Yandex.Direct'i kullanan reklam verenlerin trafik kalitesi yüksek olan alanları düşük kaliteli sanarak gösterimleri yanlışlıkla devre dışı bırakmaları çok sayıda dönüşüm kaybetmelerine neden oluyor.
Bu varsayımı kontrol etmek için başlattığımız bir deney çerçevesinde reklam verenlerin daha önce gösterimleri engelledikleri alanlarda küçük bir gösterim payının etkin kalmasına izin verdik. Doğal olarak, bu deneydeki tıklamalar ücretsizdi ve ilgili gösterimler istatistiklere dahil edilmedi. Deney sonunda, engellenen alanlarda gerçekleşen bu "gizli" gösterimlerin reklam verenlere %6 oranında ek dönüşüm sağladığı ortaya çıktı.
Yayınlanan reklamların verimliliğini ve kalitesi doğrulanmış kaynakların dönüşüm sayısını artırmak için Mart ayından itibaren Yandex.Direct'teki bazı Yandex Reklam Ağı sitelerine yönelik reklam gösterimi engelleme kurallarında bazı değişiklikler yapılacak. Böylece trafik kalitesi doğrulanmış alanlarda, adres engelleme listesine dahil edilmesi halinde bile reklam gösterimleri otomatik olarak devam edecek. Bu tür sitelerde en etkili reklam blokları düzenini kullandığımız ve hedef kitle için en sıkı kalite kontrolü sağladığımız için reklam verenlere daha yüksek dönüşüm oranını garanti edebiliriz.
Engelleme listesinde bulunmasına karşın gösterimlerin devam edilebileceği Yandex Reklam Ağı siteleri hangileridir?
- Turbo teknolojisi kullanılan siteler. Bunlar çok hızlı yüklenen ve kaliteli mobil sayfa düzeni uygulanarak reklamların otomatik yerleştirildiği sitelerdir. Sitelerin Turbo sürümlerindeki reklam bloklarına, kullanıcıyı rahatsız etmeme ve rastgele tıklamaları tetiklememe gibi çok sıkı kurallar uygulanır. Reklam gösterimleri sitenin Turbo sürümünde engellenmez çünkü burada gerekli sayfa tasarım kalitesi ile yükleme hızını garanti edebilir ve her bir reklam etkileşiminin etkinliğini kontrol edebiliriz.
- Yandex'in kendi projeleri. Servislerimizin sitelerindeki reklam bloklarının dönüşüm oranını ve bu servislerimizin hedef kitlesinin kalitesini yakından takip ederiz. Yandex servisleri için reklam bloklarının çalışması da dahil olmak üzere çalışma kalitesiyle ilgili her türlü geri bildirim çok önemlidir.
anti-fraud ve teklif düzenleme teknolojileriyle sürekli kontrol edilir.
Arayüzde neler değişecek?
Site adresleri engelleme listesinde bulunuyorsa Mart ayı başında arayüzde bu sitelerde gösterimlerin yine de devam ettiğine dair bir bildirim alacaksınız. Bununla birlikte, ilgili sitenin adresi engelleme listesinden çıkarılmayacak.
Ağlardaki kampanyalarınızı daha da etkili hale getirmek istiyorsanız dönüşüm veya tıklama optimizasyonu gibi otomatik yönetim stratejilerini kullanmanızı öneririz. Bu şekilde sistem, kullanıcıların her biri için belirli bir sitede istenilen zaman aralığı için en uygun reklam tekliflerini seçebilir.
Lütfen dikkat! Bu değişikliklerin ağlarda gösterim kampanyalarının yanı sıra gösterimleri hem aramada hem de ağlarda olan karma kampanyalar için uygulandığını unutmayın. Dolayısıyla bu değişiklikler sadece aramadaki reklam gösterimlerini hiçbir şekilde etkilemeyecek.
Her zamanki gibi, yeterli istatistik olmadığı sürece belirli sitelerde gösterimleri engellememenizi öneririz, aksi takdirde hedef kitlenizin önemli bir kısmını kaybedebilirsiniz.