Siteye giriş yapan kullanıcı, sitede örneğin sipariş verme gibi istediğiniz işlemi yapmadıysa onu bu işleme yönlendirmek için yeniden pazarlamayı kullanın. Bu teknoloji sayesinde ziyaretçilerle sitedeki veya mağazadaki geçmiş eylemlerine bağlı olarak kişisel iletişime girebilirsiniz: Böylece, belirli ürünü daha önce görüntüleyen veya sepete ekleyen ziyaretçileri satın alma işlemini tamamlamaya yönlendirebilir, düzenli müşterilerinize sürekli yaptıkları alımları hatırlatabilir veya yeni müşterilerin ürünlerinize ilgisini artırabilirsiniz.
Bugüne kadar yeniden pazarlamayı ayarlamak için önce Yandex.Metrica veya Yandex.Audience'ta hitap edeceğiniz segmentleri belirlemeniz gerekiyordu. Bu işlem artık çok daha kolay. Sitenizde Yandex.Metrica sayacı kuruluysa hedefleme için otomatik segmentleri Yandex.Direct'te doğrudan oluşturabilir ve bunları kullanarak yeniden pazarlamayı ayarlayabilirsiniz.
Nasıl ayarlanır?
Sitenizdeki sayaç yardımıyla Yandex.Metrica, site ziyaretçilerinizi özelliklerine göre farklı gruplara ayırır. Yandex.Direct'te önceden ayarlanmış otomatik segmentler kullanılabilir:
- Yeni ziyaretçiler: Son 90 günde sitenize ilk kez gelen kullanıcılar.
- Geri dönen ziyaretçiler: Sitenizi daha önce ziyaret etmiş ve son 90 günde sitenize tekrar gelen kullanıcılar.
- Arama trafiği: Yandex'in veya başka bir arama motorunun arama sonuçlarından sitenize gelen ziyaretçiler.
- Bağlantı trafiği: Başka sitelerdeki bağlantılardan sitenize gelen kullanıcılar.
- Reklam trafiği: Reklamlara tıklama sonucunda sitenize gelen kullanıcılar.
- Hemen çıkanlar: Sitenizde bir sayfayı açıp 15 sn.'den kısa süre kalan ve bu süre içinde hiçbir işlem yapmayan kullanıcılar.
- Sayfada kalanlar: Sitenizde 15 sn.'den uzun süre kalan, sitede birden fazla sayfa görüntüleyen veya sayaçta belirtilen bir hedefi gerçekleştiren kullanıcılar.
- Mobil cihazlardan gelen trafik: Sayfayı akıllı telefon veya tabletten görüntüleyen kullanıcılar.
- Masaüstü cihazlarından gelen trafik: Masaüstü veya dizüstü bilgisayardan gelen kullanıcılar.
Yeni bir yeniden pazarlama koşulu oluşturmak için Yandex.Direct arayüzünde Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi → Ekle yolunu takip edin.
Açılan pencerede +Koşul ekle'ye tıklayın ve açılan listeden "Yandex.Metrica segmenti"ni seçin:
Segment seçimi alanında "Otomatik" olarak işaretlenmiş segmentlerden oluşan bir liste göreceksiniz:
Hedefleme koşullarını ayarlayın ve ardından reklam grupları için istediğiniz hedefleme koşullarını seçin.
Bu listeyi, düzenlemeye yetkili olduğunuz her sayaç için kullanabilirsiniz. Erişim yetkiniz salt okunur ise daha önceden oluşturulmuş segmentleri görebilir fakat otomatik segment listesini göremezsiniz.
Yandex.Direct'te yeniden pazarlama ayarları hakkında daha fazla bilgi için Yardım bölümünü okuyun.
Yeni segmentlerin yararlı olacağı görevler
Otomatik segment filtreleri farklı türlerdeki siteler için uygun olmalıdır. Bu nedenle, bunlar oldukça genel bir şekilde belirlendi. Daha ince ayarlara ihtiyaç duyarsanız segmentleri Yandex.Metrica aracılığıyla kendiniz oluşturmanız daha uygun olacaktır. Fakat çoğu görev bu ince ayarlara gerek kalmadan yapılabilir.
- Yeni ziyaretçilerin ilgisini artırmak. Örneğin, marka veya ürününüzü daha yakından anlatmak gibi bir amaçla, özellikle son 3 ayda sitenize ilk defa gelmiş kullanıcıları hedeflemek isteyebilirsiniz.
