Açık test
Çoğu müşterinin hesap özeti arayüzüne yeni eklenen "Dönüşümler için Ödeme" zaman içinde diğer müşteriler için kademeli olarak kullanıma sunulmak üzere. Yeni ayara "Dönüşüm Optimizasyonu" stratejisi üzerinden erişebilirsiniz. Teste katılmak isteyen reklam verenler yorum alanına “CPA testine katılmak istiyorum” notunu yazarak teste katılım başvurusu gönderebilirler.
"Dönüşümler için Ödeme" ayarı nasıl çalışır?
Yeni ödeme modelinin amacı istediğiniz dönüşüm hacmini size sağlamaktır. Ödemeler gerçekleşen dönüşümler için yapılır. Bu şekilde tüm bakiyeyi belirli hedeflere ulaşılmaya harcayarak reklam bütçenizi daha uygun kullanırsınız.
İstenilen dönüşüm fiyatı reklam veren tarafından belirlenir. Belirtebileceğiniz maksimum dönüşüm fiyatı 495 TL'dir.
Dönüşümler için ödemeyi sepete ürün ekleme, form doldurma gibi istediğiniz türde hedefe uygulayabilirsiniz. Her kampanya için tek bir hedef seçilmelidir.
Beta testi çerçevesinde dönüşümleri ödemek için, haftalık bütçenin 20 dönüşüm almaya yeterli olması gerekir. Algoritma belirtilen fiyata göre daha az dönüşüm bulursa bütçe sonuna kadar harcanmaz ve reklam veren sadece gerçekleşen dönüşümler için ödeme yapar.
Teste katılmak için ayrıca bir hafta içinde Yandex.Metrica sayacının belirtilen hedefle ilgili en az 10 dönüşüm saptaması gerekir.
Kampanya sonuçlarını takip etmek için Rapor Sihirbazı'nı kullanın. Analiz için 3 anahtar sütun gerekir:
- "Hedef fiyatı": Ayarlarda belirttiğiniz fiyat,
- "Dönüşümler": An itibarıyla dönüşüm sayısı,
- "Toplam harcama": Hedef fiyatının dönüşüm sayısıyla çarpımıdır.
Dönüşümler için ödeme nasıl çalıştırılır?
"Dönüşümler için ödeme" metin grafik reklamlar, dinamik reklamlar ve akıllı banner'lar gibi tüm ana kampanya türleri için çalıştırılabilir (kampanya tamamı için dönüşüm fiyatının belirtilmesi koşuluyla).
Çalıştırmak için "Dönüşüm Optimizasyonu" otomatik stratejisini - "Ortalama Dönüşüm Fiyatı" sekmesini seçin.
Strateji parametrelerinde "Dönüşümler için ödeme" butonunu aktif konuma getirin ve şunları belirtin:
- Yandex.Metrica hedefini,
- Dönüşüm fiyatını,
- Haftalık bütçe limitini.
"Dönüşümler için ödeme"yi sadece Yandex.Direct arayüzünde açıp kapatabilirsiniz. İleride strateji ayarlarını API veya Direct.Commander aracılığıyla da düzenleyebileceksiniz.
Tüm reklam verenler için açık olan sonucu maksimuma çıkarmayı sağlayan 2 stratejiyi hatırlayalım.
- "Verimlilik Optimizasyonu" stratejisi, Verimlilik katsayısına göre belirlediğiniz kârlılığı baz alarak daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olur.
- "Dönüşüm Optimizasyonu": Bu strateji, istenilen dönüşüm ve tıklama fiyatını baz alarak hedefe ulaşma sayısını maksimuma çıkarır. Bu durumda minimum bütçe tutarı 17 TL'dir.