Reklamın sitedeki birden fazla farklı Yandex.Metrica hedefine göre (aramalar, sipariş formunun doldurulması veya belirli sayfaları ziyaret gibi) dönüşüm sağlaması reklam veren için genellikle çok önemlidir. Artık Yandex.Direct'te birden fazla hedefe göre dönüşüm optimizasyonunun ayarlanması için Yandex.Metrica'da toplam hedefe göre optimizasyon ve anahtar hedeflere göre optimizasyon olmak üzere iki yeni yöntem var.
Bu ne işe yarar?
Birçok reklam verenin Yandex.Metrica'da tüm hedefler için optimizasyon başlattığını görüyoruz. Fakat böyle yaklaşım kararlı sonuçlar veremez. Yandex.Metrica sayacı genellikle pek çok sayıda hedef kontrol eder. Bu hedeflerin bazıları reklam optimizasyonu için uygun olmayabilir, diğerleri ise sadece kullanıcıların sitedeki davranışının analizi için gereklidir. Bu tür hedefleri otomatik stratejilerde hesaba katması daha kötü sonuçlar verebilir. Ayrıca sayaçtaki hedeflerde yapılan herhangi bir değişiklik reklam kampanyasını etkiler; bu durumda algoritma yeni listeye göre yeniden öğrenmeye başlar. Bu durum dönüşümlerin sayısında hem ani artışlara hem de düşüşlere yol açabilir. Reklam kampanyasındaki sayaçların eklenmesi veya silinmesi de beklenmedik sonuçlar verebilir.
Bunu önlemek için Yandex.Metrica hedeflerinin tamamına göre optimizasyonu devre dışı bırakmaya başlıyoruz. Bu değişikliği önce yeni yayınlanmış reklamlar ve daha sonra adım adım tüm reklam kampanyaları için uygulayacağız. Fakat bunun yerine artık toplam hedefe göre optimizasyonu veya birkaç anahtar hedefe göre optimizasyonu ayarlayabilirsiniz.
Birden fazla hedefe göre reklam optimizasyonu nasıl ayarlanır?
1. Yandex.Metrica'da toplam hedefe göre optimizasyon
Yalnızca tüm alt hedefleri (ayarlarıyla belirlenen koşullar) yerine getirildiğinde ulaşılan hedefe toplam hedef denir. Birleşik hedefler, kullanıcının farklı davranış senaryolarını tek bir Yandex.Metrica hedefine sığdırmak üzere "ve/veya" operatörlerinin kullanıldığı koşulları daha esnek bir şekilde ayarlamayı sağlar.
Örnek 1. Müşterilerin siteyle etkileşim senaryosu çok iyi biliniyorsa bir kullanıcının dönüşüme doğru yolunu "Sipariş" adındaki toplam bir hedef olarak belirlemeniz mümkün:
Bu hedef, müşterinin arayıp sipariş verdiği (1 ve 3), sohbete yazıp sipariş verdiği (2 ve 3) veya eylemlerin üçünü de yaptığı durumlarda ulaşılmış olur. Müşteri ilk adımı atlayıp sipariş verirse bu iyi olur fakat bu durumda toplam hedef ulaşılmış olmaz. "Sipariş" hedefine göre optimizasyon için ayarlanan otomatik strateji, yalnızca belirtilen koşullar yerine getirildiğinde dönüşümleri hesaplar. Bu demek ki otomatik strateji, "([1] veya [2]) ve [3]" eylem zincirini yapma olasılığı daha yüksek olan kullanıcılardan daha çok getirmeye çalışır.
Örnek 2. İşletme için eşit derecede önemli olan iki hedefimiz var. Bu durum, "Dönüşüm Optimizasyonu" otomatik stratejisinin ayarlarında aynı ortalama dönüşüm fiyatının belirlenebileceği anlamına gelir. Bu örnekte toplam hedefin fiyatı aynı olan birkaç hedefin "toplayıcısı" olduğunu söyleyebiliriz.
"İletişim" toplam hedefini ayarlıyoruz:
Optimizasyonu bu tür bir toplam hedefe göre yapılan otomatik strateji, belirtilen ortalama dönüşüm fiyatı aynı kalmak kaydıyla bu eylemlerden birini yapma olasılığı en yüksek olan kullanıcıları siteye getirmeye çalışır. Bu göstergeyi daha sonra raporda görebilirsiniz. Strateji, belirttiğiniz değere ulaşmayı hedefleyecektir.
