Yayın başına harcama payı (YBHP), reklam harcamalarının tutarının, getirdiği gelire oranıdır. Yeni strateji, "Kârlılık optimizasyonu"nun daha basit ayarlarla güncellenmiş bir sürümüdür.
Bir stratejinin size uygun olduğunu nasıl anlarsınız
Sitede yer alan aynı hedef farklı gelir getiriyor. Büyük bir ürün yelpazesine sahip bir çevrimiçi mağazanız veya uçak bileti satan bir siteniz olduğunu varsayalım. Reklam etkililiğini değerlendirirken, siparişlerdeki farklı fiyatları hesaba katmak gerekir; bir sipariş 200 ₺ getirirken diğeri 1000 ₺ getirebilir. Bu tür durumlar için, sabit dönüşüm fiyatı kullanabilirsiniz, ancak daha ince ayar yapmak için "Yayın başına hedef harcama payı" stratejisini kullanmanızı öneririz.
Yeni strateji, hedefe göre dönüşüm getirir bunu yaparken reklamın yayın başına harcama payını korur; örneğin, kullanıcının satın aldığı ürünlerin fiyatının %10'u gibi. Bu, özellikle çok sayıda ürünün aynı anda reklamının yapıldığı akıllı banner'larda veya dinamik reklam kampanyalarında kullanışlıdır.
Müşteriler çeşitli kaynaklardan elde edilir: Telefon aramaları, sohbetler, başvuru formları. Reklamdan edinilen bir müşterinin telefon aramasının 50 ₺ getirdiğini, sohbetin 25 ₺ getirdiğini, başvuru formunun da yine 25 ₺ getirdiğini varsayalım.
Bu hedefleri anahtar hedef olarak ayarlayabilir ve yayın başına harcama payını örneğin %15 olarak ayarlayabilirsiniz. Strateji için, bu bir işarettir; reklam harcaması olarak 15 ₺'yi aşmadan, tüm anahtar hedeflerde mümkün olduğunca çok sayıda potansiyel müşteri elde etmek.
Nasıl ayarlanır?
Adım 1. "Yayın başına hedef harcama payı" stratejisini seçin.
Adım 2. Bir reklam kampanyası hedefi ekleyin. Bir e-ticaret hedefi kullanıyorsanız veya geliri API veya Yandex.Metrica aracılığıyla aktarıyorsanız listeden bu hedefi seçin. Gelirin zaten aktarıldığı hedefler listenin başında görünecektir.
Birden fazla hedef kullanıyorsanız, önce bunları kampanya ayarlarında anahtar hedef olarak belirtin ve değer (işletmenizin bir telefon araması veya başvuru formundan ortalama olarak elde ettiği gelir) belirleyin.
Adım 3. Yayın başına harcama payını belirleyin.
Strateji, API ve Direct Commander'da da kullanılabilir. Stratejinin işleyişiyle ilgili sonuçları görmek için, istatistiklerde artık "Yayın başına harcama payı" (YBHP) kesiti var. Ayarlar hakkında daha fazla bilgiye Yardım bölümünden ulaşabilirsiniz.
Güncellenmiş stratejiyi deneyin ve sonuçları paylaşın. Anlaşılmayan bir şey olursa, müşteri hizmetlerine yazarak veya telefonla başvurabilirsiniz. Yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.
* "Kârlılık optimizasyonu"nun eskisi gibi kalması mümkün mü? Evet, eski stratejiyi kullananlar onu kullanmaya devam edebilir. Direct hesabınızda, "Kârlılık optimizasyonu" stratejisine sahip kampanyalar varsa, bunlar daha önce olduğu gibi çalışmaya devam edecektir. Ayarları düzenleyebilir ve bu strateji ile yeni kampanyalar oluşturabilirsiniz.