ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Haberler
Yandex arama satırı ipuçlarının üstünde banner
24 haziran 2020

Reklam verenler bir yıldan uzun bir süredir, yapılan araştırmalar sonucu arama satırı ipuçlarının üstünde yerleştirilen banner ile kullanıcılara tekliflerini hemen iletme olanağı yakalıyor. Kısa bir süre önce bu tür banner'lar herkese açık hale getirildi; artık bu tür banner'ların işleyişindeki avantajları ve bunların sonuçlarını konuşabiliriz.  


Kullanıcı arama satırına bir sorgu girdiğinde arama satırı sorgusunu tamamlamasına yardımcı olur. Bu teknoloji, sorgudaki en olası sonraki sözcüğü belirleyerek ve kişiye ipuçlarından hazırladığı listeyi sunan bir algoritma temel alınarak çalışır. Artık, bu ipuçlarında sizin reklamınız yer alabilir.

İpuçlarının üstündeki banner, arama yapılırken reklam gösterimi sağlayan yeni bir alan olarak karşımıza çıkıyor. İpuçlarının üstündeki banner, yapılan arama sorgusunun en üst kısmında görüntülenir; örneğin kullanıcı "İstanbul'da daire" yazdığında "İstanbul'da daire satın al" sorgusuna göre çıkacak ipuçları listesinde daire reklamını görebilir.

Bu format sayesinde, reklamın ilk sırada yer aldığı premium gösterime göre %5 daha fazla trafik elde edebilirsiniz. Kullanıcılar, ayrıca rakip reklamlara veya organik arama sonuçlarına hiç ilgi göstermeden direkt olarak sizin teklifinizle ilgilenir. 

Bu özellik nasıl çalışıyor?

Reklam, en olası arama ipuçlarına göre algoritma tarafından seçilir ve yalnızca kullanıcının arama sorgusuyla olan ilgisi yüksekse kendisine gösterilir. İpucundaki gösterimden sonra, reklam arama sonuçlarında da gösterilebilir. İpuçlarındaki gösterimler, ilk sıradaki CTR'ın hesaplanmasında dikkate alınmaz, böylece tıklama sayısı kaydedilirken kapsamın arttırılması, kalite katsayısını etkilemez.

Reklamların minimalist tasarlanmış ve dikkatli seçilmiş olması ayrca, ipuçlarındaki gösterimlerin hem daha alakalı olmasını hem de reklam etkililiğinin daha yüksek olmasını sağlar. Araştırmalarımızın sonuçları, ipuçlarındaki banner'ların CTR oranının %16 civarında olduğunu gösteriyor.

Banner gösterimleri nasıl etkinleştirilir? 

Bunun için herhangi bir ek ayar yapmaya gerek yok; bu türdeki gösterimler tamamen otomatik çalışır. Algoritma, reklamın gösterilmesiyle ilgili en iyi tıklanabilirlik (CTR) oranlarını, tıklama başına teklifleri, kalite katsayısı ve diğer faktörleri seçer. Bu nedenle reklamın ipuçlarında yer almasını sağlamak sadece teklifleri arttırmakla değil, aynı zamanda reklamın etkinliğini arttırmakla da olur. 

İstatistiklere nereden bakabilirim?

İstatistikler premium'un ilk sırasından gelen reklam önerilere girdiği sürece, premium gösterimlere (Süper pozisyon) kaydedilir.


#Yandex.Direct

Pratikte uygulayın

Yandex.Direct'e git

Yandex Ad Tech Newsletter bültenine abone olun (İngilizce)

 E-posta adresi yanlış
 
Koşullar
"Reklam verme" hakkındaki Federal Yasa'nın 18. Maddesi'nin 1. Bölümü kapsamında, "YANDEX" LLC'den, ona bağlı şirketlerden ve "YANDEX" LLC adına yetkili tüm kuruluş veya kişilerden reklam mesajları almayı ve bu reklam mesajlarını aldığım servis özelliğini kullanarak mesaj almaktan istediğim zaman vazgeçmeyi kabul ediyorum.
Teşekkürler!

E-posta hesabınızı kontrol edin.

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları
© 2004–2025  YANDEX LLC