"Dönüşüm başına ödeme" modelini ve "ortalama dönüşüm fiyatı" ayarını kullanıyorsanız optimizasyon amacıyla Yandex.Metrica toplam hedefini belirleyebilirsiniz.
2. Birkaç anahtar hedefe göre optimizasyon
Haftalık bütçe çerçevesinde dönüşüm optimizasyonu için çalışan bu çözüm, kullanıcıların farklı hedef eylemlerinin işletmeniz için farklı değerlere sahip olduğu için dönüşümlerin hep aynı fiyata alınmasının uygun olmadığı (örneğin, hedeflerin satış hunisinin farklı seviyelerinde bulunduğu) durumlar için özellikle uygun olur.
Örnek 3. İlk örneğimizde açıklanan duruma geri dönelim. Müşteri eylemlerini anahtar hedefler ve bunların değerlerine göre belirleyelim:
[1] arama yaptı: 200 ruble
[2] sohbete yazı yazdı: 200 ruble
[3] sipariş verdi: 1000 ruble
Bir telefon ataması ile bir sohbet yazısı huninin aynı seviyesinde bulunduğu için bu eylemlerin ikisinin de değeri aynıdır. "Sipariş verdi" anahtar hedefinin değeri ise siparişle sonuçlanan aramaların ve sohbet yazılarının sayısını yansıtır.
Hedefin işletmeler için değeri, böyle dönüşümlerin her birinin işletmelere ne kadar para kazandırdığını gösterir. Anahtar hedeflerin değerlerini mutlaka gerçek veriler bazında belirtmenizi öneririz. Böylece Yandex.Direct; dönüşümleri, kampanya çerçevesinde ulaşılan anahtar hedeflerden elde edilen işletme geliri mümkün olduğunca en fazla olacak şekilde gerçekleştirebilir.
Önemli olan hedef eylemler değerlendirilip Yandex.Direct'in anahtar hedefleri olarak belirlendikten sonra yapmanız gereken tek şey, haftalık bütçesi belirtilen "Dönüşüm Optimizasyonu" otomatik stratejisinin ayarlarında "Tüm anahtar hedefleri" seçeneğini işaretleyip reklamları başlatmaktır.
Örnek 4. İşletme için eşit derecede önemli olan eylemler için anahtar hedefleri ve bunların değerlerini belirtelim. Örnek 2'de bu görevle daha önce karşılaşmıştık:
[1] arama yaptı: 200 ruble
[2] sohbete yazı yazdı: 200 ruble
Şimdi haftalık bütçenin belirtildiği tüm anahtar hedeflere göre dönüşüm optimizasyonunu yeniden başlatalım. Bu durumda otomatik stratejimiz, belirtilen eylemlerden birini yapma olasılığı en yüksek olan kullanıcıları bize getirmeye ve bunu yaparken söz konusu eylemlerin değerleri aşısından eşitliğini dikkate alarak bu iki hedefe göre mümkün olduğunca daha fazla dönüşüm sağlamaya çalışır.
Tüm anahtar hedeflere göre dönüşüm optimizasyonunu yapan strateji, kampanya çerçevesinde ulaşılan hedeflerden elde edilen geliri en yüksek düzeyde tutarak eşit veya farklı olan hedef değerlerine göre maksimum dönüşüm sağlamaya çalışır. Hedeflerin, rapordaki "Gelir" sütununda gösterilen nihai değerleri belirtilen değerlerden farklı olabilir.
Bu arada, yatırım getirisi optimizasyonu da anahtar hedeflerin tamamına göre çalışır: Bu stratejiye göre yatırım getirisi katsayısını belirtip reklamları haftalık bütçe tutarını belirtmeden başlatabilirsiniz. Bu durumda anahtar hedeflerin belirtilen değerini baz alan strateji kampanyanın yatırım getirisi (ROI) göstergesini yükseltmeye çalışır.
Ve iki teknik husus daha var: Yandex.Metrica'nın ister basit, isterseniz toplam hedeflerini anahtar hedefler olarak belirtebilirsiniz. Ayrıca, anahtar hedeflerin tamamına göre optimizasyonun ayarlarını hem Commander hem de Yandex.Direct API'si aracılığıyla yönetebilirsiniz.
İşletmenizin ihtiyaçlarına göre birden fazla hedef hedefle çalışmanın en uygun yöntemi seçin. Her türlü sorularınızı e-posta veya telefonla paylaşabilirsiniz.