Yandex.Direct'teki Yatırım Getirisi Optimizasyonu stratejisi, reklam göstergelerinizi işletmeniz için en uygun düzeylere çıkarmaya yardımcı olur. Stratejinin görevi, hedeflerinize göre en yüksek dönüşümü sağlamak ve reklamlara yaptığınız yatırımların verimlilik göstergelerini istediğiniz değerlere ulaştırmaktır. Basitçe söylemek gerekirse, sitedeki hangi kullanıcı eylemlerinin size gelir sağladığını ve işletmenize uygun reklam kazanımlarını kendiniz belirtirsiniz; otomatik strateji ise size özellikle belirttiğiniz koşullara uygun dönüşümler getirmeye çalışır.
Daha önce bu strateji sadece, Yandex.Metrica'da e-ticaret ayarları yapmış ve hedef fiyatları otomatik aktarmaya hazır olan internet mağazaları veya işletmeler için uygundu. Fakat strateji algoritması güncellendikten sonra Yandex.Direct'te istediğiniz anahtar hedefleri belirleyip bunların değer göstergelerini belirtmeniz ve ardından bu hedefleri "Yatırım Getirisi Optimizasyonu" stratejisinin ayarlarında işaretlemeniz yeterli. Artık karmaşık hesaplamalar yaparak, reklamdan elde edilen satış gelirini yapılan yatırımlarla karşılaştırmaya ve teklifleri düzenlemek üzere servis arayüzüne girmeye gerek yok: Hedefin verimliliği analiz edilerek tüm bunlar otomatik yapılır.
Eskiden ürünlerini genellikle internetten satan şirketler için tasarlanmış olan strateji yenilenmiş haliyle ayrıca hukuki danışmanlık, sağlık veya kişisel bakım gibi hizmetler sunan işletmeler için de uygun hale getirildi.
Bu özellik nasıl çalışıyor?
Bir web siteniz olduğunu ve bu sitede gerçekleştirilecek 3 farklı kullanıcı davranışı senaryosu düşünelim:
Senaryo 1. Ürün sipariş etmek isteyen bir kullanıcı başvuruyu doldurup "Gönder" butonuna tıklıyor.
Senaryo 2. Kullanıcı sitedeki telefon simgesine tıklayarak sizi doğrudan arıyor.
Senaryo 3. Kullanıcı ürün bilgilerini görüntülüyor, ürünü sepete ekliyor ve ödeme yapıyor.
Bu senaryoların her biri sizin için yararlı fakat yararlılıkları aynı değil. Örneğin, ortalama olarak, sizi doğrudan arayan her ziyaretçi size 50 TL, siparişi siteden verenler 30 TL ve satın almayı tamamlayanlar ise 300 TL gelir getiriyor olabilir. "Başvuru", "Gelen arama" ve "Satın alma" gibi birkaç anahtar hedef seçip her biri için özel bir değer belirtebilirsiniz. Dönüşüm değeri veya fiyatı, hedefe ulaştığınızda elde edeceğiniz gelir için kendi değerlendirmenizdir. Hesaplanma şekli ilgili Yardım bölümünde ve ayrıca özel bir yazıda ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
Hedefler için değerler Yandex.Direct'e girildikten sonra servis hangi kullanıcı eyleminin sizin için daha kârlı olduğunu algılar. Belirttiğiniz verimlilik değeri sayesinde sistem, istenen kazanım düzeyinde kalmak için ne tür ziyaretçileri getirmek gerektiğini gerçek zamanlı olarak belirler. Bu şekilde otomatik strateji, belirtilen anahtar hedeflerin toplamına göre yatırım getirinizi (yatırım verimliliğinizi) optimize eder. Optimize etmek, burada teklifleri tüm anahtar hedeflere göre istediğiniz dönüşümleri sağlayacak şekilde düzeltmek (ve aynı zamanda gelirinizi en düzeye çıkarmak) anlamına gelir.
Nasıl ayarlanır?
"Yatırım Getirisi Optimizasyonu" stratejisini birkaç basit adımda anahtar hedeflere göre ayarlayabilirsiniz.
- Stratejinin düzgün çalışması için reklam kampanyasında Yandex.Metrica sayacını belirtmeyi unutmayın.
- Anahtar hedefler ve her biri için değer (fiyat) girin.
Kullanıcının sitenizde yararlanacağı finansal hizmetleri seçmek istediğini varsayalım. Anahtar hedefler belirleyerek sitenizdeki kullanıcı yolunu tüm ayrıntılarıyla sisteme göstermeniz gerekir. Örneğin: "Siteye girdi", "Kredi tekliflerini açtı", "Başvuru yaptı" vb. Böylece sistem, iş için daha değerli eylemleri daha az değerli olanlardan ayırt edebilir. Sipariş huninizi Yandex.Direct'e ne kadar ayrıntılı açıklarsanız servisin algoritması istediğiniz dönüşümleri size o kadar etkin sağlar.
Sitedeki kullanıcı yolunu ayrıntılı olarak tarif etmeye hazır değilseniz stratejiyi çalıştırmak için birkaç anahtar işlemin değerini belirtmeniz yeterli olacaktır. Örneğin, manikür hizmeti ve güzellik uzmanı randevusu olmak üzere, farklı dönüşüm fiyatına sahip hizmetleri kullanıcılara sunduğunuzu düşünelim. Sisteme "manikür hizmeti" hedefinin 20 TL'lik değere ve "makyaj hizmeti" hedefinin ise 30 TL'lik değere sahip olduğunu bildirmeniz yeterlidir. Bu durumda ayarlarda "Ürün veya hizmet maliyeti" alanını doldurmanız gerekmez (bu alan hakkında bilgi aşağıda verilmiştir).
Siparişler web sitesinin yanı sıra telefon yoluyla da geliyorsa ne yapılmalı? Sitedeki istediğiniz telefon numarasının tıklanarak görüntülenmesini sağlayın ve 'gelen aramayı' anahtar hedef olarak ekleyin. - Strateji seçeneği olarak 'Yatırım getirisi optimizasyonu'nu seçin. İşletmeniz için en uygun yatırım getirisi (reklamlara yatırım tutarı ile elde edilen kazanç tutarı oranıdır) düzeyini belirtin. Bunu yaparken gerçekçi olun, ulaşılabilir bir eşik değeri belirtin: Çok yüksek bir değer belirttiğinizde sistem size sipariş verebilecek müşteriler sağlayamaz.
- Optimizasyon için belirli bir hedef seçin veya "Tüm anahtar hedefler"i belirtin: Bu durumda algoritma optimizasyon için hedeflerin her birinin değerini hesaba katar.
- Zorunlu olmayan parametre: Maliyet. Anahtar hedeflerinizin açıkladığı ve reklamı yapılan ürün veya hizmetlerinizin maliyetlerini çıkarabiliyorsanız bu değerleri özel alana ekleyin.
- Reklamı başlatın
Sonraki adımlar
Reklama yapılan yatırımlar dahil olmak üzere, yatırımların getirisinin işletmenin en önemli verimlilik göstergesi olduğunu anlıyoruz. Bu nedenle, algoritmalarımıza özellikle işletmenin reklam verimliliğine dikkat etmeyi öğretiyoruz. Tıklama başına ödeme modelinden "gerçekleşen dönüşümler için ödeme" modeline geçmek ana hedefimiz. Reklam verenlerin verimlilik bazlı bir reklam yönetimi gerçekleştirebilmeleri, reklamlar aracılığıyla yeni müşteriler bulabilmeleri ve işletmelerine kazanç sağlayabilmeleri için çalışmaya devam ediyoruz.