Bu nasıl yapılır? Bir reklam grubu ve yeni bir yeniden pazarlama kuralı oluşturun: Bunun için "En az biri uygulandı" koşulunu ve Yandex.Metrica'nın "Yeni ziyaretçiler" segmentini seçin. Reklamda ilk satın alma işlemi için indirim önermek, müşterilerin dikkatini çekmek için iyi bir yöntemdir. - Satın alma işlemini tamamlamaya yönlendirmek. Bu senaryo için uygun segmentler: "Geri dönen ziyaretçiler" veya "Sayfada kalanlar"dır.
Nasıl yapılır? İlk örneğe benzer şekilde bir reklam grubu ve bu segmenti hedefleyen yeni bir yeniden pazarlama koşulu oluşturun. Reklamda kullanıcının sorgusunu sitenin konusuna göre mümkün olduğunca net yanıtlamaya çalışın. Örneğin, çiçek sattığınız web sitenizden (örneğin satılan buketlerin renk veya tasarımını beğenmediği için) ayrılan bir ziyaretçiye başka ürünler veya hediye setleri sunabilirsiniz. - Ek satış sağlamak veya düzenli alım yapmayı hatırlatmak. Bu durumda "Geri dönen ziyaretçiler" segmentini kendi oluşturduğunuz segmentlerle birlikte kullanmanız uygun olacaktır.
Nasıl yapılır? Yeniden pazarlama kurallarını ayarlarken "Tümü uygulandı" koşulunu seçin ve Yandex.Metrica'nın otomatik segmentine ve kendi oluşturduğunuz "Sitede alım yapanlar" segmentine hedefleme yapın. - Hemen çıkanları geri kazanmak. Bir kullanıcı sitede sadece bir sayfa açtıktan sonra siteyi terk ettiyse ve açtığı sayfada 15 sn.'den kısa bir süre kaldıysa bu durum kullanıcının teklifinizle ilgilenmediği anlamına gelmez. Sitedeki fiyatların düşmesi veya model seçeneklerinin artması halinde bu kişi sitenize geri dönmek isteyebilir.
Nasıl yapılır? Sitedeki güncellemeler, koşulların değişmesi veya yeni bir hizmetin kullanıma sunulması hakkında kullanıcıları bilgilendirmek için "En az biri uygulandı" koşulunu ve "Hemen çıkanlar" segmentini seçin, ardından "Hiçbiri uygulanmadı" koşulunu ve "Sitede kalanlar" segmentini ekleyin. Bu sayede hem siteden hemen çıkan hem de sitede kalan kullanıcılar filtrelenebilir. Böylece, yalnızca siteden hemen çıkanları hedefleyebilirsiniz.
Bu kullanıcılara daha uygun bir teklifle giderseniz müşteriniz olabilirler. - Mobil cihaz kullanıcılarını hedeflemek. İnternete sadece mobil cihazlardan bağlanan veya masaüstü bilgisayardan sipariş vermeden önce mobil cihazdan bilgi arayan kullanıcıların payı gün geçtikçe artıyor. Bu kullanıcı kitlesini kaçırmayın!
Nasıl yapılır? Siteye mobil cihazlardan girenler için özel kreatifler hazırlayın ve ayrıca Yandex.Direct'te daha hızlı yüklenen Turbo sayfaları varış sayfaları olarak belirlemeyi unutmayın. Bu şekilde mobil internet bağlantısı zayıf olsa bile kullanıcının teklifinizi görüp buna dikkat etme olasılığı daha yüksek olur. - Farklı ayarları test etmek. Örneğin, reklam gösterimlerinizi hem yeni ziyaretçilere hem de geri dönen ziyaretçilere hedefleyerek Yandex.Direct denemeleri aracılığıyla elde ettiğiniz sonuçları karşılaştırabilirsiniz.
- Aramadaki teklifleri düzenlemek. Teklif Düzenlemeleri'ne ve ardından Hedef Kitle'ye girin. +Yeni Düzenleme'ye tıklayın ve teklifi artırmak veya düşürmek için segment seçin:
Daha önce çevrimiçi veya çevrimdışı etkileşimde bulunduğunuz kullanıcıları hedeflemeyi öngören çok sayıda senaryo var. En popüler senaryolar hakkında daha fazla bilgi için örneklere gözatın. Daha iyi bir hedeflemeyle müşteri kazanma maliyetini düşürüp reklamınızı daha etkili hale getirebileceğinizi unutmayın!