örnek verelim. Pulkovo Logistics Company adlı şirket, B2B segmentinde olan ve içinde hem farklı ticari kurumların yöneticileri ile lojistik sorumlularının hem de özel müşterilerin bulunduğu hedef kitlesi için otomatik hedeflemenin performansını test etti. Sonuç olarak, otomatik hedeflemenin uygulandığı reklam kampanyasında dönüşüm oranı %14,9 düzeyinde. Bu gösterge anahtar sözcüklerin belirtildiği kampanyalara göre üç kat daha yüksek, müşteri kazanım maliyeti (cost per lead, CPL) ise %53 daha düşük.*

Otomatik hedeflemenin performansını geliştirmek için yalnızca toplanan istatistiklerde öğrenimle sınırlı kalmıyoruz: Gösterilen reklamların sorgulara uygunluğunu sürekli kontrol altında tutmak için özel denetleyici ekipler çalıştırılır. Bu şekilde hata oranı düşürülerek sistemin sorgu anlamlarını yanlış algıladığı durumların sayısı en aza indirilir. Otomatik hedeflemenin çalışma ve çalıştırılma şekli hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex.Direct'in Yardım bölümünü okuyun.

Uyum türleri için yeni isimler

Temmuz ayının ortasına doğru bir değişikliğin daha gerçekleşmesi bekleniyor: arama sorguları raporunda eşanlamlıların ismi değişerek yerine semantik (anlamsal) uyum ve anahtar sözcük gruplarının olduğu gibi reklam gösterimleriyle sonuçlandığı durumlar için kullanılan sözcüklere göre uyum kullanılacak. Rapor Sihirbazı'ndaki bu güncellemeyle istatistiklerin daha şeffaf ve sistemin performans analizinin daha etkin hale gelmesi bekleniyor.

Anlamsal (semantik) uyum nedir?

Kullanıcı bir arama sorgusu yaptığında Yandex sorguyu kelimesi kelimesine değil anlamsal olarak algılar ve bunu anlamsal analiz sonuçlarına göre en uygun sonuçlarla yanıtlamaya çalışır. Yandex'in arama motoru bir bütün olarak bu mantığa göre çalışır ve verdiği reklam yanıtları da bu kuralın dışında değildir. Bulunan belgelerin sorgu anlamıyla karşılaştırılması sinir ağlarına dayalı arama modeli kullanılarak gerçekleşir.

Böylece reklamlar, şekli açısından farklı olsa dahi anahtar sözcük grubunuza anlamsal olarak uygun olan sorgulara göre gösterilebilir. Örneğin kullanıcı sorgusu "ısıtma sistemi montaj fiyatı" şeklinde ise arama sonuçları örneğin "evde radyatör sistemi kurmak ne kadar" sorgusuna uygun olacak siteleri de içerir.

Seçilen eş anlamlı yanıtları (daha doğrusu sorgunun anlamsal karşılıkları) ilgili raporda görüntüleyerek uygun olmayanları negatif anahtar sözcükler olarak işaretleyebilirsiniz. Çok fazla zaman alacağı için manuel olarak işlenmesi anlamsız olan benzersiz veya az rastlanır sorguları robot tarafından gerçek zamanlı olarak işlemek daha uygun olur. Anlamsal uyumun kullanılması, hedef sorguların böyle şekillerini kaçırmayarak ortalama olarak %15 daha çok tıklama elde etmenizi sağlar.

Genel olarak, anlamsal analiz yapan otomatik teknolojiler gerçek talebi gerçek zamanlı olarak yanıtlamamayı ve hedef kitle ile daha isabetli çalışmayı sağlar. Bu alandaki işimizin daha sonraki aşamaları ve tüm önemli gelişmeler hakkında sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.

Her türlü sorularınız için bize yazın. Size yardımcı olmaktan mutluluk duyacağız.

* Örnek vaka ayrıntıları hakkında Rusça metin için sostav.ru'ya gidin.


#Yandex.Direct

Pratikte uygulayın

Yandex.Direct'e git

Yandex Ad Tech Newsletter bültenine abone olun (İngilizce)

 E-posta adresi yanlış
 
Koşullar
"Reklam verme" hakkındaki Federal Yasa'nın 18. Maddesi'nin 1. Bölümü kapsamında, "YANDEX" LLC'den, ona bağlı şirketlerden ve "YANDEX" LLC adına yetkili tüm kuruluş veya kişilerden reklam mesajları almayı ve bu reklam mesajlarını aldığım servis özelliğini kullanarak mesaj almaktan istediğim zaman vazgeçmeyi kabul ediyorum.
Teşekkürler!

E-posta hesabınızı kontrol edin.

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları
© 2004–2025  YANDEX LLC