Kullanıcı arama satırına bir sorgu girdiğinde arama satırı sorgusunu tamamlamasına yardımcı olur. Bu teknoloji, sorgudaki en olası sonraki sözcüğü belirleyerek ve kişiye ipuçlarından hazırladığı listeyi sunan bir algoritma temel alınarak çalışır. Artık, bu ipuçlarında sizin reklamınız yer alabilir.
Bu format sayesinde, reklamın ilk sırada yer aldığı premium gösterime göre %5 daha fazla trafik elde edebilirsiniz. Kullanıcılar, ayrıca rakip reklamlara veya organik arama sonuçlarına hiç ilgi göstermeden direkt olarak sizin teklifinizle ilgilenir.
Bu özellik nasıl çalışıyor?
Reklam, en olası arama ipuçlarına göre algoritma tarafından seçilir ve yalnızca kullanıcının arama sorgusuyla olan ilgisi yüksekse kendisine gösterilir. İpucundaki gösterimden sonra, reklam arama sonuçlarında da gösterilebilir. İpuçlarındaki gösterimler, ilk sıradaki CTR'ın hesaplanmasında dikkate alınmaz, böylece tıklama sayısı kaydedilirken kapsamın arttırılması, kalite katsayısını etkilemez.
Reklamların minimalist tasarlanmış ve dikkatli seçilmiş olması ayrca, ipuçlarındaki gösterimlerin hem daha alakalı olmasını hem de reklam etkililiğinin daha yüksek olmasını sağlar. Araştırmalarımızın sonuçları, ipuçlarındaki banner'ların CTR oranının %16 civarında olduğunu gösteriyor.
Banner gösterimleri nasıl etkinleştirilir?
Bunun için herhangi bir ek ayar yapmaya gerek yok; bu türdeki gösterimler tamamen otomatik çalışır. Algoritma, reklamın gösterilmesiyle ilgili en iyi tıklanabilirlik (CTR) oranlarını, tıklama başına teklifleri, kalite katsayısı ve diğer faktörleri seçer. Bu nedenle reklamın ipuçlarında yer almasını sağlamak sadece teklifleri arttırmakla değil, aynı zamanda reklamın etkinliğini arttırmakla da olur.
İstatistiklere nereden bakabilirim?
İstatistikler premium'un ilk sırasından gelen reklam önerilere girdiği sürece, premium gösterimlere (Süper pozisyon) kaydedilir.