ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Haberler
Yayın başına hedef harcama payı: Reklam yatırımları kontrol altında
24 haziran 2021

Artık Yandex.Direct'te reklam yatırımlarını daha etkili bir şekilde yönetmeye yardımcı olacak bir strateji var.


Yayın başına harcama payı (YBHP), reklam harcamalarının tutarının, getirdiği gelire oranıdır. Yeni strateji, "Kârlılık optimizasyonu"nun daha basit ayarlarla güncellenmiş bir sürümüdür.

Bir stratejinin size uygun olduğunu nasıl anlarsınız

Sitede yer alan aynı hedef farklı gelir getiriyor. Büyük bir ürün yelpazesine sahip bir çevrimiçi mağazanız veya uçak bileti satan bir siteniz olduğunu varsayalım. Reklam etkililiğini değerlendirirken, siparişlerdeki farklı fiyatları hesaba katmak gerekir; bir sipariş 200 ₺ getirirken diğeri 1000 ₺ getirebilir. Bu tür durumlar için, sabit dönüşüm fiyatı kullanabilirsiniz, ancak daha ince ayar yapmak için "Yayın başına hedef harcama payı" stratejisini kullanmanızı öneririz.

Yeni strateji, hedefe göre dönüşüm getirir bunu yaparken reklamın yayın başına harcama payını korur; örneğin, kullanıcının satın aldığı ürünlerin fiyatının %10'u gibi. Bu, özellikle çok sayıda ürünün aynı anda reklamının yapıldığı akıllı banner'larda veya dinamik reklam kampanyalarında kullanışlıdır.

Müşteriler çeşitli kaynaklardan elde edilir: Telefon aramaları, sohbetler, başvuru formları. Reklamdan edinilen bir müşterinin telefon aramasının 50 ₺ getirdiğini, sohbetin 25 ₺ getirdiğini, başvuru formunun da yine 25 ₺ getirdiğini varsayalım.

Bu hedefleri anahtar hedef olarak ayarlayabilir ve yayın başına harcama payını örneğin %15 olarak ayarlayabilirsiniz. Strateji için, bu bir işarettir; reklam harcaması olarak 15 ₺'yi aşmadan, tüm anahtar hedeflerde mümkün olduğunca çok sayıda potansiyel müşteri elde etmek.

Nasıl ayarlanır?

Adım 1. "Yayın başına hedef harcama payı" stratejisini seçin.

Adım 2. Bir reklam kampanyası hedefi ekleyin. Bir e-ticaret hedefi kullanıyorsanız veya geliri API veya Yandex.Metrica aracılığıyla aktarıyorsanız listeden bu hedefi seçin. Gelirin zaten aktarıldığı hedefler listenin başında görünecektir.

Birden fazla hedef kullanıyorsanız, önce bunları kampanya ayarlarında anahtar hedef olarak belirtin ve değer (işletmenizin bir telefon araması veya başvuru formundan ortalama olarak elde ettiği gelir) belirleyin.

Adım 3. Yayın başına harcama payını belirleyin.

Strateji, API ve Direct Commander'da da kullanılabilir. Stratejinin işleyişiyle ilgili sonuçları görmek için, istatistiklerde artık "Yayın başına harcama payı" (YBHP) kesiti var. Ayarlar hakkında daha fazla bilgiye Yardım bölümünden ulaşabilirsiniz.

Güncellenmiş stratejiyi deneyin ve sonuçları paylaşın. Anlaşılmayan bir şey olursa, müşteri hizmetlerine yazarak veya telefonla başvurabilirsiniz. Yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.

* "Kârlılık optimizasyonu"nun eskisi gibi kalması mümkün mü? Evet, eski stratejiyi kullananlar onu kullanmaya devam edebilir. Direct hesabınızda, "Kârlılık optimizasyonu" stratejisine sahip kampanyalar varsa, bunlar daha önce olduğu gibi çalışmaya devam edecektir. Ayarları düzenleyebilir ve bu strateji ile yeni kampanyalar oluşturabilirsiniz.


#Yandex.Direct

Arayüzde nasıl çalıştığına göz atın

Yandex.Direct'e git

Yandex Ad Tech Newsletter bültenine abone olun (İngilizce)

 E-posta adresi yanlış
 
Koşullar
"Reklam verme" hakkındaki Federal Yasa'nın 18. Maddesi'nin 1. Bölümü kapsamında, "YANDEX" LLC'den, ona bağlı şirketlerden ve "YANDEX" LLC adına yetkili tüm kuruluş veya kişilerden reklam mesajları almayı ve bu reklam mesajlarını aldığım servis özelliğini kullanarak mesaj almaktan istediğim zaman vazgeçmeyi kabul ediyorum.
Teşekkürler!

E-posta hesabınızı kontrol edin.

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları
© 2004–2025  YANDEX LLC